Marraskuiset 2024

Toi on niin turhauttavaa ūüė© m√§kin ep√§toivossani soitin ja kysyin, mut ei l√∂ytynyt kyll√§ mit√§√§n empatiaa ūüôĄ kuulemma pahoinvoinnin loppuminen ei kerro mit√§√§n, kun eih√§n kaikilla naisilla edes ole pahoinvointia ūüė© lopulta vaan itkin puhelimessa ja nainen vaan totesi toisessa p√§√§ss√§ ett√§ kiva tehd√§√§n n√§in ūüôĄ jepjep kiva nimenomaan

Heip√§ hei kaikille ūüĎčūüŹĽ t√§√§lt√§ liittyisi yksi marraskuista odottava mukaan. Laskettu aika ultran perusteella 11.11, eli huomenna olisi viikkoja kasassa 10+0. Kyseess√§ oma esikoinen ja miehelle toinen lapsi. Yritys alkoi 12/22 ja t√§ss√§ v√§liss√§ ehdittiin k√§yd√§ yksityisell√§ nelj√§ss√§ tuloksettomassa inseminaatiossa ja just oltiin k√§yty julkisella puolella lapsettomuushoitojen ensik√§ynnill√§, kun p√§√§tti tyyppi t√§rp√§t√§kin t√§ysin luomuna. ‚ô• Mulla on ollut Cyclogestit k√§yt√∂ss√§ koko alkuraskauden ja viel√§ viikon niit√§ laitan 1x p√§iv√§ss√§, kunnes niist√§kin luovun.

Aikamoista stressi√§ ollut koko alkuraskaus, kun pelottaa tietty kauheesti, ett√§ p√§√§ttyy. Niin kauan jouduimme odottelemaan t√§rppi√§. Siks oon jo kaksikin kertaa yksityisell√§ k√§yny varhaisultrassa tsekkaamassa, ett√§ kaikki hyvin.ūüėĀ

Oireina on ollut oikeastaan vaan hieman rinnoissa kipua, joka sekin tosin t√§ss√§ parin p√§iv√§n aikana alkanut helpottamaan (yrit√§n pysy√§ rauhallisena ja ajatella, ett√§ keskiraskautta l√§hestyess√§ se on aivan normaalia). Pahoinvointia on tasaisesti ollut jo muutaman viikon ja jatkuu edelleen, en tosin kertaakaan ole joutunut oksentamaan. Saan pidetty√§ hallinnassa sy√∂m√§ll√§ jatkuvasti jotain pient√§. ūüėĀ T√§st√§ huolimatta mulla on vaan paino jopa hieman tippunut, kaipa on niin suuri energiankulutus t√§ll√§ hetkell√§ ūü§∑ūüŹĽ‚Äć‚ôÄÔłŹ

Julkisella puolella ultra vappuaattona, eli runsas pari viikkoa viel√§ j√§nn√§ily√§ ennen seuraavaa etappia. Josko sit√§ sitten uskaltautuisi pikkuhiljaa paljastamaan l√§hipiirille asia, nyt olemme pit√§neet viel√§ paria l√§heisint√§ yst√§v√§√§ ja siskoa lukuunottamatta asian visusti salassa. ūü§ę Ootteko muut jo kertoneet asiasta l√§heisillenne?ūüėä

• Rakkaus
Reactions: mamarski
Onnea uusille plussanneille ja mukaan tulleille ūü•į

Ja voihan kurjuus te joilla ikäviä oloja ja tuntemuksia, epätietotuus on jotain kamalaa. totuushan se on ,että itse emme voi vaikuttaa raskauteen,mutta olisihan se nyt mahtavaa,jos huolet voitaisiin ottaa todesta ja raskauden eteneminen voitaisiin jollain konstilla tarkistaa, että saisi mielenrauhan.

Raskaus, naisen onnellisinta aikaa.. ehk√§ sitten, kun kykenen tuntemaan pienen liikkeet itse ‚Ě£

Minulla onkin t√§n√§√§n neuvolla, omien laskujen mukaan 9+4 mutta neuvolat√§ti meinasi, ett√§ 10 on, ultrassahan tuo sitten tarkentuu ūüôÉ
Kuntelisikohan tuo edes syd√§n√§√§ni√§, jos oikein kiltisti pyyd√§n, ultraus mahdollisuuskin olisi, mutta n√§kyisik√∂ vatsanp√§√§lt√§ viel√§ mit√§√§n.. ūü§Ē aikas j√§nn√§√§ ūü•į

• Tykk√§√§
Reactions: påtta
Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, ett√§ Pikkunen on l√§htenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ūüė≠ ehk√§ me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton t√§ll√§ hetkell√§.
Toivota kaikille hyvää kevään jatkoa.

Se oli sitten tämmönen päivä. Aamulla mentiin neuvolaan ja ei kuulu mitenkään päin sydän ääniä. Terkka halus ultrata, vaikka ei kuulemma mikään hyvä ultraaja ole. Ikävä kyllä näin että ei kaveri vastaa viikkoja, mitä ois pitäny olla kyt 10+3. Ens viikolla ti ois ollu nt-ultra.

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, ett√§ Pikkunen on l√§htenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ūüė≠ ehk√§ me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton t√§ll√§ hetkell√§.
Oon sanoinkuvaamattoman pahoillani ‚̧ voimia sinne ‚̧

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Voi miten surullista ūüėį Voimia! ‚̧

Sain onneksi Merioulun neuvolaan ajan ja varmistui, että Pikkunen on lähtenyt enkeliksi jossain 7-8 viikon kohdalla. ehkä me joskus tavataan kaikkien 10 pikkusen kanssa mut kaipaus on pohjaton tällä hetkellä.
Voi, olen aivan valtavan pahoillani teid√§n puolesta. Voimia suruun ‚̧

vierailija

Olen todella pahoillani! Voimia teille <3

Suuret suuret osanotot ūüėĒūüíĒ en pysty edes kuvittelemaan, miten pahalta t√§ytyy tuntua

Kokeilin tänään ekaa kertaa ja en saanut sykkeitä kotona kuuluviin vauvalta
M√§ en n√§in aikaisilla viikoilla varmaan edes uskaltaisi l√§hte√§ kotona dopplerilla kokeilemaan just tuosta syyst√§, ett√§ siit√§ ehk√§ seuraisi enemm√§n huolta vaan. M√§ luulen, ett√§ se on ihan normaalia, kun tyyppi on viel√§ niin pieni ja siell√§ jemmassa, ett√§ et niit√§ kuule ūüôŹūüŹĽ En muista milloin aloin viimeksi kotona niit√§ kuunnella, mutta veikkaisin, ett√§ enemm√§n joskus +15 viikolla. Liikkeet mulla tuntui silloin vasta ehk√§ viikon 20-21 tienoilla, kun oli istukka edess√§.

• Tykk√§√§
Reactions: Täti-ihminen
Moikka kaikille!

Edellisen kerran olen kirjoitellut t√§lle palstalle esikoisen odotusaikana 2016 ūüėĄ t√§st√§ ryhm√§st√§ aloitettu faceryhm√§ oli vuosikausia niin aktiivinen, ett√§ sain sielt√§ riitt√§v√§sti vertaistukea seuraavaan viiteen raskauteen, joista kolme tosin p√§√§ttyi keskeytyneeseen keskenmenoon.

Nyt siis meneill√§√§n seitsem√§s raskaus, ja toivottavasti saamme nelj√§nnen lapsemme marraskuussa (la 20.11 tienoilla). K√§vin eilen kontrolliultrassa, viikkoja 9+0 ja kaikki hyvin, joten uskaltaudun nyt liittym√§√§n t√§nne. Paljon tsemppi√§ kaikille odotukseen, toivottavasti saadaan kasaan kiva porukka marraskuisia odottajia ‚̧

Min√§ t√§√§ll√§ taas huutelen, oon aivan puulla p√§√§h√§n ly√∂ty ja pelkokin on l√§sn√§.. ūüė• Aiemmin olin t√§√§ll√§ kun tein positiivisen raskaustestin 12.3. Noh tilanne on nyt t√§m√§:
Meillä tuli tärppi siis maaliskuun alussa, kierto on ollut viimeksi 43 päivää ja edelliset menkat oli 9.2. ja tein positiivisen testin 12.3. joka kuitenkin haaleni ja sitten alkoi vuotoa pienesti ja 21.3. kunnon vuoto jolloin hcg oli vain 69 ja viikkoja n. 4+ jotain ja ultrassa näkyi vain paksuuntunut limakalvo 10 mm ja vähän jotain materiaalia pohjalla ja munasarjat siistit eikä nestettä missään jolloin diagnoosi oli keskemeno. Noh, tässä on vuodellut enemmän ja vähemmän ja oletin et menkat alko viime pe mut oli niukat ja kerran holahti enemmän. No tein nyt sitten eilen kun tuli 4 viikkoa tuosta ultrasta niin polin antaman tarkistustestin joka olikin hämmästykseksi kirkas positiivinen.. Yhdyntöjä ei ole keskenmenon jälkeen ollut, ainoat kerrat on ollut helmikuun lopussa ja maaliskuun alussa.. Maanantaina pääsen vasta ultraan ja verikokeeseen, että katsotaan mikä tämä homma nyt on. Pientä pistelyä/jomottelua on vasemmalla ja pientä vuotoa pyyhkiessä tulee haaleaa.. pelko kohdunulkoisesta on SUURI kun pelkään että räjähtää kohta jos on munajohtimessa kun viikkoja edellisistä menkoista laskettuna olisi 9+ jotain.. Onko muilla kokemuksia? Neuvolan ja polin hoitajan mukaan jolle soitin niin jos olisi kohdunulkoinen niin olisi jo kyllä tullut kunnolla kipeäksi.. Tosin itse en normaaliin raskauteen kyllä usko kun en ymmärrä miten voisi olla mahdollista, ainoa mahdollisuus on että ei vain näkynyt ultrassa tuolloin vielä mutta hcg oli kyllä sen verran matala että siihenkään en usko.. Kokemuksia? o_O

