*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poksujille onnea.. :)

Jennylin,Miyakin,aniljan ja pikkuruisen neuvolakuulumiset luettu, onnea niistä.. :)

Omia neuvolakuulumisia..
rv 26+1 (22+1)
paino +775g (+100g), yhteensä tullu noin 4kg alusta
RR 130/74 (120/64)
Hb 120 (120)
pissa puhdas (puhdas)
turvotus +/- (+/-)

SF 25 (22), lapsiveden määrä Normaali
sydämen syke 137 (140)
liikkeet ++ (+)

navan seutu kutisee.. terkka sano et perusvoiteella pitäs rasvata ja seurata ettei kutina leviä muualle... töissä on raskasta olla näillä helteillä.. :( ens viikolla siis olis sokerirasitus, saas nähä miten käy..

TB 26+1

Kaikkien kuulumiset luettu! :wave:

Tervetulotoivotukset uusille!

Meikäläiselläkin on jonkinmoinen sisustusvimma, tosin ilmenee koko kämpän siivoamisena katosta lattiaan ja huonekalujen uudelleen järjestämisenä.

Meidän vaatekaapista löytyy jo pestyinä pikkuiselle vaatteita kokoluokassa 56-68. Eniten kokoa 62. Vielä mahtuisi muutama body ja potkari eli ihan vielä ei vaatteita ole omasta mielestäni riittävästi.

Vauvan liikkeistä sen verran, että olen huomannut tässä näinä siivouspäivinä olevan vähemmän liikkeitä. Saattaa olla siinä perää, että kun äiti tekee paljon fyysistä hommaa, liikkeitä ei juurikaan tunnu eli todennäköisesti masuasukki nukkuu tai jotain. Äsken viestejänne lukiessani kävi mahassa aikamoinen melske. Todella ihana tuntea liikkeitä jo istuessakin! :heart:

Esikko77 ja Möhköfantti 24+4

Planbaby ja muut joilla vähempi liikkeitä ollu, "kiva" kuulla et muillakin on samaa, jospa se ois ihan normaalia.. en oo kyllä pahemmin kerenny istuskelemaan niin oisko siitä ettei liikkeitä tunne, ja nyt kun niihin on jo vähän tottunut niin jospa niitä pienempiä potkuja ei silleen ajattele?

Nyt kyllä rummuttelee pieni tuolla, taidan mennä vihdoin suihkuun ja nukkumaan, pitää vähän aikaa pötkötellä ja "seurustella" masuasukin kanssa ennen nukahtamista vielä.. =)

Voi että mulla on hirveä vauvankaipuu, tuntuu välillä niin pitkältä tuo aika tuonne marraskuulle, haluis jo päästä tutustumaan tähän pikkuiseen :heart: *huokaisu*

Nunneliini & Papu kultapieni 25+1

Hei vaan kaikille täältä kaukaa Kaakkois-Aasiasta B)

Täälläkin vauvahankinnat vaan lisääntyvät! Nyt jo hankittuna sänky, sitteri, turvakaukalo, kantoreppu, lakanoita, pyyhkeitä, muutama lelu, sängyn reunasuojus, hygienia juttuja ja vaatteita. Vaatteita en ole hankkinut kuin pääasiassa 56 senttisinä, koska tuleva asuinmaa ei vielä tiedossa (ehkä vuodenvaihteessa)ja molemmat edeltävät muksut olleet pieniä. Voi olla et mennään kylmään tai lämpimään, niin ostelen sitten kun se selviää. Vaunujakin olen katellut ja tällä hetkellä vahvana Quinny Speedi kopalla ja värillä Fudge. Aivan aluksi meillä on nuo Quinny Zappit turvakaukalon kans, mut haluaisin sellaiset kunnon vaunut niin pääsis kärrytteleen :D .

Tänään olisi käynti normaali tarkastuksessa, jonka tekee siis synnytyslääkäri. Samalla olis eka kerta mennä sinne sairaalaan, jossa synnytän. Tosi mielenkiintoista nähdä paikka :) ! Toivottavasti olis kiva. Pitäkää peukkuja!!! Ens käynnin yhteyteen ajattelin pyytää kierroksen synnytysosastolla yms. et sais levollisen mielen sen paikan suhteen. Ajattelin tentata lääkäriä myös siitä, onko aktiivinen synnytys mahdollista. Sellaista olen nimittäin suunnitellut, vaikka kahden lapsosen jälkeen tiedän et KAIKKI on mahdollista ja yleensä mikään ei mene niin kuin on suunnitellut :D . Paljon on kuitenkin asioita, joita pitää nyt alkaa hoitamaan. Teillä Suomessa synnyttävillä ei tartte itse oikein hoitaa esim. paperijuttuja mut täällä ne kaikki on meikäläisen harteilla, mutta kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön! Eikös :laugh:

Onko kukaan huomannut sellaista vitutusta miestä kohtaan?! En oikein tiedä johtuuko tämä näistä kuuluisista raskaushormoneista, mutta mua kyllä jurppii koko ukko välillä. Tällä hetkellä en haluaisi sitä edes sinne lääkärikäynnille. Syytä et miksi en tiedä! Sanoin jo yks kerta et saatanpa lähteä sitten yksi myös synnyttämään, koska pärjään varsin hyvin itsekin. En yhtään tajua miksi mä olen aika v-mäinen. Kyllä se haluaisi osallistua odotukseen ja olla mukana mut mä en jostain syystä koe sitä tarttevani. Kertokaa ihmeessä jos jollain on ollut vastaavia juttu nyt tai edeltäneissä raskauksissa :'(

Indo ja Ebba 24+3

Alkuperäinen kirjoittaja Indo:
Onko kukaan huomannut sellaista vitutusta miestä kohtaan?! En oikein tiedä johtuuko tämä näistä kuuluisista raskaushormoneista, mutta mua kyllä jurppii koko ukko välillä. Tällä hetkellä en haluaisi sitä edes sinne lääkärikäynnille. Syytä et miksi en tiedä! Sanoin jo yks kerta et saatanpa lähteä sitten yksi myös synnyttämään, koska pärjään varsin hyvin itsekin. En yhtään tajua miksi mä olen aika v-mäinen. Kyllä se haluaisi osallistua odotukseen ja olla mukana mut mä en jostain syystä koe sitä tarttevani. Kertokaa ihmeessä jos jollain on ollut vastaavia juttu nyt tai edeltäneissä raskauksissa :'(

tää on tosi tuttu tunne mulle. esikoisesta oli ihan sama, ukko vaan jostain syystä ottaa pattiin tosi pahasti, mut sit esikoisen syntymän jälkeen oli taas ihan toisin päin. mies joutu oli sairaalassa koko ajan mun kanssa kun en millään ois halunnu erossa olla. tosiaan tässä raskaudessa on nyt ihan sama juttu, riitoja on ihan älyttömästi sen takia kun ei vaan jaksais tota ihmistä katella täällä :D mut voi onneks lohduttautua sillä että hormooneista johtuu.

Huomenta päivää tännekin!

Kaikkien kuulumiset luettu, itse olen ollut hieman töissä jumissa pitkästä aikaa eikä ole tullut kirjoitetuksi... :whistle:

Vauvan liikkumisista on ollut puhetta, olen tästä jo aiemmin kertonutkin, mutta on kyllä tosi paljon eroa vauvoissa tuossa aktiivisuudessa. Viime vuonna masussa pyörinyt esikoispoika oli tosi rauhallinen ja saattoi mennä päiviä ihan pienillä potkaisuilla ja AINA samssa paikassa. No tää tyttö nyt on sitten ihan eri maata, häslää päivittäin pisin masua ja tanssii rumbaa äitin iloksi joka ainoa päivä ja monta kertaa tunnissa! :laugh:

Indo, mulla ainakin kiristyy pinna välillä miehen kanssa ihan tuhottomasti. Just kaikki pikkuasiat ketuttavat! :kieh: Taitavat olla nää hormoonit kuitenkin vaan.

söpöjooseppi oli mukava lukea myös sinun tarinasi plussauksesta, en sillä gallupilla hakenutkaan pelkkiä riemunkiljahduksia, vaan halusin lukea aitoja tarinoita ja tunteita. :heart: Hienoa, että fiilikset on siellä nyt hyvät!

