Marraskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja murmukka
  • Ensimmäinen viesti
Lellu1
Tuskin on porukat synnyttämässä, taitaa olla viikonloppu ja miehet kotona joka vaikuttaa kirjoitusintoon.

Mulla supistelut loppui lähes kokonaan kun la lähestyi, ja nyt ei enää yhtään mitään. Mä kyllä aion ensi viikon torstain lääkärissä hoputtaa käynnistystä. Saiskohan sen sit jo perjantaiksi vai meneekö taas viikonlopun yli?

Oletteko te varanneet jotain "evästä"mukaan synnärille? Saako siellä syödä mitä vaan vai korkeintaan jotain karkkia tms., siis jos joudutaankin leikkaamaan niin yleensä sitä ennen ei sais syödä. Mun serkku kekotti ehdottomasti varaamaan edes suklaata pahan hetken varalle ja sit synnytyksen jälkeen se maistuu kuulemma taivaalliselle...
 
-villa-
juu, ei täälläkään vielä synnytetä...viikonloppuna on tosiaan niin paljon muuta toimintaa ettei kerkiä kirjottelemaan :) ihan kiva tietysti, kun kerrankin aika menee nopeesti.
Oishan se kyllä paras isäinpäivälahja, jos huomenna alkas tapahtumaan!! mullakin on ollu pari päivää noita menkkamaisia kipuja alavatsassa ja kävellessä vihloo kyllä jokapaikkaan... mut supisteluista ei tietoakaan, joten en usko et ihan lähipäivinä mitään tapahtuu.

Ootteko muuten jo nimiä pikkusille miettiny?
Meillä vasta nyt parina iltana ennen nukahtamista keskusteltu nimistä :)

-villa- 38+4
 
prinressa..
Esikoisen aikaan sain sanomiset kätilöltä kun olin syönyt koko päivän aikana yhden palan suklaata. Se on kuulema kaikista pahinta.. En ollu syöny 12h mitään niin rupes nälkä tulemaan. Kätilö toi sitten mehukeittoa mitä sain juoda vähän. Jouduinkin sitten kiirelliseen sectioon ja sen takia ei sais syödä.

En oo pitkään aikaan jaksannu kirjotella kun supistelee ja muutenkin voimaton olo. Synnytystapa arviossa kävin ja alatiesynnytykseen päädyttiin tällähetkellä...
 
Lellu1
Meillä on nimi vielä vähän hakusessa. Muutaman ehdotuksen olen esittänyt ja pyytänyt niitä mieheltäkin, mutta mitään päätöstä ei ole tehty. Käytetään kyllä kaverista yhtä nimeä, joka tulee olemaan lapsen toinen nimi.

Taas muutama tosi huonosti nukuttu yö takana. Ei ne vauva-ajan yövalvomiset voi paljon pahempia olla...

Mä luulen, että tää kaveri kääntyi toissa yönä ympäri, siis perätilaan. Sen liikkeet on ihan erilaisia ja eri suuntaan kun ennen. Selvästi tunnen, että se siirtyi vasemmalta oikealle kyljelle, mutta myös ylösalaisin kun enää ei jalka työnny kylkiluiden alle vaan oikean rinnan alla on iso patti (pää?) ja alaspäin tuntuu potkuja. Hitto, jos näin on käynyt. Asia selvinnee vasta torstaina ultrassa, jollei synnytys sitä ennen käynnisty.
 
kajsdklajds
Mä luulen, että tää kaveri kääntyi toissa yönä ympäri, siis perätilaan. Sen liikkeet on ihan erilaisia ja eri suuntaan kun ennen. Selvästi tunnen, että se siirtyi vasemmalta oikealle kyljelle, mutta myös ylösalaisin kun enää ei jalka työnny kylkiluiden alle vaan oikean rinnan alla on iso patti (pää?) ja alaspäin tuntuu potkuja. Hitto, jos näin on käynyt. Asia selvinnee vasta torstaina ultrassa, jollei synnytys sitä ennen käynnisty.[/QUOTE]

Lellu: Mun terkkari sanoi et 35viikon jälkeen vauva ei voi enää kääntyä perätilaan jos ei ole kääntynyt sitä ennen. Mut tarkasta vielä asia koska en tiedä miten varma tieto tämä on.
 
