MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Kiitos Thor onnitteluista :D

Onnea nyyteistä ainakin Thorille, jennylille ja Mamacita-lle! Olikohan joku muukin jolle en ole onnitteluita vielä laittanut... :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Ihania kuvia olette laittaneet :heart:

Täällä oli neuvola tänään ja vauva ei ollut todellakaan laskeutunut ja paikat kiinni! :eek: 2vkoa sitten oli muka laskeutunut lääkärin mukaan. Kysyinkin neuvolan tätiltä voiko se nousta takasin ja kuulemma voi jos ei ole kiinnittynyt eikä tarpeeksi luunalla. Eli ei ole meidän vauvalla kiire maailmaan :D Täti vaan ihmetteli että miten voin istua normaalisti kun vauva on niin ylhäällä. En uskaltanut hänelle sanoa kuin vielä pyörällä kuskaan lapsia kerhoon :D Verenpaineet on nousussa ja turvotusta ilmennyt joten joudun käymään kontrollissa jo torstaina. Sf-mitta oli kasvanut vkossa 2cm, nyt 36cm.

Itellä ressaaminen helpotti huomattavasti kun tein päätöksen rokotteesta; otin sen nyt pitkän harkinnan jälkeen. Päätökseen vaikutti se että en usko synnytyksen olevan ihan hollilla ja voin nauttia vauvasta sitten täysillä pelkäämättä että sairastun just synnytyksen jälkeen. Nyt olen koko ajan panikoinut että tauti tulee just ennen synnytystä. Nyt ei ole kiire synnärille ja maltan kyllä oottaa sen 2vkoakin vielä toiveena vaan ettei vauva kasva 5kiloiseksi :D Tiedossa on että iso se on joka tapauksessa.

Tsemppiä kaikille joilla odotus jo tuskaa!!!! :hug:

Helpottunut Onni rv tasan 40

mie olisin avoimen ketjun linjoilla ja sit siinä sivussa vois olla suljettu kerhoki :D
meillähän on huhtikuisten06 kans suljettu kerho, jossa on omat ehtonsaki, et jotain tuommosta ehdottaisin meillekin... et ku jotkut kuitenki haluaa jakaa myös henkilökohtasia asioita niin tietyillä säännöillä saa sit kerhosta karsittua ne jotka vain lueskelee mutta ei kertoile omia kuulumisia ollenkaan

Ohituskaistalainen ilmoittautuu! :wave:

Täällä tosiaan ollaan päästy jo itse asiaan, tosin hieman yllättäen eli aamulla heräsin lapsiveden menoon ja synnärille siitä sitten lähdettiin. Tarpeeksi voimakkaita supistuksia ei ole tullut, joten nyt täällä kotona odotellaan synnytyksen käynnistymistä. Viimeistään huomenaamulla tehdään sairaalassa käynnistys, jos sitä ennen ei ole muutosta tullut. Palailen siis asiaan...

Esikko ja Möhkis

mamacita paaaljon onnea pikkuisesta :heart:

esikko tsemppiä ja suppari tuulia sinne :heart: :whistle:

kiitos myötäelämisestä tyttöset sain onneksi sitten loppujen lopuksi nukuttuakin, mutta kuten sanoin niin ei aljon ulos tarvi näyttäytyä

ootteko kattonu noita häähulluja? ihan skitsoja emäntiä niissä :eek: :eek: :eek:

mm

Ihana kuva prinsessasta Thor :heart: Tsemppiä kipuihin, älä vaan säästele lääkkeissä :hug: Kiitos myös onnitteluista, kyllä tän vajaa parikin viikkoa vielä jaksaa, kun en kerta sitä täydenkuun lasta tällä kertaa saanut :LOL: Mä tuossa jossain kohtaa huomasinkin sekoilleeni (näppisvirhe? ) la:n kanssa eli oli siis 1.pvä eikä "vasta" tänään. Mä tykkäisin pysyä täällä kaksplussalla esim. just noin niin kuin TT ehdotti.
Kiitos myös Jennyli tarinasta, mites on pojat ottaneet uuden veljen vastaan?
Paljon tsemppiä Esikolle, enää ei mene kauaa :hug:
Kiva kuulla MM, että sait edes vähän nukuttua :)
(.) Edelleen jomotusta ja harvakseltaan supistelee, mutta eipä tää ole miksikään muuttunut. Nivuset on kipeät, onko muilla? Siis tuntuu, kun yrittää jalkaa nostaa ylemmäs...Ja tämä bebe ei siis ole vielä edes kovin alhaalla tai kiinnittynyt :$

Nyt veetuttaa ja rankasti..No hyvää oli se että järkyttävävstä turvotuksesta huolimatta pissa oli puhdas ja verenpaineet hyvät mutta kohdunsuu muka kiinteä ja kiinni ja 3 cm pitkä :eek: ja 28.9 kun kävin äippäpolilla ja ultralla katottiin kohdunsuun tilanne niin oli lyhentynyt 2,5cm ja kohdunsuu pehmentynyt ja nyt muka 3cm ja kiinteä ja kiinni..en tajua.

Sit piti heposen tallivuokraa varten mennä nostamaan rahaa niin tilillä olikin vähemmän rahaa kun ajattelin :headwall:

Lisäksi olin jo henkisesti valmistautunut ottamaan rokotuksen mutta sen saakin vasta klo 16-18...... |O Ai ja hiivatulehduskin kuulemma oli ja näistä s**tanan korvista kun puhuin ja pyysin katsomaan niin ei niissä mitään ole. Kait mulla on jo pää niin tyhjää täynnä et sen takia humisee päässä koko ajan ja korvat tuntuu olevan tukossa.

No ehkä tää taas tästä....*huuuuoooohhhhhhh*

hannanmamma 37+3 :heart:

Hirmuisesti onnea kaikille jo jakautuneille :heart:
Nyt on itse tultava poksumaan ELI RV39 POKS POKS, kun ei ole Jennylikään sitä enää hoitamassa ;) Tuli ja meni ohituskaistalta ohi niin että rytisi, ja mä kun luulin meistä kahdesta se ensimmäinen olevani :LOL:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä (suluissa ed. käynti)
RV39 (37+6)
Pissa ok (ok)
rr 150/94 (170/98)
paino -100g/vko (+200g/vko)
sf mitta 34 (34,5)
syke 143-149 (115-143)
liikkeet + (+)

Eli tänne ei kurjuutta kummempaa, ollaan ja odotellaan ja päivä kerrallaan köpötellään näillä kipeillä jaloilla, yritetään levätä tulevaa varten ja pitää hermot edes jonkinlaisessa kasassa. Mitään oireita ei ole ollut, ei edes koiran kanssa tehdyn hikilenkin jälkeen tullut ainokaistakaan supistusta :(

Synnytystä tulee aika ajoin mietittyä ja sitä kuinkakohan se tällä kertaa mahtaa käynnistyä. Toisaalta kauhistuttaa toisaalta ei yhtään, vaihtelee ihan päivittäin. Enemmänkin mua pelottaa nämä mun jalkani, että tuleeko mulle taas niitä pinnallisia tukoksia kun sieniä sateella synnytyksen jälkeen kuten viimeksi. Kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen jouduin sitten ensiavun kautta päiväksi sairaalaan, jossa tutkittiin, ettei ollut syviä laskimotukoksia, onneksi niitä ei löytynyt, mutta tilanne päätettiin rauhoittaa kolmen kuukauden verenohennuslääkityksellä..... No, mutta aika näyttää kuinka käy, nyt kun ensin pääsis edes tositoimiin.....

T: himpun verran tuskastunut Jennula ja poju rv39

Esikolle Tsempitykset täältäkin :hug:

Omaa: Kävin sitten tänään ottamassa sen röhröh-piikin, kun Tayssi sit antoikin luvan laittamiseen... nyt 3tuntia rokotuksesta ja vielä ei mitään muutosta... ei kasva kärsää eikä saparoa :D
sitten kuulin, että on aiheuttanut tuttavallani aika voimakkaitakin suppareita tuo rokote, joten niitä odotellessa ;)

Muuten on kyllä sellanen olo, että ei tää täältää masusta ulos ole tulossa... on meinaan vuorokauden sisällä kokeiltu kaikki 5 ässää (sikarokote, siivous, sauna, seksi ja syöminen)

Nyt taas lukemään erään 6vuotiaan kanssa lelulehteä. Kivaa kun kulee n 50 eri kertaa "kato äiti, mä haluun" :xmas:

Jaksamisia kaikille masun kanssa kyllästyneille ja nyyttien kanssa touhuaville :wave:

Marbella 39+1

Onnea Mamacita- tytöstä.. :)

Esikolle tsempitykset tulevaan.. :hug:

Jennyli kiitoksia synnytyskertomuksesta.. :)

mimona täällä yksi jolla nivuset kipeet..:wave: tuntuu juuri ku jalkaa nostaa ylös ja nyt on myös kävellessä ja asentoa vaihtaessa alkanu tuntumaan.. täällä kylläkin beibi laskeutunu ja kiinnittyny..

Omaan oloon ei kummempia.. hiukan on ollu menkkajomotuksia ja masun kovettumisia, mut siinäpä ne..

TB 39+1:heart:

Huh, kun täällä tapahtuu paljon päivän aikana =) Ja Ihania vauveleiden kuvia tullut!! :heart:

Mamacitalle ONNEA tytöstä :flower: Olipas oikein kunnon vauhti synnytys!

Thorille Voimia, toivottavasti kivut helpottavat pian :hug:

Esikolle Tsemppiä synnytykseen!!!

Täällä oli tänään neuvolakäynti. Muuten kaikki ok, mutta paineet nousussa 142/91 ja painoakin oli taas tullut 1kg/vko, 18,5 kg jo raskauden alusta. Paineiden takia sovittiin uusi aika jo tän viikon perjantaille. Terkkarin kanssa juteltiin myös loppuraskauden jaksamisesta. Jotenkin lasketun ajan ohitettua päivät on tuntuneet kovin raskailta kun ajatukset koko ajan mahassa... :| Jaksais nyt vaan pari viikkoa vielä odottaa, jotenkin olen jo asennoitunut että käynnistykseen mennään lopulta. Puhuminen piristi kyllä kummasti!! =) Ja terkkari kehoitti liikkumaan paljon, sanoi että mitä enemmän on liikkeessä sitä nopeammin vauva tulee.. Toki pitää muistaa myös levätä!! Joten tänään olenkin käynyt kävelyllä kaksi kertaa ja ollut ulkona haravoimassa. Loppuillan jos sitten lepäilis =)

Santtu 40+4

Mulla kanssa painoa tullut nyt 20kg............. :headwall: osa kyllä oikeasti on ihan tosta turvotuksestakin,meinaan pari päivää sitten painoin varmaan 2kg vähemmän kun nyt..
No joskos sitä lähtis possupiikkiä sitten hakemaan ja varais samalla seuraavan ajan neuvolaan kun unohtu se kaikessa hässäkässä..Unohti meinaan lääkäri kuunnella sydänäänetkin,kuunneltiin ne sitten niin että istuin tuolilla :D hyvin onneks kuulu kuitenkin.

Terveiset päiväunilta :saint: , viimeöisen valvomisen ansiosta olo on ollut tokkurainen, joten pienet unet oli paikallaan...

Täällä tuntuu tapahtuvan, onnea jakautuneille :heart:

Kiitokset Jennylille synnytystarinasta =)

Antaa mukavasti toivoa, kun saa lukea vauhdikkaista synnytyksistä, joissa selvitty ilman tikintikkiä ja repeämiä...

Esikolle toivon supistuksia, ajatella, että saat nyyttisi ihan pian syliin... ja meidän kun piti olla siellä viimeisten joukossa kummankin, niin sitä vaan yksi toisensa jälkeen tuntuu siirtyvän ohituskaistalle, ja osa täällä sitten ihmetellään eikä meinaa vauhdissa pysyä kuulumisten kanssa.

Tsemppiä kaikille rv40+ ylittäneille jaksamiseen... :hug:

Täällä ei mitään uutta sitten yöllisen juilimisen, joka kyllä valvotti tehokkaasti, mutta siihen se sitten jäikin... no, jospa vähän edistäisi kuitenkin.

Kuiskaten 37+3

Onnea kaikille vauvansaaneille :flower: :heart:

Ihania kuvia oli ainaki tyttö tenon varrelta, Jennyli ja thor laittanu kunpa itekki sais jo tämän pojan pian syliin.

Koko viimeyö meni taas supistellessa siis niitä tulee tosi tiuhaan ja ne oli tosi kipeitä mutta tässä mä vielä yhes koossa oon ja oon varmaa vielä jouluaattonakin

Kuittailen luetuksi...

Onnea vielä kerran KAIKILLE vauvautuneille, jos jollekin jäänyt onnittelematta :ashamed:

Täällä kova väsy ja HIRVEÄT kivut alakerrassa. Vauva on ilmeisesti laskeutunut vieläkin alemmas. Kiinnittyneenä ollut jo vähintään viikon. Vessassakäydessä kun vääntäydyin ylös, tuntui inhoittava vihlasu-rusahduskipu. Se meni sekunnissa ohi. Sen jälkeen talsin hakemaan nuorimmaista päiväkodilta ja takaisin tullessa kipu oli niin valtavaa, ettei tosikaan. Nyt sattuu myös, mutta sohvalla lepäily auttoi hetken. Tuntuu siis tuossa edessä, että häpyluu (?) "liian" auki. Nyt tosiaan on kävely mahdotonta! Kovasti sattuu myös selkään ja lonkkiin ja.... Huoh, joka paikkaan. Pahaolokin vaivaa ja väsymys... Nyt tosiaan toivon pääseväni kohta synnyttämään! Mitenhän onnistuu pojan hakeminen päiväkodista huomenna jos nää kivut tällaisia? Isännällä huomenna piiiitkä päivä, eli ei auta :( . Meillä itseasiassa isäntä nyt flunssassa eli jos synnytys käynnistyy niin mahtaakohan päästä mukaan? Kuumettakin sillä oli aamusta, lääkkeillä kyllä pysyy poissa. Itselläkin vähän nokka tukossa, toivottavasti ei pahemmaksi äijy :eek: .

Jaksamista kaikille ja haleja :hug: :hug: :hug: tarvitseville =)

MUOX... tosiaan piti vielä todeta että ei juurikaan edes supistele :(

Piti vielä kommentoida jatkoa... eli mä tykästynyt nyt tähän kaksplussan "tyyliin". Mut en oikein ole hiffannut tuota kerhojuttua? Siis salasanan saa pyytämällä, mutta missä semmoinen kerho täällä on?

:ashamed: :ashamed: :ashamed:

ihania kuvia karhunpennuista :heart: :heart:

mamacita paljon onnea koko perheelle pikku prinsessasta :heart: :flower:

esikko EPÄREILUA!! no ei vaan, toivottavasti pääset tositoimiin jo tänään ja jos huomiseen menee nii tsemppiä kovasti siihen :hug: :flower:

thor paljon jaksamista sulle, inhottavaa ku pitäs saada tytystä iloita ja nauttia ja sit onki noin kipee :/ toivottavasti alat paranemaan :hug:

possurokote jota ensin en missään nimessä aikonut ottaa nii kai se on to neuvolassa otettava, nyt jotenki mieli ihan muuttunu siihen suuntaan. huomenna taas en halua ja torstaina en tiedä :kieh:

eilen illalla vähä sekstailtiin ja olihan se huvittavaa ku mahat kopsahteli yhteen ku mikään muu asento ei ole mulle hyvä, onneks oli pimeetä nii mies ei nähny ku pidättelin naurua :LOL: ois voinu fiilarit vähä mennä, heheh. Olikohan sen seurausta ku tänään tuli pyyhkiessä hyvin vähän verta. olin just ennen sitä tehny 2h15min reippaan kävelylenkin (mitenniin on kiire saaha lapsi maailmaan :D ) mut tuskin sillä oli merkitystä. ensin ajattelin et jeeeee limatulppako se vihdoin lähtee mut tais olla seurausta eilisillan sekstailusta vaan. olinhan yölläkin käyny monesti vessassa mut en laita yöllä valoja ku muuten herään liikaa enkä saa unta joten en tiedä mitä sillon on papruun jääny. sori inho-jutut. :ashamed:

tulis jo ne kipeet supparit!!!!! ei malta olla enää ku kipuilee toi selkäki niin paljon!!

lisää vaaviuutisia ootellessa.... =)

Jatkoon piti kommentoida, että kannatan nassukirjaa , sitä kerhoa en miellä omakseni ollenkaan.

Täällä syleiltiin wc-pönttöä urakalla, ja rajusti :$ on se kumma, kun lähes oireeton odotus muuttuu näin loppumetreillä vielä oksennushelvetiksi :kieh: tahtoo synnyttämään nyt ja heti |O

Suuren suuret onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: :flower:

Osanotot taas äijien kanssa tappeleville tai muuten niiden toilailuista kärsimään joutuville. Koputtelen itse tässä puuta kun oma on ollut niin ihqusti koko raskausajan ja mehän ollaan ihan lovebirdsejä vaan.

Täällä vielä sisäkkäin (siis vauvan kanssa, miehen kanssa ei paljoa enää jaksa kun on niin muhku olo), eikä mitään merkkiä synnytyksestä. Vaivat tosin sen kuin lisääntyy. Masu tuntuu lähinnä kivireeltä, jonka siirtely tuottaa tuskaa. Painetta tuntuu sekä persuuksissa että kylkiluiden alla. Närästää, henkeä ahdistaa, syöminen onnistuu vain pienissä erissä. Valivali. Suppareita on päivittäin useita, ehkä kerran pari tunnissa, mutta niitä typeriä harkkareita vaan kun eivät tee kunnolla kipeää. Kävely tosin saa aikaan sellaisen pidemmän ja inhan kiristävän kestosupparin, ja enemmän noita harkkoja jälkeen päin, muttei niillä synnärille pääse.

Toisaalta, tänään tuli sitten haettua possunuhapiikki, joten sen kannalta olisi varmaan paras jos vauva pysyis asunnossaan vielä pari viikkoa, niin ehtisi saada vasta-aineita paremmin. Pelkään vaan että halkean siinä kahdessa viikossa. Oireena piikistä pientä kurkkukipua, yleiskolotusta ja lievää sairaudentunnetta. Toivottavasti ei kuumetta nostaisi.

thor, mieluiten jatkaisin keskusteluja tässä avoimella palstalla, miksei tosin suljetullakin. Fb:n asiakas en ole ainakaan toistaiseksi ollut. Niin, ja siis onnitteluja ja toipumisia sinne päin myös!!

Liina- Miten sulla se synnytystapa-arvio ratkesi? Mulla päässyt menemään ohi :ashamed:

Lispu ja Nti Poikanen 38+5 (kuukautisista laskettuna ja tosin oikea lie 38+0)

Moikka! Ja onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Tässä viimisen neuvolalääkärin kuulumiset:

RV 36+2 (33+4)
Paino: +100g edellisestä kerrasta, nyt n. 5 kg yhteensä tullu
RR 110/75 (108/61)
SF: 29 (28,5) Näköjään vauva laskeutunu, siks ei kasvanu hirveesti
Tarjonta: RT
Pulssi: 158
Liikkeet: ++

Ja sitten järkytys: Kanava lyhentyny kolmesta yhteen cm ja oon sormelle auki! Lääkärin mukaan vauva on jo valmis syntymään ja voi hyvin olla että syntyy jo viikon sisällä! :eek:

Jotenki kuvittelin vaan et on hirveesti vielä aikaa ku laskettu aika melkee 4 viikon päästä... Nyt tuleekin kiire! Kävely alkaa jo olla hankalaa ku niin painaa alavatsaa, ja menkkamaista kipua esiintyy aina välillä.

