Marraskuiset 2024

Toi on niin turhauttavaa 😩 mäkin epätoivossani soitin ja kysyin, mut ei löytynyt kyllä mitään empatiaa 🙄 kuulemma pahoinvoinnin loppuminen ei kerro mitään, kun eihän kaikilla naisilla edes ole pahoinvointia 😩 lopulta vaan itkin puhelimessa ja nainen vaan totesi toisessa päässä että kiva tehdään näin 🙄 jepjep kiva nimenomaan
 
Heipä hei kaikille 👋🏻 täältä liittyisi yksi marraskuista odottava mukaan. Laskettu aika ultran perusteella 11.11, eli huomenna olisi viikkoja kasassa 10+0. Kyseessä oma esikoinen ja miehelle toinen lapsi. Yritys alkoi 12/22 ja tässä välissä ehdittiin käydä yksityisellä neljässä tuloksettomassa inseminaatiossa ja just oltiin käyty julkisella puolella lapsettomuushoitojen ensikäynnillä, kun päätti tyyppi tärpätäkin täysin luomuna. ♥ Mulla on ollut Cyclogestit käytössä koko alkuraskauden ja vielä viikon niitä laitan 1x päivässä, kunnes niistäkin luovun.

Aikamoista stressiä ollut koko alkuraskaus, kun pelottaa tietty kauheesti, että päättyy. Niin kauan jouduimme odottelemaan tärppiä. Siks oon jo kaksikin kertaa yksityisellä käyny varhaisultrassa tsekkaamassa, että kaikki hyvin.😁

Oireina on ollut oikeastaan vaan hieman rinnoissa kipua, joka sekin tosin tässä parin päivän aikana alkanut helpottamaan (yritän pysyä rauhallisena ja ajatella, että keskiraskautta lähestyessä se on aivan normaalia). Pahoinvointia on tasaisesti ollut jo muutaman viikon ja jatkuu edelleen, en tosin kertaakaan ole joutunut oksentamaan. Saan pidettyä hallinnassa syömällä jatkuvasti jotain pientä. 😁 Tästä huolimatta mulla on vaan paino jopa hieman tippunut, kaipa on niin suuri energiankulutus tällä hetkellä 🤷🏻‍♀️

Julkisella puolella ultra vappuaattona, eli runsas pari viikkoa vielä jännäilyä ennen seuraavaa etappia. Josko sitä sitten uskaltautuisi pikkuhiljaa paljastamaan lähipiirille asia, nyt olemme pitäneet vielä paria läheisintä ystävää ja siskoa lukuunottamatta asian visusti salassa. 🤫 Ootteko muut jo kertoneet asiasta läheisillenne?😊
 
  • Rakkaus
Reactions: mamarski
Onnea uusille plussanneille ja mukaan tulleille 🥰

Ja voihan kurjuus te joilla ikäviä oloja ja tuntemuksia, epätietotuus on jotain kamalaa. totuushan se on ,että itse emme voi vaikuttaa raskauteen,mutta olisihan se nyt mahtavaa,jos huolet voitaisiin ottaa todesta ja raskauden eteneminen voitaisiin jollain konstilla tarkistaa, että saisi mielenrauhan.

Raskaus, naisen onnellisinta aikaa.. ehkä sitten, kun kykenen tuntemaan pienen liikkeet itse ❣

Minulla onkin tänään neuvolla, omien laskujen mukaan 9+4 mutta neuvolatäti meinasi, että 10 on, ultrassahan tuo sitten tarkentuu 🙃
Kuntelisikohan tuo edes sydänääniä, jos oikein kiltisti pyydän, ultraus mahdollisuuskin olisi, mutta näkyisikö vatsanpäältä vielä mitään.. 🤔 aikas jännää 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: påtta
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. 😭 ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.
 
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. 😭 ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.
Oon sanoinkuvaamattoman pahoillani ❤ voimia sinne ❤
 
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.
Voi miten surullista 😰 Voimia! ❤
 
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.
Voi, olen aivan valtavan pahoillani teidän puolesta. Voimia suruun ❤
 
vierailija
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.
Olen todella pahoillani! Voimia teille <3
 
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.

