MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

söpöjooseppi: mullakin tulee välillä kauheita "paniikki" kohtauksia,oonko mä IHAN hullu,just kun alko tytön kanssa elämä sujumaan niin nyt tulee vauva ja sekottaa koko elämän :ashamed: ja seuraavassa hetkessä mietin että voi kun syntyis kohta jo.. :p

Ei saa taas unta millään,taisin päivällä nukkua liian pitkät päikkärit ja huominen lääkäri neuvolakin jännittää varmaan :p miehelle jo irvailinkin että jokohan on viimenen neuvola käynti kun nyt on väliä ollut viime käynnistä yli 4 viikkoa ja LA on jo 21 pv... :p musta outoa että noin kamalan pitkä väli mutta hyvinhän tässä on pärjäilty...
 
Thor isosti onnea tuoreelle prinsessan äidille sekä koko perheelle!! :heart:

Ja kiitoksia kaikille jotka olette meitä muistaneet :heart:
Minä tosiaan hyppäsin myös ohituskaistalle kun meidän Halloween-ylläri päätti ottaa varaslähdön maailmaan :heart: Kovin oli pojalla johonkin kiire sillä senverran puskista ja vauhdikkaasti maailmaantulo tapahtui (kerron paremmalla aikaa synnytyksestä ) :whistle:
Pojan mitat siis rv 38+4 3420g/50cm ja pipo 37cm :heart:
Aivan ihana rakkauspakkaus ja täysillä äipän sydämen vienyt!

Hyvin siis jaksellaan ja tänään päästiin kotiin...

 
Heips, tulin merkkailemaan kun ei uni tuu :| simmut turvoksissa täällä istun kun riideltiin tulevan isukin kanssa ja se lähti sit kotiinsa yöks ja jätti miut yksin itkemään :'(

avauduin että vietetään liian vähän aikaa yhdessä kun tosiaan nyt vasta ollaan uudestaan suhdetta perustamassa ja musta tuntuu et sen pitäs olla nyt sellasta vastarakastuneen huumaa muttei ole, tai sitten vaan vaadin liikaa.. onhan hän huomionu ja silitelly ja on lähellä mut kuitenkin tuntuu et jotenki vieroksuu mun kroppaa ja muuta, ja mieku haluaisin nii viettää romanttista yhteistä aikaa vielä kun ehtii ennen kun tirppa syntyy.. nyt sit tosi paha mieli kun mesosin ja vauhkosin :ashamed:

sano tuo onneks että huomenna jutellaan mut musta on iha kauheeta ettei asiaa selvitetä heti.. anteeksi omanapaisuus...

hirveesti tullu tekstiä taasen, kaik luettu mutten enää muista mitä piti kommentoida..
thorille kiitos uudesta pinosta ja synnytyskertomuksesta :)

jännät paikat alkaa olla jo monella, ite oon täällä varmaan vielä joulukuussaki..

jennyli aivan ihana pikkinen :heart:

söpöjooseppi voin kertoa että nuo tunteet on ihan normaaleja, itekki välillä tulee että enhä minä voi jaksaa ja miten muka ja ja ja onko musta hyväksi äidiksi ja mitä jos väsyn ymymym, tervettähän se toisaalta on käsitellä niitä.. ja varmasti jaksetaan, luotan ite siihe että kun pikkuinen on maailmassa niin siitä saa jo niin paljon voimaa että asiat alkaa rullaamaan :hug:

huh, peilikuva ei oo kaunis :headwall: mulla turpoo silmät ihan kauheesti kun itken ja voin vaan kuvitella miltä ne aamulla näyttää, ei ehkä tarvi huomen liikkua mihinkää :D

noh, nyt nukkumaan, yritän ainaki, koettakaahan mammat jaksaa, lupaan että ennen joulua on kaikilla nyytit sylissä :D

