Marraskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja murmukka
  • Ensimmäinen viesti
" Tuali"
Neuvolasta sain opastuksen, että jos vedet lorahtavat kunnolla, kannattaa kävellä mahd. vähän ja mennä autolla sairaalaan näytille juuri tuon napanuoraluiskahduksen riskin takia. Ja jos lapsivesi on vihreää, kannattaa pitää vähän kiiruumpaa, mutta ainoastaan jos odottaa kaksosia tai jos alkaa tulla paljon kirkasta verta pitää pysyä makuuasennossa ja tilata ambulanssi.

Ei ole kovin rohkaisevaa lukea teidän muiden vauvojen painoarvioista. Omani oli reilusti kaikkien muiden yläpuolella! Ja kohdun korkeus huitelee yhtäkkiä yli kaikkien käyrien... Alkaa oikeasti pelottaa. Ja neuvolasta tuli vain "niinpä näyttää" tai jotain sen suuntaista.

Onneksi meidän flunssaepisodimme päättyi onnellisesti, esikoinen parani yllättävän nopeasti ja muihin ei tarttunut. Sain oman piikkini eilen ja kiroilin viimeyönä kun käsivarsi oli niin kipeä, etten voinut nukkua kuin toisella kyljellä. Että enpä sitten paljon nukkunut. Liitoskivut jo sinällään tekevät sen, että herään vihlontaan joka kerran kun yritän kääntyä. Ja usein maha on jotenkin niin kipeä ja arka, että se pitää ikäänkuin nostaa erikseen mukaan kun käännyn. Kyllä tämä raskaus vaan on niin taianomaista aikaa naisen elämässä ;)

On se vaan jotenkin lohdullista, että muutkin ovat yhtä tuskastuneita oloonsa. Yhdessä valittaminen helpottaa oloa kummasti! En ole yksin kärvistelemässä!

Tuali 38+3
 
Lellu1
Tsemppiä Miimalle huomisen johdosta!

Mun mies "tilasi" tänään meille synnytyksen huomiseksi klo 20. Se kuulemma sopisi niin hyvin hänen aikatauluunsa. Luulen vaan ettei tää kaveri ole samaa mieltä miehen kanssa ja päättää olla kohdussa vielä viikonlopun yli.

Kiva, että Sarppakin pääsi vielä kotiin ja paineetkin oli kohdillaan. Sun kannattaa varmaan ottaa nyt ihan rauhallisesti iellä kotona ja löhöillä vaan sohvalla telkkarin ääressä, ettei paineet nouse ja joudu sairaalaan.

Mä hermoilin eilen illalla lapsen liikkeitä kun musta tuntui että se liikkuu aika vähän. No, sit kun päätin laskea niitä niin se liikuttelee heti ekan 5min aikana ne tarvittavat 15 liikettä ja sit on taas ihan hiljaista vaikka kuinka kauan. Kokonaista tuntia en mitannut kertaakaan. Nyt taidan tehdä kunnon lakennan kun tänäänkin on ollut aika rauhallista mahassa. Mulla on vaan ennenkin ollut sama juttu, että kun hermostun liikkumattomuutta niin sitten se ei liiku varsinkaan vaan vasta kun olen itse rauhoittunut niin sätkintä taas alkaa.
 
sarppa1987
on kyllä niin ihana kun pääs kotiin mut toisaalta jotenki alitajusesti toivo kuitenki sitä että käynnistäisivät niin olis päässy jo tosi toimiin ja näkis jo pikkuisen. mutta mielellää mie kyl toivosin luonnolisesti käynnistyvää synnytystä. en ihmettele kyllä yhtään kun oli niin epäkypsät paikat, kun eipä tässä ole supistellukaan lain.
välilla tulee aina semmosia kiukun ja epätoivon puuskia kun ajatteleen et pitäis tod näk ainakin se viikko vielä odottaa. eihän siinä jos tekemistä olis, mut mut.. yleensä päivät tulee vaan yksin öhötettyy kotona. riippuu oonko auto käytössä tietysti.
kirjastossa oon aina käyny mut nyt oon lukenu jo kaikki vauva ja kaksplus lehdet 2005 vuodesta alkaen ;) kirjoihin kun ei jaksa oikein keskittyy.

