*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

huoh, minä aivan säikähin äsken.

enää en mee ihan mitä vaan tekeen pihattoon, jäin vähä puristuksiin, kun lehmä puski toista. onneksi masukki on kyllä mukeltanu mahassa senki jälkeen, mutta kyllä säikäytti.

aivan vihanen oon itelle kun en huomannu tilannetta, pitäs olla vähä tarkempi. :headwall:

tänään poksuu viikotin 31+0

käytiin elämämme ekaa kertaa perhekerhossa esikoisen kans, vähä oli liika minusta painotettu uskontoa siellä. mutta tullaan varmaan silti käymään vastaki. netin mukaan se ei oo pelkästään saurakunnan kerho vaan yhteistyössä muidenki tahojen kanssa joten ei siellä kyllä tarttis niin kauheesti tuputtaa uskontoa vaikka kirkkoon kuulutaanki niin ollaan lähinnä tapakristittyjä.

 
Supistaaaaaaa :ashamed: eipä paljon muuta...

Meillä ei kauheasti ole vaatetta, sopivasti :D . Pyykkiä kuitenkin pestään aika usein ja tilaa on kuivattaa vielä talven ajan koko yläkerta :D . Lasten vanhoja löytyi vähän, vähän on ostettu ja sitten äitiyspakkauksen vaatteet ja itse pitäs nyt ens kuun aikana ommella vielä yöpusseja ja sen semmosta.
 
Jennula, en muista olenko tästä vielä sanonut, mutta musta on outoa, että sulla siellä neuvolassa niitä verenpaineita mitataan, kun kotimittaus on kuitenkin luotettavampi. Mä vein tänään taas neuvolaan omat mittaukset ja siitä kirjattiin sitten neuvolakorttiin suoraan. Sama siis pissan kanssa. Testaan kotona ja kerron tuloksen. (Meillähän muutenkin neuvolan vessassa itse tikutetaan ja kerrotaan tulos vain terveydenhoitajalle, joten helpommalla pääsee, kun kotona testaa.) Isoja eroja neuvoloissa siis.

Tässä siis tämänpäivän saldo:

rv 30+6 (27+6)
paino 66,8 kg (65,8 kg)
rr 102/66 (103/67)
sf 27 (24)
sykkeet 125 (130) Vauvalla oli hikka, kun mitattiin, kuulosti hauskalta:)
liikkeet ++ (++)
tarjonta rt (-) Ei kuulemma kiinnittynyt vielä, mutta epäili, että ei enää kääntyisi.

Valkoliljalle onnittelut ja paljon voimia sairaala-aikaan. Siskolla syntyi vauva rv 24+4, joten aika läheltä tuli seurattua vauvan elämää Lastenklinikalla. Muistan ne ilonhetket kaikista pienistä asioista, kuten siitä, kun maitoa meni enemmän kuin pari millilitraa kerrallaan tai kun juhlittiin kakun kanssa ensimmäistä kiloa!
 
Hurjaa, joko nyt on tosiaan syyskuu?!?! :eek:
Sen kunniaksi eilen poksuttiin ja rv 30 tuli täyteen!! :heart: :D Hurjaa tosin sekin että näin pitkällä jo mennään :eek: ;)
Tässä uusin masutinkuva :heart:


Juttua on tullut ihan hirveesti viimeisen viikon aikana mutta kutakuinkin kaikki luettu ;)

Ensimmäiseksi haluan halittaa elleniä oikein lujaa :hug: :'( Todella surullinen uutinen :'( Sydämestäni toivon että kaikki päättyisi kuitenkin parhain päin :heart: Hirmuisesti jaksamista loppuraskauteen ja tulevaan :hug: Vaikka poistutkin takavasemmalle niin käyhän silti välillä kertomassa kuulumisiasi?! Olet ajatuksissani :hug: :heart:

Valkoliljalle isosti onnea kahdesta pienestä pojasta :heart: :heart: Huisia että ensimmäiset vauvamme on jo syntyneet!!
Kovasti kuulumisia odottelen minäkin ja tietysti poikien strategisia mittoja :heart: ;) Kovasti jaksuja keskola-aikaan. Onneksi hoito on meillä niin hyvää että pienillä pojilla ei ole mitään hätää :heart: :heart:

Thorille myös suur kiitos kun jaksat edelleen päivitellä meidän pinoa!! :flower: :heart:

Me tosiaan kotiuduttiin ma-ti välisenä yönä sieltä Jenkkilän reissusta! Aivan upea paikka ja mahtava kokemus! Niin paljon uutta ja ihmeellistä, aikaa vaan liian vähän...ja vähän jäi sellanen haikeus San franciscoon...ehkä joskus sitten ;)
Masunkans meni yllättävän hyvin lennot ym. Tuo kohjuinen Jalka tosin tais pahentua reissun aikana :/ Toki useat lennon vaihdot otti vähän masun (ja hermojen ) päälle sekä kova kävely sai aina alamasun polttelemaan ja väsymään mut muuten kaikki meni hyvin =) Vauvakin oli kovin aktiivinen koko reissun :heart:
Aikaerosta yritetään tässä toipua, viimeyö jäi vähän vähiin uniin ja nyt on kyllä väsynyt olo |O
Ihanaa siis oli mutta ihana oli palata kotiinkin :heart: Kaksoset oli kyllä eilen kainalossa koko illan...toiset niin isoiksikin muka kasvaneet viikon aikana :heart:

Nyt sitten odotellaan äippäloman alkua, johon enää 4vkoa!! :eek: Ja tietysti sitä marraskuuta jonne mun ei oo edelleenkään kiire ;) Olo on kuitenki vielä niin siedettävä ettei ole tullut tunnetta siitä että loppuis jo tää odotus!
uusimmat vaivat on ehkä tää jatkuva ähkyisyys ja närästely. Syön hirmu vähän kun ei kertakaikkiaan pysty ja sit ruoka nousee ylöspäin :x
Supistuksia tulee ja välillä kummaa poltetta alapäässä mut niiden aikana ei kyllä välttis supista että mitä lie sekin?!
Masu on kaikien mielestä hyvin maltillinen, olenhan pitkä! Omasta mielestä just kiva ja sopiva ;) Vy 95cm äsken mitattuna.
Jännää miten tuo masun kokokaan ei kerro vaavien koosta mitään...just yksi tuttu sai alle 3kg vauvan ja sillä oli aikamoinen masutin...itsellä taas tosiaan näin sipponen ja ties mikä möhkäle tulossa :whistle: ;)
Ainakin paino tuntuu taas nousevan vaikka ei paljon söisikään...nyt kaiketi +8kg tullu alusta!
Noh, pianhan nuo selviää...huomena mulla on nimittäin se 4D-ultra ja perjantaina on sitten neuvola :heart:
Tuntuu että vauva on kääntynyt nyt rt, ainakin potkut tuntuu nyt ylhäällä oikealla. Hikkakoneeksi olen tämän nappulan ristinnyt...on kyllä ihan mahdoton ollut hikkaamaan jo viikkoja, välillä jopa rasitukseen asti :D

Täällä joku kyseli toppahaalarista?! Mä ostin kauppareissulla tänään vauvalle 62cm toppahaalarin. ja tulokkaan on sitten syytä olla kans poika! ;) :LOL:
Nallehaalari on tosiaan aika ohut joten halusin sitten ihan tuon toppiksenkin ostaa (ei ollu ees kallis, alle 30e ) ja jos tuo jää pieneksi niin vanhan ä-pakkauksen haalari sitten seuraavaksi käyttöön!
:D

Jep, eikai tähän hätään muuta...jatketaan lisää toisella kertaa ;) :wave:


Jennyli+hikkakone 30+1
 
meillä poksuiltiin eilen, eli nyt on 28+1 :)
eli eiköhän se odotetut 30 viikkoa tule ihan pian. sinne asti ajateltiin odottaa ennenkuin rattaat yms ostetaan. nyt ollaan sentään aika varmoja siitä minkälaiset halutaan.

sairaalakassia olen ajatellut laittaa kuntoon sitten kun äippäloma alkaa. aika paljon muutakin olen ajatellut tehdä silloin, koska sitten on aikaa. eli silloin pesasen vaatteet ja sen sellaiset vauvalle. sairaalakassia varten tosin vauvan vaatteet on jo aika kiitettävästi valittu. tuli sitten innostuksissani ostettua tyttömäiset vaatteet, joten pitänee ottaa mukaan ne tyttövaatteet ja sitten sellaiset neutraalimmat.
toppapuvuista kun oli puhetta. meiltä löytyy kyllä kovemmille pakkasille muitakin pukuja (paksumpia) kuin se ihastuttava karhupuku.
 
