Marraskuun 2009 karhunpennut

Täältä sai hyviä neuvoja siihen, kuinka pitää vauvaa hereillä ja niin pikkuhiljaa " kääntää" rytmiä, ja jopa yksi yö menikin hyvin.... :D Sitten on ollu näitä masuvaivoja, jotka herättää vauvelin kello 4 aikaan yöllä , ja itku jatkuu siitä n. yhteentoista aamulla :whistle:
Piti tänää perua neuvola ja varata uus aika, kun olin JUST sillon nukahtanu, kun sinne ois pitäny lähteä.
Vauva-aika on tosi raskasta!! Kaikki päivät menee niin äkkiä, ettei kerkeä tekemään mitään. Eri asia tietenkin olisi, jos vauva nukkuis hyvin yönsä.

Hannanmamma, pakko mainita että mun mies teki eilen tolleen niinku sun kaveris mies... hän lähti ilmeisesti baariin pienen riidan jälkeen ja lähetteli sieltä sit tekstiviestejä kuinka hän on nyt juonu liikaa ja nyt oksettaa... voi hyvä luoja :headwall: Mä en oikeestaan tienny pitäiskö itkee vai nauraa, se tilanne oli taas niin uskomaton ja mulla oli vielä synttärit. |O

Onneks vauva on nyt hereillä ja tyytyväinen:) Elättelen toivoa että nukkuis vähän paremmin... kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä, joilla vauvaa voi pitää hereillä...ainakin toi vaipanvaihto toimii hyvin, ja muuten myös se, että syöttää vauvaa pikkuhiljaa, jotta hän ei tule kerralla liian täyteen ja nukahda siihen! :)

 
Iltoja!

Meillä tuli ensimmäinen kunnon hymy maanantaina!! Ja ihanaa kun tyttö on alkanut jo vähän juttelemaankin. On se vaan NIIN ihana!!! :heart: :heart:

Kylläpä nämä päivät vierähtää tuon pikkuisen kanssa. Olen käynyt lueskelemassa täällä mutta kirjoittamaan en ole vähään aikaan ehtinyt..

Hereillä olosta Meillä tyttö on päivisin hereillä melko paljon. Nukkuu vaunuissa ulkona noin kolmen tunnin unet ja sitten noin tunnin unet illemmalla sisällä, muuten on hereillä. Sisällä ei oikein rauhoitu kunnolla nukkumaan, ähisee ja puhisee ja heräilee useasti.

Rytminkääntö Neuvolassa sanottiin että rytmiä voi alkaa kääntämään vasta noin kolmen kk:n iästä. Mutta luulisi että voi aikasemminkin pikkuhiljaa yrittää kääntää, onhan tuo raskasta jos kaikki yöt valvoo. Itse esim. haen vauvan ulkoa nukkumasta jos meinaisi nukkua yli kolme neljä tuntia, enkä nukuta illalla ulkona koska nukkuu siellä pitkään. Muutenkin yritän illalla seurustella kovasti jos vaan nukkuisi. Tosin jos on kovin väsynyt ja haluaa nukkua niin eihän pientä pysty väkisin hereillä pitämään.

Pakkasraja Olen kanssa kuullut että pakkasraja olisi se 10 astetta.

Meillä nukutaan myös perhepedissä. Ajattelin että jossain vaiheessa kun yösyötöt vähenee opetetaan tyttö omaan sänkyyn, mutta nyt koen perhepedin helpompana vaihtoehtona. Mies on onneksi sikeä uninen joten häntä ei häiritse vauvan ähinät ja puhinat. Täällä yöt menee vaihtelevasti. Välillä nukutaan, välillä ei. Kovasti vauveli ähisee ja puhisee öisin mahaansa, nukkuu kylläkin itse mutta minä en saa nukuttua. Öisin syö kahden-kolmen tunnin välein ja välillä nukahtaa tissille mutta taas välillä joutuu nukuttamaan. Vyöhyketerapia auttoi "koliikkimaiseen" itkuun, mutta edelleen imettäessä ilmaa menee masuun ja se sitten vaivaa varsinkin öisin. TYttö ei onneksi juurikaan enää mahaansa itke pieniä parkaisuja lukuunottamatta.

Ristiäiset meillä on sunnuntaina. Ihanaa kun saa alkaa kutusmaan tyttöä omalla nimellään. Tähän asti ollaan puhuttu vain tytöstä tai vauvasta koska mies on halunnut tarkoin varjella että kukaan ei kuule nimeä kuin vasta ristiäisissä. =)

Santtu ja tyttö 4 vko 6 pvä
 
Kuulumiset lukaistu :)

Täällä päivät kuluvat enemmän ja vähemmän samaa rataa. Poika on itkeskellyt vatsaansa sitten kuitenkin, vaikka ehdin jo luulla, että vatsavaivat helpottivat...:( No, onneksi ei kuitenkaan ihan taukoamatta..

Kävin tänään kampaajalla ja kyllä oli ihanaa päästä hemmoteltavaksi. Kyllä oli toisaalta ihana tulla kolmen tunnin jälkeen kotiinkin, jotenkin pieni ikävä iski:)

Huomenna lähden juhlimaan työporukan pikkujouluja, ihanaa päästä rentoutumaan ja saada välillä muuta ajateltavaa kuin tämä vauva-arki. Ehkä sitä sitten jaksaa paremmin taas kuunnella kitinöitä ja kätinöitä:)

Nyt tissimies kaipaa lussutettavaa, joten---->

Milliz + toukka 1 kk 1 pv :heart:
 
Moikka! Ja onnittelut kaikille pikkuisista!! :) Mä olen salaa :D seuraillu raskausaikana teiän keskusteluja aina sillon tällön, ei vaan tullu alettuu silloin kirjoittelemaan tänne.. Mulla oli myös laskettuaika marraskuussa ja halusin hiukan lueskella sit millasia tuntemuksia ja ajatuksia muilla samassa tilanteessa oli, niin täällä sit tuli välil käytyy lueskelemassa. :) Pieni poikani syntyi sitten jo lokakuun alkupuolella, ennenaikaiset supistukset vaivas jo noin puolivälistä raskautta ja aina välillä niitten takia tuli sairaalassakin juostua... no mut kaikki meni sit kuitenkin hienosti!! :) Ninni89 mainitsin erikseen, jos vaikka huomaisit tän viestin, kun muistan lueskelleeni että olisit Turusta? Oon myös itsekin täältä ja vielä kun ollaan samanikäsiäkin ja vauvatkin samoihin aikoihin saatu... :) olis mukava tutustua muihin äiteihin täällä turun alueella ja etenkin suht samanikäsiin ja samassa elämäntilanteessa oleviin, kun ei oo kaveripiirissä ketään, nii vois sit höpötellä kaikkia vauva juttuja ja tietty muustakin puhua ja vaiks käydä vaunulenkeillä ja muuta jos vaan sikseen tulee. :) No mut jos haluisit tutustuu nii laita vaikka mulle sähköpostia osotteeseen: nanskuh@hotmail.com.. :) no mut nyt taas vauvanhoito velvollisuudet kutsuu!! moiks!! :)
 
tervetuloa nanna89 :flower:

Tänään meen neuvolaan tuon rinnan kera näytille.. Epäilen kyllä että olis rintatulehdusta koska kuumetta ei oo jne.. saattais varmaan olla vaan pinta "haavaa", kun kuitenkin suositumpi tissi tuo :whistle: :whistle:

Meillä on tultu nyt asian eteen, jota toivoin jo raskausaikana ettei sitä koskaan tarttis puida. Elikkäs poitsu on kovin tukkonen, varsinkin maatessaan hengitys rahisee ja nenä on tukokinen, joten epäilen vahvasti että potisi allergiaa, kuten minäkin :/ Minähän oon lääkkeillä aina selvinnyt, mutta enpä haluu lasta altistaa ja sit alkaa mitään lääkkeitä kaverille tuputtamaan.. Meillä siis vähän yli 2-vuotias uroskoira <3 joka on edelleen mamman vaava <3 Ja luopuminen tulee olemaan toooosi vaikeaa :ashamed: Ja tietenkin haluan Retun mahdollisimman hyvään perheeseen, ettei joudu kaltoin kohdelluks. Ihana koira kun on ja luonteeltaan aivan mahtava persoona :heart: :heart:
Onko allergiatesteihin millanen "ikäraja"? toisaalta kun mieluummin selvittäisin onko oikeesti kyseessä nyt eläinallergia, ennen kuin lähen koirasta luopumaan :/

Mutta jatketaan taas :) hankala kirjottaa poika sylissä :D ja kohta onkin se äitin neuvola :)

pikkuihra ja ruttu-ukko 1kk ja 9pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuihra:
tervetuloa nanna89 :flower:

