Marraskuun 2009 karhunpennut

chira ja crystalblue Jaksamisia teille :hug:
Meillä mies onneksi osallistuu vauvan hoitoon. Vaihtaa jopa kakkavaipat ilman isompaa narinaa ;)

Rauhoittuuko teillä muilla vauva miehen sylissä? Jos vauva on kauhean itkuinen niin meillä ei rauhoitu kun vasta äidin sylissä.

tupuna21 Täällä sama homma. Kun vauva on nukahtanut syliin ja yrittää siirtää omaan sänkyyn nukkumaan niin herää siihen ja taas täytyy aloittaa nukuttaminen uudelleen. Yleensä useamman kerran iltaisin täytyy nukuttaa ennenkö jää sänkyynsä yöunille. Päivällä sylistä pois siirtäminen hieman helpompaa. Jostain olen lukenut että kestää 20 min ennenkö vauva on sikeässä unessa, tämän jälkeen sylistä pois siirtäminen varmasti helpompaa. Itse en vaan meinaa malttaa 20 minuutti odottaa ennen siirtämistä..

Täällä edelleen opetellaan eroon rintakumeista. Suurin osa syötöistä onnistuu jo ilman kumia mutta iltaisin ja öisin vielä on käytössä. Vauva on kyllä jo täysin tottunut rintakumiin, vieroksuu nimittäin paljasta rintaa. No, päivä kerrallaan, josko se siitä.

Vauva nukkunut nyt pari yötä ilman kapaloa ja nukkuu paremmin kun kapaloituna :eek: Toissayönä nukkui melkein 6h putkeen ja viime yönä 4 h.. Joten täälä saa kapalointi nyt jäädä :)

Nennii ja tyttönen 5vko
 
Joo..piti taas mennä sitä ukkoa kehumaan,nyt on kyllä semmonen olo että sais painua hornan tuuttiin ja mielellään pysyäkkin siellä :headwall: oltiin illalla miehen siskon miehen 50v päivillä ja tollehhan kalja ja booli sitten maistu,kotimatkalla kauhee soittelu kavereille et olisko mitään menoa missään..En jaksanu tapella kun tiesin et se on ihan turhaa et kun on päättäny lähtee baariin ni sehän lähtee vaikka jalassa roikkuis..no ajattelin et olis ihmisiks mutta eiän ne koskaan opi..Kaikki vaatteet yrjössä,taksille oli joutunu maksamaan 50e YLIMÄÄRÄSTÄ siivousrahaa,nyt ykänny koko aamun..voi vittu mä sanon että tekis mieli vetästä lekalla päähän..Sit käy tossa uikuttamassa"ei kyllä tarvii vähään aikaan mennä baariin.." ja kerjää sympatiaa..

Huh pikkumiehellä taas vaikea aamu,eilen kylässä oli kyllä tosi nätisti :heart: :heart: Nyt onneks tais nukahtaa..
 
Mikähän siinä omassa sängyssä on niin pelottavaa? Tyttö nukahtaa yöllä syötön jälkeen syliin ja nukkuisi siinä. Herää heti, kun siirtää sänkyyn ja sinne nukahtaminen vaatii jatkuvaa tutin imemistä. Ja se tuttihan ei siellä suussa kauaa pysy, joten sitä on laitettava takaisin suuhun 5 min. välein. Meillä on nyt sitten otettu osittainen perhepeti käyttöön eli aamuyöstä otan tytön viereeni nukkumaan, jos ei syötön jälkeen nukahda sänkyynsä. Tänä aamunakin nukutiin näin oikein hyvin 4 tuntia putkeen aamu kuudesta kymmeneen. Nyt on koko perhe tyytyväisenä hereillä.

Lähetään taas tytön kanssa vaunulenkille, kun ensi viikolla taitaa jäädä lenkit tekemättä, kun on niin kylmää ilmaa luvassa. Ihanaa kuitenkin, että talvi tuli vihdosta viimein!

