¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Alkuperäinen kirjoittaja sonja R:
vauvakuume, mulla on varmaan krooninen semmonen :LOL: Mut eiköhän nää 3 meille riitä. ikinä ei voi sanoo, etteikö koskaan enää, mut semmonen ajatus tällä hetkellä ainakin on. Mutta kyllä mullekkin haikee mieli tulee, ettei varmaan koskaan enää tule vauvaa. Ja jotenkin jää kaipaan sitä synnytystäkin ja sitä tunnetta kun saa sen pikku nyytin ekan kerran siihen masun päälle :heart:
Tää on ihan kuin olis mun kirjoittama :D Musta tuntuu jotenkin niin pirun haikeelta että en sais enää kokee sitä onnee kun tekee positiivisen testin ja kaikesta huolimatta oon aina nauttinu raskausajastakin. Ja kyllä mä vielä synnyttäisinkin vaikka rytinällä viimeksi mentiinkin :D
Välillä mietiskelen että tuliskohan sieltä tyttö jos vielä yhden kerran kokeilisi ;)
Mutta meillä kanssa isäntä vahvasti sitä mieltä että lapset on tässä ja periaatteessa hyvältä lukumäärältä tämä tuntuu minustakin! Pieni haaveilu kuitenkin ajatuksissa ;)

Ja tosi kivaa tosiaan huomena taas treffata Tampereen mammoja!! :wave: :heart:

Annsku mä annoin kyllä kaksosille avaamattomasta tuttelipurkista suoraan mutta jos oli jääkaapissa niin sit lämmitin! Huoneen lämpöinen kelpas heille hyvin ja esim. yölläkin helpotti kun ei tarttenu mikrolla pelleillä, sai ottaa vaikka purkin ja pullon yöpöydälle ;)

Kantorepusta vielä senverran että meillä Oliver on jo kasvot menosuuntaan siinä! Ei viihdy toisinpäin ollenkaan. Ja koska kannattelee päätään hienosti niin oon antanut näin sitten ollakkin ;)

Käytiin kärryttelemessä tuolla ulkona ja nyt mä oon ihan poikki,huhhuh!!

Se taulukko olis tosi kiva jos sellaisen jotenkin pystyy tekemään! :attn:
Tässä Oliverin mitat:
Synt. 3420g/50cm py 37
1.5kk 5090g/55.6cm py 40
2kk 5860g/57.2cm py 41.3
3kk 6740g/61.4cm py 43
 
Täytyy tulla tännekin iloitsemaan, että löysin sattumalta caribbeen tuolta elokuun odottajat -pinosta. :heart: :heart: Tulin niin kovin iloiseksi! :) Jos joku muukin haluaa käydä tsemppaamassa vanhaa tuttua... ;)

Perjantaina tulis meiltä sitten 5 kk mittoja. Tai siis viikon se menee 5 kuukaudesta jo ylikin, mutta sinnepäin. En tiedä kannattaisko mun antaa mittoja korjatulla iällä, että olis vertailukelpoisia, jos taulukkoa tulee...

taaperot , eikö onnistu:
[ color=red ]teksti[ /color ] ja välit pois noista hakasulkeitten vierestä?

Muoks. testasin ja toimiihan tuo. :)
 
Moro, vauvauinnissa käyty eka kertaa ja viihdyttiin vedessä 20 min eikä yhtään itkua. Tänään oli myös 3 kk neuvola ja tässä tulee uusia ja vanhoja mittoja:
2 vk 3670 g, 54,2 cm, 38
1 kk 4750 g, 58,5 cm, 39,4
2 kk 5680 g, 60,5 cm, 40,7
3 kk 6300 g, 64,0 cm, 42

eli meillä on aikas pitkä ja solakka poika, oikea uimari ja koripalloilija, tullu äitiinsä (175 cm) :LOL:
 
Tulin vain pikaisesti hehkuttamaan. Tyttö tänään tasan 3 kk! :heart: Miten tuo aika meneekin nopeesti...

Käytiin tänään neuvolassa ja saatiin ne rokotteet. Ainakaan vielä ei ole tyttö oireillut ja toivottavasti ei mitään tulekaan.

Palailen huomenissa jutusteleen...

Esikko ja Vieno
 
Taaperot, hyvältähän se näyttää! :)

Jospas mäkin kaivaisin neuvolakortit laatikon kätköistä, kun pojat vetelee vielä sikeitä.
(korjattu ikä suluissa)

A-poika
SM 880g 37,5cm 25,8cm
2,5kk (LA) 2550g 45,2cm 34,2cm
3,5kk (1kk) 3335g 50,0cm 36,7cm
4,5kk (2kk) 4700g 53,5cm 39,0cm

B-poika
SM 1205g 38,0cm 25,6cm
2,5kk (LA) 3790g 49,8cm 36,4cm
3,5kk (1kk) 5120g 53,8cm 38,7cm

Huomenna sitten noin 5 kk (eli 2,5kk) mitat. (Meneeköhän tää mun kahden iän käyttö vähän hankalaksi?!? :ashamed: )
 
kiitos taaperolle helmikuun pinosta =)
eemeli mitat tähän mennessä
synt. 3032g ja 48cm py36cm
1kk 3990g ja 53cm py 37,8cm
2kk 4940g ja 56cm py 39,6cm
korvatulehduksen jälkeinen kontrolli on huomenna,eiköhän tuo korva terve ole,ainakin itkut on vähentynyt ja seuraavalla viikolla on 3kk neuvola,saa nähdä kuinka poju on kasvanut,ainakin kovin tuntuu jo isolta pojalta,ei oo mikään vauvanen enää :heart: niin se aika vaan menee nopeaa.
yöt meillä on edelleen katkonaisia,hyvänä yönä ensinmäinen unipätkä on 3h sen jälkeen pari 2h ja sitten aamuyöstä sellasta öhinää.. :/ mutta ehkä ne yöt joskus pitenee!muutenkin stressiä kun anoppi käy hermoille :kieh:
terveellisemmin olen aloittanut syömään,toiveena jos saisi kiloja pois,ihan hyvin on alku lähtenyt menemään,pelko oli aluksi että maito loppuu,mutta pelko taisi olla ihan turhaa,muistaa vaan säännöllisesti syödä ja juoda paljon ja niin teen :p kumpa nyt onnistuisi tämä,esikoisen raskausaikana tuli 20kg painoa josta jäi 6kg ja ennemminkin olisi jotain kiloja voinut vähemmän painaa,joten urakkaa on.tästä raskaudesta on 1kg jäljellä,jos nyt alottaisi siitä :LOL:
ihana lukea kaikkien karhunpentujen mittoja :heart:
 
Uudet mitat lisätty listaan..

Tuli tässä mieleen että eikös tossa etusivun listassa olekki monta semmosta nimee ketä ei käy lähes lainkaan tääl kirjottamassa että voiskohan semmoset poistaa??

Mitä mieltä te ootte?

Pidetääs pieni nimenhuuto ketkä aikoo jatkaa kirjottelua täälläkin :wave:
 
loveangel: Täällä unipätkät juuri samanmoisia, joten myötätuntoa heruu tältä suunnalta :hug: Itsekin jotenkin stressaantunut ja väsynyt niin olisii enemmän kuin tervetullutta ne pikkuisen pidemmät unet pojalla, mutta... :/ No onneksi ei sentään itkustele öisin, että nukahtaa uudelleen heti syötön jälkeen.. Aamuöisin alkaa myös kova ähinä ja puhina ja siksi nukunkin korvatukpat korvissa :D Siitä on ollut kyllä apua, ei herää pieneen ähinään, vaan vasta siihen kun kaveri on oikeasti jo hereillä ja ilmoittelee tissihaluistaan:D

Milliz + Taavi
 
Huomenta =)

Tää ainaki jatkais kirjottelua, vaikka en kanssa niin usein oo kirjotellu, lueskellu kylläkin :)

Meilläpä olikin taas huono uninen yö kun neiti koisaili koko eilisen päivän :p Sen lisäks ottaa päähän kun Ellalla oli eilen illalla kakassa taas muutama kirkkaanpunainen veriviiru :( Ihan tosi vähän oli ja nyt ei oo tullu enempää, mutta silti alko taas huolettaa... Viimeks ilmeisesti johtu korvikkeesta, mutta nyt en oo antanu korviketta sen jälkeen..

taaperot hienolta näyttää tuo kasvu lista =)

Saya ja Ella
 
Nimenhuutoon täällä ollaan vaikka ei ole ollut aikaa nyt kirjoitella! :wave:

Ja Milliz & loveangel täällä nukutaan kans ihan samanlailla yöt, meneehän nää päivät vähän sumussa mutta jospa se tästä... voimahalit teillekin :hug: osasin vaan varautua tähän kun esikoinen oli vielä huonompi nukkuja kun tää toinen. eka läpi yön nukuttu yö tuli esikoisella vähän yli vuoden iässä... sitä odotellessa.... onneks toi tyttö on niin iloinen ja ihana päivisin, antaa voimia :) <3

Nunneliini ja Jenna mussukka 2kk 2vkoa
 
Nimenhuutoa myös täältä :wave:

Mitoista:
Synt: 2915g/47cm py33
3vk 3530g/51,4cm py35,4
5vk 4200g/52,8cm py36,8
2kk 4790g/55,5cm py37.8

Tytön nimeksi tuli Pinja, josko Taaperot viitsisi senkin merkitä etusivulle :)
 
Nimenhuutoon vastataan täältäkin :wave:

Meidän tyttö on taasen hoikkaa sorttia. On kyllä helppo kanniskella vähän "kevyempää" tyttöä, kun on noita rappusiakin kuljettava edes sun takas monta kertaa päivässä (hoitopöytä yläkerrassa). Tuossa 1 ja 2 kk:n välissä kokeiltiin mennä täysimetyksellä, joten painon nousu vähän "pysähtyi". Nyt tyttö kasvaa hyvin omilla käyrillään.
synt. 2740 g, 49 cm, 33,5 cm
n. 1 kk 3572 g, 52,7 cm, 35,4 cm
n. 2 kk 3790 g, 55,3 cm
3 kk 4624 g, 59 cm, 38 cm

Joku kyseli kerhon puolen keskusteluista. Meitä kerholaisia on vähän, joten välillä sielläkin on vähemmän aktiivista keskustelua.

Mekään ei aiota osallistua rokotetutkimuksiin. Kyllä nämä perusrokotukset saa riittää. Eilisistä rokotteista ei ole vieläkään tullut mitään oireita. Tyttö on ollut herttainen ja nauravainen, kuten yleensäkin. Toivottavasti sitten viikon päästä ei se rota aiheuta mitään vaivoja.

Minkä ikäisinä vauvat yleensä kääntyvät itse selältä kyljelleen? Neuvolan täti ihmetteli, kun tyttö itse kääntyi kyljelleen. Vieno on sitä tehnyt jo varmaan kuukauden päivät ja muutaman viikon ajan kääntynyt myös kyljeltään mahalleen.

Kivaa, kohta lähetään taas vaunuttelemaan!

Esikko ja Vieno 3 kk 1 pv
 

Yhteistyössä