Kiitos kovasti kaikille zempeistä :heart:
Täällä jo rauhallisemmin mielin ollaan, vaikka huoli on ja pysyy. Nyt kuitenkin pahin sekavuus ohi. Jotkut teistä ehdottikin lääkärille soittamista, mutta (vaikka ehkä omituiselta kuulostaa) en aio soitella perään. Ihan siksi, että oikeasti se lääkäri ei pysty asiasta sanomaan mitään muuta vielä, kun turhia spekulaatioita. Mahdollista on, ettei kysta häiritse elämää. Toisaalta kysta tuntuu isolta (vrt. aikuisten vastaavia, joista lukenut)... Järjellä ajateltuna ongelmat, joita kystasta saattaa tulla, ovat luonnollisestikin neurologisia. Ne sadaan kuitenkin selville vasta vauvan ollessa maailmassa. Voi olla, että jos niitä on tullakseen, ne tulevat esiin viiveellä.
Ja tottahan on, että sektio olisi tehty heti, jos vauvalla olisi nyt ollut hätä. Vauva on vilkas ja kehittynyt tosiaan oikein hyvin. Napanuoravirtauksedt ja virtaukset aivoissa oikein mallikkaan. Sen puoliin ei hätää. Tällä hetkellä vauvalla siis kaikki oikein hyvin
.
Se mikä itseä ihmetyttää on tuo koko! Lääkäri ei siis sanonut, että on iso tai pieni, mutta pienen pään sisällä 16 x 16 mm tuntuu minusta isolta silti. Ja se, ettei aiemmin tätä ole huomattu! Olen ravannut ultrassa erikoislääkärillä monta kertaa. Jos siis kehittynyt viimeisen kolmen viikon aikana niin se vasta huolestuttavaa onkin. Tai sitten on vaan jäänyt huomaamatta...
Eilen olin sitä mieltä, että ei vielä syntyisi. Nyt haluaisin äkkiä murun ulos, jotta päästään tutkimaan asioita. Eniten tosiaan harmittaa se, etten siis ilmeisestikkään saa vauvaa vierihoitoon. Tarkkailuun siis luultavasti vauva joutuu. Häneltä joudutaan sokereita tarkkailla tiheästi jo minun raskausdiabetekseni takia + nyt sitten muuten. Saanhan itse olla tietysti tarkkailuosastolla mukana, mutta se ei ole sama asia ollenkaan.
Mutta, mutta. Mieli yllättävän tyyni tällä hetkellä. Otetaan vastaan mitä saadaan. Ei nämä asiat pelkällä murehtimalla parane.
Unohdin eilen kaiken keskellä kertoa mittoja. Eli pojulla painoarvio tällä hetkellä 3136 g. Paikat edelleen sormelle auki. Kaula lyhentynty 1,5 senttiin ja vauva vahvasti kiinnittynyt. Eli oikeaan suuntaan ollaan menossa sentään
Possurokote Käyn sen tänään hakemassa. Toivottavasti ei nouse kuumetta tms jos synnyttämään joutuu piankin!
mukavaa päivää kaikki :hug: