Marraskuiset 2023 ❤️

Kiitos!

Mua vähän mietityttää ja stressaa että voiko kaikki olla oikeasti hyvin kun olo on tosi hyvä ja niin vähät ja pienet oireet! Tällä viikolla ei ole ollut öklöä fiilistä ja turvotuskin laskenut. Iltapäivisin kyllä tosin töissä huomaa väsymyksen, rinnat arat ja välillä masua vihlaisee. Kai se on luotettava nyt kun menkkoja ei ole näkynyt ja odottaa sinne parin viikon päässä olevaan ultraan. Ja täytyy nauttia nyt jos on tosi vähän oireita.
Ensimmäistä odottaessa Google on vähän turhan isolla käytöllä…
Mulla vaihtelee oireet paljon. Yleensä aamut on oireettomia ja iltaa kohti tulee lieviä oireita. Aiempina päivinä oon palellut hulluna, mutta tänään ei oo sitä ollut. Sen sijaan rinnat on aremmat kuin muina päivinä. Ja tää ihme vellova olo on läsnä, tavallaan on huono olo muttei kuitenkaan. 🙃
 
  • Tykkää
Reactions: Ellumei
Minäkin huomasin nyt pari uutta oiretta nippailujen lisäksi, palelua on useamman kerran päivässä ja oon ollut tässä jo hetken aika väsynytkin. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut pahoinvointia, saa nähdö tuleeko tällä kertaa. Toivottavasti ei! 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Ellumei
Täällä taas mietityttää melko voimakkaat oireet, en muista et ekassa raskaudessa ois ollu juuri mitään oireita näin alussa.. 😅 pahoinvointikin alkoi paljon myöhemmin. Tässä raskaudessa huono olo on ollut alusta asti ja tänään ekaa kertaa alko muutamat hajut oksettamaan.. Mut kai tää kuuluu tähän alkuraskauteen et kaikkia oireita/oireettomuutta ja oireiden vaihtelua tulee kuulosteltua ja ihmeteltyä tarkasti, kun ei vielä tiedä missä mennään ja tietysti toivoo, että kaikki on hyvin ♥
 
Mietin tässä että kumpikohan pitää paikkaansa. Tämä kaksplussan raskauslaskuri kertoo lasketuksi ajaksi 10.11 ja taas preglife sovellus 9.11. Molemmat siis laskee 28pv kierron mukaan ja edellisten menkkojen ekasta päivästä. 🤔 Toki eipä tuolla päivän heitolla väliä ja muuttuuhan se laskettu aika np-ultran jälkeen jos siltä näyttää.

Onko teillä muilla mitään raskaussovelluksia käytössä?
 
Mietin tässä että kumpikohan pitää paikkaansa. Tämä kaksplussan raskauslaskuri kertoo lasketuksi ajaksi 10.11 ja taas preglife sovellus 9.11. Molemmat siis laskee 28pv kierron mukaan ja edellisten menkkojen ekasta päivästä. Toki eipä tuolla päivän heitolla väliä ja muuttuuhan se laskettu aika np-ultran jälkeen jos siltä näyttää.

Onko teillä muilla mitään raskaussovelluksia käytössä?
Mulla on Flo ja Preglife. Flo laskee mulle päivän enemmän kuin preglife. Neuvolan laskurit on preglifen kanssa samaa mieltä. Mä luulen, että todellisuudessa vastaa kooltaan nyt vähän isompaa kuin noi laskurit näyttää, koska ovis oli kp 13, kun yleensä laskurit laskee sen 14 päivälle ja dpo10 oli jo suht selkeä viiva raskaustestissä, mutta päivän parin heitto tuskin haittaa mitään ja varmaan toi 1.11. pysyy. 😁
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
Mä ajattelin huomenna soitella neuvolaan, saa nähä mihin asti menee eka neuvola-aika. 😁 Muakin hirveesti huvittais varhaisultra varata mutta en tiiä viitinkö maksaa niin suolasta hintaa. Täällä lähikaupungeissa kun on vaan terveystalo tai mehiläinen niin nehän on kalliita..
 
  • Tykkää
Reactions: Katrein
Minäkin hyppään jo tänne mukaan, kun ei tiedä pääseekö "maaliin"🙂
Tänään sain selkeän plussan😍Eilen oli vielä melko vaalea viiva.
Meillä esikoinen 2v ja mulla ikää pian 42v.
Lasketuksi ajaksi näyttäis nyt 9.11 ja Oys. Aika jännästi, kun viimeksi oli la 9.1😊
Saa nähä milloin kerrotaan kellekään.. Ekan kohdalla tais olla samana päivänä jo tuleville isovanhemmille.
 
Mä ajattelin huomenna soitella neuvolaan, saa nähä mihin asti menee eka neuvola-aika. Muakin hirveesti huvittais varhaisultra varata mutta en tiiä viitinkö maksaa niin suolasta hintaa. Täällä lähikaupungeissa kun on vaan terveystalo tai mehiläinen niin nehän on kalliita..
Joo mäkään en kyllä mitään satasia viitsisi maksaa.. me varattiin perheartelle ja siellä on vielä ihan kohtuullinen hinta.
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
Mulla on sovelluksista pelkkä preglife. Soitin perjantaina neuvolaan ja sieltä laskettiin pari päivää myöhempi laskettu aika, mut katsotaan mihin lopulta asettuu. Millon teillä on eka neuvola? Meillä vasta 4.4. Varattiin nyt varhaisultra jokusen viikon päähän
Eka neuvola on reilun viikon päästä tasan 7+0. Yllättävän ajoissa, mutta siitä viikon päästä on eka neuvolalääkäri sit kans.
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan ja Katrein
Moikka,
mulla on 5+0 menossa ja ensimmäinen raskaus 🥰 TYKS
Oireita on ollut oikeastaan vain väsymys ja alavatsakipu/paine.
Neuvola-aikaa soittelin mutta sain ensi viikolle puhelinajan terveydenhoitajan (?) kanssa. En tiedä yhtään miten nämä asiat tästä sen jälkeen etenee. Toivottavasti ei tarvitse ihan mahdottoman pitkälle odotella 🤭
 
Eilen mietin, että onkohan kaikki hyvin, kun oli niin oireeton olo ja tänään onkin sit paha olo vellonu koko päivän, kun aamupala venähti. Hyh. Aamulla kiristeli alavatsalla kipeenä paineena, mutta onneksi helpotti aika pian. Väsymys iskee iltaisin superaikaisin ja uni loppuu aamuyöllä. Ultraan tasan 10 päivää, en malta odottaa!
Ei oo enää pitkä! 😍 Mullakin oli tänään hetken etova olo..
 
Varasin nyt kuitenkin itelleni Perhe-Artelle varhaisultran 20.3. 🤩 Tosiaan täällä terveystalolla sais pulittaa lähemmäs 300€ siitä niin ei paljoa haittaa käydä Tampereella junalla kun selviää alle 100€ junamatkoineen. 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Katrein
Mä oon kertonut muutamalle hyvälle ystävälle. Muille ei olla kerrottu. Ajateltiin sitten jossain kohtaa ekan ultran jälkeen kertoa lähisukulaisille. Mä haluisin mahdollisimman omana tietona pitää ainakin ekaan seulaultraan asti, jos siellä vaikka jotain vakavaa ilmestyy niin haluisin saada asiaa pureskella ihan omassa kuplassani ilman mitään joukkopähkäilyä kenenkään muun kuin puolison kanssa. Raskaus raskaudelta oon enemmän epävarmaksi tullut, että voiko vielä tälläkin kertaa kaikki mennä hyvin. Nyt oon nähnyt paljon kaksosunia, että saapa nähdä onko ne enne jostain. Parin viikon päästä mennään ekaan ultraan, sit ehkä uskaltaa lähisuvulle paljastaa. Mä oon aina ollut huono hakemaan tukea muilta kuin puolisolta niin en tässäkään tilanteessa usko, että saisin tai tarvitsisin tukea muilta kuin häneltä.Tai maksimissaan ystävältä kyllä. Meillä on tosiaan lapsia täällä kotona 7, osa mun ja osa puolison. Heille kerrotaan vasta ton seulaultran jälkeen joskus. Toki jos mulle iskee hirveet pahoinvoinnit niin on pakko kertoa aiemmin, mutta aiemmilla kerroilla etominen on ollu suht lievää. Toivottavasti nytkin.
Mä jo syksyisen raskauden kohdalla epäilin kaksosia (ikä ja geenit), mut silloin siellä oli vaan yksi. Nyt plussa tuli niin vahvana niin aikaisin, että taas spekulaatiot lähti laukalle, saa nähdä kuin käy! Oispa hauska, jos sattuis kaksi kaksosraskautta samaan ryhmään :)
 
Hei!

Jospa minäkin tulisin tänne mukaan vaikka tässä ylläriraskaudessa on vielä sulattelemista. Testin tein perjantaina ihan vain poissulkevalla metodilla, kun niin epäsäännöllinen kierto eikä menkat oikeastaan edes vielä myöhässä. Mutta niin vaan testiin pärähti plussa ja aika järkyttynyt olin aluksi. Nyt kun asiaa on viikonlopun sulatellut niin eiköhän tästä selvitä. Meille siis tulossa kahdeksas lapsi, la 1.11.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Jospa minäkin tulisin tänne mukaan vaikka tässä ylläriraskaudessa on vielä sulattelemista. Testin tein perjantaina ihan vain poissulkevalla metodilla, kun niin epäsäännöllinen kierto eikä menkat oikeastaan edes vielä myöhässä. Mutta niin vaan testiin pärähti plussa ja aika järkyttynyt olin aluksi. Nyt kun asiaa on viikonlopun sulatellut niin eiköhän tästä selvitä. Meille siis tulossa kahdeksas lapsi, la 1.11.
Tervetuloa! Onhan siinä varmasti sulateltavaa mutta eiköhän se siitä. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: marzipaani
Hei!

Jospa minäkin tulisin tänne mukaan vaikka tässä ylläriraskaudessa on vielä sulattelemista. Testin tein perjantaina ihan vain poissulkevalla metodilla, kun niin epäsäännöllinen kierto eikä menkat oikeastaan edes vielä myöhässä. Mutta niin vaan testiin pärähti plussa ja aika järkyttynyt olin aluksi. Nyt kun asiaa on viikonlopun sulatellut niin eiköhän tästä selvitä. Meille siis tulossa kahdeksas lapsi, la 1.11.
Meillä onkin sitten molemmille 8. lapsi tulossa. Mulla tosin "vasta" 6. biologinen lapsi, kaksi lapsista on bonuksia. ❤

Mikä synnytyssairaala sulla on niin lisäilen sut listalle?
 
  • Tykkää
Reactions: marzipaani
Mä jo syksyisen raskauden kohdalla epäilin kaksosia (ikä ja geenit), mut silloin siellä oli vaan yksi. Nyt plussa tuli niin vahvana niin aikaisin, että taas spekulaatiot lähti laukalle, saa nähdä kuin käy! Oispa hauska, jos sattuis kaksi kaksosraskautta samaan ryhmään
Joo, saa nähdä. Aiemmissa raskauksissa ei ole ihan hirveesti pahoinvointia ollut, nyt on kyllä. Ei oo sentään oksentaa tarvinnut, mutta etoo jatkuvasti. Muuten ei kyllä mikään sitten viittaa kaksosiin, en jotenkin jaksa uskoa, että meille sellainen onni siunaantuisi ja jotenkin kyllä tuntuisi hassulta saada kaksi lasta kerrallaan. Mitään "sukurasitetta" ei ole ja ikääkin vielä alle 35v, mutta eipä sitä koskaan tiedä. ❤ Ensi viikolla selviää varmasti, kun on varhaisultra. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Minäkin hyppään jo tänne mukaan, kun ei tiedä pääseekö "maaliin"
Tänään sain selkeän plussanEilen oli vielä melko vaalea viiva.
Meillä esikoinen 2v ja mulla ikää pian 42v.
Lasketuksi ajaksi näyttäis nyt 9.11 ja Oys. Aika jännästi, kun viimeksi oli la 9.1
Saa nähä milloin kerrotaan kellekään.. Ekan kohdalla tais olla samana päivänä jo tuleville isovanhemmille.
Mäkin oon 42, kun lapsi syntyy, jos siis kaikki menee hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsukas
Marraskuiset 2023

Listalle mukaan pääset ilmoittamalla lasketunajan, kuinka mones lapsi on tulossa ja synnytyssairaalan. Tarvittaessa tägää @Kahdeksaskullannuppu, jos jostain syystä en huomaa listalle ilmoittamiasi tietoja. Mikäli haluat viikkojen edetessä päivittää lisätietoja mm. sukupuolen tai jotain muuta erityistä, niin voin lisäillä tiedon halutessasi listalle.

Tervetuloa mukaan!


1.11.
@Kahdeksaskullannuppu 8. lapsi / PHKS
@Ellumei 1. lapsi /TAYS

5.11.
@Armeria / 1.lapsi / TYKS

9.11.
@Hipsukas / 2.lapsi / OYS
@Tiuhti12 / 1.lapsi / TAYS

10.11.
@jessihan 3. lapsi / SEKS
Lisäätkö mutkin :) 11.11. 2. lapsi/Mikkeli
 

Yhteistyössä