*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

kylläpä kouras mahan pohjalta kun luin zeran linkittämän sivun,meillä esikoisellä käytetty/käytetään nuk pulloja ja olen ostanut samoja uudelle tulokkaalle,jotka ovat siinä huonossa listassa joista siis lähtee tuota kemikaalia... :ashamed: huoh..onkohan tuo ylihysteriaa vai kannattaakohan uskoa,jos asia ihan noin olisi niin eiköhän kyseiset tuotteet vedettäisi pois markkinoilta...?!??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Ajattelin laittaa tänne linkin tuttipulloista liukenevasta kemikaalista : http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=157
Sivulta löytyy kemikaalivapaat sekä kemikaalia sisältävät tuttipullot. Harmitti itseä todella paljon löytää tämä sivu, koska olen ihastunut Tommee Tippeen tuttipulloihin...mutta näyttävät olevan huonommalla listalla....

Hmmm... tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa. Kahdella lapsella käytetty Ainun tutteja ja pulloja, eli ovat altistuneet tuolle kemikaalille. :eek: Mitenkähän tähänkin pitäisi reagoida? :'( No jaa elämä on valintoja..

anilja
 
Miyaki pakko puuttua tähän tuttipullokeskusteluun, etten minäkään ole huolissani... jos kaikki ottaa niin kirjaimellisesti, niin kyl se elämää rajoittaa aikalailla... toki saa olla huolissaan, mutta kohtuus kaikessa, huolenaiheillakin.

 
Tulinpa minäkin kommentoimaan tuota tuttipulloasiaa...Hmmm... En minä ainakaan ole huolissani moisesta asiasta. :/ Niin paljon kirjoitellaan aina millon mistäkin saasteesta ym. että joka asiasta saisi murhetta kantaa jos pilkun tarkasti kaiken ottaisi. Ajattelen myös, että kyllä ne vedettäisiin pois markkinoilta jos niistä olisi niin suurta haittaa tai vahinkoa lapsen kehitykselle... No, kukin päättää kohdallaan, mutta ehkä ei pidä liikaa murhetta kantaa :) Nautitaan elämästä, eikä mietitä kaikkea liian tarkkaan,jookosta :)

Huomenna olisi ensimmäinen työpäivä sitten kesäloman jälkeen ja kyllä kauhistuttaa.. Onneksi on iltavuoro, kun ovat nuo yöunet niin olemattomia tällä hetkellä. No, eiköhän sitä jaksa kun tietää, että 7 viikkoa enää jaksettava :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille marraskuisille!!! Koitetaan jaksaa mahoinemme ja murheinemme :)

Milliz+ toukka 27+3
 
Moikka kaikille! =)

Mummolassa oltu viikonloppu ja tyttö jäi sinne vielä tiistaihin asti eli työn lomassa vähän omaa aikaakin saa. Huomenna iltavuoroon meno, mut enää 5 viikkoa töitä! Hirveän nopsaan menee nää viikot.

Omassa navassa kaikki hyvin, oli yksi hiljaisempi päivä pienellä tuossa ja ehdin jo huolestua mutta nyt on paukutellut menemään senkin edestä. :whistle: mulle iski flunssa niin oisko se pikkuistakin väsyttänyt.

Harhis koitahan jaksaa lepäillä!

Vaunujen säilytyksestä meidän kerrostalossa on erikseen vaunuvarasto joka on lämmin, joten siellä säilyttelen, paitsi jos sinne ei mahdu tai vien parvekkeelle nukkuu niin sit partsilla.. Koppaosan ottanu erikseen sisälle, hitsi vaan ku kissa tykkää mennä sinne aina nukkumaan.

Ja mulla kans supistaa välillä tosi kovaa wc:ssä käydessä tai jos meen kyykkyyn ja nousen ylös, ihan järkky se paine mikä tuntuu alapäässä. Ja kylkiluut tuntuu kohta vääntyvän rikki, nytkin kun istuu ja kirjoittaa niin pitää oikoa itteensä vähän väliä... :/

Mut eipä tässä muuta tälle iltaa, huomenna taas poksutaan :D

Nunneliini & Papuseni 27+6
 
Hmm, näyttäisi tuon linkin mukaan siltä, että minä myös olen altistanut pikkuiseni tuolle... Mutta toisaalta onneksi jossain vauva lehdessä oli asiasta juttua, että määrät ovat kuitenkin tosi pieniä. :whistle:

Oli kyllä aivan ihana 4d kuva! :heart:

Ja masuja ihastelinkin jo FB.ssa :D :saint:

Masuista puheenollen, kahtokaas TÄTÄ! :LOL:





Ja mukamas pari kuukautta vielä!? :eek:

thor ja prinsessa 30+2
 
tuttipulloihin pikaisesti: Suomessa ne hormonipullot eivät ole kiellettyjä mutta useissa maissa kyllä vaan ovat. Eli luultavasti ennen pitkää Suomeenkin kielto tulee vaikka nyt jälkijunassa mennäänkin. Meillä oli aventin pulloja kun oli rintapumppu mutta hormoniahan irtoaa vain lämmittäessä enkä lämmittänyt maitoja sitten niissä pulloissa. Esim cittarista ja prismasta saa tosi hyviä MAMin ultivent -pulloja (näin nyt yhtenä käytännön esimerkkinä ) jotka ovat hormonittomia enkä näe syytä olla käyttämättä hormonittomia kun sellaisiakin on paljon tarjolla =)

Hysteerinen en mäkään ole mutta itse näen tärkeäksi välttää tiettyjä asioita ja ylimääräiset,ulkopuoliset hormonit pikkuvauvoilla on minulle kauhistus.

"Keväällä 2008 "The National Toxicology Program" nosti USA:ssa esiin huolensa siitä, että altistuminen bisfenoli A -kemikaalille raskauden aikana tai lapsuudessa saattaa vaikuttaa kehittyviin rintoihin, eturauhasiin, aikaistaa puberteettia, sekä aiheuttaa käyttäytymishäiriöitä lapsille.

Jopa vähäisen altistumisen on osoitettu aiheuttavan mm. seuraavia terveysriskejä:

* eturauhas- ja rintasyöpä
* ennenaikainen puberteetti
* siittiöiden määrän väheneminen
* ylivilkkaus
* keskenmeno
* diabetes
* immuunijärjestelmän häiriöt"

:x eikai nää mitään pikkujuttuja ole? :x

(englanniksi löytyy muuten paljon lisää tietoa tästä googlettamalla)
 
thor mahtava maha !!! =) Mullakin on suuri, mutta kyllä sulla on ihan toista luokkaa. Lienee kuiteskin johtua siitä et sun esikoinen on vielä varsin pieni. Mä veikkaisin et olen nyt sellainen kun kahdelta ekalta viimesillään. Niiden neuvolakortissa näyttää et sf-mitta ollut korkeimmillaan 34, mut laskenut paria viikkoa ennen syntymää 31:n. Tästä raskaudesta en tiedä ku aina vaan ultrataan eikä mittanauha käy lähelläkään massua. Tosin saman asianhan tuo ultraamihenkin varmistaa mut olis kiva vertailla noihin edellisten rakauksien kulkuun :)

Noista tuttipulloista sen verran et meillä käytetty Ainun tuotteita aina, niin tuteissa kuin pulloissakin. Luotan siihen et kyllä Suomen tarkat viranomaiset vetävät vaaralliset tuotteet markkinoilta jos katsovat parhaaksi. Syöpää ja kaikkia noita muita ongelmia kehomme kerää niin paljon muualtakin et stressaaminen pulloista on minun mielestä turhaa.

Oikein aurinkoista elokuunpäivää kaikille B)

Indo ja Ebba 27+1
 
Hienoa...kirjoitin kauhean sepustuksen joka sitten hävis kun tuhka tuuleen.... :headwall:

No meillä on tytöllä käytetty Ainun pulloja ja tutteja ja jos niitä vielä myynnissä on niin varmaan käytetään jatkossakin.En jaksa tollaisesta stressata,suomessa kun on nää kaikki säädökset ja lait niin tarkkoja.Minähän sen tiedän näin maajussina ;) (vitsivitsi..)

Poitsu taas säikyttelee äitiä,on varmaan kääntynyt selkä ulospäin ja liikkeitä tuntuu tosi harvakseltaan ja hiljaisina,verrattuna pariin päivään kun on kunnon tsembalot ollu pystyssä..no meen kohta pötköttelemään ja jos liikkeitä ei ala kuulumaan niin soittelen sit neuvolaan... :/ Ärsyttävää.
 
Huomenta! *POKS* Rv 28 :D

Tuttipulloista: meillä kans käytetty noita Ainun pulloja, en ole hysteerikko mutta jos kerta on sellaisia pulloja tarjolla mistä ei irtoa mitään myrkyllistä niin ostan mieluummin niitä, eihän siinä mitään häviäkään. Kiitti thor vinkistä et MAMin pullot on turvallisia. :wave:
 
Lispu mikä se tollanen käden hermopinneoire oikeen on? tai siis kuinka ilmenee? Tuumin kun olen tuossa itse miettinyt voisikohan miulla olla jännetupintulehdus tjtn.. oikean puolen käden sormet puutuu lähes koko ajan, pyörällä ajaessa tuntuu kun veri pakkautuu käteen ja esim. vettä kaadettaessa kahvinkeittimeen vihloo koko kättä niin pirusti..

Huoh, jutut taas luettu lävitse.. vähän laiskasti olen tänne kirjotellut viime aikoina.. Tänään käytiin neuvolassa, jonne raahasin miehenkin mukaan :D kokeilivat siellä tuota kohdunkaulaa ja jumaleisson että se täti survoi sormiaan syvälle :D
Täällä kans ollut jotain pieniä supparien tuntuisia "kipuja" ja varsinkin pyöräillessä/lenkkeillessä pistelee hyvinkin napakasti alamahasta ja kyljistä :/ Neuvolassa sanoivat vaan että josko rupee supistelee/tulemaan niitä nipistelyjä ni heti yhteyttä keskusneuvolaan ni ultraavat tuon kohdunkaulan.
Kohdunsuu oli pehmeä, kiinni, pituus 3cm, kai se on ihan normaalia? emt..

Painoa oli tullut +900g/viikko, hemoglobiinit oli laskenu 133:sta 113:sta, eli rautaa nassuun sitten.. verenpaine oli 116/62 eli ihan hyvä. Syke oli ++ja liikkeet myös ++, kohdunpohjan korkeus oli 24cm.. (5cm kasvanu viime kerrasta)

Muuta ei omaan napaan.. äippälomaa ja kelan päätöksiä odotellessa :D

pikkuihra ja mörkö 27+2
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Viikot poksuu taas 30+0 :heart: , kyllä aika menee nopsaan. Enää 4 viikkoa, niin on äitipoli, ja päätetään leikkauspäivä.. sitä odotellessa.. :D
Maha kasvaa huimaa vauhtia, ja aika kovasti supistelee, samoin niitä ilkeitä alamahakipuja on aikalailla.. Täytyy mainita niistä maanantaina neuvolassa.
Tänään oon silittänyt kaikki vauvan pussilakanat, lakanat, vaatteet, ym. ja järjestellyt ne kaappiin. Myös vauvan sängyn sain miehen siskolta.
Juu, eipä taas muuta, kirjottelen viimeistään ma neuvolakuulumisia..

:wave: pikkuruinen ja poitsu 30+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuihra:
Lispu mikä se tollanen käden hermopinneoire oikeen on? tai siis kuinka ilmenee? Tuumin kun olen tuossa itse miettinyt voisikohan miulla olla jännetupintulehdus tjtn.. oikean puolen käden sormet puutuu lähes koko ajan, pyörällä ajaessa tuntuu kun veri pakkautuu käteen ja esim. vettä kaadettaessa kahvinkeittimeen vihloo koko kättä niin pirusti..
Kyllä toi sun oire kuulostaa siltä, että kyseessä voisi olla ihan sama medianushermon pinne, eli rannekanavaoireyhtymä kuin mullakin. Mulla oikean käden keskisormi ja nimetön on koko ajan puutuneet, ja lisäksi välillä ilmaantuu pistelyä muihinkin sormiin. Lisäksi nämä kaksi puutunutta nakkia tuntuu jäykiltä ja turvonneilta. Mitään kunnollista ei käden kanssa oikein voi tehdä, mm. kirjoittaminen, vihannesten leikkaaminen ja tiskiharjan käyttäminen aiheuttavat sellaista kramppaavaa kipua kämmenen alueelle. Käsi on vähän kömpelö muutenkin ja välillä melkein tavarat tippuu kädestä. Kaikki liike mikä on pois päin ranteen suorasta perusasennosta pahentaa oireilua, kun hermo joutuu ranteen kohdalla ahtaammalle kun se ei ole suorassa.

