MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Täällä taas valvotaan... :'( Kurkku kutisee ja yskittää koko ajan..tää on niin epäreilua..koko syksyn oon ollu ihan terve ja nyt kun alkais ehkä synnytys lähestymään niin joutuu panikoimaan jonkun flunssan takia :headwall: Vauva onneks sentään liikkuu ja jumppaa mahassa ahkerasti :heart: Josko sitä kohta menis koittamaan joko uni tulis..täytyy nyt päättää että koittaako nukkua jalat vai ylävartalo kohoasennossa ;) voi että kun tää lapsi syntyis jo....

hannanmamma 38+4 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Täällä taas valvotaan... :'( Kurkku kutisee ja yskittää koko ajan..tää on niin epäreilua..koko syksyn oon ollu ihan terve ja nyt kun alkais ehkä synnytys lähestymään niin joutuu panikoimaan jonkun flunssan takia :headwall: Vauva onneks sentään liikkuu ja jumppaa mahassa ahkerasti :heart: Josko sitä kohta menis koittamaan joko uni tulis..täytyy nyt päättää että koittaako nukkua jalat vai ylävartalo kohoasennossa ;) voi että kun tää lapsi syntyis jo....

hannanmamma 38+4 :heart: :heart:
elä muuta sano, täälä ollaan oltu kans ihmeen terveenä koko raskausaika ja nyt sitte kun synnytys pitäs olla jo aivan käsillä niin valvotaan yöllä kun yskittää niin pirusti, ja ko ei jaksais enää yskiä kun mitään ei irtua mutta kun yskittää, ja mahaan sattuu jo niin kipeesti ku yskii. mieski tais äsken säikähtää ko kömmin sängystä 45 min nukkumisen jälkeen epätoivosena ja itkusena.

onneksi esikoinen menee huomenna hoitoon ja saan nukkua varmasti kunnolla päivällä. ja onneksi mahassa jumpataan innolla, ja noh onneksi mulla oli suklaata.

toivotaan että aamulla olis mieli pirteempi

etna rv 41+0 (enkö saakki poksua jo, onhan vuorokausi vaihtunu jo)
 
Huh, huh kylläpä tulee tekstiä paljon :D

Onnea kaikille vauvansa jo lunastaneille ja voimia vielä kärvisteleville =) . Kyllä tämä odotus jo riittäis :kieh: . Ei nyt ihmeellisempiä kolotuksia tai muita vaivoja mut ei vain enää jaksais odottaa!!! Flunssakin on päällä et ei todellakaan ole mikään huippu synnytysfiilis :(...mutta silti! Haluaa vauvan!!!

Ihana kun tuo oma äiskä on täällä auttelemassa, niin pääsen oikeesti tosi helpolla...ehkä jopa niin helpolla et aika EI KULU!!!!

Eilen kävin lääkärissä:
Paino 64,4 (-600g)
Vauvanpaino 3288g (+100g viikossa)
Verenpaine 110/70 (nyt jo 14 viikkoa!!!) hyvä niin :)
Napavirtaus ok
Istukka ok
Lapsivettä 11cm eli vielä normaali

Lääkäri laittoi lopuksi näytön kysymättä 4D:lle ja olisi näyttänyt vaavin kasvot mut neiti laittoi kädet ristiin kasvojen eteen. On kyllä jo niin suurikin et kovin hyvin ei olisi nähnyt. Noh, kohta (toivottavasti) kullan näkee livenä :heart:.

Mulla on taas tullut outoja fiiliksiä et jos nyyttiin ei kiinnykkään niin ku edellisiin. Eka raskaudessa ei ollut mitään tuollasta ja kakkosesta mietin et riittääkö rakkaus kahdelle. Tietysti pelko osottautui vääräksi ja rakas oma kullannuppu se oli heti tummine silmineen. Nyt kuvittelen jotenkin mielessä et tuijotan vain vauvaa enkä tunne mitään. Siis aivan kamalaa :'( . Tunteet sanoo siis noin, mut toisaalta itse ymmärrän et tää on meikäläisen normaalia skitsoilua kun tuleva jännittää alitajuisesti ihan älyttömästi!!!

Taidanpas petata vaavin sängyn mielenpiristykseksi =) :heart:

Ihana et on tulossa lähipäivinä kaikenlaista mukavaa ohjelmaa, niin mieli pysyy virkeänä ja aika kuluu toivottavasti paremmin :D . Mulla on kyllä joka raskaudessa käynyt et, vaikka menneet yli molemmat (41+2 yllättävä käynnistys lapsivesien vähyyden vuoksi, ja 41+3 säännöllisillä suppareilla alkanut) ja olo ollut aika levoton, niin silti synnytyksen alkaminen aina yllättänyt ja sitten on miettinyt et, hei vastahan tässä plussasi ja apua nyt mennään synnärille. Ekasta menin normaaliin, yliaikaiskontrolliin ja synnytystapa-arvioon ja lääkäri totesi ultran jälkeen et illalla voit tulla sairaalakassin kans, ja huomena aamulla käynnistellään. Tokasta muistin et soittelin vihaisena puolenpäivän aikaan Kättärille et nyt himputti haluan sen yliaikaiskontrollin! Olin aika kypsänä :LOL: . Sitten illalla alkoi supistella kun Sinkkuelämää loppui, siis aivan salamakirkkaalta taivaalta säännölliset supistukset. Olen kakkoselle nauranutkin et taisit huokaista masussa et 'Synnytytään nyt sitten ku äiskäkin on noin hermona!!!' Ihan vieläkin tulee kyynel silmään kun molempia tapahtumia miettii :heart: :heart:

Ihan kamala romaani tuli taas kirjoitettua, kuten sanoin liikaa aikaa :LOL:

Indo ja Ebba 38+3
 
Huomenet... taas yksi levottomasti "nukuttu" yö takana, tyynyjen kanssa sähläystä, ja puolelta toiselle kyljen vaihtoa, aaargh :kieh: vaavi oli aika vaisuna liikkeissään verrattuna edellisiin öihin.

Tänään suuntaan neuvolaan, palailen kertomaan kuulumiset

Kuiskaten 38+4
 
huomenta!

Loppu se näköjään täälläkin noi hyvät yöunet ku 1,5 tunnin välein pitää ravata veskissä ja aina se nouseminen sängystä sattuu. täytynee hankkia aikuisten vaippoja nii ei tarvi nousta 5 kertaa yössä veskiin :D häpyluu on niin kipeäksi tullut että kävely ei ole mieluisaa enää ja ai että sattuu kyljen kääntäminen sängyssä :'(

mulla on pe neuvola, voiko siellä pyytää et kattois ton kohdunsuun vai kohdunkaulan tilanteen? ois ihan kiva tietää et onko mitään edistystä tapahtunu vai onko paikat edelleen visusti kiinni.. en tiiä kehtaanko moista pyytää jos ei "kuulu" neuvolatädin hommiin vaan lääkärin toimenpiteisiin.. :ashamed:

jee tänään pääsen kattomaan kaverin 5vrk vanhaa vaavia :heart: sainpas ostaa tytön vaatteitaki ku löysin ihanan mekon ja housut tyllerölle =) ja omalle pojulle löyty tonttupuku jouluksi ku se on NIIN tarpeellinen :D en sitä muuten ois ostanu mut haluan ottaa vauvastani kuvan siinä asussa ja se kuva tulee sit joulukortteihin jotka oon muuten tehny valmiiksi jo kun aikaa on ollu =) eka vuos ku lähetän joulukortteja, oon ollu niin laiska aiempina vuosina ja aikaa ei vaan ole muka ollut.. :ashamed:

tänään ois taas hyvä päivä synnyttää, menen laittamaan vauvan huoneen vielä valmiimmaksi vaikkei siellä juur mitään laitettavaa enää ole :D

tupuna ja pokken 39+3 :heart:
 
Moikka!

En oo taas vähän aikaan jaksanu kirjotella, mut lukenu oon joka päivä. Onnea kaikille jo synnyttäneille! :flower:

(.) Ei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä, oikeestaan ei oo ainuttakaan kunnon supparia vielä tullu. No ehkä hyvä niin, ois vielä niin paljon tekemistä! Tänää mennään ostamaan turvakaukalo, päätettiin kuitenki sellanen hankkia vaikka meil ei omaa autoo oo.

Ois vielä jonkun verran koulujuttuja mitkä ois kiva saada pois alta ennen ku vauva on syntyny. Vähän jännittää miten tulee hoitumaan ku mul on tentti 9.12 ja esitelmä 10.12. Onneks ostin ton rintapumpun niin mies voi jäädä kotiin vauvan kans. Siis voihan tosin olla ettei se oo viel syntyny silloin :LOL:

Ainii, unohdin täysaikaisuuspoksua sunnuntaina, eli nyt rv 37+3 :heart:
 
Huomenta..
Huono olen kommentoimaan muitten juttuja :)ashamed: ), mut päivittäin käyn jutut lukemassa..

Onnea poksujille.. :) ja täysaikaisuuden saavuttaneille.. :hug:

(.) huonosti nukuttu yö.. vessassa sai juosta tavallista enemmän.. huoh.. ja sit närästi.. ja sitä limaa... :x sitä tulee nyt melkee joka vessakäynnillä enemmän tai vähemmän.. yhes vaihees tais olla jotai vaaleenpunaistakin seassa.. :x en ole varma ku olin niin unenpöpperössä.. :D

TB 40+2:heart:
 
lukemassa taas teidän kuulumisia..

onnittelut kaikille vauvansa saaneille (jälleen kerran :D )

mulla maha laskeutu jo rv 33 :D

vauvalla ollu vaunutellessa päällä äp:n haalari makuupussin lisäksi (tosin eilen laitoin vielä fleecesen unipussin väliin ku pakkasta oli enemmän), hyvin on tarennu eikä oo ollu kuumakaan (ku vielä sisälle tullessaki uni maitto yli tunnin, vetoketjut vaan avasin)

tt ja "kille-katariina" 17vrk
 
täällä ollaan kotiuduttu eilen ja tuliaisina oli poika , joka syntyi 7.11. (rv 40+4) klo 7.05, painoa 3492 ja pituutta 53 cm. Synnytys oli aikamoinen kokemus ja loppu tuli rytinällä :whistle: Mähän siis menin perjantai-aamuna käynnistelemään synnytystä. Ehdin ottaa koko päivän 4 h välein käynnistystabletteja ja perjantai-iltana alkoi poltella selässä ja puolen yön aikaan tulla aaltoilevia kramppeja eli suppareita. OTettiin supistuskäyriä ja niiden mukaan ei ollu vielä kovia suppareita ja vain särkylääkkeilllä mentiin. Kahden maissa yöllä oli niin kovat kivut että pyysin hoitajalta jotain apua kipuihin. Hän päätti tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja olin 2 sormelle auki ja sit valmisteltiin mut synnäriosastolle, jonne menin noin puoli kolme. Aluks ei tapahtunut kohdunsuulla mitään ja siks ei annettu epiduraalia heti. Sain sen 4.40 ku odotettiin lääkäriä 40 minuuttia. Miehelle soitin vasta vaille viisi ja hän tuli puoli kuusi seurakseni, jolloin kätilö totesi että olen jo 6 cm auki. 6.40 aloitettiin jo ponnistusvaihe ja 25 minuuttia äkistelin kunnes lopulta lääkäri veti imukupeilla kaksin käsin ja kätilö hartioista että saatiin vauva ulos. Lopputuloksena jonkin verran tikkejä :/ ja paikat kipeenä. Kokemus oli rankka, nopea ja olo oli kuin känniläiselllä loppuvaiheessa kipujen ja valvotun yön jäljiltä. Että tässäpä tärkeimmät. Ihana isänpäivälahja tuli meille. Onnea vauvautuneille, en muista enää nimiä ku viikkoon en ollu sivuja lueskellu ja tapahtumia ollu paljon :flower:
 
Täällä taitaa olla synnytys pikku hiljaa käynnistymässä *hui*

Nyt on supistellut säännöllisesti vähintään 10 min välein klo 4 alkaen. Supparit alkaa oleen aika tuskasia, mutta soittelin sairaalaan ja ne sanoi, että voin olla kotona niin pitkään kun vaan pystyn (esikoisen synnytys kesti 29 h, joten tuskin mitään syöksysynnytystä nytkään on odotettavissa). Jotenkin luulen, ettei sairaalaan tarvi lähteä ennen iltaa...

Liina ja ötö 40+1
 
Onnea taas jo vauvan saaneille!

Täälläkin on alkanut synnytys käynnistyä....aamulla alkoivat supparit klo 7,30 ja puoli kymmeneltä otin jo pari Panadolia. Aika kipeitäkin jo ovat...sauna on päällä ...ajattelin mennäs sinne rentoutumaan. Mullakin on olleet aikaisemmat synnytkset pitkät...mutta mistäs sitä koskaan tietää....yöllä tuli nukuttua taas vaan parisen tuntia yhteensä..joten aika silmät ristissä täällä ollaan. Eilen alkoi jo vatsa tyhjentyä. Vähäsen huonoa oloa, joten ei okein saa mitään syötyä.

Eilen olin myös neuvolassa. Sf- mitta oli 37cm niin kuin aiemminkin, syd. äänet hyvät ja lapsivettä normaalisti. Pää keikkui ylhäällä. Laittoi lähetteen äitiyspolille...

Zera 41+3
 
Tällä käyty neuvolassa, ja raskausdiabetesta vielä pukkas tässä loppumetreillä :kieh:
glukoosit kahella plussalla, painon suhteen ei ongelmia, siitä ei ole ollu huomautettavaa koko odotusaikana =) , sf-mitta oli samana, pää ei ollut vielä(kään) kiinnittynyt, mutta sillä ei kuulemma merkitystä uudelleensynnyttäjän suhteen... synnytys voi alkaa rytinällä huolimatta siitä, onko pää kiinnittynyt vai ei. vauvan syke 132, ja liikkui hyvin neuvolassa, just kun mainitsin, että oli vaisuhko viimeyönä liikkeissään... liikkui näkyvästi ja tuntuvasti neuvolantädille :D

Nyt siis vielä raju muutos ruokavalioon, KAIKKI makeat juomat ja syömiset pois, no en tosin ole pahemmin makeita syönytkään, närästyshelvetin takia, jotain hyvää siitäkin siis :whistle:
mutta silti pitää katsoa tarkkaan tää loppuaika, mitä sitä suuhunsa laittaa, sokerirasitukseen kun ei enää tässävaiheessa laiteta.

Uusi aika vielä ensviikolle, silloin mennään rv 39+3

Kuiskaten 38+4
 
Päivää täältäkin! :wave:

(.) viime yön nukuin ihmeen hyvin, nyt vain päätä särkee. Ja ihan niinkuin tupunalla häpyluu tooooosi kipeä, tais ne liitoskivut ehtiä sittenkin tulla.

Eilen taas suppaili eka 20min ja sit 10min välein 2h ajan mut siihen ne jäi (taas). Päivisin polttelee mahaa ja selkää, napakoita supistuksia tulee silloin tällöin jotka on osa kipeitä. Ajattelin ottaa kohta panadolin että pääsisi tuosta ärsyttävästä menkkakivusta joka polttelee jatkuvasti ristiselässä ja alavatsalla.

Oon yrittäny täyttää päivät mahd paljon kaikella ohjelmalla ettei ehtisi ajattelemaan vain tätä mahaa, joululahjoja ajatelin lähteä perjantaina ostelemaan =) mut kovasti tuo väsymys jo painaa, ei jaksa ihan joka paikassa enää hypätä...

[/b]Tsemppiä Zeralle ja Liinalle, voi että ihanaa kohta saatte vauvat syliin =)

Nunneliini 39+2
 
onnea schnappy79 prinssistä :heart: :flower:

hui täällähän tapahtuu taas, liina ja zera onnea matkaan, toivottavasti pääsette nyt synnyttämään =)

kuiskaten äh että pitikin näin viimemetreillä toi vielä tulla :| mut onneks tosiaan olet viimemetreillä ettei ole koko raskautta tarvinnu tosta huolia :hug:

kohta kattomaan sitä kaverin vauvaa jee ihanaa :heart:
 
Heippa!

Täällä ollaan raskausviikoilla 42+0 :D Menkkajomotusmaista kipua ollut monta päivää, tänää alkoi verinen vuoto. Käynnistys olisi sitten 13pv perjantaina, niin jotenkin mun tuuria.. On tää odottaminen sit tuskastuttavaa! Tsemppiä kaikille, joilla synnytys alkaa olemaan käsillä!
 
Heippa!

Ilmoittelen vain että tyttö-vauva syntyi 7.11 Rv 39+2 :)

Mutta nyt syöttämään vauvaa. Lueskelen muiden juttuja myöhemmin, monta sivua luettavaa. Synnytyskertomustakin kirjoittelen kun ehdin.

Nennii
 
Täällähän tapahtuu kokoajan :D

Onnea nyyttienhaku matkaan Zera ja Liina =)

Onnittelut schnappy79lle prinssistä ja Nenniille prinsessasta :heart:

Täällä tulee ällöä limaa :x ja aina välillä masua kovettelee, mut ei edelleenkään kipeesti :kieh: jospa kohta pääsis tositoimiin.. No viimeistään pe aletaan käynnisteleen jossei tää täältä halua ennen sitä tulla maailmaan :saint:

Kuiskaten kurjaa että sait viimeisille viikoille tollasen riesan. Toivottavasti ruokavalion muutos tepsii :hug: :hug: Onneksi ei toivottavasti kauaa mee kun sullakin poikanen kainalossa :)

Milli ja sitkeä masukki 41+4
 
schnappy ja nenni onnea jakautumisesta :heart:
Liina ja Zera, ja muutkin keillä tuntemuksia tsemppiä tulevaan, voisitte kyllä ottaa meidät mukaan :D

Täällä ei tuu tulppaa, ei supista ei mitää.. häpäriin koskee öisin ja hankala liikkua, siinäpä ne, ei tää synny ikinä :headwall:

no, isukki lähtee rovaniemelle viikonlopuks joten ei nyt sit viikonloppuna tarvii syntyäkkään että pääsis mukaan.. varmaanki tietty lähtö tulee.. oma isä tulee kyläilemään pe-la :)

vaikka tuntuu ettei viikot ja päivät ja tunnit ja minuutit kulu niin taas sitä vaan poksis poksis pooooooksuuuuutaaaaaaan 38+0 jeiiiiiiii..

turvotus joo mulla on kans iha kauheeta, no on ollu kyllä jo aika kauan mutta esim eilen kun käytiin (ah ihanaa pitkästä aikaa) koirien kanssa lenkillä niin hihnan kuva oli ranteen ympärillä vaikkei toinen pahemmin ees vetäny, sormet on ku hk blööt ja naama, siitä en ees kommentoi :LOL: ehkäpä se neste sit ekana kaikkoaa ku beebi on ulkona *sormet ristissä toivoo* koska musta tää turv otus on kauheempaa ku ne muut liikakilot joita onki sit se 20 :headwall: :LOL:

 
Tuhannesti onnea vauvan saaneille! :flower:

Meillä varsinainen vauva-arki alkoi vasta tänään, sillä jouduimme tytön kanssa palaamaan sunnuntaina osastolle. Tytölle annettiin valohoitoa 1 vrk, jonka jälkeen jäimme osastolle tarkkailtavaksi. Kotiuduimme (vihdosta viimein) eilen hyvänvointisina.

Käväisen tässä vähitellen lukemassa teidän muiden kuulumisia. Toivottelen onnea loppuodotukseen!

Esikko77 ja Möhkis 1 vko 1 pvä
 
Onnea taas vauvan jo saaneille! :flower:

Kävin itse kävelemässä sellasen ripeän repäsevän kävelylenkin, jonka tuloksena ei mitään...mahtavaa. Mitähän sitä nyt keksis? Laitan ainakin puhelimen kohta kiinni, en kestä enää yhtään kysymystä joko, joko?

Tupuna Mistä ostit tonttupuvun, minäkin haluan sellasen?

Voimia kaikille toivotellen...

Liinamaria 39+6
 
Onnea taas vauvoista kaikille! Ihanaa, kun oikein urakalla putkahtelee pieniä maailmaan. Wau. Ja odottelijoille jaksamista.

Jäin miettimään, kun Onni laittoi, että kotiutuivat 48 tunnin iässä, että onko jossain sairaaloissa tarkkaa tuosta tuntimäärästä? En siis tiedä tarkoittiko Onni, ettei aiemmin olisi päässyt... Meillä nämä kaksi viimeistä ovat nimittäin syntyneet näppärästi ihan illalla. Tämä syntyi yhdentoista aikaan ja juuri ja juuri siis 26. päivä ja kotiin päästiin 28. päivä aamulla "kahden vuorokauden iässä" (lääkäri siis jo tarkisti), vaikka ikää neidillä oli siis oikeasti 36 tuntia eikä 48. Hyvin siis ajoittui syntymä, ettei tarvinnut jäädä vielä yhdeksi yöksi. Näin siis K-SKS:ssä ja mietin onko jossain käytössä malli, että 48 tuntia pitää olla täynnä.

Hymyileekö muiden vauvat? Meidän vauva on nyt jo muutaman päivän selvästi "unihymyillyt" eli tissillä tai unessa kasvoille tulee leveä hymy. Kerran valveilla hymyili minullekin :saint: Tai sitten masussa vaan kiersi ilma sopivasti... Muistelen vaan, että hymyjen aika olisi vasta myöhemmin, ettei näin pienet vielä hymyile.

Ai vitsi tämä on muuten hassua, kun lukee täällä näitä vauvajuttuja ja kirjoittelee omiaan niin samalla tietysti ajattelee omaa vauvaansa ja vähän väliä tulee rintoihin sellainen maito heruu -kihelmöinti.

Thor oli muuten oikeassa siinä, ettei vauva kauheasti puuhaa tuo jos aikaa liikaa on. Ainakin tämä meidän vauva nukkuu ja syö eli ei tässä kovin kummoisia touhuta. Mutta onhan se silti aivan erilaista kuin silloin kun vauva oli vielä vatsassa. Ihanaa, omaan perheeseen kääntynyttä elämää. Ei oikein pysy päivätkään laskuissa :) Ja kotona olevat isommat (5- ja 6-v) keksivät kyllä äidille puuhaa, jos aikaa meinaa liikaa olla.

Pitäsi vissiin alkaa iltaruokaa valmistelemaan, kun on kerta tilaisuus...

Emmama + tyttö 2vk 2pv
 
Nennii onnittelut :flower:

Ollaan oltu sitten yhtäaikaa synnärillä ja saatu vauvat samana päivänä :) Ja meillä oli sama laskettuaikakin :)

Tsemppiä vielä kaikille loppumetreillä oleville, kohta ne vauvat sieltä syntyy :)

Ensimmäinen yö vauvan kanssa takana. Ihan hyvin meni ja vauva on valottanut vanhempansa täysin, on se vaan niin ihana :heart: Voisin kattella sitä monta tuntia putkeen... :heart: Imetyskin alkuvaikeuksien jälkeen lähteny hyvin käyntiin, tosin rinnat on välillä niin pinkeinä että huhhuh :eek: Mutta ihanaa tää vauva-arki on... :heart:

 

Yhteistyössä