Meillä kans oltiin neuvola-lääkärissä pari viikkoa sitten ihan poikittain. Ja taitaa olla edelleenkin. Muakin vähän jännittää, että jos vauva ei käännykään oikeaan asentoon, nimittäin kaksi edellistä lasta ovat olleet tässä vaiheessa jo oikein päin :|
Sitten omaan napaan ja vuodatusta: Tänään kävin lääkärissä, koska kahden viikon sairasloma suonikohjuista loppui. Onneks oli lääkäri, nimittäin olin jo hätää kärsimässä näiden kipujen takia, en siis kohjukipujen, niitä on koko ajan, mutta kun nyt on tämän viikon vihlonut alavatsaa ja hirveä painon tunne siellä koko ajan, lisäksi on alkanut supistelemaan. No, tilanne kohdun suulla sama kun kaksi viikoa sitten, eli paikat on kiinni, onneks. Nämä on nyt sitten kuulemma niitä liitoskipuja :kieh: Ei muuta kun lepoa, para-tabsia ja tukivyötä avuksi. Kaikkea uutta sitä joutuu kokemaan näin kolmannellakin kerralla!! Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ikinä ollut oikeastaan minkäänlaisia vihlontoja, kipuja tai kuumotuksia alavatsalla/selän puolella, saatika sitten harjoitus supistuksia, eli ihan outoa mulle. Mä olin TODELLA vihainen lääkäristä päästyäni! Tämä nuori lääkäri kirjoitti taas vain kaksi viikkoa saikkua, taas tutkittiin kohjut, eipä ne tässä kahdessa viikossa ainakaan parantuneet ole, päinvastoin, mutta taas niitä oli ihmeteltävä. Eli jos taas kahden viikon päästä varaan ajan, lääkäri kirjoittaa taas kaksi viikoa, niin tässähän joutuu ramppaamaan lääkärillä alavariinsa, aargh! :kieh: Vaikeaa tuntuu olevan saikun kirjoittaminen suoraan lokakuun alkuun asti, jolloin äitiysloma alkaa!
No, käynnistä suivaantuneena soitin työterveyteen, vaikka ei periaatteessa raskausasiat sille puolelle kuulu, mutta kun meidän työterveyshoitaja on 13v. toiminut kätilönä, omaa itsekin kipeät suonikohjut, joten ajattelin, että hän ymmärtäisi tilannettani paremmin, ja ymmärsihän se
Sain kahden viikon päähän päivystysajan työterveyslääkärille (ei ollut enää vapaita aikoja muita, ja yleensä päivystysajat annetaan vain akuuteissa tapauksissa sille samalle päivälle, mutta minäpä sain sen jo nyt
), ja työterveyshoitaja oli vielä pitänyt tapausselostuksen lääkärille valmiiksi, niin mun ei tarvitse sinne mennessäni taas aloittaa kohjutarinaani vuosien takaa
Ja lupasi jo nyt, että äitiyslomaan asti saan suoraan sairaslomalapun, ettei tarvitse joka viikko lääkärillä rampata
Tyhmä minä, kun olisin sinne suoraan mennyt, olis taas paljolta vaivalta säästynyt.
Jennula ja poju rv29+3