öitä toivottaa mm ja tirppa 36+5
 
huomenta =)

söpöjooseppi kyllä mullekkin tulee noita fiilareita, melkeinpä jatkuvasti on semmonen olo et herregud mihin olen ryhtynyt ja vielä näin nuorena ja apua ei musta ole hyväksi äidiksi eikä mun hermot kestä mitään koliikkivauvaa jne ja sit tuleekin heti perään rauhallinen fiilis että kyllä tästä selvitään ja maailman ihanin asiahan tämä on =) eli varmasti on normaaleja fiiliksiä, jopa mun äiti sanoi kun oli isoveljeni saanut et välillä hän mietti et voi kun vois paiskata seinään ton huutavan kakaran ja heti samassa hetkessä tuli itku kun omasta rakkaasta noin ajatteli ja oli niin kiitollinen vauvastaan :D on tää ihmis mieli hassu. mut eihän lapsen saaminen olekaan mikään pikkujuttu, en edes tiedä mikä asia voisi elämää enempi mullistaa :whistle:

jennyli ihanan karhunpennun olette saanut, on niin söpö että! :) :heart: :heart: *tahtoo oman*!!!

eilen teinki töitä sen eteen et tulis jo, shoppailin, saunoin tosi kovissa löylyissä ja sit viel sitä viimeistä S:sää (viikonlopun taahtumista huolimatta..) mut eih, hän ei aio ulos tulla. eilen valahti aamulla maha ihan alas kylläkin, voiko se noin yhtäkkiä ihan hetkessä laskeutua?? :eek: laitan myöhemmin vaikka kuvankin.

miss mindy harmillista että teilläkin siellä huolia varsinkin näinä aikoina kun ei niitä kaipais yhtään ja pitäs saada olla onnensa kukkuloilla vailla huolen häivää. ymmärrän täysin sun tunteesi kuten me kaikki täällä, nimenomaan sitä haluaisi nyt vielä kun voi ilman lasta viettää aikaa rakentaen ja vahvistaen parisuhdetta, kohta kun on joku pieni ihme viemässä kaiken huomion ja kaikki voimavarat.. ei siinä sitten jaksa samalla tavalla enää. justiin näistähän mekin täällä "riidellään".. on ne miehet tyhmiä kun eivät meitä tajua! :D
toivottavasti sait nukutuksi silti, paljon tsemppiä sinulle :hug: :hug:

esikko joko se tuli teilläkin lähtö?? :eek: :)

mä en poääse koskaan ohituskaistalle vaikka kuinka yrittäisin, huoh :kieh:

-------> lenkille siis :D

tupuna ja pokken 38+2 :heart:
 
:wave:

esikko: :hug: tsemppiä matkaan :)

Täällä taas nukuttu huonosti viime yö,onkohan tää jo 4 yö kun en nuku,likalla palas uniongelmat ja viime yönä nukkui puol 2 asti hyvin ja sitten se alko. oon ihan kuollut taas tähän toimintaan! Sillä joku ihme äitivaihe,koko ajan pitäis olla kylkikyljessä kiinni ja mihinkään en voi mennä ilman häntä.

supistuksia tuli aamuyöstä hyvin mutta sitten kun nousin ylös niin nekin lakkasi :headwall: Tosin nyt rupeen toivoon ettei syntyis vielä,en mitenkään pysty nyt kun oon niin väsynyt |O

sori valitusta

MM: Mä en kanssa kestä jos ei asioita selvitetä heti ja sitten sitä vaan rupee yksin valvomaan ja miettimään asioita!! Toivottavasti asiat järjestyvät! :hug: ja sait kuitenkin nukuttua?


Tänään tytön kanssa muskariin
niina ja jätkä (?) 39+5 :heart:
 
Huomenet kaikille marrasmasuille!

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Viimeyönä taisi sitten olla ihan oikeita suppareita tässä odotuksessa... mahaa juili siis ihan lakkaamatta, mutta nyt aamulla kaikki tiessään... *toiveikkaana odottelee lisää äksönia*

jospa sitä pääsis itekin ohituskaistalle :xmas:

mitenköhän muut... kukahan on vuorostaan nyyttiä hakemassa?

CB? Esikko?

Kuiskaten 37+3
 
Söpöjooseppi: :hug: Samanlaisia tunteita mulla ollut molemmissa raskauksissa, pitkin matkaa siis... Kyllä mä taas tässä yksi päivä mietin, että jumaleisson ihminen on tyhmä, kun just kun alkoi yöt rauhoittumaan esikoisen kanssa, niin nyt on taas seuraavat pari vuotta samanlaista...
Ihana karhunpoikanen Jennylillä :heart:
MM:lle myös :hug: Tuttu näky peilistä, kun hyvä, että silmät aukeaa. Meillähän on ollut todella kivikkoinen raskausaika :( Jos nyt uskaltaisin hehkuttaa, niin viimeksi torstaina olen itkenyt oikein kunnolla, että tässähän on jo monta päivää mennyt hyvin...Toivottavasti te saatte asiat puhuttua tänään.
Oho, Esikkoko se nyt lähti sitten? On sitten edes jollain kuu tehnyt tehtävänsä :D
Niinalle tsemppiä, koitas mennä makoilemaan jossain kohtaa päivää, jos suinkin tyttö antaa :hug:
Kuiskaten: Jos sunkin supistukset pelkää päivänvaloa :LOL:
(.) Maha on yöllä "venynyt ja paukkunut" no lähinnä semmoinen menkkajomotus oli ja painetta alavatsalla :/ Nyt aamulla tutumpi selkäjomotus päällänsä. Täälläkin muuten maha valahtanut ainakin asteen alemmas. Eilen sanoinkin miehelle, että katos kun on aivan edessä. Oli tosi ison näköinen :eek: Aamulla olikin sitten alempana ja taas vähän pienemmän nälöinen, kun ei osoittanut suoraan eteenpäin :LOL:

Mimona ja pikkuinen 40+2
 
Huomenta! Mulla taitaa olla virtsatientulehdus...tai ihan yhtäkkiä tänä aamuna rupes sattumaan virtsaputkeen. Pitäisiköhän soittaa neuvolaan??? Voiko vaikuttaa vauvaan jotenkin? Illalla supisteli taas kivuttomasti kokoajan. Tuntuu kun ei sais henkeä supistuksen aikana. Housut on märkänä valkovuodosta. Äh...Taas mä vaan valitan :headwall:

Jaksuja kaikille vielä raskaanaoleville ja paljon onnea jo pikkuisen saaneille!

T:peggy+Emmi
 
Kiitos infosta, Polkkajäde , meillä on vähän vajaan tunnin matka synnärille ja kun tämä vaavi on ihan poikittain ainakin lääkäri sanoi että ei voisi muutenkaan edes yrittää alatiesynnytystä ja kun lisäksi mulla vielä ahdas lantio niin olisi ollut siinä ja siinä olisiko syntynyt alakautta vaikka olisi ollut rt.

Supisteluja ollut kyllä ihan päivittäin ja aika paljonkin ja kivuliaita mutta varsin epäsäännöllisesti. Mulla tuntuu suurin osa selässä ja reisissä.

hannanmamma03 , onpas sulla harvoin neuvolat ja vielä näin loppuraskaudessa :eek: :eek: Mulla on ollut viimeiset 4 viikkoa joka viikko ja sitä ennen pari kertaa parin viikon välein, neuvolakortti varsin täynnä!

Meillä myös pientä jännäämistä mitä sitten kun vauva syntyy, on nuo vanhemmat lapset jo niin isoja että vauva-arkeen totuttelu vie taas varmasti oman aikansa. Tuntuu että olisi kaikki asiat jo niin unohtuneet..
Pelkäsin kovasti raskausaikaa ja sitä miten se vaikuttaa minun ja miehen suhteeseen, vertasin tietysti siihen kun ei exän kanssa ollut mitään ruusuilla tanssimista silloin.. No onneksi ei ole vaikuttanut ainakaan negatiivisesti, ei olla taidettu edes riidellä mistään kertaakaan koko aikana (mutta sehän vaan johtuu siitä kun minä olen niiiiin kiltti :D :saint: )!

Ihania pikku murmeleita vauvautuneilla, jos sitä ylihuomenna olisi täälläkin :heart:

39+2
 
Pikainen ilmoitus ja kohta takas sairaalaan, meille syntyi eilen rv 38+2 klo 11.43 ihana pieni tyttönen :heart: painoa oli 2730gr ja pituutta 47cm, pipo 34cm. Sairaalassa ehdittiin olemaan vajaat 15min ja ponnistusaika oli minuutin :LOL: Sinne mennessä olin 5cm auki joten loppu meni totisesti rytinällä. Ilokaasua kerkisin vähän ottamaan mutta muutahan en edes halunnut joten hyvä niin =) Ei naarmun naarmua joten lähdin tosiaan jo esikoista katsomaan kotiin ja mies jäi vauvan kanssa.

Synnytyskertomusta vähän myöhemmin!

Terv. Mamacita- ja tyttö 1vrk kohta :)
 
J84
Jennyli, Paljon onnea aivan mielettömän suloisesta pojasta :heart:

Tätä pinoa tuli luettua paljon ja seurattua sun raskauden etenemistä..nyt ollaan sit molemmat saatu pojat maailmaan. Tossa viime viikolla kävin toiveilijoiden palstalla lukemassa vuoden vanhoja pinoja ja tuli jotenkin haikee olo, kun luki niitä meidän juttuja ja nyt se kaikki höpinä ja haave on totta. Ja sit niitä kuvia katselin joissa oli meidän pojista saadut plussat..sniif :D

Paljon onnea myös muille vauvautuneille :heart:

Jellona84 ja Samu 5vk5pv
 
Mamacitalle ONNEA pikku prinsessasta!! :flower: :heart:
Melko nopeata toimintaa :eek:

TT & Jennyli ihania karhunpentuja teillä :heart:

Peggybundy kannattaahan se aina soittaa niin ei jää mieltä kaihertamaan. Eihän se mikään tulehdus elimistössä ole hyväksi, pissatulehdus monesti aiheuttaa supistuksia.

(.) maha on laskeutunut tosi alas yhtäkkiä (parissa päivässä) ja tosiaan vauvan pää on syvällä lantiossa ja sen kyllä tuntee, hirveätä juilimista alapäässä. "Menkkakipuja" vähän väliä, pieniä suppareita ja muuta kivaa tuntuu jatkuvasti... Pään ympärillä tuntuu olevan vanne, pakko käydä tk:ssa mittaa verenpaineet, aamulla tuntui että pää posahtaa kun nukuin yön niin huonosti. |O (valivalivali...)
 
:heart: Oikein paljon onnea Mamacita- uudesta perheenjäsenestä! :heart:

Teillä oli melkoisen nopea rytistys ja hienosti toivuttu - kiva kuulla! :hug:

Olen ollut vähän "poissa pelistä" tässä synnytyksen jälkeen. Mulle tehtiin lauantaina se sterilisaatio ja siitä johtuvat jälkikivut ovat olleet jotain uskomattoman hirveätä. :'( Ilmeisesti yhdistelmä synnytys, operaatiossa mahaan pumpattu kaasu, jälkisupistukset ja leikkaushaava ovat aiheuttaneet sen, etten pääse kunnolla liikkumaan, makaaminen on hankalaa, istuminen kivuliasta ja käveleminen hidasta köpsyttelyä. Nostaminen on mahdotonta ja imettäminen kyljellään ei ole onnistunut ollenkaan. :/ Nyt alkaa hieman helppaamaan ja elämä voittamaan.

Pahoitteluni avautumisesta, teillä on monella kurjaa sielläkin, jotka vielä odottelette... :ashamed:

Tosiaan vauva-arki alkaa pyörimään, kun pystyn jotain tekemäänkin. Viime yö meni Idan kannalta (ja äidin tietenkin) tosi hyvin, yhdellä herätyksellä mentiin ja sekin oikeastaan mun toimesta kun toinen nukkuu vaan! Edeltävät yöt ovat olleet kitinää, mutta nyt tein taas saman johtopäätöksen kuin viimeksi ettei maito kerta kaikkiaan riitä ja annoin lisämaitoa - avot! :saint:

Eroavaisuuksia esikon kanssa huomaa jo nyt, tyttö on melkoisesti veljeään ärhäkämpi ja lyhyt pinnaisempi, toisaalta taas jäntevämpi ja enemmän kiinnostunut ympäristöstään. Poika kun vaan nukkui ja ilmeisesti keräsi energiaa nykyiseen vauhtiinsa! :LOL: On kyllä niin hassu fiilis kun sairaalaan lähtiessä poika oli meidän vauva ja nyt tuntuu ihan valtavalta tietenkin tyttöön verrattuna.

Tässä kuva meidän rinsessasta :heart:



Aivan suloiset kuvat oli Jennyli ja TT laittaneet myös! On ne niin söpöjä...

Jänniä paikkoja alkaa olla monella ja yllättävän rauhallisesti ovat meidän pinon "yliaikaiset" ottaneet lasketun ajan menemisen. :whistle:

Tässä kohtaa onnittelenkin lasketun ajan saavuttamisesta CrystalBlue, Milli82, apollo80, Zera, säde83, Pelagia, Onni09, Schnappy79 ja mimona !!! :flower: :heart: :hug: :wave:


Esikko77 kuulumisia odotellaan, tuleeko vauvauutisia!




:attn: Sitten iso kysymys, missä jatketaan keskustelua??? Perustetaanko tänne yleinen hoitoketju, jatketaanko vauvapuheita kerhossa vai naamakirjan suljetussa yhteisössä? :attn:

thor ja Ida 4pvä
 
Söpöjä karhunpentuja jennyli ja tt :heart:

Onnea suuresti mamacita :flower:

Ja joko se esikkokin kiittää siine ohituskaistalle =)

Thor, tsemppiä sinne vaivojen kanssa. toivottavasti pian helpottaa!
Mulle käy keskustelun jatkaminen ihan missä vaan.

Tahtoo myös! Tänään on ollu jotenkin epämukava tunne tuolla alakerrassa. ja semmosta menkkajuilimista...Vois kyllä pikkuhiljaa alkaa täälläkin tapahtuun :whistle:

Sonja ja poju 39+6...
 
Onnea Mamacita! Tuollainen synnytys sopis mullekin :) Ja Jennyli & TT hauska nähdä miltä nuo minunkin omistamani vaatteet näyttää vastasyntyneen päällä :D
Miss Mindylle :hug: toivottavasti saatte tänään sovittua asiat.
Söpis mullekin herää välillä tuntemuksia, että miten tästä selviää, vaikka ekaa vasta odotan ja mieskin on mun tukena. Vastuu pelottaa...

(.) vaikee sanoa, voisko tästä päästä ohituskaistalle. Kipeitä suppareita en ole kertaakaan vielä kokenut, vaan sellaisia pieniä epämukavia "kovettumia". Masukin on vielä niin pystyssä ja kuulema mieheni mukaan kasvanut taas yhdessä yössä... Häpyluuhun särkee ja sisäreisiin, nyt tiiän miksi raskaana olevat kävelee kuin ankat :LOL: Ja kyljen kääntäminen on hankalaa ja kauhee nikamien naksuminen ja natina kuuluu... Auttaiskohan joku syvävenyttely tähän... On se jännää kun ekaa odottaa, että mitä kaikkee sitä on vielä edessä ja kuinka tuskaiseksi tää voi vielä mennä :eek:

Nyt meen viimeistelemään isyyspakkausta...
PlanBaBy 37+2
 
thor tsemppiä paranemiseen! Mulle käy joko avoin tai kerho täällä kaksplussalla, mutta ton facen mä jättäisin pois. Olikos meillä jo joku kerho olemassa? Pitäis varmaan laittaa ylös kehen pitää ottaa yhteyttä, jotta pääsee sisään.
 