Närästyksestä on moni maininnut ja itelle on ehdottomasti paras apu ollut maitotuotteet, mutta ihan paras on Bulgarian jogurtti. Siinä on yleensä säilyvyysaikakin pitkä, suosittelen.



Ludde (syötyjä Rennieitä 0) :D
 
Sairaalakassi,tästä sitten valkaatte mikä on itselle tärkeetä:
*omat sukat tai pari, ainakin tays:sin sukat oli ihan karseita, oli kiva kun oli pari paria itseasiassa mulla oli ihan uusia sukkia laittaa jalkaan :D
j*otkut ottaa omat kalsarit
*hammasharja ja tahna
*pesuaineet itelle
*tissiliivit jotkut kivat tai toppi ja mulla oli pari liivinsuojaa.
*Lukemista/ristikoita, joskin ei noita tullut kauheesti selattua kun tuijotteli vain vauvaa :D
*Jotain pientä hyvää voi ottaa,mulle kyllä kaverit toi suklaata.
*Huulirasva
*Harja
*Dödö, joku vähä hajunen mielummin
*Meikit jos tarvii, itse en tarvinnut.
*Mulla oli omat aamutossut
*Kosteusvoide jos haluaa
*Puhelimen laturi
*Jotkut ottaa oman oloasun/yöpuvun.
*Jos pitkät hiukset hiusjuttuja varuks voi pakata
*Joku haluaa korvatulpatkin =)

Neuvolakortti pitää olla mukana kun menee synnyttämään sekä muista kamera !!!

Erikseen pakkaa sitten kotiintulovaate kassi sekä sinulle että vauvalle jonka isä sitten saa tuoda ja sidetarpeet joskin sairaalasta saa sitten vielä mutta jos jotain tiettyä haluaa =)
 
Heips :)

Jennylille tervetuloa takaisin kotisuomeen :)

Oli ihan pakko tulla kommentoimaan tota bulgariajogurtti juttua :D Mulla ei oo vielä tässä raskaudessa tullut närästystä..voisko sitten johtua siitä että syön noita bulgariajogurtteja ihan hulluna :D Kamala himo niihin, ja syön niitä välillä niin että laitan sekaan vaan rusinoita... välillä menee mansikkakeiton kanssa. Kaverit nauraa mulle, mutta kun toi on vaan niiiin hyvää :p

Sairaalaakassia en ole vielä pakannut, mutta sinne tulee sitten ainakin vaihtovaatekerta, oma yökkäri/oloasu, jotku tossut, pesuaineet ja meikit, ja taidan ottaa pari pillimehua. Käsilaukun nappaan tietty mukaan sairaalaan, elikkäs siinä tulee mukaan sitten vielä neuvolakortti, lompakko, hiusharja, puhelin jne.. jotain varmaan unohtu vielä listasta mutta sitä ehtii vielä mietiskellä :) Vauvalle otan tietty omat vaatteet ja tutin :heart:

Mistähän muuten mahtaa johtua kummallinen repivä kipu/vihlonta välillä navan kohdalla.. iskee ihan kuin "kramppeina" aina yhtäkkiä, ja silloin ei voi suoristaa itteään eikä liikkua :/

Noh, taidan siitäkin kysästä huomenna kun käyn lääkärissä.

Saya ja typy(?) 27+5
 
Tänään 31+0 :D
Välillä nukuttaa ihan kamalasti, ja välillä sitten pyörin sängyssä. Tuossa eilen kun kävin hammaslääkärissä paikkuuttamassa pari hammasta, niin meinasin nukahtaa siihen tuoliin.. ;) Harvoin sentään noin rentona osaa olla porauksessa.
Minulla on kipeytynyt häntäluu. Onko muilla tätä?
Ei voi istua takakenossa, vaan täytyy könöttää vähän eteenpäin.
Yhtään vaatetta en ole vielä pessyt, ehtii tuota sitten lomalla, samoin kun laitan kassin valmiiksi vasta sitten.
 
galla Mulla on doppleri..ostin alkumetreillä huutonetistä käytetyn. Siitä on ollut vaan patterit loppu. Tänään sain aikaiseksi hankkia uuden patterin...ja löytyhän ne sydänäänetkin :heart: ...tänään on vauveli alkanut jo taas liikkuakkin..kyllä niin helpottaa ne tuntea :)

Mä olen kanssa väsynyt koko ajan...ja öisin pyörin ja hyörin sängyssä.
Mulla oli 6 viikkoa sitten flunssa, eikä se ole vieläkään kunnolla irroittanut. Ääni on ollut poissa tuon 6 viikkoa, korva särekee välillä ja nielastessa kurkku sattuu. Kävin tänään lääkärsissä tuota valittamassa...siellä oli nuori nainen, joka ei osannut sanoa tuohon oikeen mitään...käski syödä allergialääkkeitä. Yritti tähystää äänihuulija ja sanoi, että ovat turpeat ja punaiset, mutta että vois johtua raskaudesta :/ ...enpä usko...en ainakaan ole ennen kuullut mistään moista.

Itse en ole vielä sairaalakanssin sisältöä miettinyt sen enempää, kun on hankintalistalla vielä vaikka mitä ostamatta....ajattelin kyllä ostaa uuden 50cm potkupuvun vauvalle kotimatkalle ( muut vaatteet on tullut hankttua joko Huutonetistä tai kirppareilta)
Nyt pitää juosta tv:n ääreen Kätilöt sarjaa katsomaan =)

Rv 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Sairaalakassi,tästä sitten valkaatte mikä on itselle tärkeetä:
*omat sukat tai pari, ainakin tays:sin sukat oli ihan karseita, oli kiva kun oli pari paria itseasiassa mulla oli ihan uusia sukkia laittaa jalkaan :D
j*otkut ottaa omat kalsarit
*hammasharja ja tahna
*pesuaineet itelle
*tissiliivit jotkut kivat tai toppi ja mulla oli pari liivinsuojaa.
*Lukemista/ristikoita, joskin ei noita tullut kauheesti selattua kun tuijotteli vain vauvaa :D
*Jotain pientä hyvää voi ottaa,mulle kyllä kaverit toi suklaata.
*Huulirasva
*Harja
*Dödö, joku vähä hajunen mielummin
*Meikit jos tarvii, itse en tarvinnut.
*Mulla oli omat aamutossut
*Kosteusvoide jos haluaa
*Puhelimen laturi
*Jotkut ottaa oman oloasun/yöpuvun.
*Jos pitkät hiukset hiusjuttuja varuks voi pakata
*Joku haluaa korvatulpatkin =)

Neuvolakortti pitää olla mukana kun menee synnyttämään sekä muista kamera !!!

Erikseen pakkaa sitten kotiintulovaate kassi sekä sinulle että vauvalle jonka isä sitten saa tuoda ja sidetarpeet joskin sairaalasta saa sitten vielä mutta jos jotain tiettyä haluaa =)
Mä lisäisin tuohon vielä imetysliivit, kameran pattereiden laturi tai varapatterit, kukkaro ( mä ainakin halusin käydä kanttiinis ), höylä ( jos siistii bikinirajoitustaan jne. niin 3 päivässä mikä yleensä sairaalassa vietetään ennen kotiutumista ehtii kasvaa jo aikamoinen puska :LOL: ) Mä muistan ainakin kun esikoisen aikana leikattiin väliliha niin yllätyin siitä kun vielä synnytyksen jälkeenkin kaksikin kertaa päivässä hoitajat kävi lurkkaamassa alapäätä miten se haava voi..niin ei ollut kiva tunne kun ei sillä kertaa ollut sitä höylää mukana..eihän niitä tommoset asiat kiinnosta, ei tod..mutta siis itseä se todellakin häiritsi :ashamed: ? Kosteusvoide, isälle eväitä jos tulee pitkä synnytys niin saa jotain tankata välillä...meillä on ollut energiajuomaa, suklaata, hedelmiä...tommosta syömistä mikä säilyy kauan jonka voi etukäteen laittaa pussiin..jos yöllä synnyttää niin ei ole mikään kanttiinikaan auki niin kannattaa ottaa iskälle syömistä:) Isälle nikotiinipurkkaa?!? jos polttelee, monissa sairaaloissa ei päästetä isää ulos tupakalle yöllä ( ei erikseen aukoilla ovia )Meillä ei mies polta :) eikä myöskään eväitä oteta kun viimeksikään niitä ei tosiaan tarvittu kun synnytys kesti 1,5h..joten jäi kyllä eväät syömättä..eihän me ehitty olla synnytyssalissa kuin 15 min. kun tyttö jo synty.. :heart:
 
pampula- , tervetuloa mukaan!

Jennula, mulla on kanssa sama juttu tuon verenpaineen kanssa. Aina neuvolassa mittauksessa näyttänyt turhankin korkeelta. Joka kerta puhuttu mittauksen jännittämisestä ja varmaan sillä on vaikutusta. Viimeksi mittasi kaksi kertaa ja toinen mittaus oli jo ok tulos.

Jennyli, tervetuloa takaisin kotiin!

Esikko77 ja Möhköfantti 28+5
 
Semmossesta vaan ajattelin varoitella että jos ottaa oman yökkärin/pikkareita sairaalaan niin jälkivuoto voi olla TODELLA runsasta..Muutenkin ainakin mulla tokana yönä alkoi maitoa tulla niin että oli pakko keskellä yötä vaihtaa kuiva paita päälle..että jos heti kotona haluaa verisiä ja maitosia paitoja ja pöksyjä alkaa pyykkäämään niin.. :p itse ainakin otan ne sairaalan vermeet ihan mielelläni,sukkia vois ottaa kyllä omia mukaan. ;)

hannanmamma 28+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Semmossesta vaan ajattelin varoitella että jos ottaa oman yökkärin/pikkareita sairaalaan niin jälkivuoto voi olla TODELLA runsasta..Muutenkin ainakin mulla tokana yönä alkoi maitoa tulla niin että oli pakko keskellä yötä vaihtaa kuiva paita päälle..että jos heti kotona haluaa verisiä ja maitosia paitoja ja pöksyjä alkaa pyykkäämään niin.. :p itse ainakin otan ne sairaalan vermeet ihan mielelläni,sukkia vois ottaa kyllä omia mukaan. ;)

hannanmamma 28+4 :heart:
joo mä kans meinaan sairaalan vaatteita vaan liata, esikon syntymän jälkeen mulla oli miltei joka yön jälkeen sänkyyn asti vuotanu kun se jälkivuoto oli tosi runsasta niin ei ois ollu kiva niitä alkaa kotona sit pesee. ja maitoakin tuli niin että monta kertaa päivän aikana olis paitaa saanu vaihtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
itse ainakin otan ne sairaalan vermeet ihan mielelläni,sukkia vois ottaa kyllä omia mukaan. ;)
joo mä kans meinaan sairaalan vaatteita vaan liata, esikon syntymän jälkeen mulla oli miltei joka yön jälkeen sänkyyn asti vuotanu kun se jälkivuoto oli tosi runsasta niin ei ois ollu kiva niitä alkaa kotona sit pesee. ja maitoakin tuli niin että monta kertaa päivän aikana olis paitaa saanu vaihtaa.
Samoin ainon kyllä turvautua kolmatta kertaa sairaalan antimiin. Ei ne ehkä parhaiten istuvia ne vaatteet oo, mutta saa tosiaan surutta vaihtaa sen kymmenen kertaa päivässä ilman ajatusta pyykkäämisestä.

anilja 30+2

 
:wave:

taaperotx4: siis ihana puku!!! mistä noitta saa? :D

Mä aattelin ottaa muutamat alkkarit sairaalaan mukaan ja sit siteitä,tosin mulla oli viimeks tosi niukkaa se vuoto niin ärsytti laittaa niitä kamalia isoja siteitä kun niihin ei tullut mitään!! meikkejä varmaan ripsarin ja meikkivoiteen,niinkuin viimeksikin. Ja oma aamutakki mitä niin kaipasin viiemks,muuten taitaa olla samoja mitä muillakin :D

kylläpäs taas on harmaata ulkona :/ ärsyttävää!

tein eilen ihanaa vadelma juustokakkua joten taidan siirtyä maistelemaan sitä :p

ups ja POKS POKS
niina ja vauva 31+0

niin ja Jennyli:kiva kun tulit takaisin ja oli ihana reissu :D
 
Heipähei pitkästä aikaa, en ole paljon ehtinyt kirjotella, lukea yrittänyt suurinpiirtein kaikki =)
Onnittelut Valkoliljalle! :heart: Aivan uskomatonta ajatella kuinka "iso" vauva mahassa jo on, ihan oikean vauvan näköinen ;)
Olen ihmetellyt tuota kohdunkaulan mittaa, kun olen kuullut ja lukenut puhuttavan 3- 3,5 cm, mutta jos lyhyempi, niin lyhentynyt... Mulle on merkattu nvlakorttiin alusta asti 2,5 joten kai se on vaan normaalia lyhyempi... ? Onko muilla alle kolmen sentin?
Ollaan saatu vanha pinnis jo pari vuotta sitten ja pitäisi patja siihen hommata, kävin eilen katsomassa sitä yläkerran varastossa ja ihmettelin kuinka pieni se on, mitat oli 90x60cm. :eek: Onko tuollaisia patjoja edes myynnissä? ja kannattaako edes ostaa, kun sänkykin jää pieneksi loppujen lopuksi aika pian. Olisiko järkevämpi ratkaisu ostaa isompi pinnasänky heti aluksi, niin menee sitten tarpeeksi kauan?
Tulee paljon kysymyksiä :D Eli sellaista olen murehtinut kun nyt on välillä tullut aina sellainen oksettava olo ja tuskanhiki, sydänkin hakkaa niinkuin olisi juoksulenkiltä tullut, vaikka vain istuu :/ Sitten joskus tulee näkökenttään valopilkkuja (ehkä n. 5 kertaa huomannut 3-4:n viikon aikana... Mietin sitä pre-eklampsiaa(?) ja siinähän on verenpaine koholla, se mitataan neuvolassa ensi maanantaina, jos vain uskallan odottaa siihen asti.
Tuleva isukki oli tuossa yksi ilta korva mahassani ja kuuli sydänäänet, jännä että ne voi kuulla, olisin halunnut itsekkin, muttei ihan akropaattiset taidot riittänyt :LOL:

eleana ja Veikko-Irmeli 29+3
 
pampula tervetuloa joukkoon :wave:
Jennylille wb :D

Saya Mulla myöskin ollut noita samoja kipuja. Ainakin seksin jälkeen niitä tulee itelle.
JA sillon ei pysty nauraa,ei liikkuu ei mitään kun sattuu tajuttomasti. Ja yleensä mulla ne on tullut muutenkin maatessa, eikä rasituksessa.
Neuvollassa niistä sanoin sanoi lääkäri että pitää sitten vaan ottaa iisimmin, ettei mitään vakavaa ainakaan ole.
Sairaalakassiin , en muista olikos sielä jollain listalla nuo liivinsuojat?
Paitsi jos ei käytä sitten liivejä siellä. Toisaalta se olis tuhlausta, ainakin itellä tuli alussa niin paljon maitoa et koko ajan sai olla vaihtamassa, jos ennemmin sitten vaihtaa sitä paitulia siellä :D Tosin jos liivit käytössä niin sillon kyl melko pakolliset.
Mä taidan pakata kassin sitten vasta kun lähtö tulee.

Taaperox4 - mäkin kattelin noita pukuja :D Tosin aion iis tehä ite niin ei tarvii maksaa nuin paljoa puvusta :D

CB- tyttönen 31+5
 
Huomenta :wave:

Aivan ihania nää kiireettömät aamut kun saa vaan kölliä ja pojat hiipii omasta huoneestaan kainaloon halitettavaksi ja pusuteltavaksi :heart:
Tänään on muutenkin ihana päivä, nimittäin 4D-ultra :heart: Pääsen jälleen kurkkaamaan rakasta masuun...joka varmasti on jo pienen vauvan näköinen :heart:
Tietysti hieman jännittääkin onko kaikki vielä hyvin mutta toisaalta yritän ajatella että hyvä myös sekin jos mahdolliset viat nähdään nyt ja ne voidaan ottaa sitten heti synnyttyä huomioon! Mut toivotaan nyt kuitenkin että kaikki olis kunnossa :heart:
Mies ei pääse mukaan :ashamed: Joten paras ystäväni pääsee nyt sitten jakamaan kokemuksen kanssani =) Toivottavasti dvd tulee mukaan niin saa isukkikin pienen sitten nähdä :heart:

eleana mulla on kans jotenki epämukava olo ollu jokusen aikaa :/ Kohtu on vissiin noussu nyt niin ylös että vatsalaukku ja keuhkot on lysyssä...oksettaa ja ahdistaa ja syömisen jälkeen tulee yleensä tosi raskas olo :x
Pulssi on nopeutunut entisestään ja syke tuntuu ihan päässä (kun makaan ) ja just vallanki syömisen jälkeen kun tulee raskas olo niin sydänki hakkaa tuhatta ja sataa :/
Näköhäiriöitä mulla ei oo mutta v.paineet on kyllä hieman nousseet alkuajoista, ainaki alapaine (mulla on kotimittari ).
Ehkäpä tää olo sitten helpottaa kun vauva laskeutuu alaspäin...nyt kun en aina tiedä mitenpäin tuo nappula tuolla edes köllii ;)
Toivottavasti sinullakaan ei olisi kyse raskausmyrkytyksestä! :hug: :heart:

Mä taidan kans kirjoitella lapulle tuon sairaalakassin sisällön niin ei tartte sitten pakkaushetkellä miettiä ;)
Mä käytin edelliskerralla myös sairaalan vaatteita ja niin aion käyttää nytkin! Tosin tukisukat tv. otan varmasti omat. Lisäksi mulla oli viimeksi omat liivit/toppi ja liivinsuojukset. Mulla oli myös oma voide rinnanpäihin (Lansinoh ) ja sitä sai kyllä laittaa kovasti kun rinnat meni ihan vereslihalle :/
Omat pesuaineet ja kosteusvoide mulla oli myös ja pöllönä jätin suihkuun nuo pesuaineeni (olin sairaalassa 10vrk ) ja eikös ne sieltä sitten jonkun mukaan lähteneet (harmittaa siksi että oli kalliimmat ja ostettu muualta kuin marketista ) :kieh:
Nyt siis kuljetan pesuaineitani aina mukana enkä jätä niitä mihinkään ;)
Ootteko muuten ajatelleet kauanko sairaalassa ootte?
Sieltä kun tosiaan pääsee nykyään jo tosi nopeesti kotiin!! Mä kuitenkin ajattelin että otan kaiken 'ilon' irti ja odottelen rauhassa maidon nousemista ;) Ehkä siis sen 3pvää vois olla ja tutustua rauhassa ilman kotiarjen askareita vauvaan! :heart:

Nyt siivoamaan ja tekemään jotain järkevää...vaikka ei yhtään kyllä hotsittais |O :wave:

Jennyli 30+2
 
luin toisesta pinosta että Tayssissa oiss rajoitettu vierailijoiden määrää synnärillä juurikin tuon sikainfluenssan takia. Vaan isä ja sisarukset saisivat käydä katsomassa. Pitääpä kysellä neuvolassa ens viikolla

aika kurjaa jos ei isovanhemmat pääse katsomaan :(
 
niina22 kapphallista ainakin saa.

Eilen illalla taas tuo poika rupes möyrimää niin julmetusti kun olin menossa nukkuu ja selvästi tuntu tuolla alakerran lähellä semmonen pyöree kova pallo,oiskohan ollu vauvan pää..kovasti hän sitä siel pyöritteli ja peppu nousee sitte navan korkeudella ylös ja alas :LOL:


Sairaalasta haluan lähteä heti pois kun suinki mahollista,jo seuraavana päivänä ois kiva päästä kotio kunnolla nukkumaan.Esikoisen kohalla mä pääsin kun vauva oli 2vrk,ja kakkosen kohalla samoin ja kolmannen kohalla pääsin ennen kun vauva oli ees 1vrk ja tuon nelosen kanssa piti olla vähän pitempää kun hän oli ekat päivät tarkkailussa.
 
Mä ajattelin lähteä mahd. pian kotiin sairaalasta. Viimeks en ainakaan saanut nukuttua siellä kunnolla.
Vauvaa pyörii masussa täällä hetkellä ihan kauheesti. Maha vaan hytkyy edestakaisin:) Oliskohan aamujumppa meneillään...
Eilen heräsin järkyttävän kovaan supistukseen eikä se meinannut loppua ollenkaan. Onneks ei tullut sitten uusia. Pelästyin kyl kovasti.
Nyt on vauvalle laitettu pinnis valmiiksi ,kun kävin ikeassa ostamassa pehmusteet ja peiton. Anoppi toi eilen kasan vaatteita. mm. fleecepuvun, hatun, lapaset, bodyn ja 2v:lle saappaat ja pipon. (melkein kaikki on reimaa, itellä ei olis ikinä varaa enkä kyl muutenkaan varmaan ostais) Mut ihana saada laadukkaita vaatteita. Mä oon taas semmoinen et ostan ite noin pienelle vaatteita kirpparilta. Vielä täytyis ostaa toppapuku ja aika paljon kaikkia vaatteita. Aika menee vähän liian nopeasti:)
Jaksamisia kaikille!

T: Peggy+Emmi 27+6
 

Yhteistyössä