*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Miss Mindy: mä myös niin odotan et pääsee liikkumaan kunnolla yms ilman mitään kipuja ja vaivoja. Ja ne "vanhat" vaatteet olis niin ihana saada päälle! :)
Mä myös esikoista odotan (yksin vielä) niin kyllä on välillä päivät niin turhauttavia.. Ei vaan kertakaikkiaan mitään tekemistä! :(
 
Miss Mindy Täällä saatu päivät kulumaan toistaiseksi ihan hyvin vielä..puolet päivästä on yleensä jo mennyt kun saa itsensä hilattua sängystä ylös :LOL: Mut nyt kun kaikki alkaa pikkulhiljaa olla valmiina vauvaa varten, niin luulen et tästä pian alkaa se tuskastuttava odotus..

Mua raivostuttaa suunnattomasti se, että kaikki hokee vaan että eise kuule koskaan ensisynnyttäjällä ennen laskettua aikaa synny...Nojoo ei ehkä synnykkään, mutta tarviiko sitä ny mulle jankata kokoajan :kieh:
 
kuittaan luetuksi =) , ja todellakin omaa kroppaa kaivataan täälläkin, ja ett mahtuisi taas omiin mukaviin vaatteisiin, nuo ainoat mammahousut kun on vielä toisesta vetoketjusta rikki, ja painaa ikävästi mahaan jäljet, napin ja vetoketjun jälki massussa :| mut enää ei todellakaan viitsi panostaa mammahousuihin, kun max 3-4 vkoa jäljellä.

ja erityisesti kaipaan sitä tunnetta, kun voi SYÖDÄ mitä ikinä huvittaa, välittämättä siitä, aiheuttaako se närästystä vai ei... :kieh:
 
Saya: taisit olla vaan niin stressaantunut siitä rokotuksesta että siitä tuli huono olo? Mä meinaan sain itteni ihan paniikkiin siellä sokerirasituksessa..Rupes odotusaulassa kylmä hiki puskemaan ja oksettamaan ja mietin vaan että nyt lähtee taju..Jotenkin sain hengityksen vaan sitten rauhoitettua ja olo parani.. :LOL: naurettavaa..ja sekin johtu varmaan vaan siitä että se labran täti sanoi että JOS tulee huono olo niin tuu koputtamaan ovelle ja tottakai sitten tuli huono olo :D

Mä voisin kans jo lähtee hakemaan tätä poikasta kotiin..tänään on tukisukat ollu jalassa koko päivän,on ne musta jonkin verran auttanut mutta tää maha alkaa olemaan ihan hillitön.. :ashamed:

 
Miss mindy mulla on yksi lapsi ennestään (4v) mut kyllä käy aika pitkäksi välillä päivisin! Oon kuluttanu aikaa siivoamalla ja kiertelemällä kaupungilla kirppiksillä ja kaiken maailman kaupoissa... mut kannattaa nauttia nyt tästä toimeettomuudesta, kohta on (onneksi!) kädet täynnä hommia! :heart:
 
Miss mindy, Ninni89 ja muut esikoista odottavat Mäkin odotan ensimmäistä vauvaamme ja välillä aika käy pitkäksi mutta ihmeen vähän on ollu tylsiä päiviä. Mua enemmänkin nyt jännittää, että mitä tuleman pitää ja miltä supparit tuntuu ja miltä vauva näyttää jne. Mullakin Miss mindy irtos eilen vähän limatulppaa ja säikähdin että oikeesti kohta synnytän, vaikka vielä voi mennä 2,5 viikkoa, ku LA vasta ens tiistaina. Välillä sitä jotenki havahtuu että oikeesti tulee vauva ja välillä unohtaa. Mulla aika kulunu suht hyvin sikis että voin lenkkeillä ja touhuta edelleen masuni kanssa hyvin. Samat vaatteet tympii (kahdet collegehousut, jotka vuoroviikoin jalasas :LOL: ). Miehenikin jo sanoi, ettei muista edes miltä näytän tai näytin farkuissa, joihin en kyllä ihan heti mahdukaan ku tuli painoa aikasta paljon :whistle:
Tulipas paljon ajatuksia ladeltua ja hyvin itsekkäästi, mutta kiva että voi kirjoittaen purkaa tuntojaan, vaikkei muita ehkä nää kiinnostakaan :LOL:
Onnea Thorille huomiseen ja voimia kaikille muilleki!
 