Esikko ja Möhkis 5 vk 5 pv
 
Täällä alkaa äiti olemaan vähän väsynyt... kuukausihan tuossa meni että se iski :whistle:

Yöt on tosi rikkonaisia, syöttöjen välissä (2h) ähistään ja puhistaan ja piereskellään, maha vaivaa edelleen pienen tauon jälkeen. Päivälläkin nukutaan huonosti paitsi vaunuissa paremmin. Vaunuissa alkaa kuitenkin heti huuto kun vauhti pysähtyy, vauhtivauva siis kyseessä :D

esikko meillä kans nukutaan pinniksessä kaikkein huonoiten, paras paikka nukkua ois syli ja tuttia meillä ei edelleenkään huolita.

Ja kaikille joilla miesten kanssa kestämistä :hug: meillä toi on ainakin vielä pysynyt kiltisti kotona, kieltäytyi jopa pikkujouluista nyt viikonloppuna. Onneksi tajuaa tilanteen että minäkin tarvitsen välillä apua kun viikot menee tyttöjen kanssa kolmestaan.

Nunneliini & vaapula 1kk :heart:
 
Onkos täällä muita kenellä imetys istualtaan ei onnistu? Mä en saa sitä tosiaan millään onnistumaan..Vinkkejä?:) Mun tissit taitaa olla sitä kokoluokkaa, että se ei vaan onnistu!?

Meilläkään ei vauva millään tahdo nukkua omassa sängyssään...joten nukkukoon mun kanssa sitten :) Viime yönä heräsin siihen, että vauva nukkui mun mahan päällä, ja sain kauheen paniikkikohtauksen :LOL: Oli tarkotus pitää sitä siinä vaan hetki, mutta siihen me oltiin nukahdettu!

Voi kun tekee pahaa lukea kommentteja joidenkin miesten käytöksestä...:( Jaksaa taas arvostaa omaa miekkosta enemmän, vaikka tulee sitäkin sätittyä välillä ihan turhasta...:(

Ansku ja Nyytti
 
merkkailen luetuksi, täällä selätetty kuumeilu rintatulehduksen johdosta, ja elämä alkaa voittaa taas, jaksaa touhuta jopa jotain ylimääräistä, kuin pakolliset touhut.

Imetys vaan takkuaa ja tuntuu tekevän edelleen kipeetä, vaikka rinta alkaakin parantua pahimmasta kolotuksestaan, rintakumilla aloitin, otin sen pois, ja kokeilin ilman sitä, jonka tuloksena veriset nänninpäät :| , ai auta voiteetkaan, joten palasin rintakumin käyttöön, mutta tuntuu, ettei vauva sieltä tarpeeksi saa, vaikka kuinka tissutteltaisiin, pumppaamalla ei tule tipantippaa, vaikka tuntuu, että rinnat on räjähtämispisteessä. ja jos pelkästään rintamaitoa antaisin, saisin tissutella vauvan kanssa liki tunnin välein, ja yöt on katkonaisia.

Aloitettiin sitten tuttelin käyttö, yötä vasten ja aamullakin, kun rinnoista ei tunnu maito riittävän... saa nähdä, loppuuko maito kokonaan, vai onko tilapäistä, kun olin hetken niin heikolla ruokavaliolla kovan kuumeilun takia :(

Miten tarkkoja olette pakkasrajan kanssa olleet vaunuttelun suhteen? Nythän luvattu kylmiä pakkasia, joten uskaltaudutteko vaunuttelemaan vauvojen kanssa, jos menee yli 10 asteen?

Kuiskaten ja pikkumies 2vkoa1pvä
 
Annsku Täälläkään ei istualtaan imettäminen ole ihan helppoa, tuntuu tosi hankalalta ja joudun olee jotenki tosi hassussa asennossa ja niin on vauvakin. imetänkin aina makuasennossa.. mietin vaan mitenhän jatkossa jos olen esim kahvilassa ja pitää imettää, einhän mä voi siellä pöydälle käydä makaamaan ja alkaa imettää :LOL:
pitäs vaan harjotella kotioloissa tota mutku se on niin hankalaa ja niiiin paljo helpompaa maaten..

olipa ihanaa päästä eilen miehen kans kahestaan käymään vähä ulkosalla ja mun äiti hoiti vaavia sen aikaa. ihan ihme fiilis ku sai keskittyä vaan itteensä ja ukkoon, osaapahan nykyään arvostaa hyvin pieniäkin asioita =)

saas nähä miten ens yö menee, poika ollu tosi kiltisti ja nukkunu melkein koko päivän, mua vaan alko nyt väsyttää kauheesti joten mun tuurilla valvotaan sit yö..

huomiseks luvattu kivat pakkaset tänne helsinkiinkin, täytyy kattoa kehtaako ees lähteä vaunuilemaan..

tupuna ja puhis huomenna 4viikkoa :heart:
 
Meillä kans muksu nukkuu käytännössä perhepetissä. Yleensä ekan syötön jälkeen saan siirrettyä pinnikseen, mutta loppuyöstä nukahdan itse niin siihempä vauvakin jää. Olen muutaman kerran kokeillut tuota siirtoa mut kätinä alkaa heti :( . Ajattelin kyllä et alkaisin imettään istualtaan niin en ite nukahtais ja voisin yrittää siirtoa paremmalla onnella.

Tuntuu pahalta et joittenkin miehet käyttäytyy ku teinit :kieh:. Meillä on aina mennyt ukon kanssa nämä meno asiat ihan hyvin, vaikka tosin joskus joutuu sanomaan et olisi kiva jos et menis tai et tule ajoissa. Yritän kyllä olla olematta mikään nipo ja mies on kyllä 100 prosenttisen läsnä kun on kotona :heart:.

Nyt on yritetty virittäytyä joulun tunnelmaan pipareita leipomalla ja kuusi koristelemalla. Joululaulut soivat myös koko viikonlopun, joten eiköhän tämä tästä. Perjantaina on jouluhartaus, jossa Matilda siunataan, mutta ei kasteta. Ristiäiset meillä on vasta joskus ens keväänä kun tullaan suomeen. Toivottavasti neiti mahtuu vielä kastemekkoon :D !

Huomenna tulee 3 viikkoa täyteen synnytyksestä ja paikat (siis alakerrassa) alkavat tuntumaan kohtalaisen normaaleilta. Repesin taas aika paljon, joten tikkien sulamista tässä on odoteltu. Mies jo kovasti kyselee et joko, joko :p . En ole kyllä yhtään miettinyt vielä tuota ehkäisypuolta. Kuparikierukka poistettiin vuosi sitten joulukuussa ja siihen olin kyllä ihan tyytyväinen. Pillereitä en muista kuitenkaan syödä, joten täytynee kartoittaa muitakin vaihtoehtoja. Mielessä on kyllä käynyt myös kysymys, et tuleekohan meille vielä lisää lapsia?

Indo ja Matilda 2vko 6pvä
 
:wave: Hei vaan kaikille!

Täällä sairastetaan... Esikoinen alkoi köhiä eilen aamusta ja illalla olikin sitten kunnon räkätauti ja kuumetta 38 astetta, Idan kanssa herättiin kolmelta aamuyöstä järkyttävään kröhimiseen. Poikahan ei ole koskaan sairastanut mitään tässä ensimmäisen vuoden aikana, kerran nousi kuumetta, mutta se meni päivässä ohi. Nyt sitten oli aika kylmä herätys lapsiarkeen, kun kummatkin kipeänä samaan aikaan. Voi pikkuraukaa (vauva) kun räkää on niin paljon ettei henkeä saa kunnolla vedetyksi... :snotty: Laitoin nukkumaan yöllä sitteriin ja siinä saa olla nyt päivälläkin - vaikkei mikään paras paikka olekkaan pitkiä aikoja. Mutta kun tyttö nukkuu perhepedissä, niin ei saa muutenkaan päätä ylemmäs hengitystä helpottamaan.

taaperotx4 ja muillekin sairastelijoille pikaista paranemista!


:hug: Minultakin törkimys miesten puolisoille. Kyllä se vaan niin on, että lapset ovat koko perheen projkti, ei naisen risti.
Kiukuksi vetää teidän puolestanne, jotka joudutte kaiken muun päälle riitelemään. Ikävä totuus taitaa silti olla, että lapsen ensimmäisen vuoden aikana parisuhde on eniten koetuksella... Meillä onneksi menee pääasiassa oikein ihanasti, mitä nyt kaksi itsekeskeitä jääräpäätä välillä taistelee...


Minäkin noita pakkasrajoja ja vaunuttelua mietin, täällä palstalla on mitä nyt -osiossa paljon topikkeja avattu aiheesta, mutta näyttää olevan aika tarkka se 10 asteen raja näillä pienimmillä. Eli jäädään sisälle suosiolla. En ole nukuttanutkaan ulkona, joten se ei onneksi ole ongelma.

tupuna21 kyllä tuo kahdenkeskinen aika tekee ihmeitä niin parisuhteelle, kuin äideillekin. Itse olin koko lauantai päivän polttarikemuissa ja mies hoiti lapsia - oli aika ihanaa tulla takaisin yöllä pikkuisten luo, vaikka sitten vanhempi itki ja piti valveilla puoli yötä kuumeen noustessa...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, se olisi aika vähän jouluun sitten enää!


thor ja Ida
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville..

meillä on kans tuota äiti-ongelmaa, tosin miehen äidin puolelta... sillä ei oo koskaan kiinnostanu ja tuskin tulee kiinnostamaankaan.. ei se käyny meitä ees sairaalas kattomas, ala-aulassa kävi mutkan mut osastolle ei "kerenny" |O ei tullu ristiäisiin, ei soittele, ei mitään... mun puolesta saa olla...

vatsavaivat ja pulauttelu helpottanu apteekinmaidon myötä, eli sillä varmaan jatketaan..
nyt pitää mennä laittaan muksuille vaatteet

tt ja tuukka 7vkoa
 
Pikaista paranemista niin pienille kuin isoillekin sairastelijoille! :hug:

Miten noi yöt voi mennä välillä totaalisen erilailla? Mentiin tytön kanssa nukkumaan klo 23.30 ja tyttö heräsi ekan kerran aamu viideltä. Siis yli 5 tunnin yhtämittaisen unen jälkeen! :eek: Syötön jälkeen tyttö nukahti uudelleen omaan sänkyynsä. No, äiti ei valita. Saipahan edes yhden yön nukuttua kunnolla.

Vaunulenkkeilyt jää ainakin täällä toistaiseksi tekemättä. Ei tonne 16 asteen pakkaseen viitsi itsekään mennä. Huomenna oli tarkoitus mennä kyläilemään, joten kai sitä autolla sentään voi jonnekin lähteä. Vai voiko?

Esikko ja Möhkis 5 vk 6 pv
 
Voimia kaikille, erityisesti Chiralle :hug: En kattelis hetkeäkään, vaikka helppohan se on sivusta viisastella :ashamed:

Esikko: Kyllä me ainakin normaalisti kaupassa yms. tarvittavat liikutaan autolla. Niin kuin aiemmin jo kirjoitinkin, niin eihän kaikilla ole autoa, joten pakko kauppaankin on jotenkin mennä, jos ei ketään muuta ole apurina.

Sisällä ollaan tänään pysytelty, niin kuin ilmeisesti loppu viikkokin. Kiva kyllä, että talvi tuli, mutta harmittaa, kun ei pääse kävelylle tms. ollenkaan. No tuskin nää kauaa kestää tälläkään kertaa ;)
 
Heipat pitkästä aikaa :wave: En ole teitä unohtanut, on tämä viimeinen kuukausi ollut sen verran vaiherikas, ettei ole kuulumisia ehtinyt kirjoitella, eikä kuulumisianne lukea :ashamed:

Meille siis syntyi poika 11.11. klo.14:33. Pituutta oli 50cm ja painoa 3150g. Synnytys tapahtui sitten ihan luomuna, en edes ilokaasua ehtinyt saada. Yhdeksän jälkeen aamulla lähdimme sairaalaan verisen vuodon takia, pikku hiljaa avautumista tapahtui, ja loppu menikin sitten salamavauhtia 4cm eteenpäin, silloin lähdettiin saliin. Salissa ehdin olla 20min ja ponnistusvaihe 3min!! Jäi anestesialääkäriltäkin spinaalit piikkiin vaikka kuinka nopeasti yritti toimia :LOL:
Minä sain synnytyken jälkeisenä päivänä kaksi pinnallista laskimotukosta (kuten pelkäsinkin), toinen pienempi on reidessä ja isompi (kämmenen kokoinen tukos) pohkeessa. Onneksi tiesin heti vaatia hepariinihoidon ja marevan lääkitysen tilanteen rauhoittamiseksi. Eli nyt syödään sitten verenohennuslääkitystä kolme kuukautta kuten viime synnytyksenkin jälkeen. Synnyttämään mennessä mulla oli verenpaineet 192/122, niitä sitten laskettiin lääkityksellä ennen synnytystä, ja alapaine on synnytysen jälkeenkin heilunut siellä 100 tietämillä, jonka takia lääkitystä lisättiin, mutta nyt onneksi tilanne alkaa normalisoitua.
Kotiin meidän piti päästä pari päivää synnytyksen jälkeen, oltiin jo lähdössä kotiin (poika turvaistuimessa, jne) kun meidät käskettiinkin jäädä vielä seuraavaan päivään. Kotiinlähtötarkastuksessa lastenlääkäri kiinnitti huomiota pojan kiveksissä oleviin "tummentumiin", voi kuulemma viitata lisämunuaisvikaan. Pojalta otettiin verinäyte päästä ja siinä todettiin kalium arvon olevan 0,1 alle sallitun raja-arvon jonka takia seuraavana päivänä piti ottaa uusi näyte. No, se sitten otettiin ja tulos oli sama, saimme kuitenkin lähteä kotiin, mutta meidän piti mennä takaisin sairaalaan seuraavalla viikolla kun poika oli yhden viikon ja yhden päivän ikäinen. Silloin otettiin uusi näyte ja onneksi kalium arvo oli korjaantunut ja lisämunuaiskoekin oli normaali, joten enää sitä ei tarvitse seurata. Pojalla siis on vain tummaa pigmenttiä kiveksissä.
Poika siis voi hyvin, mutta äiti ei :( Jälkivuotoa mulla ei ollut juuri nimeksikään ja alapää parani todella nopeasti, KUNNES kaksi viikkoa sitten aloin vuotamaan ihan kirkasta verta. Ihan kun olis runsaat kuukautiset olleet, lisäksi menkkamaisia kipuja oli/on vatsalla. Tk lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään, käski seurailla tilannetta. Itsenäisyyspäivänä vuodon vaan lisäännyttyä menin terveyskeskuksen päivystyken kautta Taysiin synnytysvastaanotolle, siellä sitten gyne ultrasi ja totesi, että kohdussa ei mitään selvää istukan palaa ole mutta jotain "höttöä" kuitenkin ja verta ja hyytymiä, ei kuitenkaan onneksi mitään tulehdusta. Sain kotiin cytotec tabletteja, eli lääkkeellistä tyhjennystä kokeiltiin. Gyne käski tulla parin päivän päästä takaisin jos ei tilanne helpota, niin tehdään kaavinta. Otin tabletit ja tulin todella kipeäksi, vuotoa tuli enemmän, mutta muutamaa pientä hyytymää lukuunottamatta ei mitään. Vuoto ei ottanut helpottaakseen joten pojan kanssa suunnistettiin Taysiin synnytysvastaanottoon. Taas ultrattiin ja sama oli löydös, mutta tämä gyne oli sitä mieltä, että ei vielä kaavita, vaan seurataan... eli tässä sitä nyt sitten seuraillaan, edelleen kirkasta veristä vuotoa on niin kuin kuukautiset ja alavatsaa jomottaa..... varmaan siis minun tuurillani olen kaavinnassa jouluna....
Tässä nyt tällainen pikaselostus meidän kuluneesta kuukaudesta, jatkan lisää paremmalla ajalla meidän arjen kuulumisilla ja yritän kiriä teidän kuulumiset ajantasalle mahdollisimman pian. Nyt pitää kiirehtää, tissibaaria huudellaan paikalle.
Jaksamisia kaikille ja hyvää joulun odotusta.

jennula ja poju 1kk3pv
 
Pakkasia harmitellaan täälläkin. -19 näytti mittari aamulla, mutta niin vaan laitoin vauvan vaunuun hyvin pakattuna ja harson tiukasti vaunun suulle ja sitten vietiin isommat lapset päiväkotiin. 20min tuo reissu kesti. Vähän kyllä hirvitti, mutta onneksi ei tuullut. Lapsilla on viimeinen viikko päiväkotia ennen joululomaa ja juuri olivat 6 viikkoa kotona sikaflunssaa paossa, joten pakkasen takia ei nyt jäädä kotiin. Ja mies siis aamuvuorossa eikä pääse lapsia viemään. Toivottavasti huomenna olisi jo edes vähän lauhempaa. Tuota aamureippailua lukuunottamatta kökitäänkin kotona ja se kyllä harmittaa, koska tosiaan harvassa ovat nämä viikot, kun olisi mahdollista itse päivällä kuntoilla kärrykävelyiden muodossa. Viime viikkokin meni niin ristiäisjärjestelyissä. Ja ensi viikolla alkaa isojen joululoma 3 viikkoa. Mukava olisi liikkeelle päästä. Pieni on tänään ihan hyvin nukkunut sisällä vaunussa, mutta kyllä ulkona nukkuminen olisi vauvankin mieleen. Ei päivällä sisällä oteta 3-4 tunnin unia. Minulla on muuten sellainen hassuperiaate, että en nukuta vauvaa makuuhuoneessa kuin yöllä. Että tulisi selkeä ero päivä- ja yönukkumiselle. Vähän naurettavaa, mutta näin olen tehnyt kaikilla ihan luonnostaan.

Tsemppiä kaikille ääliömiehistä kärsiville. Omakin välillä saa kiukkua nousemaan, mutta kyllä silti on tosi hyvä mies. Hoitaa lapsia, ei biletä ja rakastaa minua, vaikka aika kauhea ämmä välillä olenkin :LOL:

Vauva kastettiin tosiaan eilen, oli ihanat juhlat. Nyt saadaan keskittyä joulun odotukseen. Hymyjä alkoi tulemaan viikko sitten ja nyt jo melkein ääneen nauretaan, nopeaa on kehitys pienillä. Taas tulee "apua, aika menee liian nopeasti" -olo.

Emmama ja typsy 7 viikkoa
 
Hyvää viikon alkua kaikille! =)

Meillä vietettiin ristiäisiä eilen. Vietettiin ristiäiset kotona ja oli tosi mukavat juhlat. Tyttö sai nimekseen Vilma Maria.

Thorille ja muille sairastelijoille pikaisia paranemisia!! :hug:

Nukutin Vilman kuistille, koska ei uskalletu lähteä vaunuilemaan ulos. Itse aion noudattaa 10 asteen pakkasrajaa kun tyttö on vielä niin pieni.

Täällä on kanssa ongelmia nukkua omassa sängyssä. Vaikka nukutan vauvan syliin ja hän pääsee ihan selkeäsi sikeään uneen niin viimeistään viiden minuutin päästä siirrosta vauva herää ja vaatii päästä syliin. Itse olen ajatellut että herää vatsavaivoihin, eikä nukahda enää itsekseen uudestaan.. ? Meillä on siis aikamoinen sylivauva täällä!! =)

Santtu ja Vilma 5 vko 3 pvä
 
Heiss..

Meilläkin vietettiin ristiäisiä eilen ja poika sai nimekseen Jan Mikael, vasta kun papin papereihin nimi laitettiin niin se oli päätetty, vielä koitin mieheltä kysyä jos ois laitettu Miikkael mutta ei suostunut, seuraavan nimen kyllä valitsen minä kun nyt tuo sai tahtonsa läpi.. :xmas:

Mulla kaks päivää särki päätä eikä lääkkeet auttanut, tänään jo oli sit migreenikohtaus päällä ja meinasin pyörtyä, en nähnytkään enää kunnolla ja ukko töissä, luojan kiitos mulla oli migreenilääkettä kaapissa, nyt vaan ei saa vuorokauteen imettää.. :(
Just tossa lypsin niin vasemmasta rinnasta tuli 120ml ja oikeasta vain 50ml, poika siis tahtoo aina lupsuttaa vasenta, en tiedä johtuuko siitä ku laitoksella oli vasemmalla rinnalla 45min heti salissa ja toisella ei ollenkaan mutta hyljeksii tuota oikeata puolta, vaikka koitan häntä huijata ottamalla "väärinpäin" kainaloon syömään että luulis olevansa vasemmalla puolella mutta ei auta.. Muutenkin on maidon tulo vähentynyt ja kun poika tosi kova syömään niin oon joutunut lisämaitoa antamaan jostta olisi tyytyväinen, pelottaa että imetys loppuu pien kokonaan.. :/

Nyt lähden lahjaostoksille itsekseni, ei mun tartte enää kun yhden lahjat hakee kodin ykkösiltä noille kun tuli keskisuomesta niin paljon lahjoja että niitä on jo liikaakin.. Esikolle ehkä ostan vielä lapsilisistä sitten nintendo ds:n jos vaan niistä sen verran jäis ja jos käytös ollut sen mukaista, muiden lahjat kun maksaa 9,95-17,95 ja tuo ds melkein kaks sataa, mutta ois hyvä siinä mielessä että jos esikko alkais kulkemaan keskisuomeen linja-autolla niin ois hällä mielenkiintoista tekemistä ja matka sujuisi rattosammin..

Mutta nyt menoks...

NN ja Jan 1kk 2pvä :heart:
 
Heipsan!!

Pikkujouluista toivuttu, yllättävän pieni krapula oli siihen nähden kuinka pitkä alkoton aika tässä takana:)Kivaa ja rentouttavaa kyllä oli:)

Täällä muutama hyvä päivä takana, masuhuutoa ei ole ollut:) Toivottavasti pysyykin poissa.. Väsymys kyllä vaivaa edelleen kun tuo pojan unirytmi on edelleen sellainen, että kahden tunnin välein herätään yöllä syömään eikä päivälläkään yli kahta tuntia nukuta :/ No, toivotta :/ vasti ei menisi enää kauaa kun uniaika alkaisi öisin pidentyä..

Minä uskaltauduin kyllä tänään vaunuilemaan. Pakkasta näytti olevan -13 astetta. Pakkasin vauvan huolella ja suojasin vielä vaunun suun harsolla. Hyvin uni maittoi:)

Nyt nauttimaan hetken hiljaisuudesta:)

Milliz + toukka reilu 5 vkoa
 
Ulkona käymisestä: Me mentiin tänään shoppailemaan, joten jouduin vartin verran kävelemään pysäkille. Hyvin pakkasin pojan ja uni maistui koko matkan. Heräsi kyllä kauppakeskuksessa, kun oli pakko riisua iso osa vaatteista pois. Mukava päivä kaikenkaikkiaan. pari kertaa tuli testattua sellon lastenhoitohuonetta imetyksen merkeissä ja tosi hyvä tila oli.

Imetyksestä makuultaan/istualtaan: En muista kirjoitinko täällä jo aiemmin aiheesta, mutta mulla ei siis ekaan yli kuukauteen meinannut onnistua imetys muuten kuin makuultaan ja pelkäsin, etten minnekään voi lähteä niin kauan kuin täysimetyksellä mennään, kun mietin samoin kuin tupuna, että miten sitä makuultaan jossain kauppakeskuksessa imettää!! :LOL: Sitten vaan yksi viikonloppu päätin, että nyt on pakko opetella mun se imetys istualtaan ja sen jälkeen olen melkein sataprosenttisesti päiväsaikaan imettänyt istualtaan. On ollut tosi helpottavaa, kun voi lähteä kyläilemään jne. ilman jännitystä.

Tsemppiä täältäkin kaikille hankalien miesten kanssa asustaville! :hug:

Menkkojen alkamisesta: Mites teillä uudelleensynnyttäjillä on aiemmissa raskauksissa kuukautiset alkaneet? Millainen vaikutus täysimetyksellä on? Mulla kesti jälkivuoto noin reilun viitisen viikkoa eli parisen viikkoa sain olla ilman vuotoa, mutta eilen alkoi sitten taas vuoto. Ei ole kovinkaan runsasta, mutta ihan verta kuitenkin. Voiko olla siis jo kuukautiset vai pitääkö huolestua?? Torstaina on jälkitarkastus. Kaipa sitä sinne saakka voisi odottaa, jos ei mitään vuotoa kummempaa oiretta ole, vai??

Jotain muutakin olen parin päivän aikana suunnitellut kommentoivani, mutten enää muista enkä jaksa uudelleen selata. :ashamed:

mere ja pikku ukkeli 7 viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
mere mulla samoin tänään alkoi verinen vuoto,en oo kipee mistään,pariin viikkoon ei oo tullu enää ollenkaan oikeestaan jälkivuotoa.esikoisesta alkoi menkat kun lopetin imetyksen n 6kk synnytyksestä.nytkin imetän..mitähän on??onko menkat??vai..!!viikon päästä on jälkitarkastus.
meillä oli ristiäiset eilen,poju sai nimeksi Eemeli Viljam :heart:
 

Yhteistyössä