*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Hapikko, mulla on aina ientulehdus päällä, siltä ainakin tuntuu. Hammaslääkärissä ja erikoishammashoitajalla olen käynyt raskauden puolivälissä. Silloin sanottiin, että kotiputsaus on ihan hyvin toiminut. Olen tosi laiska tikuttamaan. :ashamed: Olen kyllä nyt yrittänyt joka päivä kerran. Olen luvannut itselleni, etten enää googleta mitään raskauteen liittyviä juttuja, koska panikoin niistä liikaa. OLen joskus kuullut kanssa tosta yleisinfektiojutusta, mutta koska hammaslääkäri ei sellaisella pelotellut, niin en anna netinkään sitä tehdä:)

Musta tuli eilen sitten tän ketjun täysivaltainen jäsen, kun hommasin karhupuvun :LOL: Kiitos vaan sille ihanalle ketjulaiselle, joka kertoi niiden olevan kaupoissa. Ostin sitten kokoa 62cm. Hintaa kaupassa oli 14,95. Tiedoksi niille harvoille, joilta puku puuttuu. Eipä taida montaa olla :D
 
tupuna21, sori, aiempi tiedustelusi isyyspakkauksen tekijöistä oli tainnut mennä multa ohi. No, tässäpä tulee tämän hetken saldoa sisällöstä: musta AC/DC-body (vaavi bändin keikalla masussa, mutta laskettakoon ekaksi keikkakokemukseksi), Rock Star -tekstillä oleva paita ja housut, mustat sukat sekä isälle että pikkuiselle omat, ruokalappu "My dad is stronger than yours" -tekstillä, tuleviin leikkihetkiin haamu -purulelu ja musta Brion helistin, pyykkipoika ja muovihanskoja, pari hauskaa kirjaa vauvan hoidosta, energiajuomaa ja sisuja. Olin ajatellut myös laittaa jotain varpajaisiin liittyvää ja mahdollisesti pitää löytää jotain vielä isälle kuuluvaa. Jos tässä vielä kaupasta sattuu jotain kivaa bongaamaan, laitan nekin sitten vielä tietysti mukaan.

Mukavaa sunnuntain jatkoa marrasmasuille!

Esikko77 ja Möhköfantti 28+2
 
mere79, ollas hyvä vaan! Muistin etten ollut ainoa, joka sitä karhupukua ei ollut vielä hommannut, joten päätin sitten ilmoittaa suureen ääneen niiden kaupassa olosta. Hinta tosiaan taisi olla alhaisempi kuin netissä... :D

Esikko77 ja Möhkis
 
Mitähän tää vois olla..nilkka omituisen kipeä,ei mitenkään turvonnut tai vaihtanut väriä,vaan ikäänkuin kosketusarka. Aamulla tuon huomasin kun rasvasin jalkoja. koiran kanssa kävin ihan tunnin lenkillä eikä haitannut menoa,mutta vähän tuo nyt häiritsee.. :/ Eikö tulpassa kumminkin tule ihan turvotusta ja kipua jne?

Argh..pitääkin aina tulla kummia vaivoja..niistä saa aina sit ittensä ihan stressaantuneeks.. :ashamed:

hannanmamamma 28+1
 
Hei!
Ilmoitan itseni mukaan ketjuun, jos vielä mahtuu. :wave: Odotamme esikoistamme rv 28+3, la 19.11. Lääkäri on lupaillut meille tyttöä. :heart: Itse olen 36-vuotias.

Toivoisin apuanne talvivauvan vaatehankintoihin? Millaisia vaatteita pitäisi ostaa, montako kappaletta ja minkäkokoisia? Mikä on mielestänne talvivauvan arkiasu sisällä?

Kiitos jo etukäteen, arvostan neuvojanne todella paljon, sillä itselläni ei ole vielä yhtään kokemusta vauva-asioista... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja crimsonsatellite:
Toivoisin apuanne talvivauvan vaatehankintoihin? Millaisia vaatteita pitäisi ostaa, montako kappaletta ja minkäkokoisia? Mikä on mielestänne talvivauvan arkiasu sisällä?
meillä esikoinen oli talvivauva ja sisällä oli päällä ihan vaan body ja potkuhousut. ulkoiluun tietty toppapuku, joku villapuku on ihan kätevä ja äitiyspakkauksen makuupussi meillä oli vielä vaunussa.
mun mielestä noita pitkähihaisia bodeja ja potkuhousuja kannattaa olla paljon, niitä voi päivän aikana joutua monet kerrat vaihtamaan jos puklailee paljon. koot kannattaa alkuun olla varmaan 56-60, 56 meillä meni aika pitkään kun mä tykkäsin että vaatteet oli ihan sopivat niin helpompi vauvan olla.
 
Täällä kans ientulehdusjatkuvana päällä vaikka kuinka harjaa 2xpäivässä hampaat, käytän hammaslankaa ja kurlaan välillä suuvedellä. :/ Ja tosi helposti vuotaa verta ikenet. En oo käyny hammaslääkärissä, kävin alkuraskaudessa suuhygienistillä joka sanoi ettei toista kertaa tarvii käydä (oli jo sillloin vähän tulehtuneet).

Supistellut muutaman päivän nyt vähän väliä, todella epämukava olo tulee ja pitää ihan pysähtyä ja lopettaa puuhastelut kun iskee supistus. Töissä tätä varsinkin, kotona vain silloin tällöin. Jos vielä tänään töissä supistelee niin soitan huomenna neuvolaan, että kauanko uskaltaa kuulostella vai pitäisikö tsekata paikat, ei mun muistaakseni esikoisen aikana ihan näin usein kohtu "jumpannut" (siis parhaimmillaan 5-10min välein) '

Ja Vauva on raivotarjonnassa jo mutta vielä kerkee kääntyä vaikka miten päin :D

Mut nyt töihin, huomenna poksuu taas viikot, jee =) -Nunneliini & Papuseni 28+6-
 
crimsonsatellite: kyllä munkin mielestä talvivauvalle on ihan ok asu sisällä toi body ja potkarit. Koosta sen verran, et meillä meni tosi nopsaan pieneks alle 60 senttiset. oli niitäkin muutamat, mutta suurin osa pienemmistä vaatteista oli 62 ja ne meni meillä pitkään.

Lapset oli eilen yökylässä ja meillä oli vapaa ilta pitkästä aikaa. Käytiin ravintolassa syömässä ja leffassa.. Mutta on se kyllä kumma, että kun kerran olis mahdollisuus nukkua pitkään, niin ei enää osaa :whistle:

).( Vauva on alkanu välillä ahdistaan aika lailla. painaa tonne oikeen kylkiluun alle. varsinkin kun on syöny, niin tulee tosi ähky olo :$ Vielä kun se siellä pari kuukautta kasvaa, nin huh!
 
moro, täälläkään ei ole vielä hommattu karhupukua? Te, joilla se jo on niin onko se niin lämmin että se menee talvella toppapuvusta, jos alle vetää kerroksittain vaatetta. Etsin nimittäin vauvalle talvihaalaria ku se äitiyspakkauksen puku on niin huge! Mulla vauva potkii edelleen vaan kylkiin ja mahan pinnassa näkyy potkut niin selvään että näyttää siltä kuin vauva tulis läpi ; )
 
Moikka! Käytiin aamulla vähän kävelyllä ja kyl mun meno on säälittävää. Parisataametriä ja tuntuu et maha repeää ja tulee supistuksia. Tiistaina olis lääkäri ja toivottavasti saan loppuajan sairaslomaa. Töissä musta ei olis kun haittaa muille, kun en pysty seisaalteenkaan olemaan pitkään. Mulla ei oo muiden mielestä edes iso maha, mut ilmeisesti kun ikää tulee ja raskauksia on ollut aikaisemmin jo kolme niin vaikeemmaks käy. Yöt on välillä kans levottomia, kun vauva liikkuu just sillon tosi paljon ja ei tiedä missä asennossa oikein olis.
Vaatehankinnoista sen verran että mulla ei ole kuin pari bodya, sukat, mekko ja kolmet housut hommattuna. Ja tietty karhupuku. Mut onhan tässä vielä aikaa...