Painoarvio nyt 2800 g ja lantio tosi hyvässä mallissa alatiesynnytystä varten =) Kauheen epämukavasti vaavi myllertää, varsinaisia potkuja ei ole, mut tuntuu et se yrittää kääntyillä. Outoo oli et pää ei ollu vielä kiinnittyny!

Sikainfluenssarokotetta en vielä ottanu ku jonoa oli niin paljo, mut huomenna ajattelin käydä hakemassa.

Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :heart: en enää muista ketä onnittelin ja ketä en joten onnea kaikille tasapuolisesti vielä!

Kiitos Jennyli ja Thor synnytyskertomuksista, kiva niitä on lueskella tässä omaa odotellessa.

Esikko77 niin se sinäkin sitten ohituskaistalle pääsit =) Paljon tsemppiä tulevaan :hug:

Thorille paljon :hug: jaksuja kipuilujen kanssa, toivottavasti alkaa pian helpottamaan. Ja kiitos onnitteluista :)

Ihania kuvia pikku nyyteistä olitte laittaneet, täällä sitä itse kateellisena katselee ja odottelee jotta sais sen oman pikkuisen kainaloon. Ohituskaistalle ei enään asiaa mut kun nyt vaan alkais tapahtuun jotain ja PIAN :kieh:

sonjaR ja niina22 mä voisin kans osallistua niille reffeille siä sairaalassa :wave:

Söpöjooseppi ja muutkin jotka tilannetta oman jaksamisen kannalta murehtivat, paljon jaksu :hug: :hug: kyllä sitä itsellekkin aina välkillä tulee sellainen tunne että mihin sitä on ryhtynyt ja miten tulee jaksamaan ym, ym. Vaikka kuitenkin on todella iloinen että kohta saa sen oman nyytin kainaloon.

Keskustelun jatkosta mä olisin mieluiten fb:n kannalla tai sit tää avoin, se kerho vaan jotenkin tuntuu hankalalta.

Possupiikin kävin kuin kävinkin sit kuitenkin maanantaina ottamassa pitkällisen pohdinnan jälkeen. Eikä ainakaan vielä oo tullut muita oireita kuin, hivenen arka käsi.

(.) Tänään oli taas nla

40+3 (39+3)

*pissa puhdas (prot+)
*paino +500/vko
*rr 132/86 (134/84)
*sf ei mitattu (37)
*syke ~135 (+)
*liikkeet ++ (++)
*tarjonta RT

ja tänään lähti lähete äippäpolille yliaikasuus kontrolliin, varmaan menee pari päivää ennen kuin sieltä mitään tietoa tulee.. sitä odotellessa jossei tässä nyt muuta tapahdu. mut edelleen iltaisin pikkusen menkkamaisia juilintoja ja muutamia kiristelyjä mut ei mitään suurempia oireita, jotta vois jotain pian odottaa tapahtuvaksi. Hitto ei jaksais enää millään odottaa |O ja ennen kaikkea haluaa tästä 9kk kestäneestä pahoinvoinnista eroon, nyt heti!

Kuiskaten :hug: kurjaa että näin lopussa vielä joudut pahoinvoinnista kärsiin, se ei todellakaan ole mitään herkkua :(

Olikohan vielä muuta kommentoitavaa, ei millään muista kaikkee..

No jos nyt koittas taas vähän siivota, oliskohan siittä mitään apuja :whistle:

Milli ja pikkuinen (tyty?) 40+3

Yhteistyössä