*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Emmammalle suuret onnittelut!! Mitkäs oli strategiset mitat? ONNEA! :flower: =) :heart:

Ja edtalle isot voimahalaukset :hug: Lohduttaudu sillä että luultavasti siitä kystasta ei ole mitään haittaa vauvalle. Mut ymmärtäähän tuon että ahdistaa, sitä kun aina pelkää pahinta jos kuulee huonoja uutisia... huh että näillä viikoilla vielä tuollainen ikävä uutinen :/
 
Kuulumiset luettu ja rokote haettu tänään. Olen ollut taas superlaiska kirjoittaja, mutta olen käynyt päivittäin lukemassa. Monta vauvaa onkin jo syntynyt ja taitaa lähiaikoina syntyä lisää :)

EDTA, kunhan hieman olet saanut ajatuksia kasaan, soita ihmeessä vielä sairaalaan/sille lääkärille, jolla kävit ja pyydä vielä täysi selonteko. Eihän tuollaisten uutisten jälkeen oikeasti jää juuri mitään mieleen... Suuren halin saat täältä kuopiosta!!!

Minä tosiaan hain rokotteen tänään, oli ihan supertaitava pistäjä eikä vielä ainakaan edes pistokohdassa tunnu mitään. Toivotaan että tein oikean ratkaisun rokotteen suhteen. Isompien lasten puolesta olen huolissani myös, he saavat rokotteet vasta neljän viikon päästä, en toivoisi kenenkään tautiin sairastuvan...

Muuten olisin jo valmis vauvan saamaan syliin, jota olen kyllä ollut jo viimeisen kuukauden :)

Loppuviikkoa kaikille, voimia niille jotka vaikeiden asioiden kanssa kamppailevat ja halit vauvansa syliin jo saaneille.

M. ja Itu 36+3
 
EDTA:lle täältäkin paljon voimia ja virtuaali :hug: :hug: :hug: lähettelen. Toi on niin kurjaa ja käsittämätöntä, että saa näin myöhään vielä ikäviä uutisia. Kuten joku sanoi, uskon kuitenkin että kyse ei ole mistään älyttömän vaarallisesta, vaan paremminkin seurattavasta asiasta - onneksi vastasyntyneiden hoito Suomessa on maailman huippua. :heart:

Hmm, mitäköhän piti sitten kommentoida, ihan tyhjeni pää... :ashamed:

No, kävin siis kolmisen tuntia sitten ottamassa sen rokotteen. Käsi on puutunut ja varoittelivat käsikivusta, otin panadolia varmuudeksi ja seurailen.

thor ja rinsessa 39+5
 
Zera: Mulla on muuten toi SF-mittaus sattunut joka kerta edellistä enemmän, mutta muuten ei ole häpyluu kipeä. Oonkin ollut sitä mieltä, että täti käyttää turhan paljon voimaa painellessaan, kun mun mielestä joknkun sijaisen mittaus ei tehnyt niin kipeetä.
Emmamma: Onnea paljon :heart: :heart: Ootko jo kotiin päässyt?
Edta: Kauhea tilanne :hug: Pyydä päästä vielä keskustelemaan lääkärin kanssa. Meille muuten sanottiin rakenneultrassa, että vauvan päässä on kysta, mutta ne on hyvin yleisiä sikiöillä, eikä sitä tarvinnut enää uudestaan edes kontrolloida. En sitten tiedä, mistä ne erottaa, mikä vaatii lisätutkimuksia ja mikä ei. Sen verran luottavaisesti kätilö silloin siitä puhui, että mä olin sen jo unohtanut. En siis ole älynnyt enää myöhemmin kysyä muissa ultrissa, että näkyykö sitä enää :ashamed:
 
Emmammalle onnea tytöstä :heart:

EDTAlle jaksamista uutisen kanssa... :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä... mukavat masutreffit takana täällä Tampereella, alkaa tosin olla osalla niin liki laskettu aika, ettei tiedä, uskaltaako tässä enää ensviikolle sopia kaffittelua... mut jos halukkaita vielä on, niin ehdotelkaa toki! :saint:

Kuiskaten 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
Täällä käyty neuvolassa ja olipa epämielyttävä yllätys vastassa :x Meijän tk:ssa ja kunnassa sikaflunssa jyllää, yks neuvolantäti enää töissä! Ja kuulemma on nyt tytön koulussaki...Eli kohta meilläkin! Rokotetta ei meillä anneta vasta kun ensi maanantaina ja taitaa olla sitten jo myöhästä mun kohalla, sen verran olo antaa ymmärtää että synnytys lähellä. Eilen supisteli koko päivän ja jomotti alaselkää ja mahaa. Suoli on toiminut myös tosi vilkkaasti. Yöllä tuli harvakseltaan supistuksia mutta en saanut nukuttua kun eilinen miehen työpaikan menetys uutinen ressas mieltä :/

