Marraskuiset 2022❄️

@NiiskuNeiti2020 Toistaiseksi vielä tällain piilossa Ehkä nt-ultran jälkeen uskaltaa paljastua Mutta voin toki laittaa yv:llä tiedon, niin ei tarvitse miettiä

Ps. Marraskuisten suljettu ja piilossa oleva ryhmä on perustettu. Linkkiä ei voi laittaa, kun sinne pystyy lisäämään vain kaverina olevat. Täällä voi ilmoittaa halukkuuden päästä mukaan, niin laitan yv:tä ja kyselen fb tietoja, lisään kaveriksi ja sen myötä ryhmään. Poistan kavereista lisäyksen jälkeen
Minä olisin jo kiinnostunut liittymään!
 
Minäkin olisin kiinnostunut liittymään!

Täällä ultra takana ja aika ristiriitaiset tunteet. Syke löytyi ja oikeassa paikassa on mutta sanoi, että on niin pieni että vielä viikon päähän uusi ultra.
Minulla pitäisi viimeisten kuukautisten mukaan olla 7+6 mutta koon puolesta vastaa 7+1. Sanoi, että sellainen 3-4 päivän heitto ei vaikuta mihinkään mutta nyt tahtoo vielä katsoa uudelleen.

Ajattelin, että tämän ultran jälkeen saisin olla helpottunut mutta olen vain enempi huolissani..
Mitenhän tämän viikon saisi kulumaan nopeammin. Onko muilla tullut varhaisultrassa noin isoja heittoja?
 
@NiiskuNeiti2020 Toistaiseksi vielä tällain piilossa Ehkä nt-ultran jälkeen uskaltaa paljastua Mutta voin toki laittaa yv:llä tiedon, niin ei tarvitse miettiä

Ps. Marraskuisten suljettu ja piilossa oleva ryhmä on perustettu. Linkkiä ei voi laittaa, kun sinne pystyy lisäämään vain kaverina olevat. Täällä voi ilmoittaa halukkuuden päästä mukaan, niin laitan yv:tä ja kyselen fb tietoja, lisään kaveriksi ja sen myötä ryhmään. Poistan kavereista lisäyksen jälkeen
Olisin kiinnostunut FB ryhmästä 😊
 
Onko täällä muita aktiivisia liikkujia? Mulla on kunto romahtanut ihan totaalisesti, enää ei jaksa tehdä oikein mitään. Kaikki hypyt tuntuu rinnoissa ja mahassa inhottavalta ja voimaa ei riitä mihinkään. Vähän harmittaa, kun jumpat jää nykyään lähinnä höntsyilyksi, mutta rankkaa liikuntaa en uskalla tehdä.
Lisäkiloja on myös tullut ja ahdistaa kaikki vaatteet, kun mikään ei enää istu. Mahan ei pitäisi tässä vaiheessa vielä näkyä, mutta kun ei sitä jaksa enää vetää sisäänkään ja sitten se pullottaa kaikissa ei-ylisuurissa paidoissa.. Tiedän, että turhaa valittamista, mutta tässä nyt ei muuta murehdittavaa ole ennen seuraavaa ultraa, johon on vielä ikuisuus!
 
Minäkin olisin kiinnostunut liittymään!

Täällä ultra takana ja aika ristiriitaiset tunteet. Syke löytyi ja oikeassa paikassa on mutta sanoi, että on niin pieni että vielä viikon päähän uusi ultra.
Minulla pitäisi viimeisten kuukautisten mukaan olla 7+6 mutta koon puolesta vastaa 7+1. Sanoi, että sellainen 3-4 päivän heitto ei vaikuta mihinkään mutta nyt tahtoo vielä katsoa uudelleen.

Ajattelin, että tämän ultran jälkeen saisin olla helpottunut mutta olen vain enempi huolissani..
Mitenhän tämän viikon saisi kulumaan nopeammin. Onko muilla tullut varhaisultrassa noin isoja heittoja?
Onpa sullakin sitten tulossa raastava viikko! Jotenkin luulisi, että jos 3-4 päivää on ok, niin olisi se viisikin päivää. Kuitenkin samassa viikossa mennään ajallisesti. Se on jo hyvä, että syke näkyi! <3
Voisitkohan soittaa ja kysyä asiasta neuvolasta? Meillä on neuvolapalvelun chatti kerran viikossa ja sitten tietty soittoajat. Jos osaisivat siellä auttaa sun huolehtimista, kun asiasta paremmin tietävät?
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
vierailija(*PikkuMyy*)
Kuinka monella on yhdynnän jälkeen alavatsalla erilaista kipua tau tuntemusta? Tiedän, että on normaalia, mutta tammikuisen km jälkeen vain pelkää kaikkea 🙄
Eilen puuhailtiin ja tuntuu että sen jälkeen alavatsa (kohtu?) jotenkin arka, kuin olisi tehnyt vatsalihaksia pitkästä aikaa.. Ei kipeä, eikä arkuuttakaan paljoa ehkä lähinnä vain jos jännittää alavatsaa niin tuntuu.
 
Tuttuvierailija
Minäkin olisin kiinnostunut liittymään!

Täällä ultra takana ja aika ristiriitaiset tunteet. Syke löytyi ja oikeassa paikassa on mutta sanoi, että on niin pieni että vielä viikon päähän uusi ultra.
Minulla pitäisi viimeisten kuukautisten mukaan olla 7+6 mutta koon puolesta vastaa 7+1. Sanoi, että sellainen 3-4 päivän heitto ei vaikuta mihinkään mutta nyt tahtoo vielä katsoa uudelleen.

Ajattelin, että tämän ultran jälkeen saisin olla helpottunut mutta olen vain enempi huolissani..
Mitenhän tämän viikon saisi kulumaan nopeammin. Onko muilla tullut varhaisultrassa noin isoja heittoja?
Voisiko sinulla olla ollut ovulaatio myöhemmin, et heitto tulisi siitä? Mutta uskoisin, että tuollainenkin heitto voi olla ihan normaalia, kun näin pieniä on vaikea mitata. Mulla ei ole antaa neuvoja tuohon, että miten viikko menisi nopsaa, kun itsellänkin se aika vaan mateli ja mateli, kun odotti tietoa 😔 Sovitaan, että siellä on kaikki vallanmainiosti ja pieni saanut alkunsa vain vähän myöhemmin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
Voisiko sinulla olla ollut ovulaatio myöhemmin, et heitto tulisi siitä? Mutta uskoisin, että tuollainenkin heitto voi olla ihan normaalia, kun näin pieniä on vaikea mitata. Mulla ei ole antaa neuvoja tuohon, että miten viikko menisi nopsaa, kun itsellänkin se aika vaan mateli ja mateli, kun odotti tietoa Sovitaan, että siellä on kaikki vallanmainiosti ja pieni saanut alkunsa vain vähän myöhemmin
Mullahan kätilö kauhisteli ensiksi kierron pituutta ja että oonko ultrassa aivan liian aikaisin. Se sai kolme eri tulosta käynnin aikana, josta tarkin oli tosiaan se "oppikirjan" mukainen laskettu aika (ja täsmäsi myös mun ovulaatioon). Ihan ensimmäinen mittaus oli viikon vähemmän.
 
Vierailija
Moi kaikki kanssaodottajat!

Täällä edelleen hieman hämmentynyt esikoista odottava 31-vuotias liittyy mukaan keskusteluun. Vauva on ollut toiveissa reilun vuoden ajan ja viimein viikko sitten tein positiivisen testin :) Tämä on itselleni ensimmäinen kerta raskaana ja vähän jännittää, että meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Vielä ei olla kerrottu puolison kanssa kenellekään.

Ensi viikolle saatiin jo ensimmäinen neuvolakäynti, kun sinne oli vähän huonosti aikoja tarjolla myöhemmille viikoille. Ei oltu ajateltu käydä varhaisultrassa, mutta jotenkin koko raskaus tuntuu niin epätodelliselta, että ehkä olisi kiva nähdä onko siellä ketään kasvamassa. Oireita kun minulla ei oikeastaan ole ollut ollenkaan!

Facebookin ryhmä voisi olla myös kiva, ehkä en ihan vielä sinne uskalla tulla kun raskaus on vasta niin aluillaan (6+2).

Kiva päästä vaihtamaan ajatuksia muiden kanssa :)
 
vierailija(*PikkuMyy*)
Kuinka monella on yhdynnän jälkeen alavatsalla erilaista kipua tau tuntemusta? Tiedän, että on normaalia, mutta tammikuisen km jälkeen vain pelkää kaikkea
Eilen puuhailtiin ja tuntuu että sen jälkeen alavatsa (kohtu?) jotenkin arka, kuin olisi tehnyt vatsalihaksia pitkästä aikaa.. Ei kipeä, eikä arkuuttakaan paljoa ehkä lähinnä vain jos jännittää alavatsaa niin tuntuu.
Pitäis muistaa aina lisätä viikot myös, on se aika olennainen juttu, että missä vaiheessa mitäkin oiretta 😁
Eli mulla tänään 4+4.
 
