*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Mindy:
En halua pelotella mutta aika järkytys oli lukea iltalehden lööppi possurokotteesta http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009103010514652_si.shtml

Sveitsi rajoittaa sikainfluenssarokotteen käyttöä. Rajoitukset koskevat Pandemrix-rokotetta, joka on käytössä myös muun muassa Suomessa.
Sveitsin viranomaisten mukaan rokotetta ei anneta raskaana oleville, alle 18-vuotiaille eikä yli 60-vuotiaille.
Öö...he "vaihtoivat" rokotteen sveitsiläiseen eli käyttävät kyllä hyvin samanlaista rokotetta mutta ei ihan samaa :D .


Minä otan rokotteen pitkän harkinnan jälkeen. Hyöty on suurempi kuin haitta. Ja olen lukenut ja kysellyt ja kysellyt ja kysellyt asiasta. Ainoa mikä nyt harmittaa niin ilmeisesti se aika että suoja on päällä on 2 viikkoa ja joidenkin lähteiden mukaan vauvalla suoja olisi vasta 5 viikon päästä eli ei ihan kerkeä näillä näkymin saamaan koko suojaa mutta edes jonkinlaisen ja jos nyt imetys onnistuisi niin sitä kautta sitten.

Muuten tänne hyvää.
 
kuulumiset kurkattu taas...

erehdyin syömään tuoretta mokkapalaa ja nyt saa kärsiä seurauksista, närästyshelvetti sai vallan taas :kieh:

Possupiikistä pian 6 tuntia, eikä vielä minkäänlaisia oireita, ei edes piikityskohdassa arkuutta :saint:
 
Röh, röh -kuulumisia :snotty:

Täällä alkaa olo olla jo voiton puolella :wave: . Hönö olo on ja päätä särkee, mutta kuume pysynyt nyt poissa. Ihan muutamassa tunnissa olo parantunut huomattavasti! Mahtavaa!!! :) :) :)

Mukava kuulla, ettei monellekkaan ole tullut pahoja oireita piikistä. Aika harvinaistahan nämä mun olot vissiin on, mutta tuo käsikipu kyllä useimmilla. Ja vaikka jotain tulee, niin voinpi nyt kokemuksella sanoa sen menevän suhteellisen nopeasti ohi. Melkein jo jaksaisi lähteä synnyttämään :eek:

Äsken tuli sohvalla maatessa hurja paine tuonne alakertaan. Ei suoranaisesti suppaillut, mutta tuntui että poitsu venyttelee paikkoja... Kovasti haluttaisi jo nähdä vaavi =). Vaikka edelleen huolettaa kysta päässä. Olen ehtinyt tässä päivän maatessa miettiä jo pahimpia kauhukuviakin... toivon kuitenkin niiiiin sydämeni pohjasta, että vauvalla olisi kaikki kunnossa. Ainakin siten, ettei joudu kärsimään. Mulla vaan itku meinaa tulla, kun ajattelen sitä että vauva viedään tarkkailuun ja mä en saa olla hänen vieressään jatkuvasti. Yksin yötä osastolla, vauva toisella :'( .

Noh, nyt parempaa mieltä taas kehiin. Meillä seuraavana vuorossa herkuttelua pastasalaatin ja isännän tekemän valkosipulileivän parissa =P.

Mukavaa iltaa ja viikonloppua :hug:
 
Onnea vauvansa saaneille :flower: =)


Täällä ahistaa niin älyttömästi kaikki mahollinen:/ Miehen yt-neuvottelut ja sikatauti mm. :/ Öisin ei oo tullut nukuttua.

Jotkut ovat valittaneet tekemisen puutetta...Voikun mullakin ois, mutta kun on 4 lasta niin ei todellakaan ole tekemisen puutetta/levähdys aikaa...

Meillä tuota sikarokotetta saa vasta maanantaina ja nyt toivon että synnytän ennen sitä, koska en todellakaan tiedä mitä tekisin...Eilen olin ottamassa ja tänään taas en. Luultavasti se on meillä jo myöhästä kun paikkakunnalla epidemia jo käynnissä. Pelottaa vaan että jos saan taudin nyt ennen synnytystä niin miten synnytys menee ja joudunko olemaan erossa vauvasta?! Oon varmaan ylihysteerinen asiasta...Vielä vko sitten en osannut ressata asiasta, mutta kun tauti leviää nyt kuin kulovalkea täällä pikku paikkakunnalla niin alkoi kummasti pelottaan....
Ja toisekseen tuosta rokotteesta oon kuullut nyt paljon kauhujuttuja... Ja eräs tuttu lääkäri ei suositellut sitä tässä vaiheessa raskautta.

Eli vauva vois tännekin jo syntyä, vaikka olo onkin erinomainen muuten :)

Onni ja rääpäle rv39+3
 
iltoja!

täällä ollu jo toista päivää itkuherkkis fiilari, kaikki asiat tuntuu ahistavan ja yksi niistä toi himputin possurokote ku mietin koko ajan et mitä jos ja mitä jos ja en vaan osaa päättää :/

ja tänne heti itkemään ku ois mun ja miehen viimenen "vapaa viikonloppu" ilman lapsia (ellei mene yliaikaseks mut silti) nii eikös tuo kutsunu kavereita meille alotteleen ja ryyppäävät nyt alakerrassa :'( onmpa kiva raskaana ollessa yksin täällä istuksia kun muut juopottelee ja vielä kun mies niin ylpeänä sanoi viikko sitten että enää en ota ku LA niin lähellä, nii eipä pitäny paikkaansa. ihan itken nyt ku niin suututtaa :'( ku kaipais sitä toisen seuraa näin loppumetreillä ja ku muutenki oon kaiket päivät yksin nii nyt sit illatkin :( sori vuodatus mut helpottaapa ees vähän oloa =)

kai se on lähettävä kättärille kohta taas näytille ku jo kolmas päivä kun vauva ei kunnolla liiku. siis liikkuu vähäsen et tökkäsy tuntuu sillon tällön mut paaaaljon vähempi liikkeitä ku aiemmin. Ärsyttää vaan sinnekki lähteä yksin makaamaan käyrille kun kaikki on varmasti hyvin, kotidopplerilla sykkeet kuuluu hyvin jne. mut mentävä kai se on, vedän enste sokeria koneeseen ja kattelen josko virkistyy mut jos ei niin lähen..

piti jostain ihan asiastakin sanoa mutta jo tyhjeni pää ku marmatin :ashamed:
 
Kuulumiset luettu, tekstiä tullu taas hirmusesti!

tupuna21 :hug: Juu, ei todellakaan oo hauskaa katsella tommosta...

Neuvolassa käyty tänään.
rv 39+2, (38+2)
rr 120/78, (120/68)
paino pysyny samana
pissa puhdas
hb 120, (107)
sf 32, (33)
rt1, (rt1)
kaikki siis ihan kunnossa.
 
Tänään 39+2

Aamu puoli kahdesta on supistellu, nyt siis supistuksia 18tuntia. päivällä tuli hieman verta ja limainen veriklöntti.
Nyt supistuksia noin neljän minuutin välein. Kohta lähdetään laitokselle. Voi syntyä tulokas jo ensi yönä, hyvällä tuurilla.
 
Varrille onnea synnytykseen! =) kuulostaa että se on menoa nyt... (voi kun ois itselläkin...)

Mielettömän turhautunut olo. Kaikki ärsyttää... :headwall: syntyis jo tää vauva!! *höyryä nousee korvista*

tupunalle jaksuhalit... :hug: tiedän miltä tuntuu kun mies lupaa ja silti lähtee juomaan, mun ukko oli samanlainen silloin kun esikoista odotin, nyt on onneks aikuistunu ja pitää sanansa ja muutenkin rauhoittunut. minkä ikäinen sun miehes on?

piti muillekin kommentoida mut aivot vetää viivaa...

Nunneliini 37+4
 
Emmama Kiitos synnytyskertomuksesta!

Mulla on takana kiireinen päivä. Herätys on ollut jo kuudelta ja siitä asti on paineltu sinne tänne. Olen saanut paljon asioita hoideltua, mutta rahaa on mennyt paljon enemmän kuin piti. Nyt pitäis vielä jostain maksaa laskut :eek:
Päätin siirtää sen sovinnolla huomiseen...olen nyt niin väsy ja tiedän, että joudun jättämään maksamatta joitain laskuja...enkä jaksa nyt alkaa laskeskella. Auto ei sitten mennyt läpi katsastuksesta ja mulle sattui vielä elämäni ensimäisen kerran todella ärsyttävä katsastusmies.
Mutta...iloisisakin uutisia on...eli vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin. Kävin äitiyspolilla aamulla ja olin käyrällä sekä ultrassa. Painoarvio oli nyt 3500kg. Mun hämmästyksekseni nämä supparit eivät sitten olleetkaan tehneet oikeestan paljon mitään tuolla ....kohdun suu on vain sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm. Eli vain tuolla kohdunkaullalla on tullut muutoksia. Muuten neuvolassa sanottiin, että vauvan pää on jo kiinnittynyt...ihmettelinkin sitä, kun aikaisemmatkaan eivät ole kiinnittyneet....niin sairaalassa lääkäri totesi nyt, että ei ole.

Mulle ei tuo aika kylläkään tule pitkäksi....päinvastoin on ihan liikaa tekemistä. Pitäis saada alakerran vessa pestyä ja samoin kodinhoitohuone. ...tekemistä on vaikka ja kuinka.
Tänä yönä lupasin hakea tyttäreni juhlimasta...soittelee sitten joskus aamuyöllä varmaan ja pojalle tulee kaveri yökylään. Koirien kanssakin on vielä iltalenkki tekemättä. Odotan tosiaan sitä tunnetta, että kaikki olisi valmista täällä kotona...synnytystä ajatellen. Mutta onneksi ehdin juosta tänään näillä tärkeillä asioilla!!

Zera 39+5
 
Kaikkien kuulumiset luettu! Jaksu :hug: kaikille tasapuolisesti!

Kuiskaten, tapaaminen ensi viikon to klo 10 on ok. Tosin en vielä ole varma ehdinkö sinne tulemaan, taasen sattui neuvola samalle päivälle. Palaillaan...

Jippii, jälleen yksi etappi saavutettu - rv38 alkoi tänään eli 37+0 POKSISTA POKS!

Esikko77 ja Möhköfantti 37+0
 
Schnappy79: Hui, mikä päivä tosiaan, mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin :hug: Kiva kuulla, että Edtanolo helpottaa jo =) Onnille ja Tupunalle jaksamisia :hug: Varrille tsemppiä oikein paljon :flower: :) Hyvä, että Zera sait tärkeimmät hoidettua, itsellänikin kivi vierähti, kun sain viime viikolla ne akuutimmat hoidettua. Nyt totesinkin, että ei täällä varmaan koskaan liian valmista vauvaa varten ole, mutta ei kai ole mahdollistakaan eli mun puolesta tervetuloa vauva!
(.) Selkä edelleen jomottelee ja pienen tauon jälkeen supistellut taas astetta kipeemmin. Osittain tuntuu jo mahankin puolella. Miksi nää alkaa aina yötä vasten? Just vein esikoisen nukkumaan, tosi kurjaa olisi herättää sitten kesken unien, kun pitäis hoitoon lähteä :| No tuskinpa vielä tänä yönä lähdetään kuitenkaan...
 
huih varri:lla taitaa olla tosi kyseessä, ihanaa :flower: :heart: =)

nunneliini ei tuo mies taida koskaan rauhottua ku aina on menossa, ikää hällä siis jo 40 ja 3 lasta ennestäänkin mut niin vaan yökerhot jaksaa kiinnostaa joka viikonloppu. eniten ärsyttää se ku niin rehevänä viimeks sano et no en tietenkään enää lähe ku lähtö voi olla koska vaan, tottakai kannan vastuuni ja olen kotosalla.... nii'in, kotosalla ympäörikännissä ja kohta baariin :/

rupesin laskemaan liikkeitä mehun juonnin jälkeen nii tuli vartissa jo 11 liikettä eli nou hätä eikä tarvi mihkään lähteä, pääasia tietenki et vauvalla kaikki hyvin =) :heart:

taidan taas valvoa koko yön ku olen tämmönen kummajainen etten osaa laittaa nukkumaan enneku mies on tullu kotiin (yleensä joudun hakemaan sen ku viimeset baarit menee kii ku ei saa taxia, tiedän, oon liian kiltti, varmaan vähenis toi meneminen ku sais kerranki kävellä stadista kotiin :kieh: ) mut vaikken hakisikaan niin valvon ja ku ukko viimein tulee olen jo yliväsynyt enkä saa unta. ja sit ärsyynnyn sen viinanhajusta ja kuorsausta :headwall:

voi kun nyt tosissaan jänskättää varrin puolesta, minäkin jo niin haluan synnyttämään =)
 
tupuna miehiä on välillä vaan kestettävä,ei ne monestikkaa lupauksia pidä :hug:

Taas mulla on kokoillan ollu masu ihan kuralla ja vähän aikaa sitte kun piti taas asialla käydä niin mulla rupes masu ihan tärisee sen jälkeen..onko kellää muulla käyny niin??Aikasemmissa muistan samanlaisen tärinän esiintyneen ponnistusvaiheessa enkä vessassa käydessä.

 
Kuulumiset kuitattu luetuksi!

Possupiikistä 10 tuntia, ja rokotettu käsi hivenen arka, ei mitenkään haittaavasti, nostettaessa tuntuu lievää kipua, saa nähdä, miten tästä muuttuu vielä, vai selviänkö näin vähällä. Panadolia ei ole vielä ollut tarpeen ottaa.

Kuiskaten 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
tupuna miehiä on välillä vaan kestettävä,ei ne monestikkaa lupauksia pidä :hug:
ihan pakko kommentoida tähän että tuollaista ei kyllä todellakaan ole pakko kestää :eek: henk.koht tuollainen lapsi saisi lähteä ovet heiluen jos kerran niin kovasti menojalka vipattaisi. Lapsuus alkoholikodissa riitti kattamaan koko elämäksi tyhjät lupaukset viinan takia,sen jälkeen en koskaan enää alkoholille kakkoseksi ole suostunut enkä suostu.

Kyllä omalta mieheltä voi ja pitää saada luottaa siihen että lupaukset pidetään! Ihan itsestäänselvästi.

Tupuna21 kauheasti tsemppejä sinne todella vaikeaan tilanteeseen :flower:
 
jaahas.. tää taitaa kans tehä lähtöä :eek: AAAPUUUUVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ennen ei ookaan ottanu selkään.. ja se piruperkele sattuu... taidan sittenki ottaa kaikki lääkkeet mitä voi :LOL: ei tällasta voinu muistaa..

täs 4 asti ollu hereillä ... alkanu pikkuhiljaa supistusten väli pienenee.. onneks pikkuhiljaa.. kerkesin pakkaa laukun jne :D Ei kyl ees naurata.. saaks tän PERUA??? |O
palailen jos väärä hälytys :D
 
Varrille ja CrystalBluelle voimia matkaan =) :heart: , aivan mahtavan jännittäviä aikoja täällä jo elellään!!!

Täällä on viimeyö nukuttu hyvin. Pitkästä aikaa ei supistellut kummemmin :) . Aamulla sitten hieman heiluteltiin peittoja...niin siis ei tunnu omalta alapäältä tuo värkki enää. Todellakaan ei saanut mitään tuntumaa, paikat aivan turrana :| . Isosta O:sta puhumattakaan!!! Kaikenkukkuraksi eiköhän alkanut vetään suonta jalassa :LOL: . Ukkorukka, varmaan mietti et ei h.. xzvczxcvn..tti. Saas nähdä oliko tuo viimeinen kerta sitten viikkoihin!

Indo ja Ebba 36+6 (HUOMENNA POKSUUUUUU!)
 
:wave: :wave:

varri ja cb onnea vauvanhaku matkalle!! Täällä rupes ihan jännittämään :D

Täällä kaikki hyvin,tyttö vaan valvotti koko yön ja päätti sitten nousta ylös jo puol 6 |O Et tänään ei kiitos synnytystä tänne :saint:

juomisesta: Meillä onneksi mies ei oo juonut lainkaan koko raskauden aikana tai on se siis muutaman kaljan ottanut joskus iltasin mutta mihinkään ei oo lähtenyt!

hauskaa päivää kaikille ja supistuksia meille :LOL:

niina ja jätkä (?) 39+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Voi että mua ahistaa tää olotila.. :headwall: närästää ja kolottaa ja pissattaa KOKO ajan. Onneks tiedän etten oo ainoa :D

Nyt ällötys alapää juttuja...Mulla on nyt varmaan viikon tullut semmosta vihreen keltasta,sitkeetä valkovuotoa,onkohan ihan normaalia? ei kutise kumminkaan et ei luulis mitään hiivaa tms olevan..

Nyt on poitsulle sänkykin koottuna,suurin osa vaatteista pesty,sairaala kassi ja kotiutumis vaatteet pakattuna että ei muuta kun tervetuloa vaan :D

hannanmamma 36+6 :heart: :heart:
mulla tulee kanssa tommosta ihan samanlaista limaa..on tullu jo ainaki 2 viikkoa jos en aivan väärin muista
täällä kanssa tullut jo ainakin 3viikkoa mutta joukossa ei kyllä ole ollut yhtään verviiruakaan joten mitälie limaa :x
 
No ei tullu lähtö ei :LOL: Kipeesti supisti vissiin pari kertaa vielä, kun menin nukkumaan, mutta muuten oli enempi tätä jomotusta. Kerran tyhjeni taas vatsakin yön aikana ja jomotus siis jatkuu, mutta nyt ei niin kipeesti. Pidin illalla lämpöpakkaustakin tuossa alaselällä ja voi, että se lämpö teki hyvää :heart: Mä näköjään aloitan oireilun vaan hyvissä ajoin ;) Aika mukavasti sain kuitenkin levättyä eli tosin kuin Niina22, niin mä voisin tänään lähteäkin :LOL: Jos vaikka valoisaan aikaan pääsis aloittelemaan ;)
Tsemppiä myös CB!
Ei sais nauraa, mutta Indon kuvaus viimeisillään raskaana olevan seksistä :LOL: Meillä on välillä meni jo puolessa välissä tommoiseksi, että joku muu paikka ei ns.kestänyt. Nyt ei ollakaan viikkoihin edes yritetty, kun aiheutti viimeksi semmoisen kestosupistuksen, mikä ei siis meinannut hellittää ollenkaan :eek: Toisaalta tekis mieli kokeilla tekeekö se jotain näille supistuksen tapaisille, mutta se oli niin erilaista kipua viimeksi, että taidan jättää väliin.

Lauantaita toivotellen: Mimona ja pikkuinen 39+6
 

Yhteistyössä