Mulla on yöaikaan käytössä sellainen lasta joka pitää ranteen suorana. Päiväkäyttöön olisi sellaisia rannetukia apteekissa mutta ne maksaa 50 e luokkaa, joten en ainakaan vielä ole hankkinut. Tämä rannekanavaoireyhtymä liittyy todennäköisesti raskauteen ja toivon mukaan ohittuu sitten, kuten thor tuolla aiemmin kuvasikin omalla kohdallaan käyneen. (Kiitos vertaistuesta, thor!) Tosi ärsyttävä riesa siis kuitenkin.

Lispu ja Nti Poikanen 28+4

 
Kävin tänään ultrassa ja kaikki kuullosti olevan muuten hyvin, mutta poitsun painoarvio oli 900gr eli kuulemma alakanttiin. Onko muilla painoarvioita vastaavilta viikoilta ja kuinka tästä pitäisi huolestua? :'(

Ludde 27+0
 
Pitkästä aikaa kirjottelen, viimeisen viikon olen ollut kovassa flunssassa joka alkoi keuhkoputkentulehduksella, lääkäri määräsi 3pv:n kortisonikuurin siihen kun on vuosia ollut jonkinlaisia astmaoireita ja siksi veti hengityksen ihan tukkoon ja tuntui ettei todellakaan saa happea ollenkaan.. :|

Ihmettelen vaan kauanko tää tauti vielä jatkuu, ihan yhtä paljon saa niistää edelleen mitä viikko sitten kun tää alkoi. Yleiskunto aivan järkyttävän huono nyt, ei kyllä ole yleensä flunssassa vetänyt näin heikoille kun tuntuu että vähäinenkin liike saa hien otsalle.

Niin.. Ja tuo lirahtelu on varsinkin tullut erittäin tutuksi nyt yskiessä, kauhea homma koettaa joka yskäisyllä muistaa pidättää ja kun eihän sitä muista.. :whistle:
Mulla ollut kyllä muutenkin jo jonkin aikaa noita vaivoja(nyt vaan yskiminen pahentanut), olenkin ihan koko ajan käyttänyt parisen kuukautta always enviven pikkuhousunsuojia, ovat kyllä kaiken pelastus, ensinnäkään eivät hiosta kuten tavalliset pikkuhousunsuojat, ei tarvitse kuljetella varulta vaihtopöksyjä mukana koko aikaa, ei tarvitse myös pelätä että jotain tuoksuhaittaa tulisi ja onpahan koko ajan erittäin paljon miellyttävämpi olla kun ei tarvitse pohtia lirahteluja... B) B)

Huomenna neuvolaan, sekin siirtyi viikolla kun en vain jaksanut viime viikon puolella edes ajatella.. Positiivista on se että ainakin kotivaaka näyttää 3kg vähemmän kuin viime neuvolakäynnllä, mulla kun on tuota ylipainoa muutenkin niin se ei ole varmaan yhtään haitaksikaan. No sen kyllä taas tietää, nuvolan vaaka kuitenkin säädetty JÄLLEEN niin että näyttää sen 3kg enemmän :kieh:

Tein tänään kirppikseltä hyviä löytöjä, belly belt, eli tällainen http://babyidea.fi/aidille/carefixexpander.html , eri merkkinen kyllä mutta muuten sama 2euroa ja todella hyväkuntoinen imetystyyny 6euroa. Niin ja lindexin retrobodyja 6kpl 1e/kpl :)

rv 29+1
 
Ludde, allaolevan linkin alta löydät kasvukäyrän. Valitse oikealta Sikiön kehitys -kohdasta Painon kehitys. Valitse avautuvasta ikkunasta ensimmäiselle riville rv ja syötä paino niin ohjelma avaa käyrän. Eipä tuo minusta niin alakanttiin ole, muistaakseni keskiarvo noille viikoille on kuitenkin jotain kilon luokkaa. :hug:

http://www.tekay.fi/

Meilläkin mennään tuon mukaan vielä nippanappa käyrillä, vaikka rv 26+6 pienemmän painoarvio oli 750. :)


muoks. Tulin äsken niin iloiseksi, että täytyy tännekin tulla puolihuomaamattomasti vinkkailemaan. Oletteko pistäneet merkille, kuka on pistänyt pystyyn toukokuun toivotut pinon?!? ;) :D
 

Yhteistyössä