mie kans välillä tuota liikelaskentaa tehny mut tosiaan tarvii kun sen 15 min odottaa niin saa jo tarvittavat liikkeet ylös. vilkas kaveri.. :)
 
Lellu1
Neuvolatäti soitti tänään ja antoi mulle lääkäriajan ens viikon torstaille. Siis vasta torstaille eli rv40+6. Tää kaverihan on silloin jo jättiläinen, varmaan 4,5kg ja vasta silloin aletaan ehdotella käynnistystä sairaalalle. Mua hirvittää jo nyt! Ja varmuuden vuoksi sain myös neuvola-ajan rv 41+6, mutta sinne asti mä en aio odottaa, saavat kyllä tehdä jotain sitä ennen.

Mulla on ollut aika huono olo tänään. Ja hermot kireellä noiden laiskojen liikkeiden takia. Periatteessa ne liikkeet jotka tunnen riittää, mutta on ne niin hentoja ja vähäisiä entiseen verrattuna, että vähän epäilyttää. Taidan soittaa vielä tänään synnärille jos kaveri ei illan mittaa virkisty. Onneksi liikkuu sentään sen verran, että tiedän olevan hengissä.

Pitäiskö käydä vähän ulkona kävelemässä jos piristyisi ja mieli virkistyisi...

Rokotuksesta vielä, että mulla on käsivarressa ihon alla selvä n.4cm halkaisijaltaan oleva patti siinä mihin piikki pistettiin. Hiton kipeä, ei tee mieli nukkua sen käden päällä.
 
Sandy78
heippa kaikki!

ajattelin tulla pikaisesti kertomaan vauva-uutiset. Nyt vasta pääsin rauhassa koneelle. Meille syntyi siis viime viikon torstaina 29.10. ihana terve poika-vauva sektiolla :) Leikkaus meni hyvin, jännitin kyllä enne sitä ihan hulluna, tärisin siellä leikkaussalissa kun haavan lehti, mutta se olikin sitten tosi nopeesti ohi!! Saliin mentiin klo 11.40 ja poika syntyi 12.04. Suurimman osan tuostakin ajasta veivät puudutuksen laittaminen ja muut esivalmistelut, itse leikkaus oli ohi parissa minuttissa. Mies pääsi mukaan saliin ja oli koko ajan mun pään vieressä rauhottelemassa:) En tosiaan tuntenut yhtään mitään leikkauksen aikana, ja jossain vaiheessa kysyinkin "milloin aloitatte", sain vastauksen että "vauva on just ulkona" :) Sieltä hän sitten ihan pian parkaisikin ja sai täydet kymmenen pistettä. Kätilö kapaloi vauvan rinnalleni hetkeksi ja itkuhan siinä pääsi... Niin kauan odotettu ja hartaasti toivottu lapseni oli vihdoin siinä.. pian isä ja kätilö lähtivät sitten punnitsemaan vauvaa ja kylvettämään jne. Minut parsittiin kasaan ja pääsin heräämöön odottamaan puudutuksen häviämistä. Noin 2h päästä pääsin sitten vauvan luokse osastolle... <3 elämäni onnellisin päivä kyllä.

poika on ihan heart breaker - vanhemmat ovat menneet vähän sekaisin kyllä :-D päästiin ma pois sairaalasta ja nyt on pari päivää opeteltu uutta arkea . kaikki sujuu hyvin, poika on kiltti: nukkuu ja syö, imetyskin alkaa nyt luonnistua, alkuun oli vähän hankaluuksia kun maitoa ei tullu tarpeeksi ja poika sai pikku-hepuleita hermostuessaan.. 3 pvää synnytyksestä maito sitten nousi kunnolla ja nyt ei ole enää mitään ongelmia.

Tätä äitiyden ihmettä ja suuria tunteita ei voi oikein ymmärtää... oon ollu tosi herkkänä ja itkeskelly pienimmästäkin asiasta, mutta kaikki vain onnesta.. mitään baby bluesia ei ole ilmassa kyllä lainkaan:)

Toivuin leikkauksessta käsittämättömän nopeasti, olin jo seuraavana päivänä pystyssä ja kävelin jo kanttiiniin sekä pääsin suihkuun. 2 päivää leikkauksesta pärjäsi sitten jo pelkällä buranalla ja tällä hetkellä en oikeesti enää ees muista että mua on leikattu. Erittäin mieluisa synnytystapa minulle siis:)

Kukas täällä mahtaa olla seuraavana vuorossa?

tsemppiä ja kärsivällisyyttä! tätä kannattaa odottaa!!!!! <3
t. Sandy ja poju 6vrk
 
-villa-
Heps vaan,
taitaa jäädä multa se sikarokotus ottamatta. Olin jo tunnin kerenny sitä tuolla terveyskeskuksen pihassa jonottaa, kun meille vaan tylysti tultiin ilmoittamaan, ettei rokotusta riitä kaikille :/ että kiva. TK:n edessä oli neljän aikaan 200 metrin jonot (kuuteen saakka lupasivat rokottaa) ja tosiaan pakkasessa kärvisteltiin viiteen, ennenkun vartija tuli huutamaan eää "valitettavasti rokotetta ei riitä enempää, tulkaa ensiviikolla samaanaikaan uudestaan!" ...ensiviikolla voipi olla jo mun kohdalla liian myöhästä. Tosiaan toivon, että se sika kiertää nyt mut kaukaa... Näin hyvin meillä täällä Kuopiossa hoidellaan asiat.

Minä ilmoitin miehelle, että tänään sitten koitellaan käynnistellä kotikonstein :) mullakin alkaa tää kärsivällisyys mahan kanssa kohta loppua... vaikka eihän tässä nyt monesta päivästä voi kuitenkaan olla kyse...

-villa- 38+1
 
Sandy78
ai juu, miehen mitat unohtui: pituus 50cm , ja paino 3380g.
Vähän pienempi siis mitä painoarviossa esitettiin (lasketun ajan arvio 3,9kg). Mutta nythän hän syntyi viikon ennen laskettua kyllä (39+0).

Villa, olipas tylsä juttu tuo rokote... mä meen huomenna ottamaan sitä, täällä rokotetaan vielä 4vkoa synnytyksen jälkeenkin, ihan kiva, nyt uskallan sen jo hyvin ottaa kun ei oo vaavia enää masussa.
 
Lellu1
Onnea Sandylle! Kateellisena luin kuinka olet jo päässyt kiinni vauva-arkeen. Tule kertomaan kuulumisia myös tulevaisuudessa, meitä odottajia kiinnostaa kyllä mitä on tulevaisuus tuo tulleessaan myös meille.

Meilläkin "käynnistellään" tänään kotikonstein kuten Villalla. Kävin jo tosi reippaalla kävelylenkillä, juoksinkin muutaman sata metriä varmuudeksi ja saunat päälle. Nyt on alapää aika hellänä, siis häpyluu tuli kipeäksi noin vauhdikkaasta lenkistä. Ja kaverikin heräsi liikkumaan ahkerasti eli mun tän päivä stressi alkaa olla ohi.

