MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Suuret pahoittelut marrasmasu12 ja paljon voimia! :hug:

Uusille paljon onnea plussauksesta ja tervetuloa mukaan minunkin puolesta! Hilmavilma toivotaan kovasti, että kaikki olis hyvin ja kroppa olis vaan jo jotenkin sopeutunu hormoonimäärään ja kuume82 tähän raskauteen paljon onnea ja toivottavasti koettelemukset on jo teidän osalta koeteltu!

Ihanaa, kun täällä on aktiivista porukkaa! Minä ajattelin ensin, että menen hiljaiseloa ja enempiä miettimättä raskautta, mutta höpönpöppö, ihanaa hehkuttaa ja jutella täällä :).

Lueskelin tuossa helmi- ja maaliskuisten pinoja ja siellä tuntu vilahtavan jutut "facebook-ryhmä" ja "salainen kaksplus-ryhmä". Minä en oo täällä kaksplussan sivuilla aiemmin pyöriny, eli onko nuo jollekin jo tuttua huttua? Missä vaiheessa noita salaisia ryhmiä on tavattu perustaa? Toki nyt on varmaan vielä vähän aikasta, kun loppukuu vasta kohta puoleen plussailee, mutta kunhan nyt mietiskelen :).

ON: Tissejä vihlas eilen ensimmäisen kerran, mikä on ihan äärettömän hyvä merkki, kun ne jouduttiin esikoisen raskauden jälkeen leikkaamaan. Ehkä tuo tarkottaa sitä, että jotain hermoja on ainakin jäljellä, ehkä jopa imettäminen onnistuis! Sitä toivoessa :). Lisäks vatsaa kivistää välillä ihan hillittömän kovin (tuttua edelliseltä kerralta) ja kuvotus lisääntyy päivä päivältä. Positiivisin miettein siis näillä oireilla.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille ja toivotaan, ettei kenenkään tarvitsisi enää kohdata surua!

Haavemamma 6+1
 
Haavemamma, mullakin samat ilonaiheet, eli tissejä vihloo silleen hermokipumaisesti :heart:
Muiden mielestä ehkä outo hymiö tuohon kohtaan :D Mutta mulle on tehty rintojenpienennys neljä vuotta sitten ja kovasti pähkäilen ja toivon imetyksen onnistumista.. Mutta kyllä siellä näköjään ainakin jotain toimii :)

Mulla on ollu vähän huono aamu, loukkaannuin miehen eilisiltaisesta töksäytyksestä verisesti ja koko yön ja tämän päivän olen sitä pähkäillyt..
Huh huh, tiukkoja paikkoja ilman hormoneitakin mutta nyt...
Veikkaan melko viileää viikonlopun loppua tähän talouteen :(
 
Haavemamma ja Hennariikka75 Mulla myös tänään ekaa kertaa ollut tissit kipeenä ja hiukan turvonneet :) Mä puolestani lisään tuon hymiön tuohon eteen sen vuoksi, että keskenmenon pelossa otan ilolla vastaan kaikki mahdolliset raskausoireet. Lisäksi tänään ollut ekaa kertaa selvästi etova olo. Ja sekin on iloinen asia :D :D

idylli 6+0 (poks!)
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Henna-Riikka75: täysin saman leikkauksen jälkimainingeissa täälläkin mennään, joskin mulla siitä on vasta muutaman päivän yli vuos. Toivotaan oikein kovin, että ensinnäkin tietysti raskaus menee hyvin, mutta sen lisäks vielä pienenä toiveena olis, että imettäminen onnistuis vielä! Se olis kyllä ihan lottovoitto jo :)

Idylli: Hassua miten normaalielämän inhottavat oireet voikin olla varsinkin alkuraskaudessa niin toivottuja :). Mulla on muuten jugurtti alkanu maistumaan ihan oudolle... yök. Muuten onneks ruoka menee ihan hyvin alas ja kuvotuskin lähtee säännöllisesti syömällä. Näillä viikoilla kyllä esikoisenkin kanssa tais (jos muisti ei pahasti petä...) olla vielä suhteellisen siedettävää. Toivotaan, että näillä pienillä etomisilla selvittäis :).

