*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Heippa täälläkin puolella pitkästä aikaa!
Ensinnäkin halit ja jaksamiset kaikille niitä tarvitseville. Jutut on kaikki luettu, ehti vaan unohtua matkan varrella, että kenelle piti toivotella/kommentoida mitäkin, joten kaikille nyt sitten tasapuolisesti ;)
Mulla on viime aikoina kirjotteleminen jäänyt vähän vähälle, ei vaan oo muka kerennyt/jaksanut. Tämä viikko on ollut kyllä yhtä helvettiä näiden jalkojen kanssa. Hirveästi ovat taas pahentuneet (älkää pelästykö, en aio järkyttää teitä uusilla otoksilla hemaisevista jaloistani ;) ), vaikka olenkin ollut tämän viikon kotona :( Istuminenkin ja autolla ajo on tuskaa, tällä viikolla "pullahti" joku ihmeen iso ja pitkä kohju tuonne takareiteen, ja se vaikeuttaa istumista :( Öisin ei säryn takia saa nukuttua, vaikka kuinka yrittää maximimäärät särkylääkkeitä ottaa. Mä olen kyllä yrittänyt viimeiseen asti vältellä noita lääkkeitä, mutta nyt on ollut pakko niitä käyttää ja ihan maksimimäärillä. Säryn lisäksi olen ensimmäistä kertaa elämässäni kärsinyt levottomista jaloista!! Järkyttävää!!! Tätäkö tämä nyt sitten on loppuun asti!? *huokaus* Onneksi isompi tyttö on päivisin koulussa ja pienempi hoidossa, niin pystyy vähän edes leipäileen/torkkumaan päivisin, ainakin yritys on hyvä ;)
Mutta täällä ei sen kummempaa päivä/tunti kerrallaan mennään eteenpäin, vaikka kuinka välillä tuntuukin, ettei jaksais enää näiden vaivojen kanssa olla :ashamed:

Jennula rv28+4
 
No mulla ainakin supistaa pissalla käynnin jälkeen oikein kunnolla... Ja kyykkyasento on täysin poisluettu, kun tuntuu että vauva tulee ihan just ulos! :eek:

Mut ei tainnut vastata kysymykseesi kyllä... :whistle:
 
mullaki tuntuu että vauva voi putkahtaa ulos jos on kovin kauaa siinä asennossa kun pytyllä istun,samoin oli tossa Juhon kohalla kun kävi suihkussakin niin rupes tekee nii häijyä se paineentunne että en tienny miten päin olis ku tuntu oikeesti että kohta tulee jotai suurta ulos..se oli kyllä yhtä tuskaa.
 
Tulin vain nopeasti merkkailemaan :) Täällä kaikki ok, muuttolaatikoita pakkaillessa.. Paitsi että tilanne miehen kanssa ei ole muuttunut juuri miksikään.. :( Ensi viikolla siis muutto, aivan ihanaa!!! En malta odottaa että pääsen laittelemaan vauvan tavaroita esille!!

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja 27+5
 
Piti tulla tänne kertomaan.. Kävin tuossa kävelyllä koirien kanssa ja (onneksi) kun olin tulossa takaisin päin, niin aivastin ja pidätyskyky katosi.. :attn: Toisaalta rupes naurattamaan, kun mietin, että kai sitä on pakko käydä Tenoja ostamassa, jos tuohon menee. :)
 
PeggyBundy, ihanaa, että 4D oli nyt onnistunut! Onnea tyttösestä!

Kaikille poksujille ONNEA! :flower:

Meikäläinenkin kävi Finlaysonin myymälässä perjantaina ja oli kyllä ihan pakko ostaa sieltä se ä-pakkauksen makuupussi. Vaikka olikin II-laatua, sitä ei huomaa. Ostin myöskin muumikangasta, josta ajattelin tehdä pikkuiselle pinnasänkyyn pussilakanoita. :heart:

Esikko77 ja Möhköfantti 27+2
 
Täällä jo pitkät ajat aivasteltu jalat ristissä :LOL: Meinasin kuolla naurusta kun lueskelin yhdeltä nettifoorumilta kuinka viimeisillään raskaana oleva nainen oli päättänyt lähteä soutelemaan miehensä kanssa,no takasin tullessa eivät saaneet venettä ihan maihin asti ja mies lupasi reppuselässä kantaa maihin,saman tien kun tää rouva hyppäsi miehen selkään niin tunsi että ou nou,nyt lirahti jotain ja alkoi nauramaan niin että tuli sitten kaikki housuun :LOL: Onneksi oli jo niin hämärää ja vähän liikkujia rannalla että hipsi sitten autolle pikkareissa B)

Mulla kanssa tekee navetassa häijyä muutaman lehmän lypsy kun joutuu menemään ihan kyykkyyn..onneks useimmat pystyy pyyhkimään ja laittamaan lypsimen kun vaan kumartuu :p

Ouh..nyt joku tunkee jalkaa tai muuta uloketta mun ylämahasta läpi :D

hannanmamma 27+1 :heart:
 
Ihana kuva PeggyBundy :heart:

Nopsaan tulin vain poksumaan ennen töihin lähtöä. Viimeinen työpäivä olisi =) Kun vakitöissä en ole niin enempää en tee,enkä lupaa, selkä ja muu tiukilla ja kun ei ihan pakko ole niin en viitsi itseäni kiusata.

POKS 30+0

Säde ja masuasukki
 
Nätti vaavi Peggyllä. Kyllä tuo on ihmeellinen vekotin tuo 4 D ultra. Vaikea kuvitella, mihin kehitys seuraavaksi johtaa :eek: , kun nyt jo saadaan tuollaisia kuvia kohdusta.

Minä myös liityn "ristissä aivastajien" kerhoon. Oon oikeastaan joutunut edellisten synnytysten jälkeen aivastamaan jalat ristissä, vaikka lantionpohjan lihakset kyllä käsituntumalla ovat hyvässä kunnossa ja olen treenannutkin. Ehkäpä ne ei supistu aina tarpeeksi nopeasti tai jotain... :| Noh, kuitenkin, aiemmin se on ollut sellaista 'tippa voi tulla vahingossa' aivastamista, mutta ny kyllä voi ihan lirahtaa jos on sopivassa asennossa... :x :ashamed:

Ajattelin yrittää liittää ihka ekan kuvani Miyakin seruaksi, katsotaan onnistuuko :D

flunssainen anilja 28+6

[/img]
 
hei pitkästä aikaa :wave:

täällä odotus menny ihan mukavasti eteenpäin. sokerirasitus-testit kävin läpi ekaa kertaa ja onneksi sain terveen paperit ja ultra oli samalla kun tuloksia menin lääkärille kuulemaan ja lääkäri itse kysyi minulta haluanko tietää kumpi tulee (en oo koskaan ennen moiseen törmänny) ja lääkäri vahvisteli rakenneultran tuloksia että kyllä tytöltä näyttää, mutta siltikään en osaa täysin uskoa siihen, jotenkin tuntuu tosi oudolta että pojan sijaan syntyisikin tyttö, mutta se selviää sitten marraskuussa :D

kyllä alkaa porukalla olemaan jo komeat masut ja ihania ultrakuvia on kans pinoon laitettu :heart:

nyt vanhemman pojan synttärikutsuja väsäämään..täyttää ens viikolla jo 7 vuotta..meinaa vähä olla haikeus ku jo koulunki alotti ja on kasvanu niin nopeasti niin isoksi ja nuorimmainenki oli eilen jo 1v6kk, mihin se aika menee??? :snotty:

ootteko muuten kuullu semmosta että jos saa sairaalaan kukkia lapsen synnyttyä ja ottaa ne kukat kotiin matkaan niin sitten saa vielä lisää lapsia? minä kuulin tuon kaverilta eilen ekan kerran ja päätin että kunhan tämä lapsi syntyy niin kyllä kukat saa jäädä sairaalaan :D

piipero86 & vuokralainen 27+5 :heart:
 
Voi mahoton kun on suloiset tutit!! :heart:
Mistä nuita saa??Tää tilais heti. :D

Mulla on salamatkustaja tulossa ulos myös...ainakin tuntuu välillä siltä.
Painaa niin alas että hirvittää...liikkeet tuntuu häpykummun alla... :/
Kummallisia viiltoja alamahassa.....pitänee soittaa neuvolaan,,
ei se voi pissatulehduskaan olla,kun ei kirvele aikä tarvi usein käydä.

Marihoi ja Junior rv30 :heart:
 
Tohon lorahteluun sen verran, että tänään tuli tippa housuun kun hypin sängyllä herätellessäni ukko kultaa:) Sekin hauskuus täytyy lopettaa nyt sitten.
Mulla vauva on perätilassa vielä, niin ei oo painontunnetta, mutta ei voi kauaa seistä paikoillaan ,kun tuntuu et veri pakkautuu tonne alapäähän. Ja nyt kiristää mahan kummaltakin puolen ja se varmaan johtuu siitä kun paikat venyy.
Pystyttekö vielä nukkumaan selälleen? Mulla tulee huono olo jos oon selälleen pitkään.

T:peggy+Emmi
 
Olen kyllä seuraillut teidän keskusteluja ahkerasti, mutta jotenkin vaan en ole mukaan uskaltautunut. Meillä odotellaan kolmatta, laskettuaika on 24. marraskuuta. Isosiskot on -00 ja 05 syntyneet. Viime vuonna tuli keskenmeno, rv 12 todettiin sikiön kuolleen jo aiemmin. Sen vuoksi en oikein ole uskaltanut ja halunnut tätä raskautta kauheasti hehkuttaa. Pelko ei ole kyllä vieläkään kokonaan helpottanut, mutta nyt uskallan jo toivoa. Tässä raskaudessa ei onneksi ole ollut mitään ongelmia vauvalla, itse sitten kärsin lantion löystymisestä. Keskimmäistä odottaessa jouduin jo rv 20 saikulle, nyt olen pystynyt sinnittelemään melkein 7 viikkoa pidemmälle. Mutta nyt alkaa tekemään tiukkaa.Meidän perhe asuu etelä-pohjanmaalla joten Seinäjoelle mennään sitten aikanaan synnytämään.

Ipanaralla rv 26+5
 
Kuulumiset kuitattu =)

piipero86 mä olen aina kukat kotiin kantanut sairaalasta, ja lapsia on ilmaantunut lisää :saint: , tosin en ole taikauskoinen, mutta kukat olen aina kuivattanut muistoksi.

Täällä silitetty pikkuruisia vaatteita sekä pussilakanoita vauvalle, ja viikattu kaappiin odottamaan marraskuuta, siivouskärpänenkin pääsi puremaan, ja sen ansiosta massu taas pinkeenä, joten nyt pitääkin taas ottaa rennommin.

Tervetuloa ipanaralla!

taaperotx4 Oih, kun ihania vauvatavaroita sun linkittämällä sivulla :heart:

laitan tännekin pinoon eilisen poksumisen kunniaksi kuvaa massusta edestäpäin, ei kyllä näytä niin isolta, mitä todellisuudessa jo on.. kommenteista päätellen moni uskoo, että h-hetki olisi jo hyvinkin pian edessä :saint: , ja sitten yllättyneet ilmeet, kun onkin vasta 3 kk päästä.



Kuiskaten 27+1
 
Piipero :wave: Pitää ihan kommentoida tuota kukkajuttua. Oon kuullut ihan saman, mutta mulle kävi niin, että esikoisen kohdalla unohdin kukat sairaalaan :ashamed: No, nyt on kuudes tulossa, että ei ihan tuo väittämä osunut meillä kohdalleen :kieh:

Mulla olis neuvolalääkäri ylihuomenna.
Vauva touhuaa masussa ihan kiitettävästi =) Välillä leikkii trampoliinia virtsarakon päällä, joka ei ole se kaikkein mukavin tunne.

Me saatiin lopultakin meidän asuntoauto pois korjaamolta, olikin siellä vain 8 viikkoa... :whistle: Moottori meni siis vaihtoon, hintaa tuolle hommalle tulikin sitten 3500e :headwall:

Ja arvatkaas mitä?? :attn: Noin 50km ajettuamme pamahti vaihdelaatikosta vitosvaihde paskaksi |O |O Huomenna sitten taas korjaamolle. Ei kylläkään samalle. Meille tehtiin vaihdelaatikkoremppa ennen juhannusta ja sen jälkeen ehdittiin ajaa vain siis 300km, kun meni uudelleen eli kaiken mukaan tuon pitäisi mennä remontin tehneen piikkiin.

Mutta kuten kokemus on valitettavasti osoittanut, niin yrittäjät ei todellakaan ole halukkaita korjaamaan mokiaan |O Onhan tässä jo tapeltu pannuhuoneen takia pian 3v. Käräjät siis voitettiin, mutta vastapuoli ei vieläkään myönnä mokaansa, vaan haluaa jatkaa hoviin.
Joten ainakin 2 vuotta vielä tuon asian kanssa elellään.
Nyt pitäisi saada jokin ratkaisu lämmityspulmaan, kun lämmitys ei siis pelaa ja syksy tulee. Korvaukset seisoo niin kauan kuin hovi on asian käsitellyt.

Mutta siivoukset odottaa tuolla. Koko talo taas ihan sekaisin.

-Fiona ja masu 26+2-
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Olen sairaslomalla loppuajan, joten käyn koneella harvakseltaan. Taustalla olen kuitenkin lukenut. Ajattelin laittaa tänne linkin tuttipulloista liukenevasta kemikaalista : http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=157
Sivulta löytyy kemikaalivapaat sekä kemikaalia sisältävät tuttipullot. Harmitti itseä todella paljon löytää tämä sivu, koska olen ihastunut Tommee Tippeen tuttipulloihin...mutta näyttävät olevan huonommalla listalla....
Mukavaa masuilua kaikille marrasmammoille =)

Rv 30+0
 

Yhteistyössä