Musta on tosi törkeää, että Villa jäi ehkä ilman rokotetta. Jos kerran tiedettiin ettei rokotetta ole riittävästi niin mielestäni viimeisillään olevien olisi pitänyt olla jonossa ekana. Alkuviikoilla olevat olisi voinut rokottaa vasta ensi viikolla.
 
sarppa1987
voi onnea sandylle hirmuisesti!! täälläkin ollaan välillä tosi herkillä. meinas itku päästä jo kun luki ton sun tarinan. jotenki sitä oottaa niin paljon...

just kävi anoppi tuomassa lainaan verenpainemittarin, toivottavasti tulee hyviä lukemia.

villa- onpa perseestä tuo touhu tosiaan. olis pitäny olla joku tärkeysjärjestys siellä.

miekin oon tavallaan yrittäny avittaa supistusten alkamista mut aika pienillä teoilla, esim. rappuset hissin sijaan,ruokakassien ym kantamista. saunomista ja siivousta. ainut mitä meillä ei käytetä on se viimenen ässä eli seksi. perkele miehän olisin himokas kun mikä mutta eipä tuo tunnu ukkoo kiinnostavan. tästä on jo nyt varman kk aikaa kun viimeksi. olihan se sillonki jo aika kömpelöö kieltämättä. mie oon jo luovuttanu enkä jaksa enää joka ilta vongata. kaipa se toisilla miehillä häirihtee tuo masu. ja jo alussa mie sano tuntevansa kun munan päähän osuu kuulemma joku kova.. kysy että entä jos se on vauvan pää hehe hehe.. näin meillä :)

joo mulla on lohisoppa kiehumassa pitänee ottaa pois ettei kalat mee muusiksi.
 
Lellu1
Sarppa, ei munkaan mies ole kiinnostunut seksistä enää raskauden tässä vaiheessa. Piti pakottaa. Kaikkia miehiä ei isot mahat kiihota yhtään.

No, lenkki (juokseminen), sauna ja seksi kyllä tepsi, mutta vain muutamaksi tunniksi. Kolmen tunnin ajan supisteli tosi äreästi, mutta sitten se loppui. Tunnelma oli sen verran kivulias, että sorruin pakkaamaan jopa sairaalakassinkin. Häpyliitos on edelleen kipeä ja liikkuminen on aika kankeaa.

Mulle alkaa tulla nyt viime metreillä turvotusta. Sormukset on tiukat, kohta täytyy ottaa ne kokonaan pois ja olo on muutenkin pöhöttynyt. Painoakin oli tullut neuvolan vaa´an mukaan viikossa yli kilo.

Mä lähden nyt miehen mukaan työkeikalle niin ei tarvi olla vaan yksin kotona. Pari päivää menikin tässä nopeasti kun mun vanhemmat oli kylässä.

PS. Aiotteko te ottaa vauvan käyttöön sen äitiyspakkausessa olevan peiton heti synymän jälkeen? Mun mielestä se järkyttävän iso, monta kertaa vauvan kokoinen (sama kun itellä olisi 5x3m peitto). Kaikki lastenlakanat vaan taitaa olla just siihen sopivan kokoisia.
Mulla on pedattuna äitiyspakkauksen laatikko esisängyksi mun omilla vauva-aikaisilla lakanoilla. Mies piti niitä niin retroina, että epäili tuleeko vauvalla uni niissä lainkaan.
 
liuku.
Peitosta: Mä olen ostanut unipussin. Esikoisellakin oli, en vaan muista kuinka vanhasta hänellä sen käyttö aloitettiin, mutta se oli mahtava! Rauhoitti tytön hyvin eikä tän hysteerisen äidin tarvinnut pelätä että tukehtuu peittoon. (olin esikoisen aikaan tooodella hysteerinen) Aion heti alkuun kokeilla sitä, mutta saas nähdä hukkuuko vauva sinne. Mutta joo itseasiaan ei se vauvan peitto mun mielestä niin hurjan iso ole. Onneks ei ole pienempiä tehty (tai saattaahan olla, mutta mä en niistä tiedä), ois kauheeta luonnonvarojen tuhlaamista, kun ei menis kun hetken.
 
Lilli-75
Onnea suuresti Sandylle ja koko perheelle!!!
Ymmärrän sun tuntemuksia, itellä oli ja on edelleen samanlaisia. Vieläkin on epätodellinen olo et onko tää lapsi todellakin ja vihdoinkin tässä.
Odotapas ensi hymyä ja jokeltelua ym. asioita joita vauva oppii joka viikko, väkisinkin kihoaa kyyneleet silmiin, niin ihanalta se tuntuu.
Nyt vaan nautit siitä kauan kaipaamastasi perhe-elämästä, rankkaa on meilläkin välillä ollut vatsakipujen ym. kanssa mut hetkeekään en vaihtais...

Onnea!!!!!!!!!!!

Lilli-75
 
Sanip
Mun mielestä se on kans iso peitto vauvalle, joka tuli ä-pakkauksessa. Olen pedannut myös kopan vauvalle, jota pidän vauvan sängyn sisällä. Nykyajan vauvan sängyt ovat niin isoja, etten raaski sitä laittaa heti siihen vaan pidän ensikuukaudet kopassa. Äitini ompeli siihen reunukset tosi kauniista kankaasta, ei hörhelöitä kun en niistä oikein pidä. Lisäksi teimme fleecestä vauvalle oman peiton tai niitä taisi tulla kaksikin. Minulla oli uusi fleecehuopa ja leikkasimme sen kahtia. Siitä tuli oikein sopivat peitto kun sen ompeli kiinni (fleece on kaksinkertainen) leikkauskohdasta. Äitini ompeli myös siihen sopivat pussilakanat, todella yksinkertaisia kuulemma tehdä... itse oon kyllä ihan käsi näissä, mutta onneksi joku osaa. ;)

Mulla on ollut tänään huono, etova olo ja maha sekaisin. Toivottavasti ei mikään tauti iske. Pääkin meinaa olla vähän kipeä. Huomenna on neuvola, täytyy ottaa puheeksi jos huono olo jatkuu vielä huomiseenkin...
 
-villa-
Eipä auttanu kotikonstit toivotulla tavalla täälläkään, mulla kans muutaman kerran napakasti supisteli, siinä kaikki. Sais alkaa viikonloppuna syntymään, kun meille tulee mun vanhemmat ja pikkusiskot kylään, niin ois esikoiselle hoitajat kotona valmiina :)
...mut taitaa olla niin, ettei hän vielä ole halukas syntymään...
Meilläkään ei mies hirveen hanakasti ole viime kuukausina seksin perään ollu, mutta pienellä pakottamisen meiningillä homma sujuu kuitenkin hyvin ja molemmat oli tyytyväisiä :D

Tosta rokotuksesta vielä, että mä kävin TK:ssa jo aamulla (kun käytin esikoista korvakontrollissa) ja kysyin jo silloin, et voisko nyt samalla mut rokottaa kun täällä kerta olen. Vastaus oli, että ei, tule illalla uudelleen kun rokotusaika oli klo 14-18. Menin paikalle klo 16...liian myöhäistä. Yritin kyllä selittää, et pistäkää nyt minut edes, mut vastaus oli taas tyyliin: "voi,voi. tule ensviikolla uudelleen!". Mut oli Kuopion rokotuksista ihan uutisissakin, joku oli uhkailujuttu oli tapahtunu. Minä se en kuitenkaan myönnä olevani :D

-villa- 38+2
 
**emppu**
Onnea hurjasti Sandylle! Kuulosti kyllä tosi mallikkaalta sektiolta ja hienoa, että olet toipunut noin hyvin.

Meilläkään ei miestä seksihommat kiinnosta. Ei ole kiinnostanut sen jälkeen, kun maha tuli näkyviin. Nyt loppuraskaudessa en ole viitsinyt enää edes kinuta seksiä, ei ole kyllä itselläkään juuri enää tehnyt mieli. Mutta on silti kiva kuulla, että muidenkin miehet on samanlaisia.

Hyvä kun muistutitte tuosta peitosta, pitääkin mennä asap ostamaan esikoiselle uusi peitto. Hän siis käyttää edelleen äp-peittoa ja kun ei nyt otettu pakkausta niin se pitäisi saada vauvalle. Meillä on kyllä kapalo hommattuna, joten en tiedä tarviiko sen lisäksi sitten vielä peittoa.

Tänään oli taas neuvola ja kaikki oli ok. Painoa ei onneksi ollut tullut yhtään viikossa ja hb oli noussut ja oli nyt 147. Pyysin terkkaa heittämään jonkin syntymäpainoarvion käsikopelolla ja se oli 3,4-3,6 kg eli ihan keskikokoinen.

emppu 38+4
 
sarppa1987
kyllä on taas menny päivä hitaasti ainakin tässä osoitteessa.. no la mennään kaverin kanssa kirppareita kiertämään niin on edes jollekkin päivälle ohjelmaa :)

tänään meilläkin kokeiltiin sitä kolmatta ässää... ;) eli sain kun sainki ukon suostumaan ja kyllähän tuo oli mielissään ainakin lopputuloksesta päätellen heh. ite osannu niinkään nauttii mut ainakin on jotain tehty suppareiden edistämiseksi :) aina on kiva elää pikku jännityksessä vaikka ei noista poppa konsteista apuja kyl maha olla...

mie meinasin käyttää äp: peittoa.... ja olenki jo laittanu sen sänkyyn.
mut ostin myös vilttipeiton minkä voi heittää ulos mennessä kaukalon päälle...
 
Lellu1
Tänään olisi meidän pikku-kaverin laskettuaika. Eipä taida haluta maailmaan vielä tällä viikolla kun mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ole. En olisi uskonut, että mennään vielä yliajalle, luulin että tämä syntyy rv38+.

Viime yönä nukuin taas todella huonosti. Mun jalat, etenkin nivuset puuttuu niin kovin, että on pakko yölläkin nousta välillä kävelemään. Ja pallea on tiukilla, painaa inhottavasti kylkiluihin ja makaaminen on silloin mahdotonta.

Keskiviikon lenkistä tullut häpyluukipu on poissa. Lähden kohta kävellen kirjastoon, eilen se ei olisi onnistunut. Sitä ennen pitäisi siivota pikkasen. Olen siivonnut nyt kotona ollessa niin paljon, että jo ajatus siivoamisesta oksettaa.
 
Onni88
Tänään olis se laskettuaika kuukautisten mukaan mut se korjattiin sit ultralla 11.11... En tiedä odottaako tänään mitään. Ei mitään merkkejä ole ollut kyl et pian se synnytys alkaisi, jostain tyhmän syystä alkaa suututtaa pikku hiljaa vaiks ei me sitä yli aikaa edes menty mut jotenkin mä luulin vaan et synnytän vkol 38-39.

Meillä Turussa kiellettiin sairaalassa vierailut synnytysosastolle kukaan muu ei pääse ku isä ja must se on niin tyhmää koska kyl isäkin sen epidemian sinne voi viedä et turhaan mun mielest vierailijat kiellettiin ja just ku on ensisynnyttäjä niin siel joutuu olemaan sen 3-4 päivää ja kauhea ajatus et kukaan sukulaisista ei tuu kattoo vauvaa esim. meidän äiti ja sisko jne. täytyy odottaa melkeen viikon. On se kauheeta. En tiedä sit onko mahdollista omalla vastuulla viemään vaikka käytävälle vauvan, vai oisko se sama sitten?

39+2
 
sarppa1987
mie kans pähkäilin et tuleekohan meidän sairaalaan tuo samainen sääntö et pelkästään isät sais vierailla. nyt on siis se sääntö et isät saa vierailla ainakun haluaa ja huoneissa mut vaavin isovanhemmat ja sisarukset voi tulla aulaan kattomaan vierailu aikoina.

mulla on kyllä pahemman kerran lipsunu tää makean ym muun syönti näin viimosilla viikoilla. tänäänki kävin karkkikaupassa ostaa 6 e edestä ja sitähän tuli sit varmaan puo kiloo :/ ;)
jotenki on niin turhautunu et ei jaksa sit edes välittää mitä pistää suuhunsa.

isännän pojan luokalla( eka luokka) oli ollu sikanuha-tapaus.. Oli tarkoitus et poika tulis tänä vkl meille mut ei sitä tänne nyt uskalla ottaa. mullakaan välttämättä vielä alkanu tehota rokote. eikä kyllä pare isännänkään sairastua nyt näin viime metreillä!

mulla on LA ti:na.. eikä vieläkään mitään merkkejä. päähän koskee edelleen sen puolet päivästä suunnilleen mutta verenpaineet on nyt ollu hyvät että mistä lie sit johtuu.
 
Lellu1
Mä luulen, et lähes kaikissa sairaaloissa on nyt rajoitettu vierailijat vaan isään ja sisaruksiin. Tylsäähän se on kun varsinkin ensisynnyttäjien vanhemmat varmasti haluaisi heti nähdä pienokaisen ja äitikin kaipaa seuraa varsinkin jos mies ei pysty/halua sairaalassa kokoajan päivystää.

Mä kyllä ihmettelen, miksei raskaana olevien miehetkin ole saanut rokotetta kun ihan helposti mies voi tuoda sikataudin kotiin ja tartuttaa tulevan äidin ennenkun rokotuksen vasta-aineet alkaa tehota. Ja synnytyksen jälkeenkin on aika ikävää jos isä sairastuu eikä sit voi auttaa vauvan hoidossa jne.

Mun äiti sanoikin, että sellaista poliisia ei olekaan joka pitäisi hänet poissa meiltä sinä päivänä kun vauva pääsee kotiin. Täälläpäin on kielletty vieraat kotonakin kuukauden ajan. En tiedä kuinka moni sitä noudattaa ja onko määräys sama jos äiti on ottanut rokotteen.

Onni, mullekin sanottiin sekä np-ultrassa, että rv22+ tehdyssä 4D:ssä ja nyt rv 33+ ylimääräisessä ultrassa, että kaveri on muutaman päivän (3pv) laskettua aikaa pienempi, mutta la:ta ei kuulemma muuteta jos erotus on alle 7pv. Ihmettelin vain jos sun la on muutettu 6.11 tuonne 11.11 eli vain muutaman päivän. Onko sun äitiyslomakin alkanut ton myöhäisemmän ajankohdan mukaan? Mä toivonkin nyt, et tää kaveri syntyis maanantaihin mennessä, joka olisi kai se oikeampi la kuin tämä 6.11 joka on laskettu menkoista.
 
sarppa1987
oli ihana herätä kun oli lunta maan täydeltä! jotenki tuli niin jouluinen fiilis. aamulla sain siivottuakin mökin puhtaaksi ja sit kävin shoppailee. itkuhälyttimen löysin melkein uuden kirpparilta ja oli vaan 20e. sit kävin sohossa ostaa pientä kivaa miehelle yllätykses kun nyt ollaan taas päästy itse "asiaan" pitkästä aikaa :)

karjalanpaistin pistin uuniin kun rupes niin mahottomasti tekemään mieli lanttulaatikkoa niin ei ihan pelkästään sitä kehtaa syödä ja paistihan kuuluu seuraksi..

huomenna olis isänpäivä mut ainakin meillä se samalainen päivä kun kaikki muutkin,ainaki nyt kun ei vauva vielä syntynykään ennen sitä. itsellä isä kuollu joten ikinä tullu oikein vietettyy tuota päivää. olis se kyllä ollu aikamoinen lahja isännälle jos olis huomenna just saatu pikkuinen maailmaan ;)
 
Onni88
Tänään tullut 1 uus viesti vaan. Mahtaakohan porukat lähtenyt synnärille... Must tuntuu et mun aika tulee joskus parin viikon päästä sit ei jaksa enää olla edes niin innoissaan silloin. Huomenna / yöllä ois kiva synnyttää isän päivänä, kylläpä se ois jotain... :)

Tänään 39+3 ei mitään merkkejä vieläkään... :(
Aamulla ollut hieman selkä kipeä, hieman samanlainen kipu kuin kuukautisissa mut eihän se viittaa mihinkään?
 

Yhteistyössä