Kysyin myös siitä että miten sitten synnytyksen jälkeen, niin kuulemma kuuluu 4vkoa riskiryhmään mutta rokotetta ei anneta enää kun ei raskaana! Heti jos tauti päälle tulee niin hakemaan Tamiflu kuuria. Nyt ottasin mielelläni tuon rokotteen!Se on niin väärin että joissain kunnissa sen saa jo ja osassa ei!

Eli tämmöstä omanapaa ja ressiä täällä!

Onni ja rääpäle rv 39+1
Tulin kaikkien kuulumisia lukemaan.. :wave:

Niin, mulla olis pe se possupiikki.. Täällä annetaan kaikille, jotka ovat synnyttäneet 4 viikon sisällä... Vauvakin saa siis siinä sen vasta-aineen. mun pitää vaan käydä huomenna, kun pe on papan hautajaiset.. On kyllä ihme että näin vaihtelee käytäntö eri kunnissa.
 
Emmamalle suuren suuret onnittelut! :flower:

Edtalle voima :hug:

Kiitokset Tampereen mammoille tämän päiväisestä kaffiseurasta! Muutamia hyviä vinkkejä tuli teiltä kokeneimmilta, joten kiitokset niistäkin!

Esikko77 ja Möhköfantti 36+5
 
EDTA suuri :hug: sinne. Kurjaa että näin loppumetreillä jouduitte vielä vastaanottamaan ikäviä uutisia :'(

Emmama suuret onnittelut tytön johdosta :flower: :heart:

Tamperelaisille kiitos mukavasta tapaamisesta, oli kiva nähdä =)

Possurokote mietityttää edelleen :ashamed: en vaan osaa päättää mitä sen kanssa tekisin. maanantaina olis eka mahdollisuus saada se, nyt elättelen toiveita jotta beebi päättäis syntyä ennen sitä, niin pääsis tästä pohdinnasta eroon. Omituista kyllä jos jossain saa sen myös synnyttäneet, niinkuin pikkuruinen sanoi? Erilaisia käytäntöjä tuntuu löytyvän :|

Onnille myös :hug: ikävien uutisten vuoksi. Toivottavasti asiat selkiää ja löydätte sopivan talon.

Thorille myös tsemppi :hug: jotta tyttönen jaksais odotella perjantaihin, jotta saat kaikki asiat hoidetuksi.

Omaan (.) ei ihmeitä, pikkuista kiristelyä silloin tällöin ja menkkamaisia juilimisia, mutta ei mitään suurempaa merkkiä synnytyksestä, edelleen siis oireita innolla ootellaan :p
 
Emmamma onnea pienestä prinsessasta :flower: :heart:

EDTA:lle isot lohtuhalit :hug: Ei tosiaan ole enää tässä vaiheessa raskautta oikein että tuollainen huoli putoaa niskaan :ashamed:
Minäkin kuitenkin uskon ettei kyseessä voi olla mitään hirmuisen vakavaa koska vauvan annetaan kuitenkin kasvaa rauhassa laskettuun asti :heart:

Tamperelaisille kiitos mukavasta tapaamisesta ja oli kiva saada uusia äitejä mukaan :wave:
Mulle sopis ensviikolla ainoastaan torstai treffipäiväksi mutta mietiskelin joko sitä rauhoittuis ja ottais ihan lunkisti viimeisen viikon ennen laskettua ;)

Vieläkös Thor on maisemissa?! :whistle: :D Kyllähän jänskättää käynnistyykö sulla synnytys kuitenkin itsestään ;)
Muutamalla muullakin alkaa olla jo jännät paikat joten tsemppiä!! :hug:

(.) Käsi edelleen kipeä possurokotteesta ja särkylääkkeen otin eilen illalla ja tänä aamuna mutta muita sivuoireita ei onneksi tällähetkellä ole!
Vauva on ollut todella aktiivinen joten ei ainakaan siihen ole rokote vaikuttanut...tai sitten rytkyttää protestiksi ;)
Supistuksia on alkanut tulla päivittäin, nyt enemmän ja tiukoilta tuntuu alapäässä (tosin siellä ne mulla muutenki on tuntunu). Samoin painetta, tuikkauksia ja pientä limailua (sitä silikonimaista) mutta on ihan kirkasta, ei veristä!
Rinnat on kipeytyny entisestään ja ovat kovat ja möykyräiset :whistle: Mitähän sielä tapahtuu?!
Ja mikä parasta, olo on seesteisempi enkä ole enää niin hallitsematon tunteissani kuin taannoin (kopkop) =)