Mä koitin eilen ihan piruuttaan noita tavallisia farkkuja että meniskö ne jalkaan ja ne meni ihme ja kumma mutta kokonaa en niitä kiinni saanu..suosiolla pidän loppuunasti noita äitiys´housuja kun ei tässä kovin kauaa enää joudu toivottavasti kärvistelee.

Mä oisin kyllä jo niin valmis luopumaa tästä masusta kun joka päivä vaa supistelee ja selkää polttelee että mieluusti ottaisin pojan jo syliin.
 
Neuvolassa käyty, ja yllätyksekseni sainkin possurokotteen, siis kun itse halusin. Käsi on vain jonkin verran kipeä, toistaiseksi muita oireita ei ole ilmaantunut. Vauva on jo toosi alhaalla, ja kuten neuvolatätikin sanoi niin tän alemmas ei vauva kuulemma enää pääse kuin syntymällä =) Sf-mitta oli laskenut selvästi viikossa 40cm->36,5cm, eli siis todellakin laskeutunut. Arveli et vois syntyä ihan lähipäivinä, ja suotavaahan tuo olisi kun laskettuun ei ole enää kuin 3 päivää. Painoa on nyt tullut tasan 20 kiloa :eek: eli en taida ihan heti omiin vaatteisiin sopia, mutta eiköhän ne kilot pikku hiljaa lähde kun on edellistenkin aikaan. Vauvan kokoa tunnusteli ihan mahan päältä ja veikkaili et olis lähempänä 4 kiloa. Eli ei kuitenkaan ihan jättiläinen mitä olen pelännyt ison sf-mitan takia.

Olitkohan se sinä ninni89 jolta sitä limatulppaa oli jo irronnut. Itseltä sitä on tullut nyt ainakin viikon ajan vähän kerralaan mut yhdessä kasassa ollaan. edellisen lapsen aikaan tais mennä ainakin vikko tulpan irtoamisesta ellei enemmänkin ennen kuin syntyi. Eli ei välttämättä tarkoita et synnytys käynnistyy ihan heti, toki niinkin voi varmasti käydä.

Thorille tsemppiä huomiseen!!

Ihanaa kun tulee vauvoja taas lisää, omankin kun pian toivottavasti saisi.

Säde ja poitsu 39+4
 
Thorille tsemppiä huomiseen koitokseen!!

Huomenna olis sitten taas neuvola. Tuntuu toisaalta niin turhauttavalta käydä siellä viikon välein...

Mäkin olisin jo niin valmis luopumaan tästä mahasta. vaikka olo on sinänsä ollu hyvä kokoajan, mutta kyllä tää tympiin alkaa :whistle: Monet vanhat housut menee kyllä joten kuten jalkaan. Mutta ei niitä kyllä kiva oo käyttää, kun sen verran kumminkin painaa ja puristaa alamasua. Toisaalta taas tuntuu, että ei oo vielä yhtään valmis...tai ei oo jotenkaan sisäistäny asiaa, että se voi tapahtua jo ihan milloin vaan.

Aika on kulunut ihan hyvin. Onhan mulla tässä ennestään nämä 4 ja 1,6 vuotiaat lapsoset. Muutenkin oon koittanu keksiä paljon kaikkee tekemistä. harvoin on päiviä, että vaan ihan kotosalla tulis oltua. Mutta nyt tuntuu, että nää viime päivät on menny tooosi hitaasti...

Sonja ja poju 39+1
 
:heart: Kaunis kiitos kaikille onnen toivotuksista! :heart:

Olen tehnyt meidän marraskuun pinon jo valmiiksi, mutta laitan sen sitten koneelta viimeistään sunnuntaina käyttöön. :saint: Aatelkaa, pari päivää enää ja sitten olisi meidän kaikkien (suurimman osan) vuoro! :whistle:

Paljon paljon tsemppejä kaikille masuystäville ja tuun päivittelemään heti innoissani, kun pääsen. :LOL:

thor ja rinsessa, kahden tunnin päästä 40+0 POKS! (Oli pakko saada melkein poksua tuo... ;) )
 
Mäkin odotan ensimmäistä lasta, ja meinaan tulla hulluksi!!!!! Päivät on nimittäin TOSI tylsiä, varsinkin kun on yksin kotona ... Ja siinähän sit miettii kaikenlaista. Kuten että MILLON synnytys alkaa????
Ja tänään neuvolassa sanottiin, ettei se ole vielä edes kiinnittynyt. Mua toi tieto masensi, vaikka voihan se kiinnittyä synnytyksen yhteydessä vasta, mutta silti |O
Ei jotenkin pysty keskittymään mihinkään järkevään, tuntuu vähän samalta kun pienenä kun odotti joulua....:D Mutta tässä tunteessa on " vähän" enemmän kauhua mukana ....

Mä sitä paitsi kerään täs loppuvaiheessa kiloja. Meni monta kuukautta ettei mitään. Vois mennä syömään --------> =) Niin ja farkut, onhan niitä ikävä, mutta en todellakaan kokeile jalkaan, koska muuten masentais ehkä vielä enemmän :whistle:
 
Miss Mindy kyseli miten päivät saa kuluun. Ja voin kertoa, TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ on. Kaupoissa on tullu kierreltyä vähän turhankin paljon ja oon yrittäny keksiä kaikenlaista ohjelmaa, mut kyllä silti aika käy pitkäksi. Täytyy nyt jotenkin yrittää nauttia tästä toimettomuudesta, kohta sitä hommaa piisaa.

Mä olisin kans jo ihan valmis luopuun tästä mahasta, vaikkei se mitenkään teillä ookkaan. Olishan se kiva ahtua normi vatteisiin ja etenkin sais vihdoinkin nauttia SYÖMISESTÄ. Voih, sitä hetkeä todella odotan kun pääsen tästä pahoinvoinnista eroon. |O

Thor kovasti tsemppiä huomiseen koitokseen :hug: :hug:

Koskakohan alkaa vauvoja synntymää oikein urakalla, kohta kuitenkin jo alkaa marraskuu =)

Oireita odottava :whistle: Milli ja beebi 39+5
 
kuulumiset kuitattu... piti jo nukkua, mutta närästyshelvetti irti taas :kieh:

ja kiloista sen verran, että täällä kotivaakan mukaan tullut peräti yksi kilo lisää näin loppumetreillä vielä, ihan kauhistuttaa mennä taas neuvolan vaakalle, ja mitähän se sf-mitta mahtaa ollenkaan näyttää :ashamed:
 
Heipä hei

Merkkailen luetuksi.. huomenna menen ottamaan sikainfluenssarokotteen. Olisi ollut aika jo maanantaina mutta jänistin :D Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille kohta synnyttäville (vaikka kai me kaikki kuulutaan kohta synnyttävien joukkoon ;) )

söpis ja neiti 37+2
 
:wave:

thor: tsempit täältä!! :hug: :D

Täällä yöllä valvottu 3tuntia supistusten takia ja sitten nukahdin |O ja nyt kuten arvata saattaa kaikki on jo ohi!

päivien kulumisesta ollut puhetta,täällä ei kyllä ole sellasta ongelmaa kun on tuo 2,5v uhmaikäinen neiti piristämässä päivää! mutta muistan kyllä kun tyttöä ootin ni voi taivas kun aika ei kulunut,kävin joka päivä 2 kertaa lenkillä ja kirjastoissa kävin paljon!

Tänään ois ohjelmassa kaappien siivousta,keittiön ja kodinhoitohuoneen kaapit pitäisi vielä siivota ennen vauvaa :heart:

Mies oli hyvä eilen hyvä kun yhtäkkii tajus että "olikos se la jo ENS VIIKOLLA?" siisi tiesi kyllä että on 5päivä mut tajus sen varmaan kunnolla vasta,että se tosiaan on ihan nurkan takana :eek: :D

palailen taas, supistuksia kaikille :D

niina ja jätkä (?) 39+1 :heart:
 
Huomenta -särkevää sellaista. Mä nyt sit onnistuin saamaan tuosta possupiikistä ne pahimmat oireet. Elikkä eilen muutamia tunteja piikin jälkeen alkoi käsikipu lievänä. Otinkin siihen sitten suoraan gramman panadolia. Mutta illalla noin 10 tuntia piikin jälkeen alkoi tuntua olo hieman flunssaiselta. Olo sitten pahenikin ihan tunnissa pahemmaksi. Jalkoja särki aivan julmetusti ja silmät oli ihan sumeena. Siten kun pahassa flunssassa tuppaa olemaan. Särkylääkettä naamaan taas gramma ja aika pian säryt helpottivatkin jonkin verran. Lämpöinen olo oli, mut en edes mitannut, kun mulla ei oikeestaan ikinä tule edes lämpöä. Päänsärky oli kova myös, sitä ei lääke vienyt.

Yö oli sitten tosi levoton! Järkyttävä palelu jatkuvasti ja kipua ja särkyä joka paikassa. Nousin tuossa kolmen jälkeen mittaamaan kuumeen, kun en pystynyt paikallani olemaan ja unikin oli hukassa. Kuume oli noussut 38,8 asteeseen! Särkylääkettä taas kehiin gramma ja söin siinä jugurtinkin. Oli kova nälkä ja paha olo. Jano oli myös koko yön melkoinen. Käperryin sitten valvomisen ja hesarin luvun jälkeen sohvalle, jossa sainkin nukutuksi pätkittäin. Lääke auttoi laskemaan kuumeen, mutta päänsärky ja omituinen olo on edelleen. Särkyjä enää tosi vähän jaloissa tai muualla...

Saa nähdä kuinka tämä päivä etenee. Luultavasti säryt palaavat vielä. Onneksi juuri eilen käytiin apteekissa täydentämässä panadolvarastoja! (ps. panadol on pers...stä!)

Koitan tästä saada itseni liikenteeseen sen verran, että jaksaisin viedä pojan päiväkotiin. Toivottavasti en pökrää matkalla! En oikein viitsi pitää kotonakaan, kun olon pahentuessa en jaksa muuta kuin maata/nukkua varmaan. Mieskin meni niin aikaisin töihin, ettei voinut poitsua viedä...

Toivottavasti harvalla muulla oireet tulevat näin pahoiksi. En kuitenkaan kadu rokotusta.. jos olo nyt tällainen, niin mites sitten itse oikeassa taudissa??!! :eek:

EDTA 38+3 (joka toivoo, ettei synnytys käynnistyisikään ihan vielä...)
 
Huomenta!

EDTA Näköjään kovasti vaihtelee possupiikin sivuvaikutukset... mulla edelleen mietinnässä ottaako vaiko eikö, tasan viikko aikaa miettiä, sama koskee koululaisten rokotuksia. Kurjaa viimesillään kärvistellä vielä päänsäryn ja lihassärkyjen ja kuumeen kourissa, vielä jos synnytys siihen samaan , mut tosiaan jos oireet tota luokkaa, mitä ne on sitten itse possuflunssassa? :|

Täällä tänään neuvola päivemmällä, palailen kertomaan tuoreet kuulumiset... valmiiksi jo kauhistuttaa mennä siihen vaakalle :ashamed:

Kuiskaten 36+6
 
huomenta =)

täällä taas herätty aamuyöstä eikä uni tullu enää silmään, senkin takia varmaan tuntuu päivät niin loputtoman pitkiltä kun ne alkaa jo 03-05 välillä jee :/

EDTA voi ei, olet saanu kyllä pahimmn sortin oireet, ihan ku ei ois muutenkin jo tuskailua tän olon kanssa nii sit vielä tuolleen käy, höh!

minä kans odotan esikoista joten päivisin on todella tylsää kun ei keksi mitään tekemistä, ei voi kaupoillakaan juosta joka päivä ku rahat loppuu, siivousta tämä kämppä kyllä vaatis mutku ei jaksais blääh :whistle: ja kaikki muut on tietenkin töissä/opiskelemassa joten ei auta kelleen soitellakkaan :ashamed:

joulukortteja oon alkanu väsäileen mut ei sitäkään joka päivä jaksa tehä..

thor todellakin poksuu tänään 40+0 ja saa vauveliinin syliin, ajatelkaa, vastahan me oltiin täällä palstalla riemuitsemassa haaleista haamuviivoista testissä... ihan itku tulee taas herkkiksellä kun miettii, että me ollaan ihan loppumetreillä jo, vaikka helmi-maaliskuussa ajatus marraskuusta oli niin kaukainen ettei jaksanut välikuukausiakaan laskea :D ja ylihuomenna alkaa "meidän" kuukausi :heart: ihanaa!

 
Mulla taas yksi erittäin katkonainen yö takana. Argh. Käteenkin särki possupiikin takia mutta mulla riitti se gramma panadolia helpottamaan olon eikä mitään muuta oiretta vielä ole tullut eli EDTAlle kaikki sympatia! Toivottavasti nyt synnytys käynnistyisi vasta kun olo helpottaa :flower:

Tylsää on täälläkin joka on ehkä hiukan kummallista kun onhan mulla koira ja 1.5v esikoinen seurana päivät. Mutta ulkona ei voida oikeastaan olla koska mulla ei vaan ole enää tarpeeksi lämmintä vaatetta enkä viitsi ostaa mitään tätä (toivottavasti enää esim. muutaman päivän mittaista) loppuraskautta varten ja sisällä noh.. kyllä me leikitään paljon ja piirretään mutta aika käy pitkäksi. Sitten iltapäivisin kun mies pääsee töistä ja ottaa "lapsenhoitovastuun" niin usein vasta tylsää onkin! :eek: Pojat leikkivät ja ulkoilevat ja roikun siinä mukana mutta en oikein jaksa enää lähteä esim. tapaamaan kavereita tai kaupoille kun siitä on seurauksena mieletön selkäsärky (mutta ei supistuksen supistusta). Eli koiraakaan en uskalla yli 30min lenkeillä käyttää ja nekin lenkit menevät hitaasti. Kuten aika nyt. :LOL:

No ei tässä sinänsä valittamista kokonaisuudessaan vaikka siltä kuulostaakin :D

Muoks:
tästä postauksesta jotenkin tajusin miten ankeita meidän päivät on ja soitin samantien mammakaverille, mennään heille leikkimään tunnin päästä. Jee!

Kohta poksuu viikot taas \o/

Mamacita- ja rv 37+6
 
ainiin, tuli noista joulukorteista mieleen vielä sanoa että esikoista odottaessa tein ristiäiskutsut itse ja aloitin niiden askartelun varmaa rv 35 jo :D mutta oli jalanjälkeä vajaat valmiit kun poika syntyi! Että siinä joulukorttien lisäksi tekemistä jos joku kaipaa,ristiäisten suunnittelu =) Vieraslista,tarjottavat,kutsukortit,NIMI!, kummit, tila missä ne pidetään...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
ainiin, tuli noista joulukorteista mieleen vielä sanoa että esikoista odottaessa tein ristiäiskutsut itse ja aloitin niiden askartelun varmaa rv 35 jo :D mutta oli jalanjälkeä vajaat valmiit kun poika syntyi! Että siinä joulukorttien lisäksi tekemistä jos joku kaipaa,ristiäisten suunnittelu =) Vieraslista,tarjottavat,kutsukortit,NIMI!, kummit, tila missä ne pidetään...
tuo onkin hyvä idea :D ja jos tekis joulukortit itse myös!

olipas hyvä idea!

en näköjään osaa edes lukea tai sitten ymmärryksessä on vikaa :D kirjoitit juuri noista joulukorteista ja mä siihen heti perään että joo,joulukortteja vois myöskin tehdä :headwall: :LOL:
 
Minä liityn myös tylsistyneisiin!!!! Päivät on niiiiiiin turkasen pitkiä, eikä oikein keksi tekemistä. Jotenkin on ikävä töihinkin, tuntuu, että on ihan tipahtanut jonnekin ulkopuolelle kun ei ole enää sellaista yhteisöä ympärillä... Onneksi vauvan syntymän myötä myös tekeminen lisääntyy. Tällainen kotona käkkiminen ei kyllä todellakaan ole mun juttu.. Kaikki ajatukset pyörivät koko ajan tulevan synnytyksen ympärillä ja jotenkin sitä on niin latauutunut kun kovasti odottaa jo tositoimiin pääsyä. Pitäisi toki osata nauttia tästä loppuodotuksesta ja ajasta kahdestaan miehen kanssa, mutta ei se jaksa oikein innostaa kun haluiaisi jo käärön maailmaan ja aloitella arkea perheenä. Ystävä kävi eilen koluamassa vaatekaapillani itselleen pikkujouluvaatetusta ja siitäkin tuli sellainen olo, että olisi ihana mahtua vanhoihin vaatteisiin kun nyt on tullut oltua viikkotolkulla samoissa mamma-oloasuissa :D Tulipas vuodatettua, mutta kylä helpotti :D

Taidanpa soittaa kosmetologille ja varata ripsien ja kulmien kestovärin....jos olisi vähän ihmisen näköinen sairaalassa sitten kun sinne viimein pääsee :)

Tsemppiä kanssamasut, kyllä meidän myöhäistenkin vuoro vielä tulee;)

Milliz + toukka 37+1
 

Yhteistyössä