Elikkäs poitsu on kovin tukkonen, varsinkin maatessaan hengitys rahisee ja nenä on tukokinen, joten epäilen vahvasti että potisi allergiaa, kuten minäkin :/ Minähän oon lääkkeillä aina selvinnyt, mutta enpä haluu lasta altistaa ja sit alkaa mitään lääkkeitä kaverille tuputtamaan.. Meillä siis vähän yli 2-vuotias uroskoira <3 joka on edelleen mamman vaava <3 Ja luopuminen tulee olemaan toooosi vaikeaa :ashamed: Ja tietenkin haluan Retun mahdollisimman hyvään perheeseen, ettei joudu kaltoin kohdelluks. Ihana koira kun on ja luonteeltaan aivan mahtava persoona :heart: :heart:
Onko allergiatesteihin millanen "ikäraja"? toisaalta kun mieluummin selvittäisin onko oikeesti kyseessä nyt eläinallergia, ennen kuin lähen koirasta luopumaan :/
Varmaan on käynytkin jo ilmi että esikoinen meillä oli todella allerginen tapaus :whistle: mutta siis hänen kanssaan ravattiin ihan allergioihin erikoistuneilla lääkäreillä (mm.Tiina Tuomela joka on erittäin arvostettu) ja koska meilläkin on koira niin siitäkin kysyin tietysti. Jokainen näistä sanoi että alle vuoden ikäiselle on erittäin harvinaista olla allerginen millekään mikä ei ole syötävää tai juotavaa. Eli en olisi yhtään huolissani siitä, poika on todennäköisesti vain flunssassa.

Meillä on nyt ollut tyttö kipeänä kolmisen päivää,ei kuumetta mutta nuhaa ja rohinaa. Siis niin paljon että välillä on itkenyt kun ei saa kunnolla vedettyä henkeä, pahimmillaan tää on ollut aina aamuisin. Tyttö tosiaan on nukkunut yönsä sitterissä jotta olisi pää kunnolla koholla ja sitten vessassa ollaan höyryhengitelty (suihku ja hana kuumalle ja sinne vaikka vessanpöntölle istumaan) joka on auttanut ihan kivasti. Pyykit kuivatetaan makkarissa jotta siellä olisi kosteampi ilma.Meillä on myös apteekista räkäimuri (suosittelen kaikille) ja keittosuolatipat. Kannattaa kokeilla näitä, varmasti ainakin helpottavat vauvan oloa =)
 
:heart: =) Onnittelut kaikille hymyjä saaneille! =) :heart:
Meillä herra B väläytteli omia hurmurihymyjään meille ensi kertaa eilen. Äidilleni tosin jo viime viikolla, tottakai hemmottelevalle mummille ensin... ;) Samoin alkaa hiljalleen viihtymään hereillä muutenkin kuin silloin, kun jää kiljuva nälkä. A tullee näissäkin jutuissa vähän perässä.

Mies lähti A-poitsun kanssa lääkäriin ja minä vietän laatuaikaa B:n kanssa tiskaamalla ja keittämällä tuttipulloja... :whistle: Toivottavasti saadaan tänään lupa alkaa kokeilemaan vellejä. Samalla toivoisin apuja noihin pikkumiehen suolisto-ongelmiin. Siis sen mahasta kuuluu ihan järkyttäviä ääniä ja niihin poikakin herää aina itkemään. No, äänestäkin voi päätellä, että kipiää tekee. Kakkakin on ihan vettä, tulee välillä vaipasta läpi. :( Tähän lääkäri siis suositteli rela-tippoja, muttei viikon käyttö ole ainakaan asiaa parantanut. :/

Santulle ihania ristiäisiä!


Milliz, nautinnollisia pikkujouluja!


Kaikille muille nyt ihan muuten vaan mukavaa viikonloppua!



VL & jätkänpätkät 3,5 kk
 
Hei =)

Ihana fiilis täällä :D ! Tänään oli Matildan lääkärin tarkastus ja painoa oli tullut hyvin. Elikkäs sairaalasta lähtiessä 26.11 paino oli 3320g ja tänään jo 3,9 kiloa ja rapiat. YES, maito riittää :D . Olen hieman stressannut asian kans ku kahdella edellisellä aina ollut paino-ongelmia :ashamed:

Täällä Indonesiassa ei nyt sitten anneta niitä d-vitamiinitippoja kun kysyin asiasta. Lääkäri määräsi kyllä jotain vitamiinitippoja, joissa on A:ta B:tä ja D:tä. Toivottavasti niistä ei tule mitään. Vatsavaivoista mainitsin ja totesi vain et pitää pitää vauvaa enemmän vatsallaan. Noh, nyt sitten laitoin nukkuun vatsalleen ja tyttö näyttää nukkuvan tosi rauhallisesti ;) . En ole aikaisemmin nukuttanut ku muistelen esikolta et silloin neuvottiin et tukehtumisvaaran vuoksi ei kannata nukuttaa mahallaa! Kokeilkaa muutkin :eek:

Neiti sai tänään myös elämänsä toisen piikin. Eli pistettiin hepatiitti B:n eka annos. Syntymän jälkeen sai heti K-vitamiinipiikin. Kyllähän antoi lääkärille NIIN MURHAAVAn katseen että!!! Lopetti samalla hengittämästä ja parin sekunnin päästä rääkäs niin et...Lääkäri käänsi samantien vatsalleen ja huuto loppui siihen :whistle: . Vaikutti tosi pätevältä tyypiltä. Seuraavalla kerralla on BCG.

Apua |O !!! Huomenna olisi esikon jouluesitys (2tuntia) ja tarkoitus ottaa vauva myös mukaan...Saas nähdä tuleeko siitä mitään....

Jälleen erittäin omanapaisena

Indo ja Matilda
 
eilen käytiin 1 kk neuvolassa ja poika oli vähä kasvanu 3 viikossa :whistle: pituus 58,5 (54,2) paino 4750 g (3670 g) ja syntyessä siis 53 cm ja 3492 g. tulee ilmeisesti pitkä kuten äidistään (175 cm) ja hoikka kuten isästään..
 
Nyt on pakko avautua....Jos ei oo aiemmin tullu ilmi niin asutaan vielä(toivottavasti ei kauaa...) miehen vanhempien kanssa samassa talossa,me ylhäällä ja he alhaalla.No anoppi tuli aamulla miestä herättämään kun lomittaja oli myöhässä ja hyvä ettei saanu paskahalvausta kun näki että vauva nukkuu meidän välissä"herranjumala eihän sitä nyt voi teidän sängyssä pitää,sehän voi kuolla sinne mäkämäkämäkä.." KOKO päivän on jauhanu aiheesta ja kun oli pankissa käyny missä miehen sisko on töissä niin oli siltäkin oikein pitäny kysyä että mitä mieltä se on ja yhdessä sit olivat kauhistelleet sitä että vauva nukkuu meidän sängyssä!! Voi v*ttu sentään.. :headwall: Yleensä tullaan tosi hyvin toimeen mutta nyt teki mieli sanoa kyllä tosi rumasti.

Ton nukahtaminen on niin hankalaa et se on niin kätevää kun on siinä vieressä,kun tutti tipahtaa 5 kertaa minuutin aikana pois suusta ja hermo menee heti jos se ei sekunnissa oo takasin suussa..No siinäpähän rakas anoppi kuuntelee sitä kitinää ja sängyn narinaa parisen tuntia kun hypin laittamassa tuttia suuhun..AAAARRRRGGGHHHHHH!!! tahtoo oman kodin jo... :/

hannanmamma ja Poika 3vkoa :heart: :heart:
 
pikaseen merkkailen, ja ilmoittelen olemassaolostani, täällä kärvistelty rasittavan rintatulehduksen kanssa, ja kuumettakin ihan riittävästi 39-40,5... antibiootit sain eilen, mutta eihän ne heti vaikuta :| edelleen kuumetta 38,5 ja valtava jysäri :kieh:

vauva on mitä ihanin ja helppo hoitaa, on tyytyväinen, syö hyvin ja ne ihanat hymyt :heart:

kuiskaten ja pikkumies 1vko6pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Nyt on pakko avautua....Jos ei oo aiemmin tullu ilmi niin asutaan vielä(toivottavasti ei kauaa...) miehen vanhempien kanssa samassa talossa,me ylhäällä ja he alhaalla.No anoppi tuli aamulla miestä herättämään kun lomittaja oli myöhässä ja hyvä ettei saanu paskahalvausta kun näki että vauva nukkuu meidän välissä"herranjumala eihän sitä nyt voi teidän sängyssä pitää,sehän voi kuolla sinne mäkämäkämäkä.." KOKO päivän on jauhanu aiheesta ja kun oli pankissa käyny missä miehen sisko on töissä niin oli siltäkin oikein pitäny kysyä että mitä mieltä se on ja yhdessä sit olivat kauhistelleet sitä että vauva nukkuu meidän sängyssä!! Voi v*ttu sentään.. :headwall: Yleensä tullaan tosi hyvin toimeen mutta nyt teki mieli sanoa kyllä tosi rumasti.

Ton nukahtaminen on niin hankalaa et se on niin kätevää kun on siinä vieressä,kun tutti tipahtaa 5 kertaa minuutin aikana pois suusta ja hermo menee heti jos se ei sekunnissa oo takasin suussa..No siinäpähän rakas anoppi kuuntelee sitä kitinää ja sängyn narinaa parisen tuntia kun hypin laittamassa tuttia suuhun..AAAARRRRGGGHHHHHH!!! tahtoo oman kodin jo... :/

hannanmamma ja Poika 3vkoa :heart: :heart:
voimia sinne,kuulostaa tosi rasittavalta tapahtumalta :kieh: kyllä meilläkin äitee ja anoppi kitisi aluksi siitä että vai perhepedissä mutta mitäpä se niille kuuluu.
 
Taas on aikaa vierähtäny etten oo ehtiny kirjoittelee... Mihin kaikki aika livahtaakin?!

Huomenna meilläkin ristiäiset, joten niitä touhutessa menny tämä pvä (miten niin viime tipassa? :D), meillä kaikki tietää jo etunimen, oli jo raskausaikana selvä tapaus:) Ollaan sitä paitsi niin huonoja pitää tollasia salaisuuksia että ei ois kyllä onnistunutkaan!

HAnnanmammalle tsemppiä anopin kanssa.. tosi rasittavaa tollanen neuvominen! :kieh:

Meillä nukuttu tosi vaihtelevasti. Yleensä päästään nukkumaan koko perhe vasta kl 24. Sitten nukutaan yleensä se pisin pätkä (2,5-4h), mutta aamuyön levottomimmat tunnit on aina sit 4-7... ei meinaa uni tulla uudelleen pienelle ja hirveetä ähinää ja kitinää.. no kun lopulta nukahdetaan niin noustaankin yleensä vasta puolilta päivin.. Onko täällä ketään muita aamu-unisia?? Mä en ikinä jaksas nousta 7-8 aikaan.... tarviin paljon enemmän unta!

Päivisin pieni nukkuu yhdet pidemmät päikkärit, n.3h, ja illalla lyhyet, max 1h, muuten on hereillä.

Indo, täällä myös huomattu että mahallaan nukutaan parhaiten.. Nytkin!
Neuvolassa sanoivat ettei vielä sais mahallaan (valvomatta) nukuttaa, mutta meidän poitsu kyllä osaa jo vapauttaa nenänsä (pitää tosi hyvin päätään) eikä ole koskaan naama edellä patjaa vasten. Joten on myös monesti öisin mahallaan.

6viikkois-lääkärintarkastus oli tällä viikolla, hyvin ollaan kuulemma syöty:D EIpä tullut yllätyksenä.. Painoa tullut 3vkossa 1kg lisää! (3660 => 4650), ja pituuttakin 4cm. Ilmankos nuo 56cm vaatteet onkin ihan sopivia, ja osa jopa pieniä!


Hymyjä
on tullut jo 4vkon ikäisestä asti, joka päivä :heart:
äidin sydän kyllä aivan pakahtuu ... :) Tänään oli kuulevinani jo naurun tapaistakin hymyn seassa... ihana tuo kyllä on!

Kivaa viikonloppua kaikille!
t.Sandy ja poju 6vkoa ja 1 pvä
 
Mua kyllä taas niin ärsyttää kun ensin miun äiti lupailee viikko tolkulla että he tulee nyt lauantaina tyttöjen synttäreille ja pojan nimen anto juhlaan mutta nyt sitte tuleekin viesti että vitut me mihkää tulla että ei vaan kiinnosta mutta lopussa oli sitte että tulkaa te heille jouluna..arvatkaa kiinnostaako??ei todellakaan..

kiva tuottaa taas pettymys lapsille kun he ovat niin kovasti oottaneet mummia kylään mutta taas joutuu pettymään..sama toistuu vuosittain
 
No nyt nukkui pieni mies omassa sängyssä viime yön,ihmeen kivasti kyllä nukahti :) Aamulla jäi kyllä tissittelyn jälkeen nukkumaan viereen :p

taaperotx5 Tosi raivostuttavaa tollanen :ashamed: Mun äiti on alkoholisti,tiedän miten raivostuttavalta tuntuu kun mihkään lupauksiin ei voi luottaa..Viime jouluna lupasin mennä käymään viikko enne joulua,no en ehtinytkään käymään kun lehmä alko poikimaan ja soitin ja lupasin seuraavana päivänä mennä..no aamulla sit tää jo soittaa kännissä ja loukkaantuneena että kun" et sä eilen tullutkaan,eikö lahjat kelpaa?" Pikkasen meinas hermo mennä..saas nähä missä kunnossa tänä jouluna on..Nää juhlapyhät on aina pahimpia.. :headwall:

Mun lapset nukkuu vieläkin :D Ihan hyvä,illalla mennään miehen siskon miehen 50v juhliin niin voi mennä nukkumaan meno vähän myöhäsemmäksi..