Haavemamma 6+1

Ainiin ja kaikille keskenemenon aiemmin kokeneille ja sen takia kipuileville todella paljon tsemppiä varsinkin näihin alun epävarmoihin viikkoihin ja toki myös loppuraskauteenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli ja HJ
).( mä aluksi hinguin niitä oireita mutta kun kaksi päivää on ollut tämän etovan olon kourissa niin ei hyvä, syöminen auttaa tuohon oloon mutta kun ei tee mieli syödä mitään niin sittehän ollaan siinä kierteessä... No tänään uskallan silti mennä zumbaan, katsotaan miten masu reagoi.

Haavemama mä olen edellisen raskauden myötä mukana ensin just tällaisessa keskusteluryhmässä ja myöhemmin sitten Facebook ryhmässä. Meillä on edelleen todella hyvä porukka ja tapaillaan aina silloin tällöin, joten suosittelen. Mä voin vaikka harkita jossain vaiheessa sellaisen salaisen ryhmän perustamista Facebookiin.
 
Voi ei marrasmasu! Voimia :hug:

Onnea ja tervetuloa uusille! Meitähän alkaa jo olemaan! :)

Mä olen Micaela kanssa löytänyt tieni noiden hedelmäpilttejen luokse, niitä harvoja välipaloja, joita uskallan syödä tän vatsan kanssa! Ja jugurtti, mutta kun sekin on alkanut maistua ihan kummalliselle!:x

Närästys ja hetkittäinen etominen on saapunut! Loistavaa :D Ja noi mekkakivut, kyllä ne on osa niitäkin ja osa on tätä tempuilevaa vatsaa. Eilen nukuin lähes koko päivän, eli väsyttää, huoh! Ja mies ei meinaa pysyä pöksyissään kun se olis täynnä energiaa ja minä vaan makaan sohvan mutkassa! Melkein rasittavaa:stick::D
Tänään akotin itseni ulkoilemaan, ja onkin vähän pirteämpi olo.

Kaikenkaikkiaan, musta tuntuu, että oireet tulee ja menee, riippuen vuorokauden ajasta ja päivästä.. ainoa oire joka on ja pysyy on toi toimimaton vasta ja HAJUT, mä en kestä niitä! raaka kana, pekoni paistettaessa, hk:n lihapullat, joita koirat syö, lista on loputon ja YÄK!! :x ..mutta jotenkin mä alan pikkuhiljaa uskoa tähän (mikä vaan kasvattaa pelkoa menetyksestä, tässä asiassa oma äiti lohdutti kivasti: ai, huolestuttaa? tervetuloa äidin maailmaan :LOL:) :heart:

Tsemppiä ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!

minena 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela ja Idylli
Sunnuntaita hyvät naiset!

Oireista tässä vaiheessa ainoat oireet on tissien kasvaminen ja kipuilu. Aina välillä on pikkasen etonut, mutta ei mitään voimakasta. Mahassa nippailee ja nappailee...se kyllä pelottaa, niinkuin monia muitakin tässä ketjussa, semmoista pientä kipuilua (ei tosiaan kovaa) oli keskenmenneessäkin raskaudessa. Mutta ei auta kuin päivä kerrallaan. Pelon nujertamiseksi ajattelin tehdä viikonäytöllisen testin viikon päästä edellisestä ja sitten tietty varhaisultraan. Aiemmin en pitänyt sitä tärkeänä, mutta nyt kun se edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon (oli mennyt kesken jo ihan alkuviikoilla mut vasta 9 vkolla alkoi vuotaa) niin haluan kyllä tietää jo parin viikon päästä mitä masussa on meneillään.

Kasvimaa aika hauskaa että meillä ihan samat tiedot :)

Nelli 4+1
 
Nelli-n: Täysin ymmärrettävää kyllä, että haluat varmistella, kun on huonoja kokemuksia takana.

ipna: Kuulostaa ihan huipulta just tuommonen tiivis ryhmä! Eli kuten Micaelakin sano, niin jos joku semmoisen perustaa, niin mielelläni liittyisin!

minena: ihanasti sinun äiti lohduttanu, muistan kuulleeni pari vuotta sitten omalta äidiltäni ihan samat sanat, kun raskausaikana jotain murehdin :). Onneks vastapainona on kuitenkin (ainakin yleensä!) maailman suurin määrä onnea ja iloa.

Minä kävin äsken perjantain jälkeen (!!!) ensimmäistä kertaa ulkona ja voin kyllä suositella muillekin. Virtaa on ihan erilailla tässä koneessa nyt :D.

Haavemamma 6+1 edelleen...
 
Mä taas harrastan sambaa ja nyt on sitten sambauskielto viikolle 12. saakka. Siinä pompitaan niin paljon, että lääkäri sanoi olevan turvallisempaa jättää sambailut nyt vähäksi aikaa. Kesällä karnevaaleille menen, jos kaikki olisi hyvin niin silloin olisin rv. 23 :D :D
 
Micalea kyllähän tuossa zumbassakin on hyppyjä mutta ne voi jättää tekemättä jos vähänkään tuntuu pahalta... sambassa tietty vähän erijuttu. Nyt ei ainakaan tunnu pahalta masussa ja paha olokin väistyy kunhan vaan syö ja syö...

Mä voin ehkä sellaisen Facebook ryhmän jossain vaiheessa tehdä, ellei joku muu ehdi ensin. Mutta katsellaan nyt ensin että saadaan tänne kaikki ne joille marraskuuhun tulee LA, vielä on aikaa :).
 
Tervetuloa minunkin puolestani uudet odottajat :)

Hassua kuinka nopeaa unohtaa miltä tuntui raskaus, vaikka vuosi sitten tähän aikaan olin vielä hyvinkin paksussa kunnossa. Oireita ei oikein vieläkään ole, maha on "oudon" tuntuinen ja nälkä tuntuu olevan jatkuva vieraani.

Facebook ryhmä kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Tarkkailetteko painon nousua vai otatteko rennosti?
 
Pikaisesti täällä!

Menetyksen kohdanneille iso hali :hug:

Mä olen parhaillaankin Facebook-ryhmässä, ollaan kaikki viime vuoden huhtikuussa vauvan saaneita. Mahtava porukka ja ihan erilaista kertoilla asioita, kun nimimerkkien takana on ihan oikea ihminen ja kasvot. Suosittelen ehdottomasti!

Vietettiin tänään toistamiseen tytön 2v synttäreitä,raivostuttavaa, kun koskaan ei kaikille sovi sama päivä ja onhan se noloa, jos ei kummeja varten sitten enää viittis järjestää. Mulla ei vielä juuri ketään tiedä tästä raskaudesta. Ajattelin kerrankin odottaa sinne 12 viikolle asti.

J-t ja nimetön 4+6
 
Täällä ilmottautuis yks plussanut mukaan!

Eilen tuli sitten kolmeen kertaan plussattua, nyt olis jo kp 47,.. CB:n digi näytti päiväpissasta 1-2 viikkoa.
Eli oiskohan sitten ollut tavallista myöhempi ovis... Tiedä häntä.
Paleltanut on vaan ihan vietävästi nyt yli viikon ajan, lämmöt huitelee 37c, vaikka normaalisti olisin jo tosi kipeenä, mutta olo on ihan hyvä. :)

Vau:n laskurin mukaan olis nyt 6+1, mutta luulenpa vaan että voi olla vähemminkin.. no se selviää sitten myöhemmin. :)
Laskurin mukaan LA olisi 3.11
Eli marrasvauva sieltä tulee varmaan joka tapauksessa.

Toivotaan että nyt pieni jaksaa pysyä menossa mukana, yritystä takana reilu vuosi, eli oli kyllä jo aikakin, luomuplussa kuitenkin, hoitoihin/tutkimuksiin ei vielä lähdetty.
:heart: Toivottavasti saan pysyä teidän mukana täällä loppuun asti. :)
 
iltaa arvon marrasmasut!

kenties uskallan jo tänne siirtyä tuolta kuumeilijoiden puolelta:) testiä on tehty enemmän kuin laki sallii ja kyllä sieltä todellakin viivaa pukkaa! seitsemän kuukautta kerettiin miehen kanssa vauvaa kuumeilla ja yrittää, että kovasti on epätodellinen ja hirween hirween onnellinen olo nyt:)

taustalla peikkona, niinkuin monella muullakin täällä, on tuo pelko keskenmenosta.. vahvimpana oireena on tällähetkellä vatsakivut (jotka pelkoa tietysti lisäävät), joita löytyy sitten ihan joka lähtöön. on menkkamaista juilintaa, jomotusta, poltetta, repäisyä ja viiltelyä. pahimmillaan oli tuossa oletetun kiinnittymisen aikaan, mutta vieläkään eivät ole kokonaan loppuneet. yleensä kuukautisten aikaan kivut melko vähäisiä, nämä kivut ovat välillä jopa pahempia kuin keskiverto kuukatiskivut. ei kuitenkaan niin, että kipulääkettä ottaisin. ja kyllä paperin tarkistan joka kerta vessassa käydessä:ashamed: muita mahdollisia oireen tynkiä on aalloittain tuleva etominen, jatkuva tarve syödä, makeat herkut on maistunu, vaikka ylensä en niitä kovasti perusta:D, jano, mahassa tunne, että jotain ylimääräistä on, sellainen jännän turvonnut. aiemmin oli myös tuota tautista palelua, vaikka todistetusti sisälämpötila oli ok, mutta se vaiva jo väistymään päin.

suunnitelmissa on ensi viikolla tehdä vielä uusi digitesti mielen rauhoittamiseksi ja aiemmista suunnitelmista poiketen meinasin myös varailla alkuraskauden ultraa. mikäpä olisi tärkempää kuin äidin hyvä mieli:D malttamattomana odotan, että nämä piinallisimmat viikot menisi nopeasti ohi ja tietysti, että pikkuinen pysyisi matkassa aina loppuun asti:heart:

teille, jotka olette menetyksen joutuneet kohtaamaan:hug: kyllä sanattomaksi vetää..

ja vielä tämä päivitykseen laitettava:)
LA 16.11, toinen lapsi ja sairaala luultavasti K-HKS

annis 4+2
 
Huomenta marrasmasut! :kiss:
Tää valmistautuu töihin lähtöön, vähän heikko olo ollut eilisillasta lähtien joten saa nähdä kuin tässä vielä käy..
Koko ajan paleltaa mutta kuumetta ei ainakaan ole, nälkä ei lähde vaikka kuinka söis ja on koko ajan vähän sellainen pöhnäinen olo. Ei varsinaisesti okseta mutta ihankuin olisi pieni kesto krapula päällä. Eli ihana työpäivä tiedossa :x

Näin viime yönä unta että ultrassa selvisi masussa majailevan viitoset :p Toivon ettei ollut mikään enneuni, olisi vähän liian iso pommi nieltäväksi, mielelläni ottaisin nämä mun lapset ihan yksittäin pakattuina, kiitos :D
 
Aurinkoista alkavaa viikkoa mammat!

Täällä alkaneet oireet nostaa päätään vatsaoireiden seuraksi (hiphei), armotonta väsymystä aamu- ja iltapäivällä, etova fiilis tyhjällä vatsalla ja sitten ei oikein tee mitään mieli syödäkkään kun on niin huono olo. Yöllä ei meinaa nukkumisesta tulla oikein mitään kun ensin on kuuma ja sitten on kylmä, ja 1-2h välein heräilen kun on asento huono ja peitto päin pyllyä :kieh: Jos nyt on jo niin hankala nukkua niin voin kuvitella tilanteen 6kk päästä kun vatsa luultavasti on kasvanut jo aika makoisasti :LOL:

Niin ja tervetuloa taas uusille joukkoon hurjaan :heart:

rusina ja ykä 6+5
 
Hei! Kävin viikko sitten kirjoittelemassa varovaisin mielin en ole päivittynyt tohon listaan jostain syystä kai sitä tänne kuuluu vaikka itse ei usko test näytti tänä aamuna raskaana 3+.
Oireista Etova olo ja vatsan vihlaisut koko ajan täälläkin on tarkastelu ettei tule verta. Tisseissä ei tunnu joka oli ekassa raskaudessa voimakkain oire, mutta nyt imetyksen lopetuksesta on reilu kuukausi kai ne on valmiksi venyneet.
Reisussa siis oltiin viikon verran en onneksi jäänyt kiini tästä raskaudesta haluan olla varmempi asiasta ennen kuin kerron. Täysin varma olen vasta kun nyytti on sylissä niinkuin viime kerrankin.
Ajattelin yrittää nauttia raskaudesta vaikka vaikeaa se taitaa olla oma pää tekee sen vaikeaksi. No nyt tähtäimessä on keskiviikko jolloin on ultra ja toivottavasti näen että pienoinen on oikeassa paikassa sykkeen näkemiseen taitaa olla liian varhaista.
Halaukset kaikille menetyksen kokeneille.
Olihan sielä jotkut jo päässeet näkemään pieokaisen heillekkin suuresti onnea.
Itseäkin voisi kiinostaa toi fb vähän kun varmempi olo.
Mutta tieto rivni uudestaan Senna la 9.11 toinen ja kys
 
HJ
Heips!

Vihdoin mullekin ilmaantunut edes jotain oireilua. Koko viikonlopun palelin vilteissä ja villoissa. Oltiin käymässä vanhempieni luona ja äitini ihmetteli kun palelen vaan vaikka tuvassa oli jo yli 24 lämmintä (kun lämmitti puu-uunin ja leivarin)... Ajatteli ääneen et varmaan jotain hormonaalista, et onkohan sulla menkat tulossa.. XD Sanoin vaan et juu niin taitaa.. En halua vielä paljastaa kun niin alussa ja pari km takana.. ettei sitten pety..
Mutta siis tuon viluilun lisäksi tuota vatsan juilintaa ollut kohta viikon ajan.. välillä vähän repäsevämpiä ja välillä sen verran et just tuntee.. Rinnat vähän aristanu ja vatsa ollu pömppönä myös kohta sen viikon verran ja väsymystä on ainakin illalla jo seitsemän jälkeen.. Aamusin oon ainaki viel ollu suht virkee.. Tänään pitäis jaksaa töissä iltakahdeksaan.. :/

Kyllä sitä vaan vessareissut sellaista kyttäilyä on varmaan vähintäänkin sinne asti et ultraan pääsee.. viel en oo neuvolaankaan soitellu, jospa sitä tän viikon aikana ehtis aikaa varailla tuonne parin-kolmen viikon päähän..

HJ 5+2
 
ipna se on hassua miten niitä oireita haluaa kauheesti, koska pelkää sitä keskenmenoa..ja sit kun ne oireet tulee, niin ei enää haluakaan! :D itellä meinaa nyt alkaa oleen välillä jo ihan sietämätöntä, kun siis ihan koko ajan paha olo..kaikki ruoka oksettaa..ihan kaikki..ei tee mieli syödä mitään..mut pakko syödä tai tulee vaan pahempi olo..jopa yöllä heränny siihen, et on kauhee olo..oksennus ei tuu, mitä melkein jo toivois..jos se vaikka helpottais hetkeks tätä oloo..kyllä on vaikeeta! :LOL:

Inari-11 Kyl mä varmaan yritän vähän painoa tarkkailla.. En tietenkään orjallisesti, mut jos vaan mahdollista, niin en kyl haluais lihoa raskauden aikana ihan kauheita määriä..oon laihduttanu melkein 40 kiloa ja tietenkin eri tavalla pelkää sitä lihomista kun sellaiset jotka on aina ollu hoikkia..tai en tiedä miten hoikat lihomista pelkää..mut ite en enää haluaisi koskaan päästää itteni siihen kuntoon mitä joskus olin..vaikka eipä se laihduttaminen sitten synnyttämisen jälkeen mahdoton tehtävä varmaan ole, kun kuitenki siitä jo kokemusta on.. ;)
kunhan yrittää pitää ittensä nyt vaan kohtalaisessa kunnossa, mutta nauttii elämästä ja raskaudesta samalla! :)

Tervetuloa uusille! :wave:
 
Huomenta!

Täällä oli tänään niin lähellä ettei oksu lentänyt. Onneksi kerkesin käydä syömässä tuoreita mustikoita ni helpotti. Huomasin et tuoreet mustikat ja vatut toimii yhtä hyvin kuin piltit, jee! :) Ja kello on nyt ysi ja mul on jo nälkä, voi piru :D

Kysymyksenä piti heittää ilmaan: haluaako sinun miehesi/poikaystäväsi tulla mukaan ultraan? Minun poikaystäväni pyysi jos hän pääsisi seuraavan ultraan mukaan joka minulla on rv.8+0. Vastasin myöntävästi koska hän niin haluaisi nähdä ja sydämen paukkeen :heart:

Micaela + pompula 6+3
 
PePa mulla oli ensimmäisessä raskaudessa juurikin tuota krapulaista oloa aivan koko ajan. sen lisäksi ruoka eto ihan huolella, vaikka oksennuksia ei niin montaa tullutkaan.

Inari kyllä koitan painoa hiukan tarkkailla. esikosta painoa tuli kaikenkaikkiaan sen 24kg:LOL: ja sitä en välttämättä haluaisi uudestaan kokea. oli niin tukalaa ja ahdistavaa. oma kroppa ei tuntunut pätkääkään enää omalta. laitokselle jäi 'vain' 7 kiloa ja monta kuukautta synnytyksen jälkeen käytinkin sitten verkkareita ja miehen t-paitoja. mutta on se vaan sanottava, että kun se nälkä tulee ja on kokoajan, niin meinaa aina välillä unohtaa tuonkin kokemuksen. nimim. kolme päivää maannut ja mussuttanut taukoamatta:D

rusina mulla myös nuo yöt hirveen hankaloita. heräilen koko ajan, milloin mihinkin. poika nukkuu yleensä vielä vieressä ja huomaan, että unen läpikin suojelen vatsaa tenavan mahdollisilta potkuilta ja pyörimisiltä. on se vaan niin hassua:)

millä viikoilla teillä on/on ollut alkuraskauden ultra? muistaakseni esikoisesta oli vasta 7+3, mutta eikö voisi olla jo aikaisemminkin?
 
Eilen tänne talouteen saapui oireista uudelleen tissikipu ja uutena tulokkaana jatkuva nälkä =) pahaa oloa ei ole vielä näkynyt, mutta eipä noita viikkojakaan nyt niin hirveästi vielä ole.

Missä vaiheessa olette neuvolaan alkaneet soittelemaan aikaa?
minä kun joudun sitten neuvolan tädin kanssa keskusteltuani kuitenkin tässä lähi viikkoina käydä jututtamassa työpaikan omaa terveydenhoitajaa, koska käsittelen työssäni kemikaaleja. Jos sieltä sitten tulee suositus vaihtaa hommia raskauden ajaksi niin joutuisin kertoa töissä aivan liian aikaisin...vaikeaa : /

Tuosta painon noususta itse olen tällä hetkellä lievästi ylipainoisen puolella, joten kiloja ei hirvittävästi sais tulla. Periatteena pidän että syön kun on nälkä terveellistä ruokaa ja pyrin herkkuja välttelemään. Nyt onkin hyvä sanoa kun ruoka maistuu katotaan miten käy kun pahoinvointi saapuu :LOL:

Tervetuloa uusille :wave:

iia 4+5
 
Varovaisesti uusi odottaja täältä ilmoittautuu!
Eilen saatu digitestiin nuo niin odotetut "Gravid Raskaana 1-2" :heart:
Meillä takana 1,5v. yritystä ja 8kk lapsettomuustutkimuksia ja -hoitoja. Nyt sitten toisesta inseminaatiohoidosta tämä tulos. Olen itse juuri täyttänyt 34v. ja mies mua vuoden nuorempi. Naimisissa ollaan ehditty olemaan juurikin tuo yritysaikamme verran eli 1,5v.
Soittelin tänään aamulla klinikallemme ja ar-ultra varattiin samalla 4.4.
Raskausoireet on onneksi olleet aika vähäisiä. Pari päivää vatsa on ollut todella sekaisin ja eilen alkoi sitten huono olo ja kerran ehdin jo sännätä vessaan pöntön läheisyyteen, mutta ihan halailemaan en sitä kuitenkaan joutunut. Kovasti myös janottaa ja pissattaa. Muutamassa päivässä paino pudonnut jo 3kg tästä aineenvaihdunnan reipastumisesta johtuen.

Mä oon sitten oikea neuvolatädin kauhu sillä mulla on ylipainoa ja 2-tyypin diabetes. Lisäksi mulla on poikkeavat verenhyytymisarvot eli pistelin jo yritysaikana ja vielä koko raskausajan napapiikkejä. Painoa ei sais tulla tässä raskausaikana yhtään lisää. Mun varmaan näiden speksienkin takia tarvitsisi soitella sinne neuvolaan jo melko pian. Johonkin erityisseurantaanhan tässä joudutaan.

Mutta nyt vaan kauhulla täällä jännätään että pysyykö pieni kyydissä...

Tässä sitten olis mun lottorivi tuonne eka-sivulle (laskettu aika varmaan muuttuu vielä):

20.11./ Tunafish-78 / ensimmäinen / NKL

Tunafish ja sintti 4+0
 

Yhteistyössä