Min√§ t√§√§ll√§ taas huutelen, oon aivan puulla p√§√§h√§n ly√∂ty ja pelkokin on l√§sn√§.. ūüė• Aiemmin olin t√§√§ll√§ kun tein positiivisen raskaustestin 12.3. Noh tilanne on nyt t√§m√§:
Meillä tuli tärppi siis maaliskuun alussa, kierto on ollut viimeksi 43 päivää ja edelliset menkat oli 9.2. ja tein positiivisen testin 12.3. joka kuitenkin haaleni ja sitten alkoi vuotoa pienesti ja 21.3. kunnon vuoto jolloin hcg oli vain 69 ja viikkoja n. 4+ jotain ja ultrassa näkyi vain paksuuntunut limakalvo 10 mm ja vähän jotain materiaalia pohjalla ja munasarjat siistit eikä nestettä missään jolloin diagnoosi oli keskemeno. Noh, tässä on vuodellut enemmän ja vähemmän ja oletin et menkat alko viime pe mut oli niukat ja kerran holahti enemmän. No tein nyt sitten eilen kun tuli 4 viikkoa tuosta ultrasta niin polin antaman tarkistustestin joka olikin hämmästykseksi kirkas positiivinen.. Yhdyntöjä ei ole keskenmenon jälkeen ollut, ainoat kerrat on ollut helmikuun lopussa ja maaliskuun alussa.. Maanantaina pääsen vasta ultraan ja verikokeeseen, että katsotaan mikä tämä homma nyt on. Pientä pistelyä/jomottelua on vasemmalla ja pientä vuotoa pyyhkiessä tulee haaleaa.. pelko kohdunulkoisesta on SUURI kun pelkään että räjähtää kohta jos on munajohtimessa kun viikkoja edellisistä menkoista laskettuna olisi 9+ jotain.. Onko muilla kokemuksia? Neuvolan ja polin hoitajan mukaan jolle soitin niin jos olisi kohdunulkoinen niin olisi jo kyllä tullut kunnolla kipeäksi.. Tosin itse en normaaliin raskauteen kyllä usko kun en ymmärrä miten voisi olla mahdollista, ainoa mahdollisuus on että ei vain näkynyt ultrassa tuolloin vielä mutta hcg oli kyllä sen verran matala että siihenkään en usko.. Kokemuksia? o_O
Ompa pitk√§√§n jatkunut teill√§ ep√§tietoisuus ūüė£ itsell√§ni ei ole vastaavasta kokemuksia. Viime raskaudessa sain keskeytyneen keskenmenon ja verenvuotoa ei ollut ollenkaan. L√§√§kkeellinen tyhjennys ei ensimm√§isell√§ kierroksella poistanut raskausmateriaalia kokonaan, vaan minulle nousi kuumetta jonka j√§lkeen otettiin uudet tyhjennysl√§√§kkeet ja antibiootit kohtutulehduksen ehk√§isemiseksi. Sen muistan viel√§, ett√§ l√§√§kkeellisen tyhjennyksen j√§lkeen tuskailin viel√§ positiivisten testien kanssa. V√§liss√§ ehdin jo saada negatiivisen tuloksen, mutta my√∂hemmin sain eri merkkisell√§ testill√§ haalean positiivisen. Hcg oli siis jonkin aikaa viel√§ koholla, mutta testit olivat kyll√§ haaleita, eik√§ ollut kirkkaita viivoja. Lopulta k√§vin viel√§ verikokeessa ja hcg todettiin olevan matala.

Tässä vielä tämä polin antama testi..
No onpas teillä nyt tosi jännittävä ja hurjakin tilanne - ja jatkunut niin pitkään. Nuo viivat on kyllä todella vahvat, ei voi olla mikään kovin matala arvo, mikä tuollaista saa aikaan. Mulla laski 5 ja 6 viikoilla tapahtuneiden keskenmenojen jälkeen 1-2 viikossa arvot niin, että testi näytti negatiivista.

Onko sulla ollut mitään muita oireita matkan varrella?

Toivotaan, ett√§ tilanne selvi√§isi nyt pian ūüôŹūüŹĽūüôŹūüŹĽ

Oho, Memmulilla onkin erikoinen tilanne. Hyv√§ ett√§ p√§√§sette huomenna ultraan ūüôŹ

Katsoin aamulla omakantaa ja terveydenhoitaja oli merkinnyt diagnoosin riskiraskaus. Tarkoittaako se automaattisesti jotain? ūü§Ē Vai onko t√§ysin tapauskohtaista mit√§ se pit√§√§ sis√§ll√§√§n vai pit√§√§k√∂ mit√§√§n.

Eilen lähdin käymään päivystyksessä kun jomotusta oli vasemmalla ja aloin pelätä jos onkin jossain missä pääsee repeämään kun viikkojakin jo sen verran paljon, ensin otettiin hcg joka oli melkein 3000 mutta kohdusta ja muualta ei mitään löydy ultrattiin sisältä ja ulkoa, jäin osastolle ja kohta ultrataan uudestaan jos se raskaus jostain löytyisi ja sit katsotaan jatkoa eteenpäin. Oletettavasti metotreksaatti piikin antavat nyt alkuun eli kohdunulkoista nyt epäillään vahvasti.. Toivon vaan et löytyy ja tämä asia saadaan päätökseen mahdollisimman pian:rolleyes:

Yhteistyössä