T: Peggy+Emmi 27+2
 
Tervetuloa crimsonsatellite :wave: Meille tämä on jo 4s talvivauva ja sisällä ollaan pietty ihan vaan bodya ja potkareita ja yleensä villatöppösiä/muita tossuja.

Minä erotun sitten ainakin joukosta, kun en ole hankkinut karhupukua ja empä taia hankkiakkaan ;) Minä olen nukuttanut kaikki vauvamme(talvivauvat myös) jo 2vkoisesta ulkona useammankin tunnin päikkäreitä niin en uskalla muutako toppapuvussa laittaa kartanolle =)

Täällä alkaa muutto ihan tosissaan ahistaa...Huomenna saadaan avain, mutta onneksi on aikaa ihan rauhassa muuttaa kun hallintaoikeus nykysestä siirtyy uusille omastajille vasta 20pvä. Mua vaan ahistaa tuon väliaikaisen kodin koko (kolmio) tälle porukalle varsinkin kun vauvakin tulossa. Ja mitään tietoa ei ole kuinka kauan tossa täytyy asua :kieh: Yhdestä omakotitalosta tehtiin tarjous mutta ei taieta päästä myyjän kanssa samalle aaltopituudelle :/
Eli täällä ei ole vauvalle vielä mitään valmiina, kaikki laatikoissa ja pesemättä.

Hyviä sunnuntain jatkoja muille marrasmasuille!

Onni ja rääpäle 30+5
 
Vaatehankinnoista piti kommentoimani.

Meille kaikki sanoivat, että ihan pieniä ei kannata ostaa ollenkaan esim. 55 senttisiä, kun jäävät heti pieneksi. No toki niin sitten kävikin, mutta kyllä heti ensimmäsinä päivinä piti lähteä vaateostoksille kun 60 senttisiin ihan hukkui ja äitiyspakkauksen vaatteet taisivat olla ihan ylisuuria useamman kuukauden ja äp:n toppapukuakin käytettiin vasta liki vuoden vanhalle. (poika on kuitenkin pituutensa puolesta mennyt koko ajan keskiarvokäyrän yläpuolella). Makuasioita tietysti.

Lyhythihaisilla bodeilla ei kanssa tehnyt kauheasti talvella mitään (paitsi tietenkin jonkun villatakin alla)-aina tuli kuitenkin valittua se pitkähihainen versio.

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on hammasvaivoja, vaikka ei tietysti kivaa, että muutkin joutuu niistä kärsimään....

Onni09 Talojen katsominen on kyllä niin ihanaa... Ihana tilanne vielä, kun ei tarvitse edes omaa saada myytyä vaan pääsee heti iskemään. Me käytiin katsomassa varmaan 30 taloa ennen kuin tämä nykyinen löytyi. Useampaan piirreltiin pohjapiirroksia ja muita suunnitelmia ja laskettiin remontin kustannusarvio. Nykyisen kodin kaupat tehtiinkin sitten neljässä tunnissa siitä, kun kohde oli ilmestynyt nettiin :p , joten voi se nopeastikin sitten natsata.
 
POKS 31+0, ja viikot sen kuin vähenee.

Noista vaatehankinnoista ollut puhetta. Itse en hanki tai haali oikeastaan ollenkaan noita 50-56 sentin vaatteita (Pari bodya taitaa olla jemmassa muiden lasten jäljiltä), koska meillä ne ei kyllä kauaa ole yhdellekään lapselle sopinut. Toki siihen vaikuttaa vauvan koko (jota ei pysty tietämään tässä vaiheessa), mut uskon et tämä neljäs ei paljoa poikkea sisaruksistaan. Meillä lapset on olleet 3,5-3,8 kiloisia syntyessään mut ei ne pienimmät vaatteet ole kyllä kauaa sopinu siltikään. Koen et aivan sama ostaa suoraan niit 60-62cm koon vaatteita joilla pärjää jo sitte vähän pidempään.

Meillä kolmesta lapsesta kaksi on ollut talvivauvoja ja meillä myös pärjätty bodylla ja potkareilla. Jotku sukat jalassa ollu niin ei pieniä varpaita palele =)

Säde ja poitsu 31+0
 
POKS rv30 :heart:

En ole täällä tainnut aiemmin poksua niin josko nyt kun pyöreät tuli täyteen =) Tiistaina oli neuvola niin laitan nyt nekin kuulumiset.

rv 29+2 (25+2)
paino -100g/viikko ( +380)
RR 112/66 (104/62)
hb 113 (114)
kohdunpohja 27 (22)

Eilinen oli sen verran vauhdikas päivä että illalla hieman kiristeli mahaa ja vauva väänsi kovasti. Muuten en ihmeemmin ole supisteluihin reagoinu. Tänä aamuna olisi kyllä tehnyt mieli nukkua pitempäänkin mutta kuopus oli eri mieltä. No nukuttiin melkein yhdeksään ettei mikään aikainen aamu ollut mutta oon nykyään niin aamu-uninen että :ashamed: ja viimeiset vieraat lähti vasta puol 2 yöllä niin en kehdannu mennä aiemmin nukkumaan. Mukavaa oli kyllä kun pitkästä aikaa näki jotain kavereita.

Olenkohan ainoa joka ei vielä ole karhupukua hommannu, en kyllä aikonutkaan sitä hankkia kun talvivaatteita pienelle on ullakolla vaikka kuinka... Mitään vaatteita en muutenkaan ole vielä käynyt kaivelemassa vauvaa varten... Kunhan nyt ensin sais jonkun järjestyksen makkariin että saa kaikki sängyt mahtuu sinne. Meillä nukutaan kaikki vieläkin samassa huoneessa. Kerrossänky pitäis ullakolta hakea ja puhdistaa näille isommille vesseleille mutta en ole sitäkään aikaiseksi.
Nyt toivottelen vaan kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja myös hyvää vointia :)
 
poks 30 :heart:

ja supistelee taas :kieh: tiistaista asti ollut töissä kahden viikon saikun jälkeen,pitäisköhän vaan jäädä saikulle niinkun lääkäri jo ennemmin meinas kirjoittaa äippälomaan asti?!?ylihuomenna neuvola,täytyy asiasta sielä keskustella!tänään tuli ihan hirmu vähän verta vessassa käydessä paperiin,ihan väriks vaan..sen jälkeen ollu ihan vauhko olo..mutta kun en tiedä tuliko se mistä reiästä kun ennemmin piti taas kovasti punnata ummetuksen takia...?!?!on tää kans!!toivottavasti kaikki on vaan hyvin!
rv 29+0
 
Heippa kaikille kanssamasuille! :wave:

Pikaisesti tulin kertomaan, että
:heart: meille syntyi torstaina 27.08.2009 klo 13:43 ja 13:44 kaksi pientä poikaa. :heart:
Pojat tulivat maailmaan kiireellisellä sektiolla rv 28+0. Tällä hetkellä pienet elelevät Lastenklinikalla vastasyntyneiden teho-osastolla ja voivat hyvin. Itse pääsin eilen sairaalasta ja me opettelemme täällä nyt vähän erilaista vauva-arkea. :)

Voikaa hyvin ja palataan asiaan, jahka tämä elämä tästä tasaantuu. :hug:


VL & jätkänpätkät 3,5 vrk
 
voih valkolilja :hug: :hug: :'( :D onnea paljon!!!! :heart:

unohdin tulla kirjoittamaan viime keskiviikkoiset neuvolakuulumiset

rv 29+6 ( 27+6)
paino +900g :eek:
turvotusta paaaljon
verenpaine 113/71 ( 110/68)
sf 26
tarjonta rt

toi paino vaan mietityttää,tosin varmasti vaan taas turvotusta,kun en silleen näytä että ois tullut hirveesti painoa. Esikoisestakin oli niin että turvotusta ja painoa tuli hirveesti mut lähti sit melkeen kaikki synnytyksestä seuraava päivänä
:D

palaan myöhemmin,tyttö heräs ja pääsen kokeilemaan sille MeandI-vaatteita :LOL:

Niina ja vauva 30+4
 
Onnea valkoliljalle nyyteistä. Toivottavasti saatte pienet mahdollisimman nopeasti kotihoitoon :heart: Tuu kertomaan tarkemmin miten kaikki tapahtui, kunhan jaksat. :hug:

Täällä poksutaan 30 tasan

anilja
 

Yhteistyössä