MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Musta ois ehkä mukavampi jatkaa keskustelua täällä 2 plussan vauva puolella,kun täällä tulee muutenki pyörittyy aika paljon.

Huomenna pitäs jaksaa raahautua ton Juhon kanssa aamu 10 neuvolaan..ei millää kyl jaksais..toivottavasti synnytys alkais tässä tänä iltana ni sitte ei tarttis sinne mennä
 
Ohituskaistalta hei..

Se oli sitten menoa silloin perjantaina. Laitoksella olimme hieman yhdeksän jälkeen illalla. Olin auki jo kaksi senttiä. Kävin ammeessa lillumassa tunnin ajan, siinä avauduin sentin lisää. Kun lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot noin puoli yhden maissa, olin jos neljä ja puoli senttiä auki. Anestesialääkäri tuli laittamaan epiduraalin. Hieman oli hänellä ongelmia, taisi tehdä kolme reikää ja puudutteen laittoon meni 45min..
Ponnistus kesti 1h5min ja tuloksena oli poika kello 3.35. Paino hänellä 3540 ja pituus 50.5cm. Pipo 36cm. Napanuora oli löysästi kaulan ympäri, ei aiheuttanut mitään ylimääräistä.

Kotiuduimme tänään. Koirat ovat ihmeissään, kulkevat perässä.
 
Ja taas täällä... B)
TB: Mä siis itse pienessä päässäni yhdistin noi kivut just vauvan pään aiheuttamaan paineeseen, mutta kai ne voi jostain muustakin johtua. En vaan muista ekan odotuksesta tämmöistä, vaikka muuten kankea olinkin ja silloinkin huideltiiin korkealla viimeiseen asti. Huvittavaa vaan, kun ei meinaa rappusia päästä ylös, kun paikat on niin jäykkänä :whistle:
Voimia oksenteluun Kuiskaten :hug:
Onnea Varri :flower: :heart: Kylläpä nyt alkaa uutisia tulemaan hyvään tahtiin =)
(.) Huomenna olisi jo eka yliaikaiskontrolli sairaalassa niiden vasta-aineiden takia. Viikko sitten otettiin uudet verikokeet, mutta ei niistä ole mitään kuulunut. En sitten tiedä oliko mulle tarkoitus suoraan ilmoittaakaan. Luulisin, että ainakin, jos olisi jotain hälyttävää, niin olisin jo kuullut (toivottavasti) . Jos arvot on noussut, niin ilmeisesti käynnistys on viisainta tässä kohtaa. Koitan olla ajattelematta sitä, koska menetän yöunet ajatuksesta, että sinne jäätäisiinkin sitten samalla reissulla. Mieluiten saisi kuitenkin käynnistyä ihan itsellään, mm. oksitosiinia ei ole vielä kahden vuoden jälkeenkään yhtään ikävä :kieh:
 
onnea varrille pojasta :flower: :heart:

:attn: en muista olenko aiemmin kysynyt täällä mutta onko muilla esiintynyt semmosta, että kun syö päivän ensimmäisen aterian niin tulee kauhea vatsakipu? :eek: itellä tää on ihan jokapäivästä ja on niin kova kipu et vetkuttelen sitä aamupalaa iltapäiväänkin välillä. söin mä sit vähä tai paljo nii joka päivä sama juttu, sen jälkeen voi sit syyä normisti. pitänee ottaa puheeksi neuvolassa to..

mulla iski äsken itkupaniikki kun tajusin et kohta meillä on oikeesti vauva ja jotenki tuli hirveen vahva tunne et se syntyy viimeistään huomenna. ja eipä ollukkaan haluja synnärille enää. ihan tärisin ja itkin kauhusta ja mietin et ei oo kaikki valmiinakaan vielä (siis muutamat vaatteet vaan pesemättä) mut tää tunne meni jokseenkin jo ohi. silti tuntuu et synnytys ois jo lähellä, vaikka kuiteski märisen vielä viikoilla 42+ täällä :D

nyt omppupiirakkaa koneeseen vielä kun voi mässäillä hyvällä omatunnolla, vauvallehan se on :D
 
Onnea Varri :flower: :heart:

Mä ressasin myös tuota possurokotetta aivan älyttömästi varsinkin öisin, mutta nyt kun tein päätöksen tänä aamuna neuvolan jälkeen ja otin sen niin KYLLÄ HELPOTTI! Oon ollu välillä ehottomasti vastaan ja välillä taas ehkä kannalla. Eniten pelotti että jos sairastun just ennen synnytystä tai heti sen jälkeen kun tytön koulussakin jo tautia on... Nyt toivon että vauva ois vielä vähän aikaa masussa että sais vasta-aineita ja onneksi se saa niitä sitten maidostakin. Ja helpottaa sekin että jos lapset sairastuu niin ainakin minä pystyn hoitaan niitä. Aamu 10ltä sain rokotteen ja nyt hiukan aristaa kättä kun nostaa, muuten ei mitään oireita. Lapsille aiotaan hakia rokotteet heti kun saa, jos siis keritään kun tauti jyllää jo täällä.


Onni rv tasan 40
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Jatkoon piti kommentoida, että kannatan nassukirjaa , sitä kerhoa en miellä omakseni ollenkaan.

Täällä syleiltiin wc-pönttöä urakalla, ja rajusti :$ on se kumma, kun lähes oireeton odotus muuttuu näin loppumetreillä vielä oksennushelvetiksi :kieh: tahtoo synnyttämään nyt ja heti |O

tuttu tunne, aamuisin ei pysty oikein mitään syömään kun kaikki tulis heti ylös. ihan kun tästä pahoinvoinnista ei ois saanu jo tarpeeks nauttia alussa :x
 
:heart: Oikein paljon onnea pikku rinssistä, Varri! :heart:

tupuna21 voi suo, :hug: onneksi huono mieli meni ohi ja kyllähän tuo omppupiirakka tekee gutaa! Tuosta mahakivusta en osaa sanoa, liittyisikö mahalaukun pienenemiseen/mahahappoihin tai sellaiseen? Parasta varmaan kysyä tosiaan.

Kuiskaten tsemppiä sen pahoinvoinnin kanssa, vaikea kuvitella tuota oloa, kun muutenkin raskasta ja vaivaista ja päälle oksennusta! :eek: Pian se on ohi... ;)

Jatkosta, näyttäisi tällä lyhyellä otoksella, että jatketaan vauvapuolta täällä kaksplussalla avoimella puolella ja halukkaat sitten naamakirjassa meidän yhteisössä lisäilee tuntemuksia. Onko ok? Se kerho kun näyttää näillä näkymin saaneen vähiten kannatusta, antakaa silti vaan mielipiteitä, niin palataan asiaan tovin päästä.

thor ja ida 4 pvä
 
Kovasti on tekstiä taas tullut. SUURET ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÅ SAANEILLE JA TSEMPIT NIILLE KETÄ HAKUREISSULLA OVAT! :)

Niin suloisia pikkuisten kuviakin, ihania! <3

Peloista puhuttu..pakko myöntää että täällä niitä on ollut paljon. Varsinkin iltaisin nukkumaan menessä meinaa välillä ihan itkukin tulla.. Vaikka tietenkin vauvasta olen enemmän kuin iloinen niin tuleva pelottaa.. Osaanko olla hyvä äiti, miten korvaan puuttuvan isän, mitä jos en jaksa jne jne :( pelottaa älyttömästi..

Eilen kun kirjoitin ettei shoppailu reissu oikeen mitään tehnyt niin pakko perua puheet.. Tai yöllä ja aamulla oli niin kovaa liitos?kipua tuolla alhaalla että joka kerta kun kylkeä käänsi tms niin hyvä ettei itku tullut! Ja aamulla sängystä ylös pääsy sattui vietävästi ja oli niin hidasta.. En kyllä saanut muutenkaan oikein unen päästä kiinni vaikka masussa ihan rauhallista oli eikä mitään muita kipuja tms ollut.
Nyt taas päivä juostu ympäriinsä niin saa nähdä meneekö ensi yö samaa rataa..

THOR paranemisia sinne! En muistanutkaan et sulla oli se toinenkin operaatio..
JATKOSTA mielellään tuolla 2+ vauva puolella, fb ei kuitenkaan kaikilla ole ja itse en myöskään noiden kerhojen ystävä ole.
 
Onnea Varri pojasta.. :)

Ihania vauvakuvia oli laitettu.. :heart: omaa nyyttiä odotellessa...

mimona näinpä.. vaikeeta nousta sängystä, sitä on ollu jo jonku aikaa.. nyt vasta tullu tää kävelyn yhteydessä tuntuva.. nvlassakin sanoivat et siitäpä juuri et pää kiinnittymässä ja vauva laskeutumassa..

thor jaksuja kipujen kanssa.. :hug: niin ja jatkosta.. täällä 2+ vauva puolella ja sit fb:ssä enempi.. :)

ON: menkkajomotuksia.. edelleen silloin tällöin..

TB 39+1:heart:
 
Oi onnea varri :flower: :heart:

Jokohan esikkokin on päässyt tositoimiin?! Kylläpä jännäksi laittoi...tuleeko sieltä nyt se tyttö ;) :D
Kuulumisia odotellessa :wave:

Täällä nuuskutellaan ja nuuskutellaan vauvan tuoksua :heart: Miten voikaan olla näin rakastunut?!!? :heart:
...Ja kauhistellaan paisunutta etuvarustusta :eek: :whistle: Sekä tuijotetaan vaakaa jonka lukemat ei tunnu juurikaan tipahtavan :/
Turvotusta on kyllä kovasti että josko se siitä kun nesteet lähtee liikkeelle?!
 
onnittelut varrille ja mamacitalle =) :flower:

vitsi minä en ymmärrä enää tätä minun vatsan toimintaa, mulla toimii maha päivittäin ja ihan normaalisti, mutta nyt viimesen kuukauden ajan on ollu 1,5 viikon välein sitte aina semmonen totaalityhjennys |O kaikki mahdollinen tulee ulos ja ihan vetenä ja sitten siellä pöntöllä vietelläänki muuan tovi aikaa ku aina ku alkaa tuntua että nyt helpottaa niin tuleeki uus hyökyaalto..tänään ku oli taas näköjään tyhjennys päivä niin yritin sitte miettiä että oisko joku tietty ruoka josta tämä nyt johtuu,mutta ei se oo sekään mikään yhteinen tekijä..ja ku edellisten raskauksien lopussa maha on yleensä tyhjentyny ennen synnytystä,mutta ei nyt piru soikoon näin rajusti :eek:

niin ja tänään POKSUU 38 :heart:
 
Onpas ihanaa kun nyt saadaan joka päivä vauvauutisia :) :heart:
Onnitteluja kaikille vauvailijoille :flower:

Olipas ihana kuulla etten ole ainut jolla on näitä epävarmuuskohtauksia! Tänään on taas sellainen päivä että ei haittaisi vaikka vauva syntyisi :D Aamulla on se ultra sitten, joten katsellaan mitä sanovat siellä. Ahdistaa mennä yksin, kun esikoisen raskausaikana lapsen isä oli aina mukana näissä ultrissa.. :| Mutta nyt en viitsi häntä edes pyytää. Soitin hänelle tänään että jos olisi voinut tulla auttamaan minua siirtämään pojan sänkyä ja pinnasänkyä huoneista toiseen, mutta herra sanoi vain pokkana ettei tule kun ei ehdi. Olen siis itse auttanut häntä ihan valtavasti pitkin syksyä. Oli mm pari viikkoa asustelemassa täällä kun etsi itselleen asuntoa.
Nyt on ollut taas melkein viikon juomaputki päällä eikä ole poikaansakaan nähnyt :( Rasittava tapaus...

söpis ja neiti POKS 38+0 :)
 
AAARRRGGGHHHH!!! Mulla on näköjään unen lahjat hävinny tyystin jonnekkin..Vauvallakin tuntuu joku yö jumppa olevan menossa :D Rokotteesta ei muita oireita vielä kun käsi on aikas kipeän tuntunen,otin kumminkin panadolin yötä vasten mutta on silti kipeä. Voi että kun sais unta jo kohta...nyt kun vielä saa nukkua :LOL: mutta kait tää on sitä valmistautumista siihen että kohta yöunet vähenee entisestään ;)

hannanmamma 37+4 :heart: :heart:
 
mimona täällä kans nivuset kipeät, ja ei oikei suoraan ylöspäin pysty vasenta jalkaa nostamaan :|

hannanmamma :hug: ärsytykseen ja tervetuloa miun henk koht +20kg kerhoon :D noh, kyllä myö ne kilot poiski saadaan, varmasti :p

lipsu :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: *nauraa vedet silmissä sisäkkäin kommentille*

varri paljon onnea pojasta :flower:

thor tsemppiä vaivoihin, hope so häviää pian :) mustaki tuo vauvautuneiden puolelle pino olisi paras :heart:

(.) Täällä kiva ilta, ukkeli tuli käymään ja saatiin taas puhuttua ja toinen niin kertoi kuinka tärkeä olen ym, tuli hyvä mieli ja nyt voi nukkua makoisasti, huomenna syömään paikalliseen ravintolaan ihania hot wingsejä, niiden kanssa tulee sellainen creme fraise missä on päällä aurajuustoa ja voin kertoa että on ihan sika hyvää... outoa on se etten yleensä pidä yhtää aurajuustosta mutta tossa tapauksessa se on parasta herkkua :p

kävin myös shoppailemassa mutta ketut siitä mitää hyötyä ollu, tää tuu täältä ikinä :D tosin eipä kai kiire oo ku tänään vasta jeee jeee poksutaan täysiaikaisuutta 37+0 ajatella, ei kyllä jokatapauksessa enää kauaa mene :)

taas oon tähä aikaa hereillä :eek: pitäs saaha rytmit kohilleen..
meinasin vielä joensuuhun uskaltautua lähtemään viikonlopuksi isänpäivää viettämään, äiti kyllä kovin oli vastaan, pelkää tuota ajomatkaa 250km mutta tahtoo mennä isipappaa onnittelemaan :heart: mitäs muuta... eipä kai ollu enää kummempia...

hyvää yötä mussukat ja huomenta :D

jo hyväntuulinen mm ja tirppa 37+0
 
:wave:

Milli: Tuu mukaan vaan!! :D Tänään tais olla Sonjalla la. ja mulla huomenna mutta käy kumpi päivä tahansa :LOL:

Täällä tuli illalla ja yöllä kipeitä supistuksia mutta nyt ei mitään enään

Tänään suunnitelmissa neuvola ja siitä suoraan kerhoon tytsyn kanssa!

varrille paaaaljon onnea pojasta :hug:

Mä oon nyt sopinut kaverin kanssa ostosreissun perjantaiksi,aattelin mennä hemmotteleen itseeni silloin!

mutta nyt kahvia naamaan ja meikkauspuuhiin

hauskaa päivää kaikille!

niina ja jätkä (?) 39+6 :heart:
 
Huomenet, kuulumiset kahlattu aamupalan ohessa, eilisen oksentelun jälkeen tänään maistuikin aamupala :p

Thor sopii hyvin ehdotuksesi jatkon suhteen =)

Varrille Onnea vauvautumisesta :heart:

Esikon puolesta jännätään ja odotellaan vauvauutisia... kumpi sieltä mahtaa tulla? ;)

Tahtois itsekin jo sinne ohituskaistalle... toivossa on hyvä elää :saint:

Kuiskaten 37+4
 
huomenet :wave:

söpöjooseppi höh, on se kumma juttu ettei voi sua ton vertaa auttaa ku itekkii oot häntä auttanu. aina nainen saa tehä kaiken yksin! ;) :hug:

miss mindy ja hannanmamma tääki liittyis teijän +20 läskikerhoon :D herkut vaan on hyviä, minkäs sille voi :kieh:

eilen kävin illalla kävelyllä ja supisteli niin hirveesti et huh, ja jatku vielä kotona. yritin tahalleen muka nostella tavaroita lattialta jos ois käyny yhtä hyvä tuuri ku jennylillä et poks vaan la lapsivesien meno mut eeeeei tää herra luovu yksiöstään! menin suihkuun ja siellä salaa jumppailin ja pesin muka lattiaa et tulis nii ei mitään vaikutusta, sit ne loppukin ku seinään. yöllä 2 kertaa heräsin kovaan menkkamaiseen kipuun joka kesti pari minsaa kerrallaan mut loppu sit ja nyt ei merkkiäkään. ehkä ois hyvä mennä pari viikkoa vielä eteenpäin nii ehtis se possurokote vaikuttaa jos sen huomenna saan..

esikon ja muiden kuulumisia odotellessa.... =)
 
tänään olis sitte se kauan odotettu laskettuaika huh huh enää max 2vk helpottavaa

alan olla niin vaivanen että, ja sitte nuhanki pukkas tämän kaiken päälle vielä. eilen vauva potki niin kauheesti että juili niin kipiästi. mutta eihän tietenkään supparin yhteydessä, kuitenki vähä mielessä toivoin että olis yön aikana alkanu mutta ei mitään, hyvin sain nukuttua.

mulla on jämäht'äny joku hermo jumiin toisella puolella takamusta, ja on niiin kipeä että hyvä jos käveleen pääsee. sitte kun sitä joutuu varoon niin menee koko kroppa jumiin.

minäki just muistin että tänään olis perhekerho esikoisen kans, pitää vielä käydä kun pääsee olis isänpäiväarkarteluaki tiedossa, sais vaikka kortin väsättyä. eilen ostin, ei niin perinteisen, isänpäivä lahjan. aattelin että kyllä se mies niitä isäkuppeja vielä saamaan ja ostin kiroileva siili mukin jossa luki jotain että "eikö täsä sais ees pikkuusen nukkua, perk..le" kuvaa tulevia aikoja sopivasti.

millään en enää jaksais navettahommia tehä mutta tänäänki pitää mennä siirteleen elukoita navetalle vähä.huoh.

mutta ei kun puuhaamaan sen mitä jaksaa.

mulla ei olis kyllä enää energiaa muutako istua ja nukkua, kivasti tuo esikoinen pitää kuitenki liikkeessä.

Etna rv 40+0
 
TT Kiitos! Löytyihän tuo kerhojuttukin :)

Varri Onnea :heart: :hug:

Mun eiliset kivut helpottuivat suihkun jälkeen ja nyt kävely taas helpompaa. Yökin meni suhteellisen mukavasti, vain 2 vessareissua! Tosin illalla sängyssä lukiessa tuli MEGAsupistus :eek: . Supisti 5 minuuttia yhteen putkeen. Paikalla juuri ja juuri pystyi olemaan, mutta tiukkaa teki ja KIPEETÄ!!!!! Aina kun tuntui, että alkaa hieman laantua niin sitten taas paheni. Voi jestas. Mä jo ehdin ajatella, et tästä tää lähtee, mut jaskat! Siinä olikin sit sen yön supparit :headwall: . Ne siis vähenee näemmä vaan entisestään. Prkl... pistää ärsyttämään.

En tod ois ikinä uskonut pääseväni/joutuvani näin pitkälle! Töissä ollessa, noin puoli välissä raskautta ja sen jälkeen suppareita oli paljon, mut eivät silloin saaneet aikaan mitään. Vähän ois tutinaa, et loppuun asti mennään. Toisaalta sekään ei enää tunnu niin pahalta ajatukselta. Onhan tässä päiviä käynnistykseen enää vain 6 :p . Diabeteksen takia siis käynnistävät. Edellinen synnytys oli nopea (2 tuntia), joten tuntuis oikein turvalliselta olla jo valmiiksi sairaalassa, jos päättää tämäkin poju tulla hätäseen :whistle: . Ja sit osuis melko varmasti päiväsaikaan eli sais isäntä olla mukana. Muuten joutuu jäämään kotiin näiden edellisten veijareiden kanssa :( . Yöksi siis ei mahdollista meidän saada hoitajaa.

Jos käynnistykseen joudutaan, niin sitten olis koettu kaikki synnytyksen alkamistavat! Eka alkoi supistuksilla (38+4, synnytys ~7 tuntia), toinen lapsivesien menolla (36+2, synnytys 2 tuntia) ja joo, tää kolmas käynnistyksellä 40+0 ja synnytys ??? tuntia :LOL: :LOL:

Päivän työnä siivousta ja pyykkirumbaa... Yhtään pyykitöntä arkipäivää ei sais pitää! Muuten edessä kaaos! Oon huomannut, että vähintään yks koneellinen arkipäivisin, la ja su voi jättää väliin. Näin pysyy vaatehuolto kondiksessa ;)

EDTA 39+1 (!!!) Huuurrrrrjaa.....
 
Huomenet!

jaahas, se olis sitten 40+0!!!

Täällä illalla lorahti muutaman kerran vessareissulla jotain vaal. pun. vuotoa pönttöön. Vettä vai ei, ei voi tietää... Samalla siinä tuli sitten veren sekaista limaakin. samalla alkoi myös pienet vähän kipeät supistukset. Toivo heräs heti, että joko nyt! menin nukkumaan ja pitkin yötä heräilin niihin supistuksiin. mutta aamulla ei enää mitään :kieh: Vähän jomottelee tuolta alakerrasta ja ehkä pari pientä satunnaista supparia on tuntunu...
Mä jo kerkesin aatteleen, että saapuuko vaavi täsmällisenä laskettuna päivänään!

Niina22 ja milli82, eikös huomenna olis hyvä synnäri treffipäivä ;)

ja esikon kuulumisia odotellessa!

Mulla kaveri sai eilen vauvan. Jouduttiin loppuenlopuks tekeen sektio, kun vauvan sydänkäyrä huiteli yli 200! Sit se joutu teholle, nyt ilmeisesti siirretty tarkkailupuolelle. Sydämen virtausnopeuksissa jotain häikkää. voi joutua jopa vuodenkin syömään jotain lääkitystä. toivottavasti ei kuitenkaan mitään kauheen vakavaa olis :/
 
Huomenet kaikille ja paljon paljon onnea vauvautuneille!!!!! :heart:

Täällä eilen vatsassa olitukala olo ja tuntui koko ajan supistelevan..yökin meni huonosti nukkuessakun vatsaa pingotti. No, toiveista huolimatta yhdessä koossa ollaan vielä ja olokin taas normaali, eli vauva päätti vaan vissiin kolkutella ja tarkistella reittejä :D Loppuviikosta voisi syntyä kyllä niin ei tarvitsisi miettiä isänpäivälahjaa kun saisi oman nyytin :) Miten sitä voi aikuinen ihminen olla näin malttamaton :D:D

Mukavaa päivää kanssamasut!! Jaksuhalit kaikille vaivojen tai kipujen kanssa painiville!! :hug:

Milliz + toukka 37+6
 
neuvolassa käyty.

rv 37+5
paino +2217g/vko :eek:
sf 33
syke +140
liikkeet ++
tarjonta PT

eli vauva sitten päättänyt viimeyönä kääntyä perätilaan! monta viikkoa ollut jo rt ja nyt sitten kääntynyt. polille laitettiin käymään ja perjantaille sain nyt ulkokäännösajan heti aamulle. olisin halunnut että olis sovittu suoraan leikkausaika mutta eihän se käynyt. no perjantaina sit näkee että suostuuko edes kääntymään.
 

Yhteistyössä