Lellu1
Mulle sanottiin, ettei vauva YLEENSÄ enää käänny rv 36 jälkeen jos on jo raivotarjonnassa, muttei se ole mahdotontakaan. Sen tiedän ettei kaveri ainakaan ollut vielä kiinnnittynyt kun se selvästi kellotteli vasemmalla kyljellä eikä keskellä mahaa.
 
sarppa1987
lellu: onko sulla sitten neuvolaa ennen tuota to ultraa? (mulla on muuten myös to ultra)
et voisko neukkatäti käsi kopelolla kokeilla missä asennossa vauva on..

meillä olis täysin selvä valinta tytölle mut ilm poikahan on tulossa ja sille on myös mietitty yhtä mut ei täysin vielä lukkoon lyöty.
 
Lellu1
Ei ole neuvolaa ennen torstain lääkäriä, joten sinne asti pitää odotella.

Mullakin olisi varma nimivalinta tytölle, mutta pojaksi väittivät varmasti, joten ole hylännyt tyttöhaaveet kokonaan ja vain pojan nimiä pitää miettiä. En haluaisi nimeä joka on joka toisella päiväkodissa tms.
 
miima84
meille syntyi poika torstaina 5.11. synnytys kesti vain tunnin. oli todella nopea,enkä oikeen itse päässy koko hommaan mukaan... :) mutta kaikki meni kuitenkin hyvin. ja nyt onnellinen kahden pojan äiti <3
 
sarppa1987
voi paljon onnea miimalle ja koko pesueelle!!

ihan kateex käy kun toiset jo päässy tosi toimiin. mulla semmonen olo et vauva ei olis enää niin alhaalla kun joskus aijemmin ollu. minkäänlaista painetta enää ole. näkyy kovastikin välttelevän ulostuloa tämä kaveri.. ;)
vituttaa jo valmiix to mennä sinne ultraan kun tiedän että ihan yhtä epäkypsät on paikat sillonki..
viimex lääkäri sano et nyt tarvitaan jo kipeitä supistuksia(tai ylipäätään suppareita) et edes yhtään lähtis etenemään paikat.. noh, eipä ole näkyny suppareita. jos näin mennään to asti niin... ggrr..


sarppa 39+5
 
Onni88
sarppa1987: Miks sul on taas lääkärin aika varattuna? Onks se synnytystapa arviointi tai mitä?
Mul oli viimeinen lääkäri silloin viikol 36-37 eikä sen jälkeen ole lääkäriä enää.

Mun liitoskivut on kans hävinnyt johonkin ei kokonaan mut ei satu niin paljon kuin pari viikkoa sitten kun ei päässyt ylös sängystä.
 
sarppa1987
onni: mulla on ollu kontrollikäyntejä kun se sf-mitta pysähteli ja sit myös sen raskausmyrkytysepäilyn takia.

mutta eipä tuolla to ajalla enää väliä nimittäin tunti sitten heräsin vessaa ja siinä samalla meni lapsveet. ekaks luuli että tuleepas pissaa paljon mut sit nousin pois ja valu reisiä pitkin ja menin sit valuttelemaan itseeni suihkutilaan. siitä asti onkin tullu koko ajan vettä vähäsen. ukolle huusin ja toinen oli ihan että mitä tapahtuu, kun täydessä unessa oli ;) synnärille soitin ja sanovat et voidaan olla kotona aamuun asti ja sit mennä sinne. jos ei siis rupea kovasti supistelemaan.

tähän mennessä raskautta ei ole siis supistellu ollenkaa(paitsi ihan alussa jotain) mut äsken tuli ensimmäinen supistus ja tästähän ne varmaan rupeaa tihenemään.

ei oikein tiedä mitä ajatella, osaa nukkuakaan. jännittää ja hermostuttaaa.. ja pelottaa tuleva koitos. tää kaikki tuli kyllä niin yllätyksenä...

toivotaan et muillakin rupeaa tapahtumaan ja loputki saa nyytin sylii..! mie lähen sitä hakemaan huomen aamulla :) :)
 
-villa-
Onnea kovasti Miimalle pikku prinssistä!
Ja siellä se Sarppa nyt on omaa nyyttiään maailmaan tekemässä <3

...voi kun alkas tapahtumaan täälläkin, meillä esikoinen lähti eilen mummolaan ja perjantaina tulee ukin kans takasin. Nyt ois hyvin tää viikko aikaa synnytellä!
Mulla kyllä noita kipuja ja kivistyksiä tuntuu edelleen jatkuvasti, mutta vessassa käynnit on harventuneet huomattavasti! Ei oo enää tarvinnu kun yhesti yössä käydä tässä parin yön ajan...aikasemmin saatoin neljäkin kertaa käydä. Eilen supisteli parin tunnin ajan n. 10 min välein, mutta ei yhtään kipeesti, vähän jomotteli vaan supistuksen aikana. Ja kaveri masussa oli aivan villinä. Jospa siellä jotain tapahtuu, pikkuhiljaa...

Mä ajattelin aloittaa suursiivous -urakan, siivoon koko kämpän parvekkeesta lähtien, lattiasta kattoon! :D jos ei muuten hyödytä, niin onpahan siisti koti...

-villa- 38+6
 
Lellu1
Mä olen niin kateellinen Sarpalle kun pääsi tositoimiin, ja vielä la:n puitteissa.

Kävin äsken kävellen kaupassa, muutama kilometri tuli käveltyä, mutta yhtään ei supistele. Henkisesti tämä odottelu ottaa tosi koville. Mun kaveritkin jo hätäilee synnytystä kun joka päivä tulee pari puhelua tai tekstaria, et eikö vieläkään...

Mulla oli taas viime yönä maha aika kipeä, varsinkin kun käänsin kylkeä niin piti kädellä kannatella vatsaa tai sattui. Näin jopa unta, että nukun vatsallani - aah, se on mun unelma, jonka toivottavasti pääsen kohta toteuttamaan.

Mä taidan myös vähän siivota, ei suursiivoiusta kuitenkaan. Apua siitä ei ole, mutta tulee hyvä mieli.
 
liuku.
Heippa!

Mulle syntyi tyttö 6. päivä aamulla. Oli vauhtimimmillä sellainen kiire maailmaan, että en sairaalaan asti synnyttämään kerennyt, vaan syntyi kotiin.. itse asiassa edes ambulanssihenkilökunta ei kerinnyt paikalla kun vasta 5 minuuttia tytön syntymän jälkeen. Syntymässä oli siis avustamassa vain tuo mun 3-vuotias esikoiseni :D. Synnytys oli kuitenkin nopeutensakin vuoksi helppo ja kaikki meni hyvin ja eilen jo päästiin sairaalasta kotiin.

Tyttö oli 3615g ja 52cm.

Tsemppiä kaikille vielä malttamattomana odotteleville!
 
Lellu1
Uskomaton synnytystarina Liukulla.

Tuskin näin ekakertalaisella noin nopeasti mitään tapahtuu. Kyllä mäkin tiedän naisen joka synnytti toisen lapsensa omassa kylpyhuoneessa ensihoitajien kanssa, mieskään ei ehtinyt paikalle.
 
-villa-
Onnea Liukulle! <3
Huih, onpas ollu vauhdikas synnytys.
Kolmella siis on jo vauva tälläpuolen masua :)

...minulla vielä viikko la:han, huomenna on taas neuvolakäynti. Ja jos sitä huomenna sen sikarokotteenkin sais! jep, taidan jatkaa tuota siivoushommaa. Aloitin niin suursiivouksen, ettei yks päivä riittäny mihinkään :)

-villa- 39
 
Juulia77
Meidän tyttö tuli maailmaan ti 3.11. klo 22.05 eli on nyt viikon ikäinen <3
Mitat olivat 2 990 g ja 50 cm. Tiiviisti on viihtynyt rinnalla (päivin ja öin) siitä asti joten on tämä nettikirjoittelukin jäänyt vähän vähiin... onneksi mies on kotona 3 vkoa! esikoinen vaatii kyllä huomionsa.

Mulla alkoi supistella kipeästi ja aika säännöllisestikin 3.11. aamulla, mutta lähdin silti esikoisen kanssa neuvolaan, kauppaan ja puistoon. Äitini tuli käymään aamupäivällä ja jäi pojan kanssa puistoon kun minä tulin kotiin laittamaan ruokaa jo aika kipeänä. Tekstasin silti miehelle että ei tässä hätää, tule pojan päiväunien jälkeen. Mies ei malttanut töihin jäädä ja se olikin ihan hyvä, koska esikoista piti lähteä viemään hoitoon heti unien jälkeen, sen verran kipeä olin silloin eikä suihkukaan enää auttanut. Viideltä olimme sairaalassa, kohdunsuu silloin 2 cm auki, ja kymmeneltä illalla tyttö siis syntyi. Muuten meni kaikki hyvin mutta sain aika monta tikkiä eli paikat repesi suht pahasti. No kaipa tästäkin joskus paranee... pääasia tietty että vauvalla kaikki hyvin ja nyt ensisijainen toive on, että neiti oppisi pian että yöllä olisi tarkoitus (myös) nukkua!

Semmoinen tarina oli meillä. Oikein kovasti onnea muille jo synnyttäneille! Ja tsemppiä edelleen odottajille...

Juulia
 
Lellu1
Onnea Juulialle!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Synnytyksen käynnistymistä odotellaan kuumeisesti. Mieskin alkaa pikkuhiljaa kyllästyä odottamaan, vaikka on tähän asti ollut tosi rauhallinen.

Lähdetään tästä lätkäpeliin virkistämään mun mieltä ja pääsen samalla muiden ihmisten pariin muutamaksi tunniksi, jee. Pelkkä kaupassa käynti ei oikein riitä päivän täytteeksi.

Lellu 40+4
 
Sanip
Ompa ihana lukea vauvauutisia, onnea kaikille synnyttäneille. :)
Itse taidan olla tämän ketjun viimeisiä synnyttäjiä sillä La on vasta 30.11 eli nyt rv 37+2. Tosin menkkojen mukaan LA olisi 14.11 mutta alkuraskauden ultran jälkeen aikaa siirrettiin parilla viikolla eteenpäin.
Kävin maanantaina synnytystapa-arviossa ja kaikki näytti olevan vauvalla kunnossa. Sukupuolta ei edelleenkään saatu varmistettua - vauva makoilee rinta rottingilla, kädet ja jalat ihan mun mahanahan alla ja peppu mun selkärankaa vasten. Pää on edelleen tosi alhaalla, välillä tuntuu, että vauva tulee just ulos. Kohdunsuu oli pehmeä ja kanava oli lyhentynyt sentillä. Painoarvioksi saatiin noin 2.8 kiloa.
Mulla kuluu päivät yllättävän hyvin. Olen leiponut ja vähän opiskellut. Lisäksi ystäviä on ollut nyt aikaa nähdä.
Mulle on käynyt niin, että olen mieleltäni jotenkin rauhoittunut kotiin. Viihdyn hyvin kotona ja en halua kauheasti juosta kaupoissa, kaupungilla tms. Ehkäpä mieli jo valmistautuu tulevaan ja vauvan kanssa ei varmaan lähikuukausina muutenkaan juosta kylilllä...

Onnea myös tuleviin synntyksiin! :)
 
Lellu1
Ihanaa, että että Sanip viihtyy kotona. Minä luulen, että mun viihtymisaste paranee huomattavasti kunhan vauva on syntynyt. Mua vaivaa lähinnä tämä toimettomuus. Me asutaan valitettavasti kaupungissa jossa mulla ei ole kavereita, joten sekin vähän vaikuttaa asiaan.

Oletteko miettineet kuinka kauan aiotte olla lapsen kanssa kotona?
Mä olen vielä tällä hetkellä vahvasti sitä mieltä (kuten myös mies), että pidän vain äitiysloman, enkä jää ainakaan tässä vaiheessa hoitovapaalle. Mielihän ehtii vielä muuttua, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että lapsi pärjää myös ulkopuolisessa hoidossa jos vanhemmat käyvät töissä.

Mä siirsin tänään sormukset kaulaketjuun roikkumaan. Ne on jo pari päivää tuntuneet niin tiukoilta, että päätin ottaa ne pois. Jonkinverran on turvotusta tullut nyt parin viime viikon aikana ja varmaan painoakin sen takia kilo/viikko.
 
-villa-
Neuvolassa taas käyty :)
Huomenna 9:30 äitiyspolille, katotaan käynnistelläänkö...Mulla turvotus huomattavasti lisääntynyt (painoa tullut 9:ssä päivässä 2,5 kg!!), verenpaineet hieman koholla, pientä päänsärkyä ollu iltaisin ja lapsivettä on runsaasti. Ja sit tää raskausdiabetes. Olo on kyllä niiiin raskas, että mielelläni tuohon käynnistykseen lähtisin! Toivotaan parasta :)
Tänään vielä kahdelta ois se possurokote, sit täytyy siivous viedä loppuun ja pakata tamineet, jos sinne sairaalaan jään. Ja vauvalle kaikki tietysti valmiiksi kans! oooh...jospa ne huomenna käynnistää, jos oikein kauniisti pyydän!!

Täältä kans tsemppiä viimehetkille :D

-villa- 39+1
 
Lellu1
Kävin tänään lääkärissä, jossa tuli vaan paha mieli. Rv 40+6 nyt menossa ja kaikki muuten ok, mutta kohdunsuu edelleen samassa tilassa kuin rv 36+ eli ei voida käynnistää vaikka olisin niin halunnut. Lääkäri sanoi ettei sormi mene läpi vaikka työntää, kaveri oli kyllä jo pää valmiusasemissa heti kohdunsuulla eli ei onneksi perätilassa vaikka niin epäilin liikkeiden perusteella. Näin epäkypsällä kohdunsuulla käynnistys ei kuulemma onnistu, joten ei auta muu kuin odottaa. Vauva saattaa kuitenkin syntyä kuulemma vaikka huomenna, johon en kyllä usko yhtään. Painoarvio oli n.4kg, iso jätkä siis tulossa. Rv 41+5 tehdään kuulemma yliaikaisuustarkastus sairaalassa ja jos silloinkin kaikki ok, niin odotellaan vielä se 2pv ennen käynnistystä. Tästä mun neuvolatäti ei vaan ollut muistanut mitään kertoa, vaan antoi mulle normaalisti neuvola-ajan rv41+6.
Itku tuli kun kerroin miehelle lääkäriuutisia, niin paljon harmitti. Mä en jaksaisi tätä raskautta enää hetkeäkään. Sit vielä pelottaa, että kaveri kasvaa vielä lisää kokoajan. Kiva sitten synnyttää yli 4,5kg vauvaa ja noi painoarviotkin voi olla mitä vaan. Lääkärikin sanoi, että sairaalassa sitten katsotaan todellisempi koko ja päätetään synnytystapa jollei se ennen ensi keskiviikkoa synny.
 

Yhteistyössä