Marraskuiset 2022❄️

Ollaan me kyllä kaikki niin samalla viivalla. Pelko että pieni viedään pois, eilenkin mietiin että ei tule helpot 12 viikkoa näin alkuun jos ei jo jotain tapahdu.. 😕

Tsemppiä kaikille hurjasti ❤

Noista apeista mullaki on monta.. 🤭
Preglife, preggers, raskaus +, libero, ja vau.fi sovellukset 🤭 enkä osaa päättää mikä olisi hyvä.. Muut? ☺
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
Minä oon kertonut kolmelle ystävälle. He tietävät myös edeltävästä kkm:sta ja kaksi heistä odottaa itsekin. Muille ei ole tarkoitus kertoa kuin vasta sitten nt-ultran jälkeen jos sinne saakka päästään. Tai lapsille kerrottais sitten heti, muulle lähipiirille mietin että äitienpäivänä ois hyvä sauma paljastaa.

Minulla käytössä preglife, mutta en nyt tiedä tykkäänkö siitä. Aikoinaan kun esikoista odotin, sai neuvolasta sellaisen, oisko ollu liberon(?), vihkosen, jota oli mukava miehen kanssa aina viikon vaihtuessa lukea. Sellainen ois kiva nytkin.
 
Siis ihan älytöntä, kun en uskalla iloita enää raskaudesta, kun kaikki kauhukuvat mielessä keskenmenoista ja tuulimunista. Mitään syytä ei oo huoleen, taustalla siis ei edellisiä raskauksia, mutta silti se pelko vaan jäytää. Kovasti tekis mieli miehenkin kanssa suunnitella tulevaa, mutta en uskalla ottaa vielä puheeksi mitään (eikä mieskään, varmaan tajuaa vasta tilanteen kun näkee ultran). Viikon päästä tosiaan meilläkin varhaisultra, piinaavia on päivät.
Tämäpä juuri! Kauhea epävarmuus. Tekisi mieli julistaa maailmalle, että meille tulee pikkuinen. Tehdä hankintoja ja iloita asiasta. Mutta toisaalta on tullut niin paljon tutkittua asioita, että on vaikea uskoa, että kaikki voisi mennä hyvin. Mieluummin pitää salassa mahdollisimman pitkään, että saa varmuuden siitä, että kaikki on hyvin. Nythän on vaikea uskoa, että mahassa edes jotain on, kun ei ole oireita. Mieskin sanoi tuossa aamulla, että hän haluaa tietää mahdollisimman vähän mistään ylimääräisestä. Mieluummin elää päivä kerrallaan ja ottaa kaiken uutena.

Raskaussovelluksista on käytössä tällä hetkellä vain preggers. Siinä on kyllä todella paljon mainoksia, joten en tykkää siitä. Kivat kuvat kuitenkin ja somessa monilla kavereilla ollut käytössä kuvien perusteella. Vaihdan kyllä johonkin toiseen, jos tietäisi mikä on parempi.
 
vierailijanavielä
Mäkin pääsen tänne! Täällä plussattu ekan kerran eilen päivällä ja toinen tänään. Ei ihan kontrolliviivan vahvuisia vielä, mutta selkeät kaksi viivaa. Menkkojen alkuunkin olisi vielä muutama päivä, ehkä se siitä vahvistuu. Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana, niin kovasti on toivottu❤ LA olisi kai 24.11. Läheisille kerroin jo eilen, koska he on kuitenkin niitä joihin tukeudun tarvittaessa jos ei menekään suunnitelmien mukaan.

Oireina armoton väsymys, rintojen kipeys ja pahoinvointi. Iltaisin myös vatsan polttelua ja paineen tunnetta.
 
vierailija
Minä oon kertonut kolmelle ystävälle. He tietävät myös edeltävästä kkm:sta ja kaksi heistä odottaa itsekin. Muille ei ole tarkoitus kertoa kuin vasta sitten nt-ultran jälkeen jos sinne saakka päästään. Tai lapsille kerrottais sitten heti, muulle lähipiirille mietin että äitienpäivänä ois hyvä sauma paljastaa.

Minulla käytössä preglife, mutta en nyt tiedä tykkäänkö siitä. Aikoinaan kun esikoista odotin, sai neuvolasta sellaisen, oisko ollu liberon(?), vihkosen, jota oli mukava miehen kanssa aina viikon vaihtuessa lukea. Sellainen ois kiva nytkin.
Apteekeista (ainakin yliopiston apteekeista) saa sellasen kirjan ilmaiseksi hakea. Missä on selitetty raskaudesta ja mitä vikkotain tapahtuu. Miusta se on ainakin tosi hyvä. Suosittelen!😊
 
  • Tykkää
Reactions: Nipaus
Tuntuu pitkältä tämä aika odottaa, että saisi jotain tietoa..
Täällä nyt kaikki raskausoireet(arat rinnat, jatkuva pissalla käynti ja pahoinvointi) ovat loistaneet poissaolollaan jo muutaman päivän.
Lämmötkin oli romahtanut 36.1 eli aika monta asiaa vihjaisi sen puolesta että on mennyt kesken. Onko muilla kokemusta lämpöjen noususta ja miltä näyttää nyt?

Toisaalta kyllä testiin tulee edelleen vahvat viivat ja nyt mulla rv 6+2 koska ei ainakaan vielä mitään vuotoja.
Mieli tahtoo pitää toivosta vielä kiinni.
 
@virvatulia Me ollaan ihan samoilla päivillä siis! Mulla oli tänään ensimmäistä kertaa pahoinvointia, mutta sitä kesti pari hetkeä päivällä ja sitten oli siinä. Vähän jo olin innoissanikin, että nytkö tulee se ”oikea” merkki raskaudesta!
Oon nyt ollut kipeenä, joten lämmöistä en osaa omalta kohdaltani sanoa, kun ne on flunssan aikana nyt heitellyt. Kaikillahan oireita ei tule, ja niitä osaa kyllä itelleen kuvitellakin tarpeen tullen.. Mutta sanoisin, että älä nyt oireettomuuden takia stressaa -yhtälailla ne oireet olisi vaikka olis esim. tuulimuna. Yritetään vaan ajatella positiivisesti!! :)
Ens viikolla monella ultra, vielä kun muutaman päivän jaksaa tätä epätietoisuutta niin ollaan jo vähän viisaampia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
Täällä sama rv 6+2 menosaa :)
Mulla tuli vuotoa noin viikko sitten muutaman verihyytymän kera, ja olin jo menettää toivoni. Soitin Naistenklinikalle ja suht töykeä hoitaja totesi puhelimessa, että luultavasti meni kesken ja kehotti testamaan 4 viikon päästä uudelleen vieläkö viiva tulee..

Oireet oleet aika mitättömiä, ja vasta eilen alkoi kuvotus joka helpotti iltaa kohden, tänään sama homma.
Perjantaina vu, joten muutama päivä pitäisi vielä kärvistellä epätietoisuudessa.

Tsemppiä hurjasti kaikille ja kuten @virvatulia sanoi; ”Yritetään ajatella positiivisesti”:)
 
Minulla myös 6+2 ja nyt vasta rinnat kunnolla kipeytyneet. Pari päivää ollu nyt hieman etova olo, mutta en nyt vielä kovin pahoinvoivaksi itseäni luokittelisi. Torstainapa sen sitten näkee, onko mitään tai missä on. Jollain muullakin taisi olla torstaina vu, vai oliko jollakin vieläkin aiemmin?

En oo lämpöjä mittaillut enää, mutta mulla kyllä edeltävässä kkm:ssa lämmöt minusta pysyi korkealla vielä senkin jälkeen kun ultran mukaan oli kehitys päättynyt. Tällä kertaa ei ole edes niin korkeita ollutkaan. Mene ja tiedä näistä nyt sitten. 🤷‍♀️
 
Tuttuvierailija
Tänään 6+2 ja ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä saisiko hcg mittauksen tai ihan mitä vaan tähän epätietoisuuteen. Viikon vuotanut, mut onneks suht vähän. Yhtenä päivänä tuli sitä kirkasta liman sekaista verta ja silloin oli myös pientä alavatsakipua. Raskaustesti näytti yksi aamu aika haaleaa, kun olin pidättänyt 6h ja sit myöhemmin se näytti vahvat viivat, kun oli pidättänyt vain tunnin 🤔 Ehkä siellä vielä jotain on, eikä ole vuotanut ulos, mutta mitä siellä on, niin se on vielä arvoitus.

Tänä aamuna pientä kuvotusta kahvia juodessa, mutta veikkaan sen johtuvan todella huonosti nukutusta yöstä. Lämmöt on pysynyt siinä 37 tuntumassa melkein koko ajan.
La sitten vu ja jännittää niin kovasti, että varmasti tämä viikko matelee ihan super hitaasti.

Tsemppiä kaikille ja onnea tuleviin ultrakäynteihin ❤
 
Tuttuvierailija
Voi että, teillä noin hyvällä mallilla, mulla vielä odottelua vu. Täältä tullaan perästä
Oliko teillä menkkakipuja/tuntemuksia näin 4+ viikoilla?
Koko ajan tuntuu olevan, ainakin alaselän polttelut on hyvin vahvasti läsnä, eikä tunnu hellittävän. Pientä alavatsan painetta oli just tolloin 4+ viikolla, mut sit se jäi parin pvä päästä pois :)
 
Helou ja moikka kaikille! Mäkin tuun mukaan keskusteluun. Perjantaina tuli plussa testiin. Jännittävää. Esikoinen nyt 9.5kk joten 1,5v tulee ikäeroa jos päästään sinne saakka. Ennen esikoista koin 1varhaisen kkm ja kaksi tuulimunaa joten ennen varhaisultraa ei uskalla kovin innostua vielä. Pieni ikäerokin hieman jännittää vaan eiköhän siitäkin selviä. Oireet loistaa vielä poissaolollaan. LA ois oviksen mukaan 20.11.
 
Tervetuloa mukaan uusille plussanneille
Täällä taas on hieman toiveikkaampi olo. Testiin tulee vahvat viivat, ei ainakaan yhtään haaleammalta näytä.
VU olisi torstaiaamuna, eli sitten jo vähän viisaampi. Vielä muutama päivä odottelua niin jotain tietoa on silloin luvassa. Onneksi töissä on niiin pitkiä päiviä että aika menee varmasti nopeasti.
 
Tuttuvierailija
Tervetuloa uusille! ♡

Tänään ehkä jo selviää jotain. Ois lääkärikäynti, kun eilen alkoi kipuilemaan ja kirkasta vuotoa myös tuli ja r-testi haaleampi. Nyt kahdeksas päivä vuotoa ja mä oon aika varma, että huonojen uutisten kera tullaan sieltä pois :( Suuri ihme, jos tuolla joku elelee 😔
 
Tervetuloa uusille! ♡

Tänään ehkä jo selviää jotain. Ois lääkärikäynti, kun eilen alkoi kipuilemaan ja kirkasta vuotoa myös tuli ja r-testi haaleampi. Nyt kahdeksas päivä vuotoa ja mä oon aika varma, että huonojen uutisten kera tullaan sieltä pois Suuri ihme, jos tuolla joku elelee
Tsemppiä! Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että kaikki on hyvin🤞🧡
 
Tervetuloa uusille! ♡

Tänään ehkä jo selviää jotain. Ois lääkärikäynti, kun eilen alkoi kipuilemaan ja kirkasta vuotoa myös tuli ja r-testi haaleampi. Nyt kahdeksas päivä vuotoa ja mä oon aika varma, että huonojen uutisten kera tullaan sieltä pois Suuri ihme, jos tuolla joku elelee
Tsemppiä kovasti käynnille! Toivottavasti ois vaan harmitonta alkuraskauden vuotoa 🙏🏻
 
Ja uusille tervetuloa mukaan! Nyt on kyllä kaiken kaikkiaan jännät ajat! Toivotaan kovasti että kaikilla menee hyvin 🙏🏻🙏🏻

Meilläkin on vu torstaina, se tietty jännittää 🥶 eilen oli jo eka neuvolakäynti, kun ollaan lähössä neljän viikon reissulle tässä niin saa hoitaa kaikki ajanvaraukset sitten nt-ultraa ja labroja varten jo nyt! Mulla alkanu tulee iltapainotteisesti pahoinvointia eikä ruoka maistu, selvästi enemmän ku esikoisesta. Ei se siis vielä normaalia elämää mitenkään haittaa, mut toivon ettei pahene kun esikoisesta voin koko raskauden niin hyvin etten oo valmistautunu mihinkään muuhun 😅
Mutta siis te joilla ei oo mitään oireita niin ei huolta, mullakaan ei siis ollu melkeimpä mitään koko raskaudessa ja hyvin meni eli ei voi siitä onneks mitään päätellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Tuttuvierailija, tsemppiä kovasti! Pidän peukkuja!

Mulla alkoi aamu ihanasti, tein digin ja siihen tuli raskaana 2-3❤❤ Mutta vähän eteenpäin samaiset menkkaolot ja ruskeaa tuhrua🥺 Oon aivan paniikin kourissa.. Ja vu ei vielä tietoa kun tänään vasta soitan neuvolaan.. Vai kannattaako vielä jos alkaakin vuoto? 🥺
 
Tuttuvierailija
Kiitos tsempeistä! ❤ Pelottaa ja jännittää niin paljon, enkä edes tiedä ultrataanko 🥺

@Sofiika Mulla tulee just tuota ruskeaa vuotoa koko ajan ja pari kertaa ihan kirkasta verta. Edellisessä raskaudessa tuli myös ruskeaa tuhrua ja oli kovia kipuja, mutta kysta vain tyhjeni pois onneksi.
 

Yhteistyössä