MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

etna ja sonja teillä ainakin LA tänään, onnea siitä :flower: lähenee lähenee =)

miyaki täh, miten se nyt silleen meni kääntymään tässä vaiheessa :eek: luulis ettei näin lopussa enää käänny varsinkin jos ollu jo kauan rt :whistle: toivotaan että ulkokäännös onnistuu sitten =)

nyt lähden kaupungille vanhaa tuttua moikkaamaan jolla pikku tyttö mukana, aah, kuume senkun kasvaa!!! minä aikuinen: kaikilla muilla on vauva paitsi mulla!! siltä ainakin tuntuu, vaikka onhan meitä täällä vielä aika monta malttamatonta odottajaa ja itellä ei edes LA vielä, mut silti :D

tupuna ja pokken 38+3 :heart:
 
Miyaki olipas yllättävää, että vielä tässä vaiheessa kääntynyt perätilaan :eek: , mullahan oli pitkään poikkitilassa ja sitten kääntyi rt... mua kans jänskättää, kuinka paljon on painonlisäystä tullut, tosin pahoinvointi ja närästys verottaa osansa, ei tule syötyä paljoa.
 
:flower: sonjalle ja Etnalle isot onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! Muillekin poksujille onnea, viikko taas vähemmän... :heart:

Miyaki jopa sait kurjia uutisia näin viime tinkaan, toivottavasti ulkokäännös onnistuu. :hug:

sonjalle piti vielä kommentoida, että hyvin ehtii pikkuinen vielä tänään syntymään, tuossa ei takuulla puhuta enää päivistä! :whistle:

EDTAllakin päivät vähenee =)

Jaksuja kärvistelijöille ja muistakaa nukkua päikkäreitä jos yöt ovat katkonaisia - sitä energiaa tarvitaan vielä. :saint:

thor ja Ida 5 pvä
 
Heipähei kanssa odottajat! Ja paljon onnea jo vauvautuneille! :flower:

Itsekin olis jo ihan valmis ottamaan tulokkaan tämän maailman puolelle! Viime viikolla oli parina päivänä kivuliaita suppareita pari tuntia kerrallaan mutta aina ne loppui... :( Tällä viikolla onkin sitten ollut vain menkkamaisia kipuja ja suppareista ei tietoakaan.. eli kovin näyttää siltä että toukalla ei ole mitään kiirusta tulla sieltä lämpösestä yksiöstään! Houkuteltu on kyllä. ;)

Täällä ilmeisesti lähes kaikki päätyi ottamaan sikainfluenssa rokotteen..? Mä en sitä ole ainakaan vielä ottanut, olen alusta asti ollut sitä vastaan. Täytyy nyt vielä katsoa että mitä perjantaina neuvolassa tuumaillaan.. Nyt oikeastaan vaan huolettaa että kun sikainfluenssa epidemia on rantautumassa pikku hiljaa voimalla myös tänne pääkaupunkiseudulle niin toivottavasti mieskään
ei tule kipeäksi, olisi nimittäin erittäin ikävää mennä yksin synnyttämään esikoista. :| No mutta ei auta kun vaan toivoa parasta! =)

Kyllä tässä pikku hiljaa alkaa aikakin käymään pitkäksi eli senkin osalta vois jo baby tulla, sitten riittäis taas puuhaa... :D

Oikein paljon suppareita kaikille kanssa odottajille, toivottavasti saadaan babyt maailmaan piakkoin! :flower:

Päksy + toukka rv 39+3
 
Thor, mulleki sopis tämä tuttu ja turvallinen kaksplus ja vauvapuoli, ku oon oppinut tätä käyttämään ;) Tänne ei mitään uutta, eilen vähä kovempia sisäreisikramppeja vain tuntui, että ehkä se baby siellä alaspäin laskeutuu, pikkuhiljaa...eiku vaan odotellaan vauvan tuloa..

terveisin Schnappy 40+1
 
Täällä kurkitaan malttamattomana kans onko tulu lisää vauvauutisia :heart: :D

Esikolla taisi ainakin olla sitten menoa ;) Jännä että vesien menon jälkeen edes päästi kotiin...tai mulla itellä ainaki käynnisty synnytys sitten niin räjähtämällä että vauva olis syntyny sitten kotio :whistle:

Samoin Sonja...lupaavalta kuulostaa ;) Taitaa olla nyytti sinullakin ihan kohta sylissä :heart:
Hirmusti tsemppiä :hug:

Ja kaikille muillekkin tasapuolisesti iiiisooot :hug:

Jennyli+poju 4pvää
 
Miyaki Toivottavasti ulkokäännös onnistuu :hug:

Täällä nukuttu pitkästä aikaa suht hyvin viime yönä. Vessassa tosin tuli ravattua kiitettävästi mutta aina sai hyvin unen päästä kiinni. Nyt on virkeä olo.

Possurokotteen laitto aikaistunut täällä viikolla joten huomenna sen käyn ottamassa. Toivon mukaan ei tulisi mitään sivuvaikutuksia rokotteesta. Huomisen rokotteen jälkeen saisikin sitten vauva hyvin syntyä. :)

Taas parina päivänä supistellut useamman tunnin suht säännöllisesti mutta sitten hiipuneet pikkuhiljaa. Aina herää pieni toivo josko pääsisi jo synnyttämään. Vatsakin tyhjentynyt useaan otteeseen kahtena päivänä. Nyt on ilmaantunut myös tuota menkkajuilimista. Koko aamun juilinut kovasti, inhottavaa. :kieh:

Nennii 38+6
 
RöhkyPossu Onnea huomiseen :hug:

Täällä on jännitys alkanut hiipimään mieleen. Listaa kirjoitin eilen mitä tänään vielä pitää tehdä että olisi kaikki kunnossa sitten kotiutumista ajatellen. Hurja tunne että huomenna nähdään vauvamme. Eilen leivoin esikoisen kanssa isänpäiväkakun ja tänään maistellaan sitä kun sunnuntaina en välttämättä vielä ole kotiutunut. Nyt täytyy alkaa toteuttaa tuota listaa että ehdin tekemään kaikki kun esikoisen kerhossa käyntiin menee 2tuntia iltapäivästä.

Onnea vauvauutisista :flower: :flower:

Polkkajäde 39+3
 
onnea mamacita :flower: :heart:

kävimpä siinä sitte eilisen päivän tutkimuksissa ja käyrillä synnärillä.aamuyöstä alkoin kauheet mahakivut ja neuvolasta laittoi sitten lähetteen synnärille vauvan sykekkin oli korkeella 175-180,pelotti jo ihan. :eek: kaiken näköset kokeet otettiin ja missään ei ollut mitään,vauvan syke tasaantui normaaliin,kipupiikki vei onneksi kivun pois niin halusin illalla kotiin.sain lähteä jos lupasin tulla heti takasin jos kipu palaa.pari tuntia meni hyvin ja taas alkoi pikkuhiljaa kipu tulemaan,mutta esikoisen takia halusin kotia joka vielä oli tullut kipeäksi kuumetta yli 39 astetta :ashamed: yöllä johonkin yhteen asti maha oli hieman kipeä,odotin että vähän kovenee ja sitten vasta meen takasin,mutta ei tarvinut,olin hetkeksi nukahtanut niin kipu oli poissa =) onneksi!vähän arka mahan pinta on mutta muuten olo on hyvä.ja tietysti helpottaa se tieto että jos tuntuu yhtään että pitää mennä niin saa mennä vaan suoraa.(sekava sepustus,mutta toivottavasti ymmärrätte)
ja mikä tärkeintä;korkeintaan viikko enää,sovittu sektiopäivä on viikon päästä ke.11.11 :heart:
rv 38+3
 
Heipsan B)

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :flower: =)

Ja onnittelut myös täysiaikaisuutta poksuville, täältä tullaan perässä :)

Toinen neuvolalääkäri käynti oli tänään:

36+5 (35+5)
Paino +600g/vko
RR 112/66
Sf 32 (31)
RT
Painoarvio n.3kg
Vauva todella alhaalla jo, pää tukevasti paikoillaan :D
Kohdunsuu pehmeä ja kanavaa 1,5cm, ulkosuu sormelle auki.
Huomasin just että hemppa viimeksi multa katottu 14.10... kaipa se on ihan ok :) Ehkäpä sitä vois tänää jo pakkailla sairaalakassin valmiiks.. Joululahjaostokset aloitettu ja Isänpäivä ostokset tehty, huh. Eipä tuo kauppakassien raahaaminen ja autoon istuminen oo enää ollenkaa niin helppoa kun muutama viikko sitten :snotty:

Lisää vauvauutisia odotellessa :wave:
Saya ja typy(?) 36+5 (tai 37+3 ;) )
 
Moikka :hug:

Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Itse ei jaksais enää yhtään odottaa, vaikka vielä ei ole edes la tullut. Päivät alkaa tosiaankin käydä aika pitkiksi. Kaikki kaapit jo siivottu ja jopa miehen paitoja silittelin, kun en muuta keksinyt. Pitää lopettaa, ettei se totu liian hyvään.

Itsellä ei mitään merkkejä mistään. Eilen neuvolassa sijainen ilmoitti, että vauvan pää oudon takana? ja ettei tää kyllä vielä hetkeen synny, masentavaa!

Liinamaria 38+6
 
Polkkajäde , onnea myös huomiseen sektioon!

Tänään olisi vielä iltapäivällä viimetingan possupiikki, terveydenhoitaja soitti että saivat pienen erän ja saan sen nyt sitten vielä kun ei sitten enää synnytyksen jälkeen täälläpäin rokotella.. Nyt jännittää jos vaikka nousee kova kuume, tekevätköhän silti sektion huomenna..?

Eilen illalla jo ajattelin että vaavi kääntyy kuitenkin, kovasti punkesi mahassa mutta kyllähän tuo pää tuntuisi vielä olevan tuossa ylhäällä..

Vähän alkaa jännitys kasvamaan kun tietää että huomenna nyytti sylissä, onneksi tänään varsin tiukalla aikataululla ohjelmaa niin on jotain muutakin mietittävää :)

39+3
 
Huh...ompas tänne ehtinyt textiä tulla... =)

Thor Kiitos synnytyskertomuksesta ja ihanista vauvelikuvista! Ihanan lyhyt synnytys!
mä olen kanssa sitä mieltä, että vauvakeskustelua vois jatkaa täällä Kaksplussan puolella.

Tyttö tenonvarrelta Sullakin oli ihana vauvelin kuva!

Mamacitalle ja Varrille Paljon onnea !!! :flower:

Jennylille Kiitokset myös synnytyskertmukuksesta!

Todella nopeita synnytyksiä on nyt näyttänyt kaikilla olevan!....kumpa olisi sitten itselläkin.
Täällä on olotila todella väsynyt. ..Vähän on nuhakin iskenyt päälle ja samoin lihassäryt. Öisin en saa jalkasärkyjen vuoksi nukuttua ja päivät kärsin hartia/niska sekä kasvolihassäryistä...en ole enää jaksanut käydä akupunktiossa niiden vuoksi. Turvotus on saanut aivan omat lukemansa! Muutama harva suht lievä harkkari supistus tulee silloin tällöin, mutta ei muuta. Huonoa oloakin on välillä.
Täällä kanssa vaihtelee päivittäin synnytyspelon suuruus. Välillä olen jopa valmis siihen ja toinen päivä taas hirvittää. Nyt on myös myös tullut ajatuksiin pelkotiloja siitä, että miten pärjään kanssa vauvan kanssa...miten arki lähtee sujumaan ja meneekö kaikki hyvin...näitä ei mulla ollut noita aikaisempia odotellessa....nyt kun on ikää enemmän, niin pelkään eniten sitä, miten tää hormoonimyrsky muhun vaikuttaa. Psyykkinen olotila vaihtelee nytkin huimasta onnesta maan rakoon ihan muutamassa tunnissa...kääk...

Mulla olisi vielä kylmän tilan siivoiluja tässä kesken, jotka haluasin ehtiä tekemään ennen vauvan syntymää....niitä on sitten hankala tehdä kun saa pelätä rintatulehdusta....

Zera 40+3


 
tupuna teretulemast pläski jengiin :D

sonja & etna onnea vuokrasopimuksen päättymisestä :)

miyaki hui, miten toinen nyt sillai viel kääntyilee :eek: toivotaan että heittää vielä kuperkeikan takasi..

röhkypossu ja polkkajäde tsemppiä huomiselle :heart:

ah ihanuutta kun nukuin hyvin :D

Tekö niinku kaikki meinaatte alkaaa supistelee siellä, häh? lähettäkäähän pari supparia tännekki täysiaikaisuuden kunniaks niin tulee vauhtia tähänki mammaan :LOL: eipä oikeestaan taas tainnu olla muuta kun tylsyyttä tylsyyttä :/

mm 37+0
 
:wave:

Neuvolassa ja kerhossa käyty

paino oli nyt -500g :D
RR:117/72
sf:30
ja viikot siit 39+6

Kerhossa tyttö oli ekaa kertaa isojen puolella joten sain olla 2 tuntia rauhassa,luin sitten lehtiä siellä ja juteltiin äitien kanssa!

miyaki: :eek: aika myöhään vielä kääntyilee!

sonja taitaa tänään jo päästä hommiin :hug: :)

nyt aattelin ruveta siivouspuuhiin(taas) ja illalla lenkille,pidin nyt 2 päivää etten käyny jos sitten iltainen lenkki aiheuttais supistuksia :D

niina ja jätkä (?) 39+6
 
Taalla tuli vedet pari tuntia sitten sankyyn... ei varmaan kaikki, mutta runsaasti. Supistukset ei ole viela alkaneet... synnarilta sanoivat, etta sinne pitaa kuitenkin lahtea, joten :wave:
Niin ja tanaan rv39+3. Toivotaan, etta palaan vasta parin paivan paasta. Kaikille kovasti tsemppia!
 
Kaikken kuulumiset luettu.

Onnea POKSUJILLE JA LASKETUNAJAN SAAVUTTANEILLE!

ZERA juuri meinasin kirjoittaa että oletkohan vielä yhdessä kasassa, mutta näköjään paikalla olet :)

SONJALLE tsempit, taitaa olla lähtö lähellä :)

MIYAKI toivottavasti pikkuinen saataisiin kääntymään takaisin. Jos saa kysyä niin olisitko tuon takia heti sektio ajan halunnut vai miksi?

Kovasti on lupaavia merkkejä monella :)

Niin ja THORilta piti kysyä että eikai ihan vielä sitä toista puolta tule..? Itse ku la vasta loppukuusta niin mielelläni minä ainakin lukisin heti myös vauvoituneiden juttuja yms mutta kahta paikkaa vaikea seurata :(
 
Finskille tsemppiä :hug:

ja samoten myös polkkajäde ja röhkypossu!

En usko enää yhtään, että lähtö tänään tulis. loputkin tuntemukset on hävinny :whistle:
koiran ja rattaitten kanssa kävin äsken lenkillä, reippaalla sellasella. mutta eipä sekään mitään saanu aikaan. Toki se tilanne voi äkkiä muuttuakkin. Ehkä ne supparit alkaa sit taas yöllä kiusaan!
 
Paljon onnea Varrille :flower:

Tsemppiä huomiseen röhkypossu ja polkkajäde!

Lispu mun synnytystapa-arvio ratkee oikeestaan vasta huomenna kun tehdään vielä kokoarvioultra. Alakautta nyt ilmeisesti kuitenkin yritetään synnyttää ja huomenna selviää aiotaanko käynnistellä tms. Juttelin lääkärin kanssa uudestaan ja vaadin tuon alatiesynnytyksen ehdoksi sen, ettei vauvaa alata repimään väkisin imukupilla ulos jos ei laskeudu (niin kuin oli esikoisen kohdalla, silloin onneksi imukuppia ei saatu kiinnitetyksi, koska pikkuinen oli niin korkealla). Mutta huomenna siis ollaan taas vähän viisaampia, toivottavasti.

Meillä miehen työpaikalla on yhdellä työntekijällä todettu sikainfluenssa :/ ja kun on pieni työpaikka niin täytyy vaan pitää sormet ristissä, ettei olis tarttunut ihan kaikkiin. Otin ittelleni kyllä rokotteen, mutta eihän sen vaikutus ala kun vasta reilun viikon päästä. Enkä mä halua yksin synnyttämään |O ja millä mä voin lähte synnyttämään jos esikoinen sattuis tuleen kipeeks just sillon... apua!

Poltteleeko kenelläkään kävellessä takareidet tosi ikävästi? Olin eilen lenkillä ja koko ajan tuntu kun takareidet olis tulessa. Pikkunen taitaa painaa jonnekin hermoon just sopivasti kun tuskin nuo supistuksia oli.

*muoks* FinSkille onnea matkaan! Ja Sonjallle suppareita!

Liina ja ötö 39+1
 
Täälläkin oli tänään neuvolapäivä, eipä oo vielä laskeutumisesta tietoakaan ja verenpaineet on onneks pysyneet mulla yhä alhaalla, tosin alapaine oli yllättävän korkealla, kun verenpaine oli 97/72. Vauvalla syke siinä 135-145 ja liikkuminen ++.

Meikäläisellä on ollut noita nivuskipuja ja taas pienen paussin jälkeen joku nelisen päivää ja on kyl kamalaa yrittää kääntyä sängyssä tai nostaa jalkoja rahille sohvalla istuessa yms. Liikkuminen ei onneks ihan hirmusesti tunnu, mutta vähän kuitenkin. Vatsa on vieläkin sekaisin, joskin eniten joutuu vessassa juokseen aamulla ja illalla, päivät onneks rauhallisempia sen suhteen. Sitten taasen yöllä ei oo vieläkään tarvinnut nousta kertaakaan pissalle, mistä olen kyllä tyytyväinen.

Tänään "täytyis" mennä taas ponia rapsutteleen tallille, turhauttaa vaan jokseenkin ajella maalle vain sen takia, että hetken rapsuttelee pientä ja sitten lähtee taas poies. Vois ehkä harkita, jos sit vaik haravois siellä pihoja tms.. periaatteessa olis kiva saaha muksu ulos vielä tän viikon aikana, mutta oli kyllä hurja tajuta neuvolassa, kun sanoi, että viimostaan sit 2½ viikon päästä on vauva sylissä O__o Tänään suunniteltiin leipovamme lihapiirakoita (tai no, mies suunnitteli, mulle kävi), muutoin rauhallinen päivä edessä. Harkkarisupistuksia tulee yhä melko paljon, välistä joku pienesti kivuliaampikin, mutta ei mitään synnytyksen alkamisesta rohkaisevaa kuitenkaan.

Ai niin! Ja onnea jakautuneille sekä tsemppiä etenkin Finskille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni89:
MIYAKI toivottavasti pikkuinen saataisiin kääntymään takaisin. Jos saa kysyä niin olisitko tuon takia heti sektio ajan halunnut vai miksi?
joo siis en mielellään tuohon kääntämiseen olis lähtenyt, vielä kun esikoinenkin syntyi sektiolla kun ei mahtunut tulemaan niin tuntuu jotenkin turhalta lähteä kääntelemään kun hyvin suurella todennäköisyydellä tämäkään ei alakautta mahdu. noi on tuolla päksissä jotenkin niin sektiota ja käynnistämistä vastaan että siinä ei paljon synnyttäjällä ole sananvaltaa, joten saavat nyt sitten yrittää sitä kääntämistä ja katsellaan sitten sen jälkeen mitä tapahtuu :)
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille ja sitä "hakemaan" lähdössä oleville :flower: Kai täältä joskus perästä tullaan....ennen joulua ainakin....

Alkaa oleen pikkusen turhautunu olo jo. Mun äiti soittelee joka päivä "ihan muuten vaan" ja sit jossain välissä utelee että enks jo oo synnyttämässä! |O No en oo en, kai mä sitten ilmotan kun olen! Ajattelin kyllä ehkäpä tehdä niin, että ilmotan lähipiirille sit vasta kun vauva on maailmassa enkä yhtään aikasemmin, tulee sit yllätyksenä kaikille ;)

On tää jännä kuinka synnytystä ajattelee niin ristiriitasin tuntein. Toisaalta odottaa ihan kamalasti, että pääsis jo tositoimiin, mutta toisaalta meinaa iskee pakokauhu: mä oikeesti SYNNYTÄN kohta! Apua. On se aika pelottava ajatus, vaikka palkinto on mitä parhain.

Kovin oon myös miettiny sitä miltä vauva näyttää, osaaanko hoitaa sitä, saadanko nukuttua tarpeeks yms. Oon myös miettiny sitä, että onko vauva varmasti terve jne...

Mun on käyny oikein sääliks tota miestä viime aikoina kun oon kokoajan niin hermot kireellä. Valitan joka asiasta ja se joutuu kuunteleen mua. Ei oo silläkään helppoo. Onneks sillä itellä on hyvät hermot ja yrittää ymmärtää mua :)

Turhauttavaa kun haluisin siivota, käydä lenkillä jne, mut tää kylki/selkäkipu ei anna mun tehdä mitään! Haluun jo näistä kivuista eroon!

Huomenna possupiikille ja neuvolaan. Kerron sit kuulumisia lisää. Huomenna poksuukin.

Vointeja kaikille!

Ellen ja rontti 38+6
 

Yhteistyössä