Mua jotenkin huvitti kun yks kaveri mietti fb:ssa että kärsiikö lapsi siitä jos joku ilta nukkumaan meno viivästyykun mietti että mennäkkö johonkin juhliin vai ei..,tai se vaan jotenkin tuntu niin..oudolta..Ei meillä ainkaan elämä niin minuutin tarkkaa ole että heti menis elämä sekasin jos lapsi välillä valvoo tunnin tai pari pidempään kun normaalisti..Mitähän mä taas tänne jorisen,ei varmaan kukaan jaksa ees lukea näitä mun jorinoita :LOL:

nyt alkaa makkarista kuulua ääniä,täytyy mennä ;)
 
taaperotx5 ja Hannamamma :hug: Äitien suhteen :(
Meillä taas miehen vanhemmat eivät ole osoittaneet minkäänlaista kiinnostusta tytön suhteen, eivätkä ole edes nähneet tyttöä. Anoppi sen sijaan oli kysynyt imetänkö edes?? Kai se on joku äitiyden mittari hänelle, kun viime kerralla olin niin surkea äiti kun taaperomme imetys ei lähtenyt sujumaan :kieh:

Mulla kiehuu ja tosissaan miehen suhteen. Tämä tyttöhän tehtiin tekemällä hänen toiveestaan ihan alunperin. Tottakai itsekin halusin ihan täysillä, mutta teki aloitteen josko vielä yksi..

No..eipä ole kovin hienosti alkanut tämä vauva-arki hänen kanssaan. Vaikka vauva on luojan kiitos helppo eikä itke masuvaivoja (vielä ainakaan ), niin silti mulla alkaa olla aikamoiset univelat. Nukuin yksi päivä jopa yli 4h päiväunet, koska en yksinkertaisesti enää pysynyt hereillä. Monta yötä siis mennyt niin että neiti tillottaa hereillä tyytyväisenä tuntitolkulla keskellä yötä ja heti kun koitan saada nukkumaan niin pientä kitinää pitää. Tuttia laitan sitten monta kertaa yössä ja syötöillä menee aikaa. Noh...miespä otti kirjaimellisesti isyysLOMANSA ja nukkua posottaa pitkälle aamuun niin arkena kuin viikonloppuna! :headwall: On ihan sama yrittää saada hereille, kun kääntää vaan kylkeään. Pakkohan mun on nousta arkena laittamaan lapset kouluun ja herätä tai jäädä vaan hereille seiskasta taaperon kanssa. Voi olla sellaisiakin öitä että vauva on herännyt jo kolmelta tai neljältä valvomaan ja käy nukkumaan 6.45. Kello on herättämässä seiskalta, ei siinä kannata 15minuuttia nukkua enää, joten käyn kahvin keittoon. Vain kahtena aamuna hän on noussut lasten kanssa, koska olen suorastaan anellut etten enää pääse sängystä ylös! :headwall: Saa varmaan jotain kiksejä siitä kun anelen itkukurkussa...?! Eilen kyllä kampesi sängystä ylös tikkana kun piti lähteä oman pentunsa joulujuhliin aamusta :headwall: (meillä siis uusioperhe ja hänellä poika edellisestä liitosta )
Toissapäivänä sitten mulla räjähti totaalisesti ja annoin tulla kaiken ulos.. No haistatteli siinä aikuinen mies mulle päin naamaa ja lateli että mun pitää lopettaa imetys että HÄN kyllä hoitaa yösyötöt jos mä en niihin kykene ja mä voin sitten nukkua kun mulla on siihen mahdollisuus. Ihmettelen vaan että miksi hän ei ole voinut antaa mulle sitä mahdollisuutta?? Kun hänen ei tarvi yöllä valvoa?? No viime yönä sitten jopa osallistui vaipan vaihtoon, johon ärähdin etten tarvi mitään apua siihen vaan siihen että saisin nukkua jonain aamuna! Siitäkin sain taas kuulla kuinka HÄN on ollut taaperon kanssa päivisin ja JOUTUNUT ottamaan mukaansa taaperoa. Mitaliko pitäisi antaa, että on lapsensa kanssa?! :headwall:
Ja tietenkin kun olen tarpeeksi väsynyt, niin mieleen tulee kaikki loukkaukset ja teot mitä raskausaikana tapahtui viimeisen 7viikon aikana. En pysty niitä unohtamaan.
Kaikki meni silloin niin pitkälle, että hain avioeroa ja nyt ollaan harkintajalla huhtikuuhun asti. Ja kokoajan vaan vahvistuu se olotila että yksin lasten kanssa olisi todellakin helpompaa. Ei tarvitsisi kuunnella solvauksia tasasin väliajoin keneltäkään, saatikka katsoa kun toinen makaa vaan pers homeessa :headwall: Sitten kuitenkin mietin että tekisin taas 2 avioerolasta lisää tähän maahan..
En olis ikinä uskonut että meidän perheonni muuttuikin tällaiseksi perhehel*etiksi sen maaliskuun plussatestin jälkeen.. :'( Ja monesti miettinyt että voiko ihminen vaan muuttua reilussa puolessa vuodessa tuollaiseksi vai olenko ollut vaan niin sokea ja elellyt vaaleanpunaisessa hötöntötössä..
Anteeksi vuodatus, mutta on vaan niin valivali olo.. :ashamed: :'(
 
Yritän lukee myöhemmin, mut pisti silmään tuo rytminkääntö
äiti neuvo mua nukuttamaan vauvaa toisinpäin välillä.
Eli jos nukkuu sängyssä vaikka pää ikkunaan päin niin parin kertaa viikossa pitäs kääntää
toiseen päähän pää. Ymmärsiköhän kukaan? :LOL:
No meillä kaikilla lapsilla tuo toiminut :D
 
Chriralle :hug: En pystyisi edes kuvittelemaan tollasta tilannetta. Me jaetaan miehen kanssa lapsenhoito puoliks, mä kun imetän niin miehellä on päävastuu vaippojen vaihdosta. Meillä kun on sellanen tilanne että ollaan molemmat opiskelijoita ja nyt joululomaa tammikuuhun asti... Välillä tunnen kyllä itseni ihan huonoksi äidiksi kun mies hoitaa suurimman osan siivouksesta, pyykinpesusta ja ruuanlaitosta :ashamed: Itse en kyllä pystyisi kaikkea tekemään yksin, nostan kyllä hattua teille jotka pystytte!

Viime yö oli varmaan paras mitä vauva on nukkunu. Nukahti n. 11.30 ja heräsi vähä yli 3 mut sit ei jostain syystä halunnukaan syödä ku ihan vähän, nukahti mun viereen ja heräsi vasta 5.20! :eek: Sit aamulla vielä johonki aikaa syötin ja heräsin sit vasta 11, olin taas nukahtanu kesken imetyksen. Näköjään nukkuu tyttö paremmin vieressä, tai jos siirrän omaan sänkyyn vasta ku se on kunnolla nukahtanu.
 
Hyvin nukuttu yö takana =)
Mies otti neidin toiseen huoneeseen aamukahdelta, minähän oon saanut maitoa pumpattua pulloonkin asti, niiden turvin oli mennyt hyvin yli 7 asti aamulla, jolloin tartti jo itsekin tissintyhjennystä ja neiti tuli tyhjentämään. Kaksi kertaa oli syönyt 2-6 välillä, ensin 60ml ja sitten 40ml pullosta.
Univaje on kyllä sellainen että olin aivan väsynyt todella syvän unenkin jälkeen, olin tosiaan aivan unessa kaikki tunnit!
Mutta neiti on syötävän suloinen, tuota katselee ihan nukkuessaankin ilokseen =)

Onko muilla muuten sellaista, että vaikka tietää vauvan nukkuvan parikin tuntia ja pitäisi itsekin saada nukuttua se aika, niin uni ei itselle vaan tule, vaikka miten väsynyt on?

PP+neitipupu 3vko tasan
 
Chiralle ja Cb:lle jaksamis :hug: ..kyllä noi miehet on sitten hanurista..Meillä onneks menee nyt miehen kanssa todella hyvin,musta tuntuu että ottaa nyt tavallaan takaisin sitä kun tyttöä ei paljoo vauvana hoidellut.Ei toi nytkään oo vaippoja vaihdellu mutta ottaa itse syliin kopasta,syöttää ja tommosta..jotain edistystä siis 8 vuodessa tapahtunu ;)

Mun kaverilla on tosiaan kans paljon ongelmia miehensä kanssa joten en tosiaan enää ihmettele niitä tilastoja että eniten erotaan just siinä vaiheessa kun lapset on pieniä..raivostuttaa vaan kaverin puolesta kun aikuinen mies käyttäytyy kun joku helvetin teini ikäinen ja toinen hoitaa kodin,lapsen ja koiran ja toinen pelaa päivät pitkät pleikkaria...ei helvetti sentään.

 
chira ja crystalblue jaksamista teille molemmille, rankka tilanne :( täälläkin välillä tuntuu et yksin saa kaiken hoitaa mut ei mies tahalleen, joutuu vaa olee aamusta iltaan töissä nyt.. mä sit hoidan vauvan lisäks ruokajutut ja miehen isommat lapset, aika väsyttävää alkaa olemaan. eiköhän se tästä vielä...