Onnea Mamacita vauhdikkaasta neidistä!

Thorille tsemppiä paranemiseen ja kaikille muillekin jotka tuskasesta olosta kärsitte.

Torstaina mulla olis kokoarvioultra. Jännää nähdä taas pikkuinen :heart:

söpöjooseppi täällä kanssa samanlaisia tuntemuksia. Toisaalta haluais tän tuskasen olon jo loppuvan, mutta pelottaa miten sitten pärjätään. Tää on todennäkösesti mun vika raskaus niin samalla ikävöi sitä toisen kolmanneksen ihanaa raskausaikaa...

Liina ja ötö 39+0
 
Poks poks, laskettu aika koitti, mutta eihän sillä mitään merkitystä ole, ku vauva tulee sit ku haluaa :/ Kiitos Thor onnitteluista. Mulla on ylihuomennea ultraus polilla ja en tiiä suunnitellaanko käynnistystä vai odotellaanko vielä, mulla kontrolli verenpaineideni takia. Vähä kyllä jännittää ku tänne asti on tultu, ku ei voi tietää millon lähtö tulee. vieläkään ei supistele, mutta alavatsa ihan paineessa ja jalkoväliin jomottaa (vaikka ei olla yli viikkoon sekstailtu :LOL: ) Onnea Mamacitalle ja ehkäpä esikkokin pääsi jo vauhtiin. Oon kyllä niin kade jos esikkokin pääsi synnyttää ku yleensä esikoista saa odottaa reilusti yli LA:n

t schnappy 40+0
 
Minä taas kannatan avointa ketjua tonne vauva-puolelle tai sitten fb:tä :attn: Olen kokenut tuon kerhon jostain syystä sen verran 'hankalaksi' (joo, täytyyhän sitä kaikkialle muuallekkin kirjautua ;) ) että sielä ei tuu kyllä yhtään käytyä :ashamed:

Aivan ihania murusia thor ja tt :heart:
Thorille myös kiitos uudesta pinosta sekä suuri myötätuntohali :hug: :heart: Toivottavasti kivut helpottaa pian jotta pääset nauttimaan täysillä pikku-rinsessastasi :heart:

Mamacita onne pikkuisesta tytöstä :flower: :heart:
Kylläpäs meitä rytinällä synnyttäviä ohituskaistalaisia onkin ;)

Tässä tulisi nyt omaa synnytyskertomusta josko hetki olis aikaa (vauva nukkuu ja kaksoset on isänsä kanssa pihalla )...

Eli perjantaina eleltiin ihan normaalia arkea eikä ajatustakaan siitä että synnytys voisi olla käynnistymässä!
Supistuksia mulla oli kyllä ollu viimepäivinä enemmän ja paineentunnettakin. Siinä perjantaina päivällä kärsin myös masukivuista kun heitti ykskaks vatsan ihan löysälle ja suolen tyhjäksi.

Käytiin siinä iltasella vielä pyhän takia kaupassa (josta ostin myös sen saunasiiderin ;) ) ja tultiin kotiin iltapalailemaan ja rauhoittumaan yöpuulle.
Tyypilliseen tapaani juputin jotain sotkusta ja siivoamisesta ja siitä että seuraavana päivänä saisi TAAS siivota :saint:
Kumarruin keräämään lattialta jotain (en muista mitä ) ja kun siitä oikaisin niin kuului vain 'naps' ja vedet holahti!! :D
Siinä vaiheessa kaikki jotenkin pysähtyi, seisoin vain eikä päässä liikkunut mitään! Sanoin miehelle että nyt meni vedet ja mieskään ei ottanut sitä aluksi todesta :LOL:
Kävin vessassa varmistamassa onko kyse nyt oikeasti lapsivedestä ja eipä tuota erehtyä voinut, sitä holahtelee kyllä todella paljon ihan vauvan syntymään asti! :eek:
Kello oli tuolloin vajaa 21 eikä supistukset alkaneet vielä tuolloin.
Isäntä soitti anoppilaan ja mummu sekä vaari tulivat pikapikaa kaksosten kanssa.
Poikien vanha vaippa housuihin ja eikun menoksi kohti sairaalaa...

Autossa supistuksia alkoi tulemaan 3-4min välein ja sairaalassa oltiin klo. 22 maissa.
Pääsin käyrille jossa supistukset laantuivat ja laittoivat mut takaisin odottelemaan lääkärin tuloa. Lähdin sitten käytäville kävelemään ja antamaan vauhtia supistuksille jotka pian alkoivatkin ja napakoitui todella nopeasti!!
Pian alkoi tuntua siltä että enää en pysty odottelemaan ja mut otettiin uudestaan käyrille ja kätilö tutki että 3cm auki eikä kanavaa enää.
Vaan siitäpä lähti tahti kiihtymään niin npeasti että enää en omin jaloin synnytyssaliin kävellyt!
Huusin,itkin ja ujelsin supistuskipujen voimasta saaden samalla myös kokea sen miltä ponnistamisentarve tosiaan tuntuu (kaksosista ei ollut epiduraalin takia ).
Saliin kun päästiin niin sain kipulääkkeeksi ilokaasua ja pikaisesti kohdunkaulapuudutteen (joka kyllä hieman auttoi ). Lääkärin mukaan olin 6-7cm auki.
Tästä seurasi yksi megasupistus jonka jälkeen olin täysin auki, tukka näkyi ja sain alkaa ponnistaa.
Ponnistusvaihe kesti 4min ja poika oli maailmassa. :heart:
Kaikki kivut poissa ja sydämessä hirmuinen onnen tunne :heart:
Synnytys kesti kaikkineen 3h38min josta vaihe 1: 3h 27min, vaihe 2: 4min ja vaihe 3: 7min.

Pojan sain heti rinnalle ja siinä ihmeteltiin toisiamme tunnin verran ennenkuin pesivät, punnitsivat ym.
9/9 sai poika pisteiksi :heart:

Toipuminen on ollut tosi nopeaa! Repeämiä ei minullekaan tullut ja olo oli heti kuin ei olisi ikinä synnyttänytkään :eek:
Näköjään siis nopeasta synnytyksestä voi myös olla se hyöty että palautuminen on myös nopeaa!
Nyt olen kokenut 2 erilaista synnytystä ja vaikka tämä oli kivuiltansa järisyttävämpi kuin edellinen niin koin tämän silti ns. helpompana ja parempana synnytyksenä.
Molemmissa kuitenkin palkinto mitä ihanin ja rakkain :heart:

Tsemppiä kaikille muille h-hetkeen :hug: :heart:

Jennyli ja poika 3vrk
 
Kiitos jennyli synnytyskertomuksestasi =) Nopeata toimintaa on kyllä ollut.

Itseäni jännittää, että miten tällä kertaa käy. Molemmissa aiemmissa synnytyksissä mulla on tullu suht pitkään aika kivuliaita, mutta liian epäsäännöllisiä suppareita. Jotka ei oo muuttunu tarpeeks tehokkaiks, ennenkö salissa on kalvot puhkaistu...
äsken kun kävin vessassa, niin pyyhkiessä tuli vähän jotain vaaleanpunaista vuotoa. Jos vaikka pikkuhiljaa alkais jotain tapahtuunkin ;) Vai toive ajattelua...
 

Yhteistyössä