Iltaa taas! Pääsen tänään kuittamaan vähän kunnollisemmin kuulumisia kun mies painui isän kanssa kalaan yöksi
Vaatteiden kursiminen pääsin tänään äidin ostaman 10m harsorullan kimppuun ja sain harsoja pätkittyä aika reippaasti
samalla alotin vanhoista pehmeistä T-paidoista duunailut eli otin kotoa mukaan potkupuvun kaavat että kursin niitä pieniä potkupukuja läjään täällä kun on saumuri mummolassa. Ihan hyvin se ompelureissu sitten meni, naurettiin vedet silmissä että miten mä voinkin olla tämmönen täystuho, ihan sama mitä alkaa tekemään niin ketuiks män, saumurista sain toisen neulan katkottua, langat niin solmuun että kaks rullaa piti viritellä uudelleen paikoilleen ja heti ensimmäinen potkupuku oli vuoret ulospäin
GO JONNA! Vakuutti kyllä nuo ohjeet yksinkertaisuudellaan, oon epätoivosesti lykännyt tuota kiinalaistehtaan alotusta kun kotona ei ole saumuria, mutta kyllä nuo sais ihan ok läjään pelkällä ompelukoneellakin
ei muutako tuumasta toimeen kun pääsee lomalta kotia..
Pienen pienet vaatteet mulle on kans tullu mietintöjä että voiko nämä 52/56 kokoset vaatteet olla heti kättelyssä jo liian pieniä... oonkon yrittäny hankkia vähän kaiken kokoisia.. Näyttää niin pieniltä ne ja kaikki jotka näkee hokee vain että ompa pieni ompa pieni....
siellä kotona odottaa Ellokselta starttipaketit :heart: en malta oottaa että pääsee niitäkin hypistelemään
saatiin kummipojan äidiltä hyvä läjä vaatteita kun oltiin käymässä ja siellä oli mukana 56 kokonen toppahaalari!
Itku/kätkythälyttimistä Tuo on
Millimamma just se kätkythälytin tuo
Angel Care movement bla bla blaa mitä joskus pari kk sitte täällä ketjussa kanssa mietiskelin mutta aiheeseen ei sillon jostain syystä tartuttu
Katselin että hinnatkin niissä liikkuu esim Amazonista tilattuna kunnon itkuhälyttimien kanssa samoissa niin miksipä ei? Tukee myös ajatusta siitä kun olen alustavasti suunnitellut että vauva nukkuisi melko piakkoin jo omassa huoneessaan niin tuo liiketunnistin että raaskii toisen jättää ja nukkua omatkin yöt rauhallisin mielin mikäli tyyppi vaan suostuu hyvin nukkumaan
meillä minä oon meistä se hifistelijämpi niin kaiken näkösiä gadgetteja oon suunnitellu ja katsellu, tuon laitoksen bongasin yhdestä ihanasta vauvablogista ja heti aloin sitä puhua miehelle
Vaunuagalluppi no kokemusta ei kauheasti ole, mutta vaunuvalinta on suoritettu! Sain alustavia ohjenuoria omalta äidiltä ja kummipojan äidiltä että kevyet pitäis olla ja isot pyörät lumihangessa.
Yhdistelmiä ajateltiin heti, kun budjetti ei salli varmaankaan monia kunnon vaunuja ostella ja haluttiin käyttöikää. Mentiin miehen kanssa isoon vauvatavarataloon testailemaan ja kokeiltiin vaikka sun minkälaisia vaunuja Emmaljungista Brioon ja päädyittiin kuitenkin
Hartanin Topline X. Kyseessä siis rattaat joihin saa joko pehmeän tai kovan koppaosan laitettua. Ei ostettu kuitenkaan uutena, vaan löydettiin huuto.net 2009 malli loistokunnossa n. puoleen hintaan pehmeällä vaunukopalla varustettuna. Muuten olis varmaan tilattu saksasta suoraan jolloin ne sais n. puoleen hintaan siitä mitä suomessa myydään. Ostetaan todennäköisesti parvekkeelle jotkut superhalvat nukkumavaunut sitten jostain kirpputorilta niin ei tarvitse kantaa portaissa kun tuota koppaosaa.
Meidän perustelut valinnalle:
* kaikista kevyimmiltä, kevyt on hyvä kun mietin sitä että jos muutetaankin niin haluan voida kulkea bussissa + auton perään nostelua ajattelin kun olen niin pieni
* 4 lukittua pyörää ei kolme eikä kääntyviä, tämä kuullosti hyvältä kun lueskelin/kuuntelin että muuten vaunut olisivat hankalammat bussissa ja yleensä kääntyvät pyörät on tosi pienet. Nämä on varmaan niitä mielipidejuttuja. Kevyet kun on niin kääntäminen ei ole hankalaa, kun se olisi ollut helpompaa kääntyvillä pyörillä
* niissä on huoltovapaat ilmakennopyörät eli ei tarvitse täytellä ilmoja yms.
* heittoaisa oli plussaa ja työntöaisaa sai taitettua päästä eli työntökorkeutta pystyi säätämään kun miehellä ja mulla on paljon pituuseroa + menee pienempään läjään kun saa tuon aisan "poikki" niin sanotusti.
* menivät tosi nätisti läjään, ja kun on niin kevyet niin helppo nakata farmarin perään
* vaunujen istuinosan saa irti kokonaisuudessaan ratasrungosta ja tilalle sellaisen kaukaloadapterin, mikä käy minkä vain kaukalon kanssa! Eli ei tarvitse ostaa mitään tiettyä kaukaloa, vaan kaikki kaukalot käy, tämä oli iso asia mulle, käyvät sitten matkarattaistakin, eikä kaukalosta ole meillä vieläkään mitään havaintoa että mikä halutaan
* tämän mallin saa tilattua myös käsijarrullisena! helpottaa alamäissä jos on paljon lastia esim kauppareissulla.. tosin meillä ei ole sitä jarrua, mutta olisin halunnut sen
* sitten löytyy tavarakori ja taskuja, kurkistusaukko jos takaapäin työntääpi ja kaikki pikkuosat sai tosi näppärästi irti ja pesuun
Omista oloista vielä Lomalta palataan arkeen ensiviikolla, ja kyllä me se autojuna käytiin varaamassa hyttipaikoilla tulomatkalle. Ei kestä selkä enään 14h istumista niinkun tulomatkalla :| tuntuu muutenkin että alkaa selkä olla kipeä mistä vaan jos hetkenkin liikaa istuu esim yhdessä asennossa. Yöllä nukkuessa kääntyminen on alkanu olla miehestä jo huvittavan hankalaa
mietin että nyt alkaa ajoittan tuntua että on epämukava olo omassa kehossa, niin miten sitten kun tätä raskautta on aika pitkään vielä edessäkin? Jaiks!
Mutta nyt mie heitän pois, eihän tätä jaksa enää kohta kukaan edes lukea
onnea siellä oli hyviä ultrakuulumisia taas ollut ja muitakin onnellisia avioitumis ja vähemmän onnellisia häävalmistelu-uutisia kuulunut
hyvin ne menee kaikki, eikä tarvi olla ees isoja asioita niin hormonit heittelee, miekin märisen ja raivoan päivittäin kaikennäköisestä ja mittään huolta ei ole hetkeen ollut
se meille sallittakoon!
Lumineiti ja Uuboli 22+5