Tälläviikolla on kaksi rakasta ystävääni saanut vauvan ja täytyy sanoa että sitä omaakin alkaa jo kovasti kaipaamaan :heart:
Synnytystä en kaipaa mutta vauvaa kaipaan...eikä kai tässä sitten muuta mahdolisuutta sitä vauvaa ole saada kuin synnyttää ;) :LOL:
 
Onpas taas kerinnyt tapahtumaan, vaikka eilen kävin lukemassa :D

Onnittelut Emmamma!

Toivottavasti asiat kääntyisivät vielä parhain päin Edta :hug:

Tein nyt sen päätöksen, konsultoituani tuttua lastenlääkäriä, että menen huomenna ottamaan possuinfluenssarokotteen, . Toivottavasti päätös on oikea. Helpottaa ainakin kun päätös on tehty, eikä asialla tarvitse enää vaivata itseään.

Liina ja ötö 38+1
 
Emmama oikein paljon onnea pienestä tytön tylleröisestä :heart:

EDTA :hug: Ymmärrän oikein hyvin huolesi, kun itsekin joudun jännittämään meidän vauvalla olevien rytmihäiriöiden vuoksi. Mutta toivotaan ja uskotaan, että vauvoilla on kaikki hyvin =) . Ja onneksi täällä Suomessa on tarvittaessa mahdollisuus saada ensiluokkaista hoitoa pienokaisille.

Possurokotetta edelleen pähkäilen...mieleen kun tuli sellainenkin, että mitäs jos meidän vauvalla olisikin jokin sydänsairaus ja sitten sairastuisi ihan pienenä sikainfluenssaan...että jos nyt ottais sen rokotteen niin ehtisikö se vielä suojaamaan vauvaakin... Tänään on neuvola niin täytyy vielä jutella siellä. Perjantaina olis kai sit rokotuspäivä mikäli siihen päädyn ja yhdessä kasassa vielä silloin olen.

Lisää vauvauutisia odotellessa...

Pelagia 39+3

 
:wave:

emmamma: onnittelut :hug:

edta:jaksamista!! Toivottan että kaikki kääntyy parhain päin!

rokotteesta sitten kieltäydyin eilen ja olo on kyllä ihan helpottunut! Terkkari sanoi kyllä,että jos haluun sen vielä ens viikolla niin soittelen vaan hänelle! tai sitten seuraavalla neuvola käynnillä!

Tänään poksuu viikot 39+0 vähiin käy viikot :D supistuksia tulle paljon mutta aina ne vaan loppuvat. Sitkeesti oon käynyt joka ilta tunnin lenkillä vaikka tuntuukin että vauva tippuu alas :eek: ja varsinkin iltasella supistuksia tulee mutta kun menee nukkumaan niin loppuu!

hauskaa päivää kaikille!!

sf-mitta oli eilen muuten jopa 30 (tosin sama kuin viimeksi)
 
Kiitos kovasti kaikille zempeistä :heart:

Täällä jo rauhallisemmin mielin ollaan, vaikka huoli on ja pysyy. Nyt kuitenkin pahin sekavuus ohi. Jotkut teistä ehdottikin lääkärille soittamista, mutta (vaikka ehkä omituiselta kuulostaa) en aio soitella perään. Ihan siksi, että oikeasti se lääkäri ei pysty asiasta sanomaan mitään muuta vielä, kun turhia spekulaatioita. Mahdollista on, ettei kysta häiritse elämää. Toisaalta kysta tuntuu isolta (vrt. aikuisten vastaavia, joista lukenut)... Järjellä ajateltuna ongelmat, joita kystasta saattaa tulla, ovat luonnollisestikin neurologisia. Ne sadaan kuitenkin selville vasta vauvan ollessa maailmassa. Voi olla, että jos niitä on tullakseen, ne tulevat esiin viiveellä.

Ja tottahan on, että sektio olisi tehty heti, jos vauvalla olisi nyt ollut hätä. Vauva on vilkas ja kehittynyt tosiaan oikein hyvin. Napanuoravirtauksedt ja virtaukset aivoissa oikein mallikkaan. Sen puoliin ei hätää. Tällä hetkellä vauvalla siis kaikki oikein hyvin :) .

Se mikä itseä ihmetyttää on tuo koko! Lääkäri ei siis sanonut, että on iso tai pieni, mutta pienen pään sisällä 16 x 16 mm tuntuu minusta isolta silti. Ja se, ettei aiemmin tätä ole huomattu! Olen ravannut ultrassa erikoislääkärillä monta kertaa. Jos siis kehittynyt viimeisen kolmen viikon aikana niin se vasta huolestuttavaa onkin. Tai sitten on vaan jäänyt huomaamatta...

Eilen olin sitä mieltä, että ei vielä syntyisi. Nyt haluaisin äkkiä murun ulos, jotta päästään tutkimaan asioita. Eniten tosiaan harmittaa se, etten siis ilmeisestikkään saa vauvaa vierihoitoon. Tarkkailuun siis luultavasti vauva joutuu. Häneltä joudutaan sokereita tarkkailla tiheästi jo minun raskausdiabetekseni takia + nyt sitten muuten. Saanhan itse olla tietysti tarkkailuosastolla mukana, mutta se ei ole sama asia ollenkaan.

Mutta, mutta. Mieli yllättävän tyyni tällä hetkellä. Otetaan vastaan mitä saadaan. Ei nämä asiat pelkällä murehtimalla parane.

Unohdin eilen kaiken keskellä kertoa mittoja. Eli pojulla painoarvio tällä hetkellä 3136 g. Paikat edelleen sormelle auki. Kaula lyhentynty 1,5 senttiin ja vauva vahvasti kiinnittynyt. Eli oikeaan suuntaan ollaan menossa sentään

Possurokote Käyn sen tänään hakemassa. Toivottavasti ei nouse kuumetta tms jos synnyttämään joutuu piankin!

mukavaa päivää kaikki :hug:
 
Emmammalle onnittelut tytön johdosta :heart: =)

EDTALLE :hug: , todella ikävä saada tuollaisia uutisia tässä vaiheessa :(

Täällä ihmettelen et mistä kumman syystä kohtu valmistautuu synnytykseen kovalla supistelulla JO tässä vaiheessa. Edellisissä kaikki tuntemukset hävisi mitä lähemmäs la tuli. :|

Indo ja Ebba 36+4
 
EDTA:lle iso :hug:

ja onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: oon puhelimen välityksellä teidän kuulumisia lukenu, mut kuten tuolta aiemmin näkee, sen avulla tuo vastaaminen on hieman monimutkaista joten olen jättäny vähemmälle...

tultiin eilen vaavin kans kotiin :) ja viime yön jäljiltä tulin siihen tulokseen et kapaloin vauvan ens yöksi, oli sen verran katkonainen yö että kokeilemme kapaloa... kertoilen synnytyksestä ja muusta sit enemmän ku pää kestää, mulla on aivan järkky spinaalipäänsärky... toivon mukaan helpottaa pian

tt ja "kille-katariina" 4vrk
 
Indo Mulla oli noilla viikoilla myöskin paljon supistelua ja sai miettiä et joko se nyt syntyy.
Ja nyt kun sais oikeasti syntyä niin ei mitään. Mitä nyt eilisiä paria kunnon-hikisupparia lukuunottamatta. Ei tietoakaan et ois syntymässä :snotty:
No toisaalta välillä on niin kypsä ja haluu sen jo syntvän, sit taas tulee et no ei se nyt loputtomiinkaan siel ole :LOL:

CB- tyttönen 39+5
 
Huomenta :wave:

Mä täällä fiilistelen heti aamusta kynttilöiden loisteessa ja katselen kun hentoa lunta leijailee ilmassa :xmas:
Vielä kun sais oman pikku-tontun sylkkyyn :heart:

Nyt rv 38+2 ja kaksoset syntyi tismalleen näillä viikoilla =) Tosin ei tämä mulle mikään etappi ole vaan alusta asti olen ollut sitä mieltä että kyllä tämä yksi vaavi laskettuun menee ;)
Oma synttäripäivä ja isänpäivä olisi ensiviikolla...siinä olisi kans mukavia päivämääriä vauvan syntyä :D
Vaikka tässä alkaakin jo valmistautua siihen että periaatteessa lähtö voi tulla koska vaan niin aina se sitten tulee kuitenkin yllätyksenä, jopa yliajalla ;)

Jooh, eipä mulla mitään asiaa ollut...possurokotteesta on vieläkin käsi kipee :/ Mutta pääasia ettei nostanut kuumetta tai flunssaoireita!!

Halitus kaikille! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä