MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Heipparalllaa!

Täällä yksi marrasmasu ilmottautuu. Alussa kohdunulkoisen epäily ja tiiterit eli hcg tiistaina 236 ja to 555 eli normaalisti noussut, silti vähän pelko sanonko missä.. :/
Meillä on ennestään 06/2010 tyttö ja miehellä on 02/2006 poika joka ei ainakaan vielä asu meillä..

Tässä sitä nyt jännäillään salassa vielä, meillä ei tedä kun minun äiti,mies ja muutama luotettu ystävä. :) Toivon vaan lujaa että kaikki menee hyvin ja masu kasvaa super isoksi <3

04.11.2012/ Jenema91 / toinen / TAYS
 
Huomenta!

Kyllä mä ja uskon tuosta rypälerakaudesta että ei mulla sitä oo. Tässä oireet:

"Tavallisin oire on alkuraskauden aikana ilmaantuva verinen vuoto emättimestä (yli 90 %:lla). Rypäleraskautta voidaan epäillä, jos kohdun koko on raskauden kestoon nähden poikkeavan suuri. Joskus esiintyy tavallista voimakkaampaa pahoinvointia ja alavatsakipuja. Rypäleraskaus voi kehittyä myös pian keskenmenon tai synnytyksen jälkeen. Silloin oireena on pitkittynyt jälkivuoto."

Ja mullahan on kaikki tsekattu ja seurattu huolella, ei oo ollut minkäänlaisia vuotoja niin ei noi oikeen muhun täsmää. Kun lääkäri keneltä ne tulokset soiton epäili itsekin kahden salamatkustajan mahdollisuutta juuri clomien takia ja sen että meidän suvusta kaksosia löytyy ja paljon :)
 
Hei Marraskuiset!:)

Onnea kaikile plussista. :heart:
Täällä taas yksi jo varovaisesti uskaltautuu ilmoittautua mukaan remmiin. :xmas:

5.11 / Erika76 / 3. / HYS/NKL

Muutamaa juttua jo ensitöikseni kommentoin:
Henna-Riikka75 Olemme samiksia noiden oireiden kanssa. Mulla oli muutaman päivän ennen "virallista plussauspäivää" ( siis sitä päivää kun menkkojen piti alkaa ) kuvottavaa oloa ja pari päivää tuon jälkeenkin, mutta nyt kuvotus on hävinnyt. En kuitenkaan usko että on syytä huoleen. Minäkin sorruin tekemään tuon viikkonäyttöisen digitestin ja ihan oikein se näytti. :)
Mutta toki ottaisin mieluummin kaikenmaailman oireet tämän oireettomuuden tilalle. Olisi turvallisempi olo. Mutta näillä nyt toistaiseksi mennään.:)

rusina2010 kyseli tuosta kotidopplerista. Itse hommasin sen viime
raskaudessa. Minulle se ainakin maksoi joka pennin takaisin. Niin monelta huolelta ja murheelta vältyin sen ansiosta. Poika oli niin rauhallista masuasukastyyppiä, että monen monta kertaa varmistelin doplerilla että kaikki on niin kun pitää. Minä suosittelen tuon dopplerin hankintaa, jos vähänkin on murehtivaa tyyppiä, kuten minä.:)
Sydänäänet sillä saa kuulumaan aikaisintaan rv.lla 10, mutta voi mennä helposti rv.lle 12 ennen kun kuuluupi. :heart:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!:)


Erika76
 
:) Kirjoitan nyt tähänkin.. Nyt viikonloppuna tein kaksi liuskatestiä jotka eri päivinä näytti plussaa, jälkimmäinen vahvistui vielä tummemmaksi.
Ensi viikolla voisin ottaa yhteyttä terkkariin tai neuvolaan, olen vähän hukassa miten päin tämä systeemi menee :stick:
la 11.11.2012/Eris/ensimmäinen/PHKS
 
Piti tänään tehdä tsekkaus varmuuden vuoksi kun on yli 5 viikkoa Clearbluen testin kaa. Ja niinhän sieltä "Raskaana 3+ " pamahti ruutuun :) Jei!

Mulla on nyt selkäkivut ja vatsakivut menneet ohi, eilen oli vain pahaa oloa.
 
HK3
Sunnuntaita pinoon!

Tervetuloo mukaan uudet odottajat :)

Micaela, itekki oli tänään vielä tehtävä yks testi :whistle: niin kuin tarkistaa ja varmistaa onko testi tummempi kuin perjantainen plussa ja olihan se...jokohan sitä vois huokaista?? :D

Tässä testi


).( nyt on sitten yöjuoksut veskiin aloitettu, ei pystyny jatkaan enää unta ku hätä oli jäätävä. Eilen olin vielä mielissäni myös siitä, että ei oo tarvinnu palella, mutta tänään on sit taas eri juttu...saanu notkua peiton alla villasukat jalassa.

HK3 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela
Micaela Onnittelut digitestin "3+":sta. :) Ajattelin itsekin sen vielä tekaista, kunhan tuo viisi viikkoa alkaa. ;) Kyllä tämä alku tällaista epävarmaa aikaa on ja yhtä varmistelua.

HK3 Hienon viivan olet saanut! :flower: Huokaise pois!:)
Mulla ei kovin pahasti ole tuota vessatusta,eikä palelua. Päinvastoin, tuntuu että enemmänki "kuumottaa" joka paikkaa. Varsinkin posket hehkuu yhtenään.

Jokos teet muut olette alkaneet "turpoilemaan"? Mulla on nyt kolmena iltana alkanut sitä olemaan. Aamulla keskivartalo on täysin litteänä ja iltapäivällä olen viimestään klo.16 kun neljännellä kuulla raskaana.:D


Erika76
 
HK3
Erika, mua turvottaa iltaisin..nytkin, kun söin kurkkua ja maustettua jugurttia :p Itseasiassa tais olla keskiviikko tai torstai, kun ekat iltaturvotukset oli päällänsä...sekin nosti hieman toivoa raskaudesta :)
 
Heips! Sellasta haluaisin kysellä, että te joille on tulossa jokin muu kuin esikoinen, niin millainen ikäero on tulossa lapsille? Meillä tosiaan tämä oli ns. yllätysraskaus ja on alkanut vähän jännittää, että mitenköhän tästä selvitään kun nyt esikoinen on vasta 1v2kk. Eli ikäeroa tulossa lapsosille noin 1v10kk. Saankohan mä enää koskaan nukkua kun tietysti silloin kun esikoinen on päikkäreillä, niin taatusti ei pikkuinen nuku, ja öisinkään ei saa nukkua kunnolla... Jännitää :/ Tietysti nämä on asioita, jotka menevät ajan kanssa ohi..

Kuitenkin mietityttää kaikki asiat, niin raha-asiat kuin jaksaminen ja parisuhteen hyvinvointi. Mies on onneksi vakituisessa työssä ja tienaa kyllä hyvin, mutta mulla jää nyt sitten niin hilkulle ehdinkö valmistua. Mulla pitäis loppua ammattikorkeakoulu joulukuussa (eli siis paperit pitäis olla joulukuussa kädessä ja opinnäytetyö esitellään myös joulukuussa), ja 15.11 on viimeinen työhaarjoittelupäivä, eli viimeinen virallinen koulupäivä. Pian tämä ahdistus taas lähtee mutta oli nyt pakko purkaa huolia kun raskaudesta ei tiedä vielä kaverit joille normaalisti asioistani juttelen.. :/
 
HK3
pesco: meillä keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 1v10kk. Itseä pelotti aluksi, että kuinka sitä jaksaa, kun keskimmäinen oli niin huono nukkuja, että mitä jos kuopuskin on. Mutta eipä ollutkaan, hän oli kuin ajatus, söi ja nukahti uudelleen eikä huutanut koskaan mahaansa :) nyt ikäeroksi tulisi nuorimmaisen ja vauvan väliin n.3v1kk.
 
Ikäerosta: Meillä esikoinen on kohta 6v ja ens syksyn esikoululainen. Kuopus on nyt 8kk, joten sen ja uuden vauvan ikäeroksi tulee vaan 1v5kk. Kyllä pikkasen jännittää. Varsinkinkin ku tää vauva on aika huono nukkuja ja univelkaa on ihan reippaasti. Saankohan mä milloin seuraavan kerran nukkua kunnon yöunet? :)

Pahaa oloa ja tissikipua. Siinä tän viikonlopun fiiliksiä. Oksentaa ei oo tarvinnu mut koko ajan on etova olo. Mä haluisin tuota vauvaa imettää vielä siihen ainakin 1v asti, toivottavasti ei ala kieltäytyä tissiltä.

Nyt iltapalapuuhiin!

Nii ja tervetuloa uusille!

marramasu 4+4
 
Tervehdys naiset!

Taidanpa minäkin liittyä tähän joukkoon. Kirjoittelin kuumeilun ajan tuolla kolmekymppisissä ensikertalaisissa, mutta tätä palstaa olen päätynyt enemmän nyt lueskelemaan, kun ollaan samassa vaiheessa. Elikkä mulla olisi ovulaatiosta laskettuna LA 5.11 /1. lapsi . Clearbluen digitaaliseen tuli "Raskaana 2-3" viime maanantaina 28.2. Sitä ennen olin testaillut jo useamman päivän ajan vahvistuvia viivoja Pregchek-liuskatesteillä. Tänään viimeksi varmistelin asiaa Pregchekin puikkotestillä, johon tuli kaksi erittäin tummaa viivaa :heart:. Oireina mulla oli noin viikko ennen plussausta alaselän ja alavatsan menkkakipuja sekä rintojen turvotus ja kipu. Plussauksen jälkeen oli aika koviakin repäisykipuja ja jomotusta alavatsassa varsinkin iltaisin. Tästä hieman huolestuin, mutta ilmeisesti se onkin aika tavallinen oire. Nyt kivut on hieman helpottamaan päin. Alaselkää edelleen jomottelee. Väsymys on kyllä kova. Tuntuu, että voisi nukkua vaikka kellon ympäri. Vaikka toisaalta jaksaa kuitenkin töissä ihan hyvin. Pahoinvointia ei ole ollut vielä ollenkaan. Toivottavasti ei tulekaan. Tuota iltaturvotusta, mulla on ollut myös. Alavatsa pömpöttänyt oikein kunnolla vaikka muuten on ihan litteä masu. Parina päivänä sekin on hellittänyt mikä heti huolestutti - siksi tämän aamuinen varmistustesti :LOL:.

Tää on kovin huolestuttavaa aikaa näköjään. Kokoajan saa pelätä, että menee kesken. Toivonkin tarrasukkia meille kaikille rekkakaupalla!

Mirtsu81 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: HJ
Heips naiset ja onnea kaikille plussauksista ja paljon tarrasukkia mukaan :)
Voisin omalta osaltani ilmoittautua mukaan, tänään testasin ja heti pärähti testiin plussa! Viikkoja laskureiden mukaan jo 5+4, eli menee aivan lokakuun loppuun/marraskuun alkuun. Tulen mieluummin tänne kirjoittelemaan, kuin tonne lokakuisten pitkään ketjuun,jos sopii? =)

Toista lastani odotan,esikoinen on 2,5v. Tein positiivisen testin myös marraskuussa -11, mutta se meni hyvin pian sitten kesken..Toivon että tämä nyt pysyisi mukana:heart:

Oireita on ollut jo, vajaan viikon verran pahoinvointia,koko ajan enenevässä määrin, vähän väliä pitäisi jotain syödä ettei pahoinvointi olisi niin kovaa. Lisäksi väsyttää koko ajan.

pikkupampula ja papunen 5+4
 
Tervetuloa uusille, ihanaa kun tulee lisää marrasmasuja :heart:
pikkupampula sähän oot sitten samoilla linjoilla minun ja henna-riikka75 kanssa tuon lasketun ajan kanssa :wave:
pesco meillä myös esikko nyt 1v. 2kk, onhan se sitten loppuvuodesta melkoista sirkusta, mutta meillä onneksi esikko nukkuu todella hyvin yönsä (siis jos ei ole korvatulehdusta tms), nukkui jo vauvana. Jotenkin on semmonen pieni kutina että vauva tulee olemaan aivan eri luokkaa ensimmäisen ja helpon kanssa :LOL:
Pitää varmaan käydä tselläkin ostamassa se digitesti jotta saa edes vähän hermot lepoa. Oli jäljellä vielä ovis tikkuja ja onneksi eilen tuli pissittyä viimeinen jossa testi viiva oli vahvempi kuin kontrolli. Kai se on uskottava, toivottava ja luotettava että kaikki menee hyvin ja lakata stressaamasta :)
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille meille ihanille naisille!

Rusina ja Ykä 5+4
 
Huomenta tytöt!

Yleensä elän tämän asian kanssa päivä kerrallaan, mutta nyt kun alkaa kavereiden häät lähestymään niin oon jo vähäsen miettinyt mitäs hittoa sinne päälle laittaa :D
Ekat häät on silloin kun olisin rv. 10 ja uskon sen jo silloin näkyvät ( jos sinne asti päästäisiin ).. Mul on ollut vähän tylsää ;)

Mut hei mullahan on tämän viikon perjantaina ultra jolloin tarkastetaan että raskaus on oikeassa paikassa ja nähdään onko siellä matkustaja/t mukana. Jänskää jo nyt!! :)

Micaela + pimpula/t 5+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HK3
Heipparallaa ja aurinkoista maanantaita!

Uusille onnea ja tervetuloa! :heart:

Mun vatsakivut on sitten selvitetty: UMMETUS :D :LOL: Siis mä en kestä...
Noh, ainakin asialle voi sitten alkaa tekemään jotain.

Muuten olen suht oireeton, lukuunottamatta yöllisiä vessareissuja ja iltaturvotusta. Plus uutena tulokkaana: mun lempi aamupalaherkku menu boikottiin, keitetyt kananmunat. Voi elämä, että ne haisikin pahalle! ja maistui. YÖJK!:$ Voisin kuvitella, että ne rehut joita niille kanoille syötetään oli siinä mun lautasella..

Digitesti näytti lauantain "Raskaana 3+, jolloin viikoja 4+5, ja mullahan ne on tarkat ICSI:n takia. :)

Tsemppiä kaikille ja paaaaaljon tarrasukkia mukaan! :heart:

*POKS* :heart:

minena 5+0
 
Heipparallaa,

mä nyt varovaisesti ilmoitan itseni mukaan tähän ryhmään, edellinen raskaus päätyi keskenmenoon niin vielä en uskalla täysillä iloita tästä. Laskennallinen LA on 7.11 ja oikea tod näk. 11.11 jos laskeen oviksesta, mutta käytetään tuota laskennallista kun niin ne tekee neuvolassakin.

07.11.2012/ Ipna / toinen / ? (en ole vielä päättänyt synnäriä)

HK3 mäkin testasin ensin perjantaina ja tänä aamuna uudelleen että onko vahvistunut viiva ja olihan se :).

Olkaa onnellisia oireista, sillä täällä ollaan lähes oireeton ja sekös huolestuttaa... ois niin paljon helpompi uskoa raskauteen jos olisi oikeasti oireita...

ipna 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :)

Voisin kans tänne liittyä, jos vaan sopii? :) Laskurin mukaan laskettu aika olis (edellisistä menkoista laskettuna siis) 4.11 ja tosiaan ensimmäistä odotellaan! :) Niin ja Tays on varmaankin se sairaala.. :) Mutta laskettu aika varmistuu sit kun on neuvolassa käyty..Pelko on keskenmenosta, mutta toivotaan, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka! :) pelottaa ees siirtyä tänne odottajien puolelle, mutta jos nyt varovasti uskaltais tulla vähän kokeileen...

nellielli 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela ja ipna
Täältäkin varovaisesti ilmoittaudutaan mukaan odotuspuolelle!

Toisen odotus on aluillaan, nyt 5+2 ja vielä varsin onnellisen oireeton (en yhtään kaipaa esikoisen odotuksesta pahoinvointia ja rintasärkyjä!) päänsärkyä ja mahatuntemuksia lukuunottamatta.

Yritän nyt nautiskella tästä hyvästä voinnista ja toivon, että oireettomuudesta huolimatta kaikki on hyvin. Olen onneksi vielä ihan naiivi keskenmenopelkojen suhteen siinä mielessä, että en jotenkin osaa sitä kauheasti pelätä. Pelkäsin kyllä kovin, etten tulisi raskaaksi, mutta nyt en osaa enää pelätä melkein mitään. Toivotaan etten joudu koskaan opettelemaankaan ja toivon ettei kukaan meistä joudu!

En muista mitä kaikkia asioita tässä jo ehdittiin käsitellä, mutta ainakin tuo ikäeroasia. Meillä esikoinen on nyt 1v6kk eli arviolta 2v2kk tulis ikäeroa ja toivon, että ei käy liian rankaksi. Esikoisella putkitettiin juuri korvat, eli sairastelua on ollut melko paljon, mutta onneksi muuten menee varsin hyvin, että jospa se siihen pahimpaan uhmaan vaan sujahtais uus tulokas :D.

03.11.2012 / Haavemamma / toinen / KYS

Pahoittelen jo valmiiksi, minä saatan kirjoittaa harvoin, mutta lyhyesti en osaa asioitani esittää koskaan :).

Haavemamma 5+2
 
Päivää. Täältä kuumeisten ja räkäisten lasten keskeltä kirjoittelen :)
IKÄEROSTA joku kyseli. Vanhin muksuista täyttää jo 6v. Mutta tytöillä onki sitte ikäeroa vaan 1v3kk ja nyt sitten tulee ikäeroa noin 1,5v nuorimmille. Oon aatellut niin, että on sitte ainakin seuraa toisistaan ja samoihin aikoihin sitte isoja, ettei oo ikuisesti kiinni vaipparallissa.

Ite kovin epäuskoinen tästä raskaudesta vielä. MEidän piti odottaa tätä viimeistä yritystä jonkun aikaa, kun olin leikkausjonossa. Muistan, että eka ajatus heräämössä oli, että nyt sitte voi tulla raskaaksi =) Ja ekasta kierrosta sitte tärppäs. Ihan ekana sain digitestiin dpo10 "raskaana 1-2" ja sitte kyllä oon varmistellu vielä liuskatesteillä. Neljä testiä nyt tehtynä, eli kai sitä uskoa pitää..ovat ihan asianmukasesti tummuneetkin ;)

Mutta nyt alan valmistautua, pitää viedä esikoinen uimakouluun :)

J-t ja vielä nimetön matkustaja
 
Heips!

Uskaltaudun myös seuroihin sekaan... =) Neljäs lapsonen olisi masussa kasvamassa ja jälleen kerran olo kovin epäuskoinen! Vaikka neljä plussatestiä jo tehtynä onkin... Kolme isompaa ovat syntyneet 06/07, 08/08 ja 07/10. Aikaisempien raskauksien aikana olen seurannut orjallisesti näitä odotuskeskusteluja, mutta nyt päätin osallistua itsekin vihdoin! Itsellä ikää 27v ja maalla asustellaan. Elikäs,

09.11.2012/turbiini84/neljäs/VAS tai TAYS
 
Heipsistä!!! :)

Mä tein tänään ClearBluen digitestin tossa päivällä ihan vaan vahvistukseksi edelliselle haalealle viivalle, ja sehän näytti "raskaana 1-2". Joten kai se nyt uskottava on! :heart:

Pientä etovaa oloa on tässä muutamana päivänä ollu, mutta onneks siedettävää. Enemmän mua vaivaa tää järjetön flunssa, mikä iski toissapäivänä.

Joku kyseli ikäeroista...Meillä vanhin poika täyttää 5 vuotta kesäkuussa ja nuorin poika täyttää 3 vuotta toukokuussa. Ei siis kauheen isot ikäerot. Mutta tää kolmas saa jäädä viimeiseksi lapseksi, sit on meidän perhe koossa :)

Kiva, kun on tullut uutta sakkia mukaan jengiin - tervetuloa kaikille minunkin puolesta :)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

SaNi :)
5+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä