*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:flower: Onnea Harhaanjohtaja ja koko perhe! :flower:

Miss Mindyn galluppiin vastatakseni: taalla ei ole koko raskaudessa rinnat juurikaan kasvaneet, vain vahan pyoristyneet, ja edelleen menee samat rintsikat kuin ennen raskautta 75A/B. Onko kenellakaan vastaavaa kokemusta? Voiko tuosta paatella jotain imetyksen onnistumisen suhteen? Turpoaakohan ne sitten hirveesti synnytyksen jalkeen vai ei silloinkaan? Olen vahan ulalla, kun kaikkialla puhutaan, etta rinnat automaattisesti kasvavat raskaudessa... :o

FINski Ei mullakaa ole rinnat kasvaneet. Sama B tai ehkä nippanappa C kuppi menis nyt, eli rinnat edelleen pienet. Olen kuitenkin iso ihminen (175 cm/72-73 kg ja nyt 90 kg) eli aika hassun näköinen ole. Iso nainen ja pienet tissit :laugh: Neuvolassa sanoi, että ei tissit löprähdä niin paljon ku ei ole liian aikaisin isot ja "venytyksessä". Ehkä se neuvolan rouva vain halusi lohduttaa minua.

Mulla muuten eka äitiyslomapäivä, ihanaa. Huomenna poksuu 36 rv! Itse käyn vieläkin 4-5 kertaa viikossa 4-7 km lenkkejä eikä tunnu juuri missään. Kunto on hyvä ja ei pahemmin supistele.

Finski mullakaan ei rinnat ole juurikaan kasvaneet, samat rinstikat menee edelleen. Kilojakin kuitenkin kertynyt enemmän kun laki sallii (n 17 kiloa!) ja voin sanoo, että eivät noi kilot ainakaan rintoihin ole tulleet :kieh:

Mulla kans jo rinnat kasvoi aika alussa B -> C ja isommat liivitkin hain melkein heti sillon.. Nyt taas nekin alkanut puristelemaan, saa nähdä miten sitten kun maito kunnolla nousee. Moni kun on sanonut et olis hyvä ostaa ja ottaa imetysliivit synnärille mukaan niin kovasti on mietityttänyt et minkäköhän kokoiset sitä ostais..

Pakko nyt täällä hehkuttaa kun tilasin Eve Mantun "Musta tulee perhe" kirjan ja tänään kävin hakemassa. Ihan loistava!! Suosittelen ehdottomasti kaikille jotka odottaa yksin ja heidän kavereille! :) Olin siitä muutamia arvosteluita lukenut ja kauan pohdin hankinko kirjaa vai en, mutta onneks hankin! Tietenkin varmaan kirjastoistakin löytyy. Nyt olenkin ihan liimautunu siihen kiinni ja varmaan tänään tulee loppuunkin luettua :D haha kauheeta hehkutusta mut näin ne pienetkin asiat vaan voi iloiseksi tehdä :)

Onnea Harhaanjohtajalle pienestä tytöstä... :flower:

Itse kävin tänään neuvolassa ja yllättäen hb-arvot olivat niin alhaiset, että täti laittoi loppuviikoksi saikulle lepäileen...ja sitten alkaakin virallinen loma...en vastustellut...

Mullakin rinnat kasvoi alussa B-C, mutta siihen se sitten loppui eikä enää moneen kuukauteen ole muutosta tapahtunut...Tuntuu, että mieskin on pettynyt, kun luuli varmaan nyt tapahtuvan jonkun räjähdysmäisen kasvun... =)
No saa nähdä mitä synnytyksen jälkeen käy...?

:heart: :D Onnea Harhaanjohtaja pikku tylleröstä :D :heart:

Tissigallup: Mulla alkuvaiheessa jonki verran turpos rinnat, mut ei mitenkän hirveesti, koon isommat liivit ostin ko tuntu et puristaa. Mut hyvä näin, niin ei tosiaan lörpsähdä hetkessä sit :D paitsi että kun maito nousee nii varmaan pakostakin kasvaa tissit, oishan se kiva ees kerran elämässään omistaa kunnon rinnat eikä tälläsiä nysveröitä :laugh:
mut tosiaan ne on sit imetyksen jälkeen ku ajokoiran korvat, lörps :|

mulla on jostain syystä sellanen tunne, että tää vauva syntyy hyvinkin pian, ihme tuntemuksia.. kuitenkin sit kärvistelen täällä vielä viikoilla 43+ ku nyt sanon noin :headwall:

jehna, nyt täytyy käydä syömässä välillä, etten vaan laihdu =)

tupuna ja pokken 33+1 :heart:

Harhaanjohtajalle onnittelut.. :heart: kuulumisia odotellessa.. :)

Kaikille joilla hyvät neuvolakuulumiset, niin onnea niistä.. :)

Poksujille onnea.. :)

G: eipä ole hirveästi kasvaneet, samat rintsikat menee viel ku ennenki.. mut nää meijerit vuotaa.. :D varsinkin yöllä herään siihen et paita märkä..

TB 34+0 *POKSPOKS*

" Tyttö tuli tyttö tuli ja mun sydämeni suli.."

Pikkuinen siis päätti syntyä 26.9 rv 32+0, klo 6:52 aamulla. Kivunlievitystä en älynnyt ajoissa pyytää ilokaasun lisäksi, eli pikkuneiti syntyi melkoisen luomusti :D Kokemus oli ihan erilainen kuin esikoisesta aikoinaan, mutta ei missään nimessä pahempi, vaikka säikähdin kovasti kun tilanne selvisi että olen täysin auki ja ponnistamaan pitäisi alkaa,eikä mitään puudutteita enää kerkeäisi saamaan...

Istukan reunat olivat vuotaneet, lapsivesi oli veristä ja napanuora pienellä oli kertaalleen kaulan ympärillä.

Synnyttyään pieni vietiin vastasyntyneiden teholle tarkkailuun, mutta jo samana iltapäivänä hänet siirrettiin vastasyntyneiden valvontaosastolle kun oli niin reipas neiti .

Pikkuinen hengittelee itse ilman apuja (näin jo alusta asti) eikä muitakaan ongelmia oikeastaan ole tullut. maha ei alkuun vetänyt, mutta tilanne on jo korjaantumaan päin. Sinivalossa köllii nyt..Huomenna tai ylihuomenna Ella siirtyy Jorviin kasvamaan ennen kotiutumista.

H ja Ella 2 päivää :heart: :heart:

harhaanjohtaja Voi miten ihana kuulla että kaikki on hyvin :) Onnittelut vielä teille!! :flower:

FinSki Minullakaan ei ole rinnat kasvaneet, korkeintaan turvonneet. Sama juttu oli esikoisen raskaudessa ja imettämiseen se ei ainakaan minun kohdallani vaikuttanut :) Poika oli tissillä melkein vuoden ikään saakka :laugh: Rinnat eivät mielestäni kasvaneet mitenkään älyttömästi silloinkaan kun maito nousi, jonkin verran tietysti.. :)

söpis ja neiti 32+6

799626u4uk3ncrpa.gif

Kiva kuulla harhaanjohtaja että noin reipas pikku neiti sieltä tuli :) onnea vielä koko perheelle!!

Nyt on siivottu ja touhuttu, takapihan laitoin täytee kynttilöitä ja ihailin sitä noi 20sek ennen ku alko sataa ja kaikki sammu :headwall: ei kiva...

Harhaanjohtalle ja koko perheelle suuret onnittelut pikkuisesta Ella-neidistä
u010.gif
:heart: kiva että tulit heti kertoon kuulumisia ja toivottavasti saatte pikkuisen pian kotiin :flower:

Galluppia täällä ei tissit ainakaan vielä oo muuttanu kokoaan. Saa nähdä miten käy kun maito alkaa nouseen :o

(.) ei mitään uutta. pikkuisen supistelee, ei kuitenkaan kipeesti.

:hug: :hug: kaikille niitä kaipaaville

Onnea Harhaanjohtajalle tytöstä! Ihana kuulla, että asiat menivät kuitenkin noin hyvin ja Ella on vahvaa tekoa. (Ella oli meidänkin nimivalinta, jos tulossa olisi ollut tyttö :) )

Itsellä supistukset pyörivät vielä mukana, mutta osa on nyt pidempikestoisia kuin aiemmin. En sitten tiedä mistä se kertoo...
Gallup: Rinnat on suurentuneet n. yhdellä kuppikoolla ja pelottaa, että millaset Dolly Partonit on sitten synnytyksen jälkeen!! :laugh:

Thor eli mukana vielä pyöritään! :wave:

Ludde 32+0

Onnea Harhaanjohtaja!!!!!!! :flower: Ihanaa, että kaikki on hyvin ja yksi terve vauva maailmassa:) :heart:

G: Täällä rinnat kasvaneet yhden kuppikoon verran, mutta maitoa ei vielä ainakaan ole tullut... Rintojen verisuonet myös näkyvät tavallista selkeämmin ja oikein isoina :o

Millis + toukka 32+4

Onnea Harhaanjohtajalle pienen prinsessan johdosta :flower: :heart:

G: Rinnat ovat kasvaneet ehkä yhden kuppikoon verran. Mutta kun raskauduin niin ei ollu mahdottoman kauaa kun olin imetyksen vasta lopetttanut et seki varmaan jollain tapaa vaikuttaa.

Säde ja poitsu 35+1

Onnea Harhaanjohtajalle :flower: ja jälleen kerran muistutus siitä, että lähellä ollaan jo! Itsellänikin poksui eilen 32-viikko, mutta eiköhän tätä ekaa joudu odottelemaan vähän enemmän...

Miten voi olo olla jo nyt niin tuskainen tän masun kanssa? Mun masu ei siis oo mikään valtava, mutta kiree & pinkee ja poitsun potkut tuntuu siltä, että masussa kasvaisi pieni sumopainija :D Mitään painoarviota en ole kuullut neuvolasta, mutta oma mielikuvani tuntemusten perusteella muistuttaa sitä kauko-idän 9 kilon jötkälettä :o

Tissigallupista... Täällä myös kauhistuttaa, että minkä kokoiset liivit sitä joutuu sitten ostaa, kun päästään tositoimiin. Mulla laihdutus pienensi rinnat c:stä b:ksi ja pian alkuraskaudesta taas siirryin c:hen ja nyt d-menossa... Jälki on myös sen näköistä! Eli rasvauksesta huolimatta, oon saanut arpia :'( Lisäksi maidon tulo alkoi mulla joskus 20-viikon kieppeillä. Öisin en suostu vielä liivejä pitää, mutta lakanat onkin sen näköset...

Arvatkaas... kaksi työpäivää, sitten pitkääkin pidempää odotusta! Mutta pääasia, että voin päivisin rauhassa mennä vaakatasoon, jos siltä tuntuu ja muutenkin hermoa ei kiristä joka ikinen päivä.

PlanBaBy 32 +1

huomenta!

nyt tää hysteerikko kyselis taas apuja; eli vauva on ollu tooosi vilkasliikkeinen alusta asti, yleensä illalla alkaa kunnon riehuminen ja yöksi lopettaa mut aina kun käännän yöllä kylkeä (noin 30 kertaa) nii hän jysäyttää silloinkin. Eilen illalla ei pahemmin liikkunut, yöllä ei ollenkaan. Aiemmin oon aamulla heränny,siis joka aamu, siihen kun vaavi aloittaa jumppaamisen, no tänä aamuna ei ole vieläkään tuntunu ku 2 pentä liikettä.

Pakko oli kaivaa doppleri ja kuunnella, syke kuului mut n joka 10 sekunti "muljahti" eikä kuullostanu vauvan liikkeeltä.... nyt yritän laskea liikkeitä mut ei tunnu. En kehtaa kättärillekkään mennä jos ei ole mitään hätää, minä taidan olla vaan ylihysteerinen? :ashamed:

Uusimmat

Yhteistyössä