Marraskuiset 2023 ❤️

Joko joku perusti sen suljetun FB ryhmän?

Jotenkin ihanaa ja lohduttavaa huomata, etten ole ainut ensimmäistä vauvaa odottava, joka miettii ihan samoja asioita kuin minäkin. Lähinnä tässä koko ajan miettii, että onkohan tuolla edes mitään? Onko kaikki normaalisti? En oikein ole uskaltanut vielä liikaa innostua, kun mikään ei ole varmaa paitsi useampi positiivinen raskaustesti Itsellä ollut kaikkia muita tyypillisiä oireita paitsi sitä kuuluisaa pahoinvointia - tai no sitäkin, mutta vain lievänä/aaltoilevana, joka kestänyt hetken, joten en ihan laskisi vielä edes pahoinvoinniksi. Tällä hetkellä asiasta ei myöskään tiedä vielä kukaan paitsi mieheni. Nyt menossa rv8 (7+1) ja eka neuvolakäynti ensi viikolla eli ei olla edes vielä saatu aikaa ekaan ultraan. Odottavan aika tosiaan tuntuu loputtoman pitkältä
Sulla la 1.11.? Mulla myös sama ja tänään viikkoja 6+6, joten miten sulla voi olla 7+1? 🙈😁
 
Joko joku perusti sen suljetun FB ryhmän?

Jotenkin ihanaa ja lohduttavaa huomata, etten ole ainut ensimmäistä vauvaa odottava, joka miettii ihan samoja asioita kuin minäkin. Lähinnä tässä koko ajan miettii, että onkohan tuolla edes mitään? Onko kaikki normaalisti? En oikein ole uskaltanut vielä liikaa innostua, kun mikään ei ole varmaa paitsi useampi positiivinen raskaustesti Itsellä ollut kaikkia muita tyypillisiä oireita paitsi sitä kuuluisaa pahoinvointia - tai no sitäkin, mutta vain lievänä/aaltoilevana, joka kestänyt hetken, joten en ihan laskisi vielä edes pahoinvoinniksi. Tällä hetkellä asiasta ei myöskään tiedä vielä kukaan paitsi mieheni. Nyt menossa rv8 (7+1) ja eka neuvolakäynti ensi viikolla eli ei olla edes vielä saatu aikaa ekaan ultraan. Odottavan aika tosiaan tuntuu loputtoman pitkältä
joo, mä perustin, tervetuloa mukaan :) Laita mulle yksäriä, niin siitä pääsee eteenpäin.
 
Varmaan vaihtelee eri sovelluksien mukaan. Mikä sovellus sulla käytössä? Mulla muutamakin eri sovellus: Pregnacy Calender mukaan meillä ois tänään 7+2, Preggers sovelluksen mukaan 7+0, Preglifen mukaan 7+1
Mutta jos 1.11. on 40+0 niin tänään on 7+0. Aina keskiviikkona vaihtuu viikko, koska la on myös keskiviikko. Neuvola ainakin laskee näin. 😊 Toki sovelluksissa on eroja riippuen laskentakaavasta kuukautisten/kierron perusteella. Preglife laskee mulle myös 7+0.
 
Mutta jos 1.11. on 40+0 niin tänään on 7+0. Aina keskiviikkona vaihtuu viikko, koska la on myös keskiviikko. Neuvola ainakin laskee näin. Toki sovelluksissa on eroja riippuen laskentakaavasta kuukautisten/kierron perusteella. Preglife laskee mulle myös 7+0.
Okei, kiitos selvennyksestä. 7+0 on sitten se oikea 😍 Itse näistä ihan pihalla vielä, mutta onneksi on teitä, jotka tietävät paremmin 🥰
 
Moikka kaikille! Täällä jännityksen saattelemana uskallan liittyä keskusteluun. Ekan hailakan plussan tein jo maanantaina, tänään siis torstai ja vielä odotellaan sitä kirkuvan punaista viivaa, vaikka vahvistumaan päin suunta onkin ja digitaalinen kertoi mun olevan raskaana 🥳 minä kuulun siis siihen neuroottisten testaajien joukkoon, multa voi kysyä käyttökokemuksia eri valmistajien testeistä 😆
Mulla on aika pitkä kierto ollut nyt ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja keskenmenoa sun muuta, mutta kuukautisten mukaan viikkoja tänään 4+2. Tänään kiertopäivä 31/34. LA sijoittuisi marraskuun loppuun.

Oireena viikon jatkunut menkkamainen juhlinta ja alavatsan kiristys, järkky päänsärky, väsymys, itkukohtaukset ja lämpöily.
Olen ollut kolmisen viikkoa kipeänä ja nyt en meinaa millään parantua aiemmasta flunssasta kun vastustuskyky selkeästi vedetty ihan mattoon.

Meillä miehen kanssa lapsia neljä, mulle tämä olisi kolmas toivottavasti synnytykseen päättyvä raskaus ❤
Nuorimmainen täytti tässä kuussa 8v, joten olen aivan uuden edessä taas näin monen vuoden jälkeen.

Pyysin päästä facen ryhmään mukaan, kiva jakaa fiiliksiä vertaisten kanssa.
 
Moikka kaikille! Täällä jännityksen saattelemana uskallan liittyä keskusteluun. Ekan hailakan plussan tein jo maanantaina, tänään siis torstai ja vielä odotellaan sitä kirkuvan punaista viivaa, vaikka vahvistumaan päin suunta onkin ja digitaalinen kertoi mun olevan raskaana minä kuulun siis siihen neuroottisten testaajien joukkoon, multa voi kysyä käyttökokemuksia eri valmistajien testeistä
Mulla on aika pitkä kierto ollut nyt ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja keskenmenoa sun muuta, mutta kuukautisten mukaan viikkoja tänään 4+2. Tänään kiertopäivä 31/34. LA sijoittuisi marraskuun loppuun.

Oireena viikon jatkunut menkkamainen juhlinta ja alavatsan kiristys, järkky päänsärky, väsymys, itkukohtaukset ja lämpöily.
Olen ollut kolmisen viikkoa kipeänä ja nyt en meinaa millään parantua aiemmasta flunssasta kun vastustuskyky selkeästi vedetty ihan mattoon.

Meillä miehen kanssa lapsia neljä, mulle tämä olisi kolmas toivottavasti synnytykseen päättyvä raskaus
Nuorimmainen täytti tässä kuussa 8v, joten olen aivan uuden edessä taas näin monen vuoden jälkeen.

Pyysin päästä facen ryhmään mukaan, kiva jakaa fiiliksiä vertaisten kanssa.
Onnea plussasta! Ihanaa 😍
 
vierailija
Varovaisesti kirjoittelen tänne.. Eilen tehty clearbluen digi ja raskaana 1-2viikkoa, la olisi 25.11. Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoisen nyt reilu 8kk ja tämä Raskaus tärppäsi yhdestä kerrasta 🙈 menkkojen pitäisi siis alkaa ensi viikon ti, joten tässä on vielä mahdollista että kyseessä kemiallinen raskaus. Mutta olen kyllä aika shokissa, etenkin kun esikoinen on noin pieni! Iski jotenkin pelko että mitä jos oma lähipiiri pitää minua tyhmänä että mitä menit raskautumaan noin pian uudelleen että etkö tajua kuinka rankkaa kahden alle 2v kanssa on.. Meidän esikoinen on kyllä ollut tosi helppo lapsi tähän asti, mitä nyt juuri on päällä 8kk unitaantuma ja yöt on ihan rallia mutta muuten hän on aivan ihana tapaus! Päästin eilen jo itkut sen takia että miten voin tehdä tämän esikoiselleni, että raukka olisi niin pieni pikkusisaruksen syntymän aikaan ettei tajuaisi edes että miksei hän enää olekaan kaiken huomion keskipiste 😭 olen itse ainut lapsi joten kipuilen nyt tosi paljon tuota esikoista että miten kestää sisaruksen saapumisen (vaikka tiedän että sisarukset ovat rikkaus ja ihana asia!!!) ja miten ylipäätään kesä sujuu kun olisi kävelemään opettelua yms ja pystynkö viettämään hänen kanssaan aikaa täysin rinnoin jos tuleekin pahoja raskausvaivoja yms.. Olen tosi kova huolehtimaan ja murehtimaan mutta toisaalta myös suunnittelemaan, ja olenkin jo mielessäni käynyt läpi kuinka huomioida esikoista ja kuinka järjestää hänen hoito synnytyksen aikana ja sen jälkeen yms 😁 on tämä vaan ihmeellistä.. Katotaan nyt pysyykö tämä kakkonen nyt kyydissä!
 
Moi kaikki! Meille toivottavasti tulossa esikoinen marraskuussa! Samastun paljon Ellumein fiiliksiin. Oon googlannut liikaa ja jo ennen kierukanpoistoa kuunnellut kaikenmaailman raskauspodit, joten nyt sit kun oma raskaus on aika oireeton, saa siitäkin näköjään stressin päälle.

Jonkin verran turvottaa, hengästyttää helposti ja oudoimpana se, että makea ei maistu ollenkaan... Kaksi testiä oon tehnyt ja nyt mennään viikolla 6. Päätin, että emme mene varhaisultraan, koska ei se ratkaise kuitenkaan huolta keskenmenon mahdollisuudesta. Yritän nyt vain vähentää googlailua ja pitää itseni kiireisenä...

Toivottavasti Naistenklinikka kutsuu marraskuussa. :)

Kiitos!

Mua vähän mietityttää ja stressaa että voiko kaikki olla oikeasti hyvin kun olo on tosi hyvä ja niin vähät ja pienet oireet! Tällä viikolla ei ole ollut öklöä fiilistä ja turvotuskin laskenut. Iltapäivisin kyllä tosin töissä huomaa väsymyksen, rinnat arat ja välillä masua vihlaisee. Kai se on luotettava nyt kun menkkoja ei ole näkynyt ja odottaa sinne parin viikon päässä olevaan ultraan. Ja täytyy nauttia nyt jos on tosi vähän oireita.
Ensimmäistä odottaessa Google on vähän turhan isolla käytöllä…
 
vierailija
Varovaisesti kirjoittelen tänne.. Eilen tehty clearbluen digi ja raskaana 1-2viikkoa, la olisi 25.11. Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoisen nyt reilu 8kk ja tämä Raskaus tärppäsi yhdestä kerrasta menkkojen pitäisi siis alkaa ensi viikon ti, joten tässä on vielä mahdollista että kyseessä kemiallinen raskaus. Mutta olen kyllä aika shokissa, etenkin kun esikoinen on noin pieni! Iski jotenkin pelko että mitä jos oma lähipiiri pitää minua tyhmänä että mitä menit raskautumaan noin pian uudelleen että etkö tajua kuinka rankkaa kahden alle 2v kanssa on.. Meidän esikoinen on kyllä ollut tosi helppo lapsi tähän asti, mitä nyt juuri on päällä 8kk unitaantuma ja yöt on ihan rallia mutta muuten hän on aivan ihana tapaus! Päästin eilen jo itkut sen takia että miten voin tehdä tämän esikoiselleni, että raukka olisi niin pieni pikkusisaruksen syntymän aikaan ettei tajuaisi edes että miksei hän enää olekaan kaiken huomion keskipiste olen itse ainut lapsi joten kipuilen nyt tosi paljon tuota esikoista että miten kestää sisaruksen saapumisen (vaikka tiedän että sisarukset ovat rikkaus ja ihana asia!!!) ja miten ylipäätään kesä sujuu kun olisi kävelemään opettelua yms ja pystynkö viettämään hänen kanssaan aikaa täysin rinnoin jos tuleekin pahoja raskausvaivoja yms.. Olen tosi kova huolehtimaan ja murehtimaan mutta toisaalta myös suunnittelemaan, ja olenkin jo mielessäni käynyt läpi kuinka huomioida esikoista ja kuinka järjestää hänen hoito synnytyksen aikana ja sen jälkeen yms on tämä vaan ihmeellistä.. Katotaan nyt pysyykö tämä kakkonen nyt kyydissä!
Hei!! Täällä ihan sama tilanne, esikoinen nyt reilu 7kk. Tosin raskaus oli yllätys ja suunnitteilla vasta reilun vuoden päähän. Huhuh! Ihan samoja ajatuksia päässä. Välillä itken esikoisen puolesta, kun hän ei saa enää olla se ainoa vauva (tyhmää, tiedän) ja välillä itseni puolesta kun en tiedä miten tulen jaksamaan. Ja nolottaa kun tiedän, että lähipiiri tulee heti tajuamaan raskauden olleen vahinko, sen verran kovaan ääneen olen puhunut että ei tarvitse hetkeen tuohon rumbaan enää lähteä...

Kunhan tää alkujärkytys hälvenee niin tästä tulee varmasti ihana uutinen. Toinen on kuitenkin ollut suunnitelmissa, nyt tulee vain aiemmin kuten mieheni totesi.

Huhhuh, mutta kyllä vaan mietityttää miten kaikki tulee järjestymään...
 
Hei teille pientä ikäeroa murehtiville lohdutuksena: mulla ensimmäiset kaksi lasta syntyi 1v3kk ikäerolla ihan suunnitellusti. Kaikki meni oikein hyvin.
En näemmä ollutkana kirjautunut aiemmin.

Mutta ihana kuulla! Tuntuu että olen lukenut ja kuullut vain kauhutarinoita. Kaikki käytännön jutut huolestuttaa. Meilläkin vauva ollut helppo, mutta kaikki lähtemiser yms. vauvan kanssa tuntuvan aina työllistäviltä. Saati sitten kun pitäisi kahden "vauvan" tarpeet saada tyydytettyä ennen lähtöä. Ja nukkumiset ja kaikki. Hyvä puoli on se, että nyt kakkoskierroksella osaa ottaa varmasti rennommin... Pohdiskelen nyt ekaa kertaa että varaisin varhaisultran. Jos se vähän tätä stressiä helpottaisi kun tietäisi että missä mennään ja niin pois päin.
 
Tervetuloa tänne uudet😊❤ Ollut vähän hiljaisempaa nyt täällä.

Itsellä menossa nyt 6+3. Etovaa oloa nyt useammin. Eilen maistoin vihreitä jalapeno-oliiveja. Yllättäen olivatkin hyviä ja söin sit useamman. Varmastikin raskauden teettämä mielihalu😋
En aatellu mennä varhaisultraan. Ei käyty eka raskaudessakaan. Kyllähän nämä viikot meinaa madella vaikka toisaalta yks viikko hurahtaa aina nopeasti. Keskenmenon pelko välillä mielessä. Koitan kuitenkin nauttia joka hetkestä, kun saa olla raskaana😍
 
@Menna90 Aikaisin sait jo 3+! Mulla on kanssa yksi digi kaapissa ja ajattelin viikon päästä käyttää kun viikot on reilummin 5 päälle.

En osaa sanoa milloin varhaisultraan kannattaa mennä mutta sellaiseen olen kolmen viikon päästä menossa. Kiva tietää onko siellä ketään, kun oireet on niin lievät. Lähinnä vain välillä alavatsassa tuntemuksia ja turvotusta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Menna90
Nyt tunnareilla sisäänkirjautuneena, olen siis tällä sivulla aiemmin vierailijana kirjoittanut 8kk esikoisen äiti jolla tapahtui kertalaakista raskautuminen ja la 25.11.

Esikoisesta kävin kaksi kertaa varhaisultrassa, eka taisi olla 6+2 ja siellä näkyi syke mutta halusin vielä mennä seuraavallakin viikolla ultraan että näkyi vähän selvemmin. Olin silloin aika maaninen koko raskauden suhteen, lopetin mm kaiken lihaskuntotreenin siihen paikkaan koska jossain luki että esim punnerukset voi aiheuttaa painetta kohtuun ja aiheuttaa keskenmenon.. Nyt olen kyllä halukas nimenomaan käymään salilla (jos vaan kykenen eikä olot mene ihan kauheaksi) jotta olisi sitten paremmassa kunnossa kun joutuu hääräämään kahden lapsen kanssa. Jos siis täällä edes ketään kyydissä on, en jotenkin vielä uskalla oikein luottaa mihinkään.

Nyt on siis 4+2 ja lievää etomista ollut tämän aamun. Hengästyn myös tosi helposti ja haistan liian hyvin 😅
Mietin itse jos kävisi varhaisultrassa torstaina ennen pääsiäistä, silloin olisi 6+5. Ollaan menossa anoppilaan pääsiäiseksi ja siellä on aika pienet tilat ja jos raskaus menee kuten viimeksi, olen todella pahoinvoiva ja yökin koko ajan. Jos silloin sitten "jään kiinni" niin olisi kiva tietää että onko siellä tosiaan joku ja onko oikeassa paikassa jne. Anoppilassa kun en pääse "karkuun" tai "piiloon" minnekään vaan ollaan aika tiiviisti koko ajan 🙈
 

Yhteistyössä