Marraskuiset 2023 ❤️

❤ Marraskuiset 2023 ❤

Listalle mukaan pääset ilmoittamalla lasketunajan, kuinka mones lapsi on tulossa ja synnytyssairaalan. Tarvittaessa tägää @Kahdeksaskullannuppu, jos jostain syystä en huomaa listalle ilmoittamiasi tietoja. ❤ Mikäli haluat viikkojen edetessä päivittää lisätietoja mm. sukupuolen tai jotain muuta erityistä, niin voin lisäillä tiedon halutessasi listalle. :giggle:

Tervetuloa mukaan! 😍


1.11.
@Kahdeksaskullannuppu 8. lapsi / PHKS
@Ellumei 1. lapsi /TAYS
@OnnellinenOdottaja2023 / 1. lapsi/ HUS (NKL)
@marzipaani / 8. lapsi /

@Laurazzz / 2.lapsi / TAYS

5.11.
@Armeria / 1.lapsi / TYKS

9.11.
@Hipsukas / 2.lapsi / OYS
@Tiuhti12 / 1.lapsi / TAYS

10.11.
@jessihan 3. lapsi / SEKS

11.11.
@malanen / 2. lapsi / Mikkeli

12.11.
@Kraak / 1. lapsi / HUS

13.11.
@Mäntynen / 3. lapsi/ KHKS

17.11.
@Anima82 /1.lapsi

21.11.
@Millis86 / 1. lapsi
@Seinis / 5. lapsi / HUS (NKL)

22.11.
@neitperhoinen / 5. lapsi / HUS

24.11.
@Terhi-81 / 5.lapsi / TAYS

25.11
@Loree / 2. lapsi / K-PKS
@Eep / 3.lapsi / PKKS

29.11.
@Kat_ / 1. lapsi / KHKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Hipsukas ja malanen
Tein tänään digitestin. Pitäisi olla 4+5 (ovulaation ajankohta on melko varma, koska testasin), mutta digitesti näytti 3+. Odotin 2-3 vkoa tuloksena. Muutaman viikon päästä onneksi on varhaisuä varattuna niin pääsee kurkkimaan mitä kyydistä löytyy.
 
Tein tänään digitestin. Pitäisi olla 4+5 (ovulaation ajankohta on melko varma, koska testasin), mutta digitesti näytti 3+. Odotin 2-3 vkoa tuloksena. Muutaman viikon päästä onneksi on varhaisuä varattuna niin pääsee kurkkimaan mitä kyydistä löytyy.
Itse mietin vielä tuota varhaisultraa, kun neuvolaan soitettuani ensimmäisen puhelun minulle sanottiin ettei sitä järjestetä eli pitäisi ihan yksityiseltä varaa. Sinne normi ensi ultraan, olikos se nyt 10-11vk on niin paljon matkaa, että ajatus odottelusta tuntuu aika ikävältä varsinkin, kun menin hölmönä lukemaan netistä tuulimunaraskauksista ja keskenmenoista yms. (iso virhe) 😅
 
Itse mietin vielä tuota varhaisultraa, kun neuvolaan soitettuani ensimmäisen puhelun minulle sanottiin ettei sitä järjestetä eli pitäisi ihan yksityiseltä varaa. Sinne normi ensi ultraan, olikos se nyt 10-11vk on niin paljon matkaa, että ajatus odottelusta tuntuu aika ikävältä varsinkin, kun menin hölmönä lukemaan netistä tuulimunaraskauksista ja keskenmenoista yms. (iso virhe)
Se on yleensä n. vkolla 12 se eka julkisen ultra. Mä en kans koskaan oo aiemmin yksityisellä käynyt, mutta nyt haluun mennä. ❤ Perhearte oli kohtuullisen hintainen, vaikka onhan se toki iso summa sekin.
 
Täällä myös mietitään vielä, mennäänkö varhaisultraan vai ei.. Esikoista odottaessa käytiin, koska oltiin lähdössä häämatkalle ja haluttiin varmistaa, että kaikki on kuten pitääkin. Perheartelle mekin mentäis jos siihen päädytään..
 
Tervehdys ryhmään. Tänä aamuna plussasin ja vaikka on superaikaista (dpo8), niin johonkinhan tätä pitää päästä purkamaan. Laskettu aika olisi ilmeisesti 11.11.