Olen tuo äskeinen vierailija, tein nyt vielä tunnukset tänne ja lisäsin itseni listaan.

Marraskuiset 2022

Tuituixx, 3.11, 31v, 1.lapsi
Nipaus, 4.11, 38v, 3.lapsi
Ruutupaita, 4.11., 35v, 1.lapsi
Tuttuvierailija, 6.11, 35v, 5.lapsi
Liblikas, 6.11, 24v, 1 lapsi
Astianpesukone 6.11., 29 v, 2. lapsi
Virvatulia, 8.11., 39v, 2.lapsi
Fiore85, 10.11., 37v, 1.lapsi
Vierailija, 10.11., 29v, 1. lapsi
Valkoinenpökkelö, 12.11., 30v, 1.lapsi
Esva, 15.11., 31v, 3. lapsi
Päärynä22, 16.11., 31v, 1. lapsi
Sofiika, 19.11., 29v, 1. lapsi
Myria, 19.11, 38v. 3.lapsi
Kerttu-Inkeri, 20.11., 31v, 2. lapsi
Neljäpientä, 22.11, 29v, 5. Lapsi
Pulla21, 28.11., 36v, 2. lapsi
 
Minä pääsin ultraan kans neuvolan kautta edeltävän kkm:n vuoksi. Olisin kyllä varannut omakustanteisesti jos en olis näin saanut. Oon pohtinut myös olisiko varaa käydä tässä välissä jos nt-ultra on kovin myöhään. Tai kokeilisko josko hommais dopplerin ja sais kotona sydänäänet kuuluville jos se helpottaisi stressiä.
 
vierailija(*Pikkumyy*)
Minäkin toivon, että neuvolan kautta saisin varhaisultran, kun takana on tammikuinen kkm.
En ole neuvolaan vielä soittanut, jostain syystä se tuntuu vaikealta..ettei taas vain ihan turhaan varaa ekaa aikaa 🙄

Luin jostain, että lisäävät seurantaa, jos niin haluaa, jos on km takana ja on kovia pelkoja ja stressiä. Itse yritän pysyä rauhallisena, ja etten tarkkailis jokaista oiretta tai oireiden puuttumista.
Väistämättä sitä kuitenkin aina tarkistaa paperin, kun käy vessassa ja pieni pelko takaraivossa joka kerta.

Mulla tosiaan edellinen oli mennyt kesken jo hyvin alussa ja vkolla 8,juuri ennen ensimmäistä neuvola-aikaa alkoi pienellä vuodolla. Piti olla harmitonta, mutta kesken oli mennyt jo aikaa sitten, ei vain ollut tullut spontaanisti ulos. Ikäriskikin mulla on.

Toisaalta, edellisestä mä hermoilin alusta saakka ja jossain vaiheessa, olisko vkon 6 jälkeen olin jo varma ettei kaikki ole hyvin, eikä ollutkaan. Nyt mulla on kaikesta huolimatta paljon rauhallisempi olo. En voi kuin toivoa parasta 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Tänään 4+5
 
Onko muita, joilla ei ole ollut suurempia raskausoireita?

Muutama viikko sitten (ennen plussaamista) olin kyllä todella väsynyt. Väsymystä on kyllä muutenkin ollut tässä viime kuukausina, niin en siihen kiinnittänyt suuremmin huomiota. Rinnat on aristaneet jonkin verran, mutta ei mitenkään erityisen paljon. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Mitenhän todennäköistä on, että pahoinvointi vielä iskee..? Nyt mennään siis 6+3.

Ollaan siis enemmän tai vähemmän yritetty lapsen saamista vuoden ajan. Minulla on ollut tyypillisesti tasainen kierto (n. 27-28 pv), mutta muutaman kerran kierto oli itselleni toodella pitkä (32–34 pv). Nyt onkin valjennut, että ehkä noina kertoina raskaus on keskeytynyt hyvin varhaisessa vaiheessa.
 
Marrasbaby!
Moi! Täällä eilen plussattu, kolmas lapsi olisi kyseessä. Takana km viime keväältä ja nyt vasta vuoden alusta päätettiin yrittää uudelleen, joten iloinen yllätys että näin nopeasti tässä tilanteessa ♥ just sain ekan neuvolan varattua, vasta 3 viikon päästä. Viikkoja ois nyt 6+1, la 17.11. Olisin kiinnostunut liittymään Fb-ryhmään myös!
 

Yhteistyössä