Moikka pitkästä aikaa
Olen kyllä käynyt lukemassa, mutta en ole sitten kerennyt kommentoimaan mitään.
Meillä edelleen rauhallinen tyttö täällä. Kuitenkin jos sattuu suuttumaan niin sitten ei meinaa millään rauhoittua.
Mutta harvemmin mistään suuttuu tai muutenkaan itkeskelee. Yöt menee edelleen hyvin, niinkuin on aina mennytkin. 1-2 syötöllä mennään. Kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen imetän edelleen
saya Musta tuntui useaan kertaan että maito meinaa loppua. Tyttö hermoili rinnalla ja tuntui että ei edes ala herumaan tarpeeksi nopeasti, yhdessä vaiheessa saattoi kestää 5min ennenkuin maitoa lähti kunnolla herumaan. Meillä tähän auttoi että syötin kävellen ja silloin rauhoittui syömään. Yhdessä vaiheessa syötin melkein aina kävellen, mutta nyt siitä on päästy ja suostuu imemään rauhassa myös kun istun ja jaksaa odottaa että alkaa herumaan kunnolla. Ihmettelin syytä tuohon kun heruminen kestää ja etsin tietoa josko jollain olisi samaa ongelmaa? Luin imetystukilistan sivuja ja maitolaituri keskustelupalstaa ja tajusin että tämä sama ongelma uusiutuu minun kohdalla aina tietyssä vaiheessa kiertoa, loppukierrossa. ja kun menkat alkaa maitoa tulee taas normaaliin tapaan, vähän yllin kyllinkin.
Tähän herumisen hidastumiseen missä meidän tapauksessa neidillä paloi päreet auttaa mulla lisä kalkki minkä löysin vinkkinä tuolta maitolaiturin palstalta. otan lisä kalkkia 1000-1500mg/vrk kierron puolesta välistä alkaen ja selkeästi helpottaa. Tätä kutsutaan siis ns. "kuivaksi kaudeksi" ja huomaan että olen muutenkin jotenkin ihan superkuiva joka paikaa myöten :kieh: Huulirasvaakin saa laittaa kymmenen kertaa päivässä ja janottaa kokoajan. Mulla siis maidon loppumisen tunne johtuu kierrosta, kun menkat jo alkoi aikaa sitten. Ennen ensimmäisiä menkkoja oli pahin maidonloppumisen tunne ja se kesti paljon pidempään kuin nyt sitten kerran kuussa tuleva kausi, kun menkat on tulleet säännöllisesti. Helpottaa myös mieltä nyt kun tiedän mistä johtuu.
Oli ihan helpottavaa lukea että täällä ei ihan kaikki käänny vielä. Meillä neiti punkas alle parikuisena kokoajan itseään kyljelleen ja kääntyikin 7vkon iässä sängyllä masulleen. Nyt vaan ei kertakaikkiaan kiinnosta, pistää ihan hanttiin kun koitan kääntää ja avittaa hommassa. Nauraa vaan päin naamaa
Meillä on kaikki muut kääntyneet jo 3kk-4kk iässä joten pisti hiukan huolettaa vaikka tiedän että on ihan normaalin rajoissa jos ei vielä käänny. Ehkä hän on sitten sellainen tarkkailija vauva enemmän. Muut on olleet tempperamenttisempia ja kiireisempiä liikkumisen suhteen. Tämä neiti on silmä kovana vaan katsomassa mitä ympärillä tapahtuu ja puuhaa lelujen kimpussa.
vaatekoko on meillä 62-68cm. Just alettiin siirtyä 68cm. Ja just siirryttiin vasta midikoon vaippoihinkin
soseita menee 2-3 purkkia päivässä. Kasvista ja hedelmä/marjasoseita. Tämä neitonen on ihan intona makeisiin soseisiin ja oikeen huokailee nautinnosta kun niitä saa
Rs-virus vieraili meillä myös helmikuussa. Vauva rohisi ja yski ja oli räkäinen, mutta kaikista kipein oli meidän 2,5v. Hänellä oli viikon yli 39 kuume yskät ja räkikset päälle.
Kannattaa olla tarkkana tuon taudin suhteen näin pienellä. Tila voi mennä todella nopeasti huonoksi.
Chira ja Unna pian 5kk