tää sylikirppu nukkuu taas mun sylkyssä, heti ku laskee omaan sänkyyn tai sitteriin nii alkaa kitinä, alkaa olla aika rankkaa ku ei voi mitään tehdä, vessaanki on pakko mennä niin et vauva jää huutamaan.. :/

vyöhyketerapia jaa'a mitäs siitä sanois...ei ainakaan meillä näytä toimivan enkä sinne enää mene, tuntu et rahastusta koko homma. mahaa siellä lähinnä hierottiin ja jaloilla pumpattiin, no osaanhan mä sitä tehä kotona itekki-eikä tarvi maksaa kellekkään..

pitäs alkaa valmistautumaan sukulaisen syntymäpäiville mut mene tässä sit suihkuun ku jätkä napottaa kainalossa ja mies on kaupassa,ääh kai toi on sitteriin laitettava ja mukaan otettava... :D

tupuna ja puhis 3vkoa 5pvää :heart:
 
etna Kannattaa kysäistä asiasta lääkäriltä. Mulla luki papereissa, että sikiökalvot täydelliset, mutta silti sairaalassa tuli kappaleita ulos...peräti 5 kananmunankokoista kimpaletta...siis ne pienet krämmäleet keräsi verta paakuiksi. Mulle annettiin sairaalassa hormooneja syötäväksi. Ne istukan kappaleethan on jotenkin sieltä saatava ulos, ettei tule tulehdusta.

pikkuihra Tuosta vauvan hengityksen rohisemisesta: Meidän pieni on rohissut ja vinkunut ihan laitokselta asti. Hänet vietiin pari kertaa tarkkailuunkin asian vuoksi. Keuhkoista ei kuitenkaan löytynyt mitään. olin kuitenkin täällä kotona todella huolestunut hänen hengitystiestä. Hengitys ei aina rohise ...eniten kovan itkun jälkeen. Meillä kun on todella paljon vatsavaivoja ja pulauttelua ,tutkin netistä asiaa ja sieltä löysin yhteyden tuohon hengityksen rohinaan ja refluksiin. Rauhoitti heti mieltä kun jonkun syyn löysin.
Meidän vaavilla on rytmit täysin päinvastoin..nukkuu pidemmät unet iltapäivällä. Yöllä kelo 00,00- aamu 8,00 vaivaa vatsa todella paljon. Nukkumaan laittamisen jälkeen hän herää maidon pulautteluun. ..tai sitten muuten vaan vatsan väänteisiin. Tuona välillä en juurikaan itse saa nukuttua. Ja meidän muu perhe elää vahvasti iltaelämää. Eli tässä on menyt nyt muutaman tunnin vuorokausiunilla jo piiiiiiiiiiiitkä pätkä. Relatippoja on kokeiltu ja jätetty pois. Cuplatonit nyt käytössä. Aluksi pahensi puklailua ja uudelleen aloitettuna juuri niin, että annan ennen imetystä näyttää toimivan. Niin paljon maitoa tulee kuitenkin ylös, että viimekertainen punnitus todella jännitti. Mutta painoa olikin tullut huimasti ....reilusti yli tuplat, mitä olisi tarvinnut. Eli meillä on myös ylisyöntiä, joka taas pahentaa vatsavaivoja. Tutti on kyllä kovassa käytössä myös. Muuten päivisin tytteli on rauhallinen ja ihanat hymyt on jo saatu =) . Kolmen viikon iästä hän on alkanut jo vähäsen jokeltamaankin. Kunhan jossain vaiheessa saadaan tuo aamuyö jotenkin rauhoittumaan niin itsekkin saan lisävoimia.
Kolmen koiran ulkolutus on aika stressaavaa...varsinkin tässä väsymystilassa. Vanhemmat lapset ovat auttaneet, mutta alkavat kiukuttelemaan jo siitä tosissaan. Meillä kun on tää yksi koira, jonka kanssa menee aina hermo lenkillä....kahden muun kanssa ei ole mitään ongelmaa.
Meillä on nimeämisjuhlat vasta helmikuun 13. Nimekseen hän on saanut Aida Adelein (kutsumanimi tuo Adelein)

Zera + Adelein 1kk 2pv
 
No niin kyllä tuo pojan nimeämistilaisuus ja tyttöjen synttärit meni ihan hyvin vaikka kaikki ei tullu ketä lupaskin..

Poika sai siis nimekseen Julius Viljami :heart: ja kyllä nuo muksut sai taas kauheesti uutta tavaraa..ihan niinku ei ennestään jo sitä oisi.

Ja on se kyllä tympeetä kun voi juominen olla tärkeämpää kuin omien lasten lasten näkeminen ees kerran vuodessa..onko se liikaa pyydetty,kysynpä vaan.
 

Yhteistyössä