Mulla on taustalla viimesyksyinen keskenmeno ja ymmärrän muutenkin, että varsinkin nämä alkuajat on hataria. Ehkä just sen takia haluankin ottaa kaiken tästä irti ja nauttia ja iloita nyt kun voin.

Neuvolaankaan en varmaan soittele ennen kuin aikaisintaan ensi viikolla (kun ne kuukautiset on tosiaan jääneet virallisesti pois), mutta meillä on ollut tapana lähettää odottajat lähimpään kaupunkiin varhaisultraan kunnalliselle puolelle. Eli jos kaikki menee hyvin, sinne päästään.
 
Ihanaa, kun alkaa porukkaa löytyä lisää! ❤
Mä soittelin äsken juuri neuvolaan, että saisin ensimmäisen ajan varattua. Se menee varmasti muutaman viikon päähän..

Tänään tasan 5+0, uusi viikko starttaa! Mulla selkeesti oireet on iltapainotteisia. Iltaisin palelen monen peiton alla ja väsymys on hurja. Aamuisin on ihan ok, iltapäivällä alkaa energisyys loppua. Muuten ei mitään suurempaa pahaa oloa ole ollut, jos muistan syödä säännöllisesti. Rinnat on vähän arat, ei muuta. Tää on mulle toki kovin tavallista, että oireet on suht maltillisia..

Mites muiden vointi? Onko oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan ja malanen
Ihanaa, että muitakin odottajia alkaa ilmaantua tänne. Onnea kaikille! ❤ Mulla just starttasi rv 6 (5+1) ja ei oikein muita fyysisiä oireita, ku arat rinnat ja vähän ajoittaista nippailua alavatsalla ja väsymystä erityisesti työpäivän jälkeen 😴. Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut vielä, mutta ehkäpä sekin vielä sieltä ilmaantuu 😅
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
Sain ekan neuvola-ajan varattua ja aiemmista raskauksista poiketen täällä eka neuvolalääkäri aika onkin jo rv8, joten siellä sit ultrataan. Mulla oli toi yksityisen varhaisuä varattu samalle viikolle kuin toi lääkäriaika nyt on niin päädyin siirtämään sitä yksityisen aikaa aiemmaksi. Kahden viikon päästä siis jo pääsen kurkkimaan 😍
Niin ja neuvolan laskurit laski mulle viikot 4+6 tänään, lasketuksi ajaksi 1.11. mutta sit taas pari muuta laskuria laski 5+0 tälle päivälle. Mutta katsoin kalenterista, että 1.11. osuu keskiviikolle, joten huomenna siis vasta vaihtuu 5+… No sama se 😁
 
Mulla ollu alusta asti oireina hirveä palelu iltaisin, arat rinnat, huono olo vähän kokoajan ja outo maku suussa sekä pahimpama järkyttävä ärtymys.. normaalisti viikko ennen ku menkat tulee oon ärtynyt, mut nyt tää onki vaan jatkunut ja oon niin kiukkunen kokoajan😤😂😅 Neuvolaan en oo viel soitellu mut perjantaina ajattelin tehdä sen.😊
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
Moikka,
liityn myös mukaan porukkaan! Pari päivää sitten tein positiivisen testin eli ihan alkuvaiheissa mennää vk 5.
Muita oireita ei ole ollut kuin huimaus noustessa vaikka nopeasti sohvalta ja kuukautiskipumainen alavatsasärky.
Ensimmäistä kertaa raskaana ja kaikki tuntuu jännittävältä ja hieman pelottavaltakin 🥰
 
On tää kyl ihanaa, kun on yhteisö samassa tilanteessa olevia! Miten teillä menee, mitkä fiilikset? Kenelle ootte jo kertonu?

Mä pyörin täällä ku väkkärä, en saa purettua nyt selvästikään tarpeeks tätä ihmisille. Äitini, minä ja mies ollaan nyt se ydinjoukko, jotka tän tässä vaiheessa tietää. Viimeksi (syksyisen keskenmenon kohdalla) jäkitin ja aattelin kertoa ihmisille lähipiiri mukaanlukien vasta, kun ultrissa on käyty, mutta sehän oli meidän kohdalla täysin epäonnistunut suunnitelma, koska ensinnäkin äiti näki jo kauas musta, että oon raskaana ja joutui kysymään asiaa lopulta suoraan sen sijaan, että oisin itse kertonut. Ja toisaalta keskenmenon sattuessa äidillehän se piti joka tapauksessa silloin kertoa, kun tukea kaipasi.

Nyt mietin kerronko nyt vai heti ekaluokkalaiselle tyttärelleni. Hän ei syksyisestä tiedä mitään, mutta jo silloin salailu kävi voimille, enkä oikein löytänyt sille syitäkään (näin jälkeenpäin ajatellen). Tuntuu, että syksystä asti muksu on epäillyt, että jotain lapsisuunnitelmia ainakin meillä on ja tarkkailee selvästi vatsanseutuani. Hänelle uutiset eivät ehkä lähtökohtaisesti ole ne mieluisimmat, mutta varmasti tuntee myös jotain ihan positiivista uteliaisuutta, näin olettaisin. Ja toki ajan myötä sopeutuisi ajatukseen.
 
Moikka! Me jätettiin ehkäisy pois vuodenvaihteessa, yhdet menkat kerkes oleen ja sitten helmikuun puolivälissä oli niin hirveä turvotus ja ummetus et oli pakko tehdä raskaustesti ja tuli vahva positiivinen (viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua). Tein toisen testin seuraavalla viikolla ja näytti 2-3 vko eikä menkat koskaan alkaneet toista kertaa. Nyt laskujen mukaan viikolla 5+0 eli laskettu aika olisi myös 1.11. Ensimmäinen kerta ikinä että olen edes raskautta testannut ja ensimmmäistä odotetaan. 😄 en voi uskoa jos ekalla tärppäsi!!

Oireina rinnat ollut kipeet, menkkamainen kipu, vähän todell niukkaa kiinnitysvuotoa (?) ja omena maistuu muoville 😃 ja vähän öklö olo välillä mutta ei toistaiseksi muuta.

Koska mulla kerkes olla vaan yhdet vähän oudohkot menkat, sen takia sain ekan ultran jo kahden viikon päähän kunnalliselta koska ei voida olla ihan varmoja tosta viikkojen määrästä.

- Ellumei (en jostain syystä pääse kirjautuu).
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
On tää kyl ihanaa, kun on yhteisö samassa tilanteessa olevia! Miten teillä menee, mitkä fiilikset? Kenelle ootte jo kertonu?

Mä pyörin täällä ku väkkärä, en saa purettua nyt selvästikään tarpeeks tätä ihmisille. Äitini, minä ja mies ollaan nyt se ydinjoukko, jotka tän tässä vaiheessa tietää. Viimeksi (syksyisen keskenmenon kohdalla) jäkitin ja aattelin kertoa ihmisille lähipiiri mukaanlukien vasta, kun ultrissa on käyty, mutta sehän oli meidän kohdalla täysin epäonnistunut suunnitelma, koska ensinnäkin äiti näki jo kauas musta, että oon raskaana ja joutui kysymään asiaa lopulta suoraan sen sijaan, että oisin itse kertonut. Ja toisaalta keskenmenon sattuessa äidillehän se piti joka tapauksessa silloin kertoa, kun tukea kaipasi.

Nyt mietin kerronko nyt vai heti ekaluokkalaiselle tyttärelleni. Hän ei syksyisestä tiedä mitään, mutta jo silloin salailu kävi voimille, enkä oikein löytänyt sille syitäkään (näin jälkeenpäin ajatellen). Tuntuu, että syksystä asti muksu on epäillyt, että jotain lapsisuunnitelmia ainakin meillä on ja tarkkailee selvästi vatsanseutuani. Hänelle uutiset eivät ehkä lähtökohtaisesti ole ne mieluisimmat, mutta varmasti tuntee myös jotain ihan positiivista uteliaisuutta, näin olettaisin. Ja toki ajan myötä sopeutuisi ajatukseen.
Mä oon kertonu vaan miehn lisäks parhaalle kaverille. Tekis mieli huutaa koko maailmalle mut haluan odottaa ainakin tohon varhaisultraan eka et nähdään onko tyyppi oikeilla paikoillaan ja sykkiihän sydän 😊
 
On tää kyl ihanaa, kun on yhteisö samassa tilanteessa olevia! Miten teillä menee, mitkä fiilikset? Kenelle ootte jo kertonu?

Mä pyörin täällä ku väkkärä, en saa purettua nyt selvästikään tarpeeks tätä ihmisille. Äitini, minä ja mies ollaan nyt se ydinjoukko, jotka tän tässä vaiheessa tietää. Viimeksi (syksyisen keskenmenon kohdalla) jäkitin ja aattelin kertoa ihmisille lähipiiri mukaanlukien vasta, kun ultrissa on käyty, mutta sehän oli meidän kohdalla täysin epäonnistunut suunnitelma, koska ensinnäkin äiti näki jo kauas musta, että oon raskaana ja joutui kysymään asiaa lopulta suoraan sen sijaan, että oisin itse kertonut. Ja toisaalta keskenmenon sattuessa äidillehän se piti joka tapauksessa silloin kertoa, kun tukea kaipasi.

Nyt mietin kerronko nyt vai heti ekaluokkalaiselle tyttärelleni. Hän ei syksyisestä tiedä mitään, mutta jo silloin salailu kävi voimille, enkä oikein löytänyt sille syitäkään (näin jälkeenpäin ajatellen). Tuntuu, että syksystä asti muksu on epäillyt, että jotain lapsisuunnitelmia ainakin meillä on ja tarkkailee selvästi vatsanseutuani. Hänelle uutiset eivät ehkä lähtökohtaisesti ole ne mieluisimmat, mutta varmasti tuntee myös jotain ihan positiivista uteliaisuutta, näin olettaisin. Ja toki ajan myötä sopeutuisi ajatukseen.
Mä oon kertonut muutamalle hyvälle ystävälle. Muille ei olla kerrottu. Ajateltiin sitten jossain kohtaa ekan ultran jälkeen kertoa lähisukulaisille. Mä haluisin mahdollisimman omana tietona pitää ainakin ekaan seulaultraan asti, jos siellä vaikka jotain vakavaa ilmestyy niin haluisin saada asiaa pureskella ihan omassa kuplassani ilman mitään joukkopähkäilyä kenenkään muun kuin puolison kanssa. Raskaus raskaudelta oon enemmän epävarmaksi tullut, että voiko vielä tälläkin kertaa kaikki mennä hyvin. Nyt oon nähnyt paljon kaksosunia, että saapa nähdä onko ne enne jostain. 😁 Parin viikon päästä mennään ekaan ultraan, sit ehkä uskaltaa lähisuvulle paljastaa. ❤ Mä oon aina ollut huono hakemaan tukea muilta kuin puolisolta niin en tässäkään tilanteessa usko, että saisin tai tarvitsisin tukea muilta kuin häneltä.Tai maksimissaan ystävältä kyllä. Meillä on tosiaan lapsia täällä kotona 7, osa mun ja osa puolison. Heille kerrotaan vasta ton seulaultran jälkeen joskus. Toki jos mulle iskee hirveet pahoinvoinnit niin on pakko kertoa aiemmin, mutta aiemmilla kerroilla etominen on ollu suht lievää. Toivottavasti nytkin.
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Voisin vaikka tohon ketjun ensimmäiseen viestiin alkaa kasaamaan listaa meistä 😊 Ilmoittakaa siis laskettuaika, monesko lapsi ja vaikka synnytyssairaala niin saadaan lista pystyyn. Päivittelen sitten listaa aina tarvittaessa. Silloin pysyy tossa ekalla sivulla koko ajan, ei tarvii ketjusta listaa kaivella.

Tyyliin näin:

1.11.2023/8./PHKS
 
Lisäsin teidät @Ellumei ja @jessihan
Kiitos! 🥰

Mua vähän mietityttää ja stressaa että voiko kaikki olla oikeasti hyvin kun olo on tosi hyvä ja niin vähät ja pienet oireet! 😩 Tällä viikolla ei ole ollut öklöä fiilistä ja turvotuskin laskenut. Iltapäivisin kyllä tosin töissä huomaa väsymyksen, rinnat arat ja välillä masua vihlaisee. Kai se on luotettava nyt kun menkkoja ei ole näkynyt ja odottaa sinne parin viikon päässä olevaan ultraan. Ja täytyy nauttia nyt jos on tosi vähän oireita.
Ensimmäistä odottaessa Google on vähän turhan isolla käytöllä… 😄
 

Yhteistyössä