Suuret suuret osanotot 😔💔 en pysty edes kuvittelemaan, miten pahalta täytyy tuntua
 
Kokeilin tänään ekaa kertaa ja en saanut sykkeitä kotona kuuluviin vauvalta
Mä en näin aikaisilla viikoilla varmaan edes uskaltaisi lähteä kotona dopplerilla kokeilemaan just tuosta syystä, että siitä ehkä seuraisi enemmän huolta vaan. Mä luulen, että se on ihan normaalia, kun tyyppi on vielä niin pieni ja siellä jemmassa, että et niitä kuule 🙏🏻 En muista milloin aloin viimeksi kotona niitä kuunnella, mutta veikkaisin, että enemmän joskus +15 viikolla. Liikkeet mulla tuntui silloin vasta ehkä viikon 20-21 tienoilla, kun oli istukka edessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Täti-ihminen
Moikka kaikille!

Edellisen kerran olen kirjoitellut tälle palstalle esikoisen odotusaikana 2016 😄 tästä ryhmästä aloitettu faceryhmä oli vuosikausia niin aktiivinen, että sain sieltä riittävästi vertaistukea seuraavaan viiteen raskauteen, joista kolme tosin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon.

Nyt siis meneillään seitsemäs raskaus, ja toivottavasti saamme neljännen lapsemme marraskuussa (la 20.11 tienoilla). Kävin eilen kontrolliultrassa, viikkoja 9+0 ja kaikki hyvin, joten uskaltaudun nyt liittymään tänne. Paljon tsemppiä kaikille odotukseen, toivottavasti saadaan kasaan kiva porukka marraskuisia odottajia ❤
 
Minä täällä taas huutelen, oon aivan puulla päähän lyöty ja pelkokin on läsnä.. 😥 Aiemmin olin täällä kun tein positiivisen raskaustestin 12.3. Noh tilanne on nyt tämä:
Meillä tuli tärppi siis maaliskuun alussa, kierto on ollut viimeksi 43 päivää ja edelliset menkat oli 9.2. ja tein positiivisen testin 12.3. joka kuitenkin haaleni ja sitten alkoi vuotoa pienesti ja 21.3. kunnon vuoto jolloin hcg oli vain 69 ja viikkoja n. 4+ jotain ja ultrassa näkyi vain paksuuntunut limakalvo 10 mm ja vähän jotain materiaalia pohjalla ja munasarjat siistit eikä nestettä missään jolloin diagnoosi oli keskemeno. Noh, tässä on vuodellut enemmän ja vähemmän ja oletin et menkat alko viime pe mut oli niukat ja kerran holahti enemmän. No tein nyt sitten eilen kun tuli 4 viikkoa tuosta ultrasta niin polin antaman tarkistustestin joka olikin hämmästykseksi kirkas positiivinen.. Yhdyntöjä ei ole keskenmenon jälkeen ollut, ainoat kerrat on ollut helmikuun lopussa ja maaliskuun alussa.. Maanantaina pääsen vasta ultraan ja verikokeeseen, että katsotaan mikä tämä homma nyt on. Pientä pistelyä/jomottelua on vasemmalla ja pientä vuotoa pyyhkiessä tulee haaleaa.. pelko kohdunulkoisesta on SUURI kun pelkään että räjähtää kohta jos on munajohtimessa kun viikkoja edellisistä menkoista laskettuna olisi 9+ jotain.. Onko muilla kokemuksia? Neuvolan ja polin hoitajan mukaan jolle soitin niin jos olisi kohdunulkoinen niin olisi jo kyllä tullut kunnolla kipeäksi.. Tosin itse en normaaliin raskauteen kyllä usko kun en ymmärrä miten voisi olla mahdollista, ainoa mahdollisuus on että ei vain näkynyt ultrassa tuolloin vielä mutta hcg oli kyllä sen verran matala että siihenkään en usko.. Kokemuksia? o_O
 