Puntarista, täällä ollaan sellaisilla luvuilla, että HUH! :o Mutta olen kerta kaikkiaan päättänyt olla stressaamatta, katsotaan sitten joulun jälkeen, mikä tilanne on ja mitä pitää tehdä. :saint:

Mitäs muuta, tänään ajattelin mennä shoppailemaan pojalle jotain kivaa vaatetta, alkaa kasvaa aika hyvin ulos nykyisestä varastostaan. Laitoin myyntiin koko vaatekaapin sisällön, kun meinaan uudistaa sen vaaleanpunaiseksi ja tosi kivasti ovat menneet kaupaksi. En mitenkään mainosta, mutta laitan nyt kuitenkin linkin tuolle meidän markkinapaikalle... :ashamed: :whistle: http://kaksplus.nettimarkkina.com/661972 Lisään sinne vaatteita vielä muutamia, sekä kenkiä ja sitten alkaakin olla kaapit tyhjät. Ajattelin myydä kohtalaisen edullisesti, kun haluan kuitenkin eroon niistä ja tosiaan vauhdilla on mennytkin.

Mutta eipä ihmeempiä tähän hätään, poika heräilikin jo päikkäreiltä ja pitää mennä! :wave:

thor ja prinsessa 27+5

Nyt on tää päivä pelastettu..sain juuri soiton että meille on varattuna isompi asunto johon pääsee muuttamaan tämän kuun aikana,ihanaa!!Se on semmonen rivari jossa on 5h+k+s ja 120 neliöö eli huimasti enemmän ku tässä nykysessä kun tässä on vain 93 neliöö.

Niistä vauvan liikkeistä halusin kommentoida. Mulla kanssa ollu välillä pari hiljaista päivää putkeen ja sit taas uudestaan alkaa hirmu jumpat. Ei pitäis heti huolestua jos e mitään kuulu, mutta minkäs teet ku on tällainen hätöhousu. Riidoista, meillä ei kyllä olla riidelty miehen kanssa, päinvastoin ollaan oltu ihan in love. Vaikka mä osaan olla välillä tosi kärtty niin raskaana paljon seesteisempi ja stressaan vähemmän. Ollaan niin onnellisia esikoisesta, että ehkä siks ei jaksa riidellä.

Kauniita vaatteita sulla thor myynnissä!! varmasti menee kaupaksi!! =) Mun tekis mieli sitä sammakkobodyä mutta viitsiikö sitä yhtä bodyä kukaan lähetellä :whistle: ;)

(.) Eilen illalla iski ykskaks oksettava olo ja vatsa veti vikkelälle :x Vieläkin vääntelee masua ikävästi mutta vessassa ei ole tarvinnut käydä (kopkop ).
Muuten kaikki hyvin ja vauvakin potkottaa :heart: Mutta eipä tää meidänkään masukkim ikään ikiliikkuja ole, ehkä rauhallisemman sorttinen. Toivottavasti tulisi isoveljiin ja olisi synnyttyäänkin melko rauhallinen ;)

Parisuhteesta...meilläkään ei liiemmin riidellä nyt eli raskausaika on ollut kyllä aina suotuisaa meidän parisuhteelle :heart: Oma olo on näin raskausaikana aina paljon seesteisempi ja onnellisempi!
Mä olisin tosi hellyyden kipeä mutta valitettavasti mies ei oo mikään kihnuttaja joten se välillä sit tekee mielen surulliseksi tahi jopa kiukuttaa :whistle: :ashamed: Mutta pääasia että muuten on lämpimät välit ja meillä on ollut kyllä mukava kesä :heart:

Eilen soittelin sitten esimiehelle äitiyslomasta ja kyselin täytyykö virallinen hakemus tehdä myös työnantajalle!! Olipa hyvä että soitin, nimittäin tänään olis ihan virallisesti viimeinen päivä tuo hakemus tehdä :o :whistle: Asiat siis ehti mennä vielä parhain päin ja esimies lupas kaavakkeen puolestani täytellä =) Raskautodistuksen vaan vielä vaativat (olen antanut sen Kelaan ) ja eilen sitten sain neuvolassa toisenkin raskaustodistuksen!! Mutta kyllä sitä on tyhmä kun ei oo ennen moisia joutunu tekeen!! Eikä esimieskään sitten ollu puolestaan hoksannu vaikka suullisesti oon kyllä raskaudesta kertonu viikkoja sitten ;)

Käytiin just puistoilemassa ja kohta päiväunille...tai pojat menee ainakin ;) Viimeviikkoisen siivoamisen ja touhun jälkeen oon tälläviikolla ottanu toosi lunkisti! Maanantaina sitten työt kutsuu taas |O

kertokaapas kanssa odottavat että miten sieltä kelan sivuilta näkee sen äitiyspakkaus päätöksen tilanteen että odottelenko turhaan vai olisiko päätös jo tehty,tyhmä ei oikeaa kohtaa sivuilta löydä :ashamed: ja malttamattomana jo pakkausta odotan :laugh:

Taaperotx4 Mihin päin muutatte?

Neuvolassa täälläkin kaikki hyvin. Rautaa pitäs nyt ottaa. kun hb oli 108.
Tänään sinne soitin ja sain ajan sitten lääkärille, ens viikolle kun kirpparikierroksen jälkeen, sattui mahaan niin paljon kun menin piktäkäseni sängylle että ihan itku pääsi. Sen verran kipeää teki. Myöhemmin kävellessä tuli supistuspolttoja alavatsalle. Ja päivällä aiksemmin siellä kohdunsuulla oikeen sellanen kunnon pitkä vihlasu joka tuntu tosi ikävältä.

No lääkäriin menen, ja siellä tarkistetaan mikä on homman nimi.Tulehduksista nää ei johdu, kun eilen vein näytteet ja tänään sain kuulla et ne on puhtaat.

Mulla täällä suursiivouskesken :snotty: ja pinnasänky pitäs hioa ja maalata |O
Mut käsky tuli et lepää. Mä olen todella huono lepäämään :|
Kun aina pitäs jotain tehdä. :ashamed:

Yölläkin kiristi ja ja oli tosi huono olo kun ei tienny miten päin olis. Se olo tuli ja meni kans.
Siitä taas tuli mieleen edellinen synnytys kun lähti käyntiin ja oli sellanen samanlainen olo.
No nyt ei onneks ole enää ollu sellanen olo.

ja sit nyt alkanu vaivaamaan se että kun kuopuksella oli ns. 6 varvasta ja käsissä sormia yhdessä, että jos tälläkin on. Koska lapsen isän veljellä on samantapaista. Että joutuuko taas käymään leikkauksia läpi pikkunen.

Blaaah ei mitenkään siis kovin hyvillä fiiliksillä ole täällä.
Ei jaksa oikeen keskittyä näitten lukeemiseenkaan tällä. Lapset tulee kotiin huomeena josko se helpottais ,ettei kerkee liikaa miettii asioita täällä yksinään.

CB- tyttönen 27+4

Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
kertokaapas kanssa odottavat että miten sieltä kelan sivuilta näkee sen äitiyspakkaus päätöksen tilanteen että odottelenko turhaan vai olisiko päätös jo tehty,tyhmä ei oikeaa kohtaa sivuilta löydä :ashamed: ja malttamattomana jo pakkausta odotan :laugh:

kelan etusivulla on semmonen kohta ku asioi verkossa, sinne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla ja sieltä löytyy omat tiedot

Indo täällä ihan sama juttu, ollaan riidelty muutenkin miehen kans paljon enempi ku ennen raskausaikaa, ja matsit ollu aika kovia, siis niinkuin viimeksi kun ei auttanu muu ku olla eri osoitteissa.. niistä höyryistä päästiin jo yli ja nyt on taas ihanaa, mutta musta kans tuntuu etten tarvi tota ukkelia kaikkeen enää,kauhea akka olen!! :ashamed: hänellekkin sanoin että voisin hankkia oman asunnon jne ja ukko oli ihan ihmeissään et mitä hemmettiä se horisee :whistle:

ja kun hän suloisena eilen kertoi että on ajatellut alusta astikkin pitää ainakin viikon isyyslomaa heti vauvan synnytyä(ei ole muistanu kertoa mulle) että mullakin ois helpompaa,yhdessä hoidettais ja hänkin haluaa olla pikkusen kans, niin mä vaan mietin mielessäni et häh, mä haluan olla itekseen vauvan kans, mä kyllä pärjään, en halua tota siihen kommentoimaan jokaista liikettäni.. |O musta tuntuu kauheelta että ajattelen näin, kun toinen haluaa meidän parasta, ja kai nää ajatukset tästä muuttuu.. yks syy tähän voi olla sekin, kun miehellä ennestää 3 lasta ja lulee tietävänsä lastenhoidosta aivan kaiken ja ekstraakin, en halua että hän korjaa minua sitten koko ajan, kuulen jo mielessäni kommentit "ei noin", "et voi tuollatavalla pitää vauvaa sylissä", "ei noin imetetä", "ei noin vaippaa vaihdeta" jne jne, olen kuullut hänen korjailevan sisaruksiaan heidän hoitaessaan omia vauvojaan, ja heilläkin on mennyt hermo..

tulipahan purkauduttua taas, sori... :ashamed:

on tylsää olla sairaslomalla, kun ei ole mitään tekemistä eikä edes rahaa jota vois törsätä :D tää täyslepo on kyllä vähentänyt supistuksia todella paljon, mutta selkäkivut alkaa olla ika sietämättömiä, joka asennossa vihloo ja särkee :| huomenna neuvolalääkäri, pitää hälle valittaa sitten.. :whistle:

siinäpä meikäläisen kuulumiset,vali vali ja vali :kieh:

huomenna paremmalla tuulella,toivotaan B)

tupuna ja pokken 25+3 :heart:

Ärrinmurrin! :kieh: Kirjoitin äsken piiiitkän sepustuksen, mutta se katosi taivahan tuuliin. |O Mä oon nyt niin sippi, että taidan tulla uudelleen kirjoittamaan sen joku toinen päivä.

Mutta kommentoitavaa oli paljon ja olette kaikki ajatuksissani! :hug:

Väsähtänyt lomalainen & jätkänpätkät rv 24+6

mua kanssa tää vaavelin liikkuminen stressaa...Välillä on tosi hiljaisia päiviä,hyvä kun apri muksahdusta päivän aikana tuntee..ja sekin ihmetyttää kun liikkeet tuntuu melkein aina samassa kohdassa että voiko se istukka vieläkin olla panssarina siinä edessä ettei ne muut liikkeet vaan tunnu??? :o

Lisäks mulla menee hermot mun käsien ihottuman kanssa..Kutisevat navetan jälkeen ihan tajuttomasti,välillä tilanne oli jo parempi ja nyt taas... :ashamed: kortisooni rasvaa käytin just 2 viikkoa ja nyt pitäis 2 viikkoa pitää taas väliä.. :/

onneks ens viikolla tulee lomittaja,on sellanen fiilis että ei kertakaikkiaan vaan meinaa jaksaa..Lääkärineuvolakin on vasta loppukuusta..

Olipas taas valivalivali purkaus,hyvää tänään oli se että sain huudettua tulokkaalle brion istuimen telakalla :D Mieskin ihmetteli että olipas edullinen kun on vaan reilun vuoden vanha kumminkin..no toivotaan että on hyvässä kunnossa myös!

hannanmamma 24+4 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Taaperotx4 Mihin päin muutatte?

Neuvolassa täälläkin kaikki hyvin. Rautaa pitäs nyt ottaa. kun hb oli 108.
Tänään sinne soitin ja sain ajan sitten lääkärille, ens viikolle kun kirpparikierroksen jälkeen, sattui mahaan niin paljon kun menin piktäkäseni sängylle että ihan itku pääsi. Sen verran kipeää teki. Myöhemmin kävellessä tuli supistuspolttoja alavatsalle. Ja päivällä aiksemmin siellä kohdunsuulla oikeen sellanen kunnon pitkä vihlasu joka tuntu tosi ikävältä.

No lääkäriin menen, ja siellä tarkistetaan mikä on homman nimi.Tulehduksista nää ei johdu, kun eilen vein näytteet ja tänään sain kuulla et ne on puhtaat.

Mulla täällä suursiivouskesken :snotty: ja pinnasänky pitäs hioa ja maalata |O
Mut käsky tuli et lepää. Mä olen todella huono lepäämään :|
Kun aina pitäs jotain tehdä. :ashamed:

Yölläkin kiristi ja ja oli tosi huono olo kun ei tienny miten päin olis. Se olo tuli ja meni kans.
Siitä taas tuli mieleen edellinen synnytys kun lähti käyntiin ja oli sellanen samanlainen olo.
No nyt ei onneks ole enää ollu sellanen olo.

ja sit nyt alkanu vaivaamaan se että kun kuopuksella oli ns. 6 varvasta ja käsissä sormia yhdessä, että jos tälläkin on. Koska lapsen isän veljellä on samantapaista. Että joutuuko taas käymään leikkauksia läpi pikkunen.

Blaaah ei mitenkään siis kovin hyvillä fiiliksillä ole täällä.
Ei jaksa oikeen keskittyä näitten lukeemiseenkaan tällä. Lapset tulee kotiin huomeena josko se helpottais ,ettei kerkee liikaa miettii asioita täällä yksinään.

CB- tyttönen 27+4

me muutetaan tuohon itäharjun prisman lähettyville,tarkemmin oiskohan se alue nimeltään kohmo vai kurala en tiiä..pääasia että päästään isompaan asuntoon kun ei tänne sovi millään

Kaikki kuulumiset taas luettu. On niin kivaa, kun täällä on tosi aktiivisia kirjoittajia!

Kiitos kaikille, jotka kommentoivat raskaushepatoosijuttuani ja streptoa. Tänään sain tulokset. Hepatoosia ei ole, mutta streptokokki on. Suositus kuulemma on, että sitä ei hoideta ab-kuurilla vaan sitten juuri ennen synnytystä suonensisäisellä mikrobilääkkeellä. Tää strepyto luultavasti on aiheuttanut mun supistukset, mutta niitä nyt on vaan sitten kesytettävä. Onneksi ei ole niin pahoja, vaikka ovatkin päivittäisiä. Ensi viikolla sitten lääkäri tutkii, ettei paikat ole auenneet. Terveydenhoitajani sijainen oli puhelimessa tänään kyllä niin vakuuttava, että mulla häipyi kaikki huolet.

Olen päättänyt kieltää itseltäni kaiken muun raskauteen liittyvän nettisurffailun kuin tän karhunpentupalstan ja sitten jotkut ostossivut. Mitään terveyteen liittyviä juttuja en kyllä saa enää surffata. Onko muita liiallisia oireiden googlettajia?? :ashamed: :/

Eilen olin viimestä klikkausta vaille valmis nallepukutilaukseni kanssa, kunnes alkoi ottaa niin armottomasti päähän se, että ensin piti tilata nallepuvun lisäksi jotain muutakin, kun 19 euroa ei tullut täyteen ja sitten olisi pitänyt maksaa se 5 euroa postikuluja. Eikö ketään muuta tilaajaa harmita noi kulut? Eikö niitä saa tilattua sinne myymälään ilmaiseksi? Ei olisi tuo Henkka Maukka kovinkaan paljon kauempana kuin se lähin piste, minne paketti toimitetaan. Joo, tiedän, olen pihi :D

lupasin jo ajat sitten laittaa 4d kuvaa tänne, se oli siis 15.7 muistaakseni. btw siitä ei ole kuin 3viikkoa aikaa, ja maanantaina ku kävin ultrassa vauvn painoarvio oli jo 813g muistaakseni, ja sillon 3viikkoa sitten 508g, äkkiä kasvaa, 100g/viikko, ei ihme et itellekki tulee ainaski pari sataag/vko :D

tässä on nyt vaan tämä 1 ihana hymykuva mei poikulista :heart: :heart: :heart:

tupuna ja pokken 25+3 :heart:

POks poks rv 25 :heart:

Kuulumiset kaikilta luettu kyllä mutta tää pässi aina unohtaa mitä vois kommentoida.

Meillä ei vieläkään mitään muuta hankittuna/tehtynä kuin vaippoja tai siis kaikki vaipat on jo hommattu. Mutta kun mä pelkään niin paljon :ashamed: niitten keskenmenojen jälkeen.

Vaatteita on varastossa lasten jäljiltä kyllä, mutten ole vielä niitä hakenut.

Mua pisti paarma käteen ja se on toooosi turvoksissa en saa sitä nyrkkiin ja sitä särkee, saa nähdä saako sitä nukuttua nyt.

Vali vali mamizuukkeli

Täällä kans mies ärsyttää. Mä oon raskaana ollessa tosi kärttyinen ja ailahtelevainen, sama juttu oli esikoisen odotusaikana.. mut kyllä se siitä kun hormonit tasoittuu. :whistle:

mä en tilannu sitä nallepukua kun meillä on yks jo ennestään, kokoa 62 muistaakseni, ostettiin silloin tytölle aikanaan... ollu kaverilla lainassa niin muistin sen vasta kun kaveri siitä mainitsi.

Kuulumiset luettu,
tupuna21 ihana kuva :heart:

Tänne ei mtn uutta, oon nyt säännöllisesti ottanut joka ilta magnexia, ja olen välttynyt suonenvedoilta, eli samaa jatkan koko loppuraskausajan... jokailtainen närästyskin on taintunut Renniellä, onneksi on apuja keksitty näihin inhottaviin raskausvaivoihin.

Kuiskaten 24+4 (täytyy aina hetki miettiä, mikä vko olikaan menossa.... tuntuu, ettei pysy enää laskuissa mukana)

Ihana kulla et en ole joku friikki, vaan myös muilla nuo ukon koppelot ottaa päähän :D . Juteltiin eilen pitkä tovi ja kerroin et en tiedä mistä moinen kiukuttelu johtuu. Yritän skarpata :saint: . Ens viikolla olisi ihana pidennetty viikonloppu tiedossa ja olisihan se kiva jos se onnistuis B) . Kiitos siis tuesta tupuna21, Miyaki ja thor :hug:

Kävin kans kattoon sen karhuasun ja olis kyllä ihana, mutta täällä meidän lämpötiloissa (+35-42) ei liene sille käyttöä.

Meillä vauva liikkuu edelleen hyvin. Tosin on kyllä päiviä et on rauhallisempana, mutta voi johtua myös siitä jos ite on kovasti, niin ei ehdi ajatella koko liikkumista.

CrystalBlue toivottavasti uudella vauvalla ei olisi samaa ongelmaa kuin ekalla. Onni siinä kuitenkin on et se on vain kosmeettinen haitta. Eihän se kyllä ole kiva jos vaavi joutuu leikkaukseen/leikkauksiin sen vuoksi, koska leikkaus on aina leikkaus.

Kävin muuten eilen lääkärissä ja kaikki oli hyvin.
paino 59kg (tullut yht.4kg)
vauvan painoarvio 699g
Hg 115 (rajoilla onko riittävä)
verenpaine norm.
Kävin tutustuun myös synnytys-sekä lapsivuodeosastoon ja näytti oikein mukavalta. Vain kaksi synnytyshuonetta, jotka molemmat ihan Suomen tasolla. Synnytyksen jälkeisistä huoneista saan valita Standard- huoneen eli noin 20 neliöö ja oma kylppäri. Sitten olis tarjolla VIP-huone, jossa varmaan uskomattomat 50 neliöö. Oli kuulkaas olohuonemainen istumaryhmä, jääkaapit, mikrot ja kaikki. Olis voinut luulla hotellin sviitiksi, mutta kuvaa sotki hieman moottoroitu sairaalavuode. Siis aivan uskomatonta! Ei mulla kyllä taida riittää kanttia mihinkään Vip-huoneeseen ku se standardkin on ihan luxus. Ja onhan pieni huone kodikkaampi. Eikä sitä taida uuden pikkuisen kanssa edes huomata et millasessa huoneessa sitä on! Että näin täällä.

Indo ja Ebba 24+4

:wave:

indo: no oho :o on pikkusen eri systeemit siellä päin :D

mua kans ärsyttää toi mies ihan suunnattomasti,tuntuu että jokainen liike mitä se tekee ni ottaa mua päähän..mut sen verran nyt jo tiiän et menee onneksi ohi. Mut voi mies parkaa :laugh:

Täällä poksuu TAAS viikot 27+0 siis apua,nyt rupee jo vähän jännittää :whistle:

muuten kaikki hyvin,ens viikolla neuvolalääkäri joka tarkastaa kohdunsuun tilanteen jos vielä avautunut niin saikulle ja samalla katsoo istukan ja varmaan sit selvii onko sektio ainoo vaihtoehto :/
muuten vauva voi hyvin,hirveen alhaalla tuntuu jo olevan,hankalaa kävely :/

mut ens viikolla selviää

hauskaa päivää kaikille

Niina ja vilma 27+0

Yhteistyössä