Minä täällä taas huutelen, oon aivan puulla päähän lyöty ja pelkokin on läsnä.. 😥 Aiemmin olin täällä kun tein positiivisen raskaustestin 12.3. Noh tilanne on nyt tämä:
Meillä tuli tärppi siis maaliskuun alussa, kierto on ollut viimeksi 43 päivää ja edelliset menkat oli 9.2. ja tein positiivisen testin 12.3. joka kuitenkin haaleni ja sitten alkoi vuotoa pienesti ja 21.3. kunnon vuoto jolloin hcg oli vain 69 ja viikkoja n. 4+ jotain ja ultrassa näkyi vain paksuuntunut limakalvo 10 mm ja vähän jotain materiaalia pohjalla ja munasarjat siistit eikä nestettä missään jolloin diagnoosi oli keskemeno. Noh, tässä on vuodellut enemmän ja vähemmän ja oletin et menkat alko viime pe mut oli niukat ja kerran holahti enemmän. No tein nyt sitten eilen kun tuli 4 viikkoa tuosta ultrasta niin polin antaman tarkistustestin joka olikin hämmästykseksi kirkas positiivinen.. Yhdyntöjä ei ole keskenmenon jälkeen ollut, ainoat kerrat on ollut helmikuun lopussa ja maaliskuun alussa.. Maanantaina pääsen vasta ultraan ja verikokeeseen, että katsotaan mikä tämä homma nyt on. Pientä pistelyä/jomottelua on vasemmalla ja pientä vuotoa pyyhkiessä tulee haaleaa.. pelko kohdunulkoisesta on SUURI kun pelkään että räjähtää kohta jos on munajohtimessa kun viikkoja edellisistä menkoista laskettuna olisi 9+ jotain.. Onko muilla kokemuksia? Neuvolan ja polin hoitajan mukaan jolle soitin niin jos olisi kohdunulkoinen niin olisi jo kyllä tullut kunnolla kipeäksi.. Tosin itse en normaaliin raskauteen kyllä usko kun en ymmärrä miten voisi olla mahdollista, ainoa mahdollisuus on että ei vain näkynyt ultrassa tuolloin vielä mutta hcg oli kyllä sen verran matala että siihenkään en usko.. Kokemuksia? o_O
Ompa pitkään jatkunut teillä epätietoisuus 😣 itselläni ei ole vastaavasta kokemuksia. Viime raskaudessa sain keskeytyneen keskenmenon ja verenvuotoa ei ollut ollenkaan. Lääkkeellinen tyhjennys ei ensimmäisellä kierroksella poistanut raskausmateriaalia kokonaan, vaan minulle nousi kuumetta jonka jälkeen otettiin uudet tyhjennyslääkkeet ja antibiootit kohtutulehduksen ehkäisemiseksi. Sen muistan vielä, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tuskailin vielä positiivisten testien kanssa. Välissä ehdin jo saada negatiivisen tuloksen, mutta myöhemmin sain eri merkkisellä testillä haalean positiivisen. Hcg oli siis jonkin aikaa vielä koholla, mutta testit olivat kyllä haaleita, eikä ollut kirkkaita viivoja. Lopulta kävin vielä verikokeessa ja hcg todettiin olevan matala.
 
Tässä vielä tämä polin antama testi..
No onpas teillä nyt tosi jännittävä ja hurjakin tilanne - ja jatkunut niin pitkään. Nuo viivat on kyllä todella vahvat, ei voi olla mikään kovin matala arvo, mikä tuollaista saa aikaan. Mulla laski 5 ja 6 viikoilla tapahtuneiden keskenmenojen jälkeen 1-2 viikossa arvot niin, että testi näytti negatiivista.

Onko sulla ollut mitään muita oireita matkan varrella?

Toivotaan, että tilanne selviäisi nyt pian 🙏🏻🙏🏻
 
Oho, Memmulilla onkin erikoinen tilanne. Hyvä että pääsette huomenna ultraan 🙏

Katsoin aamulla omakantaa ja terveydenhoitaja oli merkinnyt diagnoosin riskiraskaus. Tarkoittaako se automaattisesti jotain? 🤔 Vai onko täysin tapauskohtaista mitä se pitää sisällään vai pitääkö mitään.
 
Eilen lähdin käymään päivystyksessä kun jomotusta oli vasemmalla ja aloin pelätä jos onkin jossain missä pääsee repeämään kun viikkojakin jo sen verran paljon, ensin otettiin hcg joka oli melkein 3000 mutta kohdusta ja muualta ei mitään löydy ultrattiin sisältä ja ulkoa, jäin osastolle ja kohta ultrataan uudestaan jos se raskaus jostain löytyisi ja sit katsotaan jatkoa eteenpäin. Oletettavasti metotreksaatti piikin antavat nyt alkuun eli kohdunulkoista nyt epäillään vahvasti.. Toivon vaan et löytyy ja tämä asia saadaan päätökseen mahdollisimman pian:rolleyes:
 

Yhteistyössä