Marraskuiset 2022❄️

Kiva kun täälä on porukkaa!

@Fiore85 I feel you ton turvotuksen suhteen. Millä viikoilla olitkaan? Mun vatsa on varsinkin iltaa kohti aivan huikean :)D) kokoinen, turvotus alkaa heti rintojen alta ja on kuin iso vauvamaha. Joka se ei kaiken järjen mukaan varsinaisesti voi olla kun rv 5+6. Kävi jo mielessä että oisko mahdollista että oon ulapalla missä vaiheessa tää raskaus on. Digiä viikkonäytöllä en oo nimittäin missään kohtaa tehnyt.. Luin että turvotus varsinkin iltaa kohti on normaalia tässä alussa.

Tällästä tänne. Luin kaikkien viestit, tsemppiä meille näinä vielä kovin epävarmoina aikoina :barefoot:❤
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
vierailijax
Viime yönä, kun vessaan heräsin niin aattelin et sama tehdä testi samalla ja siihen piirtyi heti viiva. Vähän oli ylläri tämä. Nyt kuitenki pelkään että onko kaikki ok. Juilii koko ajan ja sit toisaalta tuntuu et ummetusta. En osaa selittää mutta inhottavalle tuntuu. Ens vkolla jos soittelis neuvolaan ja jos sais ajan ultraan johki kohtaan. Taustalla kkk aiemmin niin jospa ajan antavat. Mut ei kai tässä auta kun odotella nyt. La olis kai 13.11🙂 en kyl uskalla ajatella viä et kaikki olis hyvin😬
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsutti
vierailija
Viime yönä, kun vessaan heräsin niin aattelin et sama tehdä testi samalla ja siihen piirtyi heti viiva. Vähän oli ylläri tämä. Nyt kuitenki pelkään että onko kaikki ok. Juilii koko ajan ja sit toisaalta tuntuu et ummetusta. En osaa selittää mutta inhottavalle tuntuu. Ens vkolla jos soittelis neuvolaan ja jos sais ajan ultraan johki kohtaan. Taustalla kkk aiemmin niin jospa ajan antavat. Mut ei kai tässä auta kun odotella nyt. La olis kai 13.11🙂 en kyl uskalla ajatella viä et kaikki olis hyvin😬
Siis kkm
 
Tuttuvierailija
Tervetuloa @Sofiika ja onnea ❤

Täällä jatkuu kolmatta päivää tuhruvuoto 🤦‍♀️ On vaikka ja minkä väristä, mut ilman kipuja, ni oletan, et on ihan hyvä merkki?!?
On tämä kyllä aikamoista, kun juokset 5min välein vessassa varmistamassa, et jaahas, minkäs väristä tällä kertaa ja kuinka paljon. Onneksi sitä tulee suht vähän kuitenkin.
 
Täällä tuli myös äsken ruskeaa vuotoa. Ikinä missään raskauksissa tällaista ei ole tullut joten aika varma, ettei nyt kaikki ole kohdillaan 😔 tämä epävarmuus on aina niin kauheaa. Ei pysty kyllä enää tähän työpäivään keskittymään.
 
Kovin on kaikilla epävarmuudet pinnassa nyt. Itselläkin niin olemattomat oireet että vaikea uskoa että olisi kaikki kunnossa. Tasan viikko pitäisi vielä kärvistellä ennenkuin pääsee sinne ultraan. Huomennaa tulisi 6 viikkoa täyteen, viimeksi oli siinä vaiheessa kehitys loppunut. Saahan nähdä.
 
Tervetuloa uusille, ihana kun alkaa olee jo paljon porukkaa!

Tuttuvierailija, tsemppiä vuodon kanssa,yleensä kuitenkin ihan normaali niin toivotaan näin sunkin kohdalla🙏🏻

Ah, enää viikko varhaisultraan, on tää jotenki liian jännää aikaa kun ei tiiä yhtään onks siellä ketään ja missä tyyppi lusii 😅

Ootteko vielä kertonu kellekää? Mä kerroin parille kaverille ja ajateltiin että kerrotaan nyt sitä muka aku ihmisiä tavataan eikä enää pantata niiku esikoisen kanssa 😬 pienet videoarvotukset on perheille lähössä kuhan uskaltaa 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Sofiika
Me kerrotaan vasta np-ultran jälkeen - en vaan uskalla aiemmin huoletta kertoa (vaikka sitä huolta tulee aina riittämään!). Pari ystävää tietää yrityksestä, joten jos he sattuvat kysymään asiasta niin sitten tietysti sanon missä mennään.
 
Kiva kun täälä on porukkaa!

@Fiore85 I feel you ton turvotuksen suhteen. Millä viikoilla olitkaan? Mun vatsa on varsinkin iltaa kohti aivan huikean D) kokoinen, turvotus alkaa heti rintojen alta ja on kuin iso vauvamaha. Joka se ei kaiken järjen mukaan varsinaisesti voi olla kun rv 5+6. Kävi jo mielessä että oisko mahdollista että oon ulapalla missä vaiheessa tää raskaus on. Digiä viikkonäytöllä en oo nimittäin missään kohtaa tehnyt.. Luin että turvotus varsinkin iltaa kohti on normaalia tässä alussa.

Tällästä tänne. Luin kaikkien viestit, tsemppiä meille näinä vielä kovin epävarmoina aikoina
@Tuituixx
Olen kanssa rv 6, mutta vasta 5+0. Ja siis juu, minkään järjen mukaan ei tälläistä vatsaa pitäisi olla. Eilen työkaveri jo kysyi, että olenko raskaana. Tänään verhouduin sitten melkoiseen telttaan 😂 Mullakin alkaa se maha jo tuosta rintojen alta jo ja on kunnon pallo. Normaalisti maha on juuri se hoikka kohta (päärynävartalo), joten siksi tuntuu, että ihmiset todellakin tuijottaa tuota kumpua. Yksi vasta on kehdannut onneksi kysyä.
 
Ei mekään olla kerrottu vielä juurikaan. Sisko ja paras kaveri tietävät, kun olimme lomaviikolla yhdessä. Olisivat arvanneet jo siitä, kun en osallistunut yhteiseen viininjuontiin.
Tsemppiä erityisesti vuotojen kanssa tuskaileville ❤
 
Pikkunenmyy
Mä oon kertonut kahdelle parhaalle ystävälle. Toisen kanssa puhutaan suunnilleen päivittäin ja ns. kaikki, niin olisi hämmentävää olla tästä puhumatta :)

Lapsille voisin kertoa vaikka varhaisultran jälkeen, jos siellä kaikki hyvin, mutta kun ne sitten puhuisi päiväkodissa/koulussa enkä sit halua, että niissä ihmiset tietää. Että varmaan odotetaan siihen np-ultraan. Milles viikoille np-ultran pitäisi osua?
 
Ite en oo vielä kertonut kenellekään. Enkä varmaan uskallakaan ennen kuin saan todisteet raskaudesta. Muutenkin ollaan miehen kanssa tyyliltämme sellaisia, että ei tykätä olla huomion keskipisteenä. Perheemme tuntien tiedetään, että lapsesta kyllä tulee semmoinen. Joten tavoitteena pitää salassa asia niin pitkään kuin mahdollista. Äitienpäivänä olisi ehkä kiva kuitenkin kertoa perheille. Jos siis vauva on mukana kyydissä.

Tänään pieniä etovia tuntemuksia mahassa. Voisikohan pahoinvointi ehkä mahdollisesti alkaa? Tänään 4 + 5.
 
Vierailija1234
Moi kaikille! Teiän juttuja on ollut kiva lukea! Mulla tuli ihan pieni tippa kiinnittymisvuotoa tiistaina, haaleasti positiivinen herkkä apteekin ultra -testi ke, eilen samaan vahvempi ja myös clearbluehun, mutta tänään taas ultra vähän heikompi. Selvästi punaisia viivoja siis kuitenkin eikä viivanpaikkoja. Tänään tuli viiva myös Pregcheckiin mikä kai herkkyydeltään 25? Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna, ja nyt jännittää onko kemiallinen. Meille olis kolmas lapsi toiveissa ja ensimmäinen yrityskierto. Jos nyt jäisi kiinni niin la 20.11 suunnilleen.. Aina niin jänniä nää ajat!!
 
Moi kaikille! Teiän juttuja on ollut kiva lukea! Mulla tuli ihan pieni tippa kiinnittymisvuotoa tiistaina, haaleasti positiivinen herkkä apteekin ultra -testi ke, eilen samaan vahvempi ja myös clearbluehun, mutta tänään taas ultra vähän heikompi. Selvästi punaisia viivoja siis kuitenkin eikä viivanpaikkoja. Tänään tuli viiva myös Pregcheckiin mikä kai herkkyydeltään 25? Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna, ja nyt jännittää onko kemiallinen. Meille olis kolmas lapsi toiveissa ja ensimmäinen yrityskierto. Jos nyt jäisi kiinni niin la 20.11 suunnilleen.. Aina niin jänniä nää ajat!!
Meillä la samoilla päivillä kun meillä olisi suunnilleen 19.11.
Niin jännittää.. Menkkatuntemuksia on mutta kuitenkin erilaisia.. 🤔

Kuinka nopeasti ootte soitellut neuvolaan?
 
Meillä la samoilla päivillä kun meillä olisi suunnilleen 19.11.
Niin jännittää.. Menkkatuntemuksia on mutta kuitenkin erilaisia..

Kuinka nopeasti ootte soitellut neuvolaan?
Meillä ohje, että saa soittaa vasta kun menkat on kaks viikkoa myöhässä. Tunnollisesti oon vielä odottanut. Todennäköisesti soitan ensi viikon perjantaina viimeistään. Mieli tekisi kyllä jo soittaa....
 
Meillä ohje, että saa soittaa vasta kun menkat on kaks viikkoa myöhässä. Tunnollisesti oon vielä odottanut. Todennäköisesti soitan ensi viikon perjantaina viimeistään. Mieli tekisi kyllä jo soittaa....
Ohhoh, netistä luin että täälä ei onneksi oo. Saa soitella ensi viikolla jos ei ala ennen sitä vuotaa.

Tänään on ollut kunnon menkkatuntemuksia mutta ei onneksi verta "koputtaa puuta".
 
Hei, liityn mukaan laskettu aika olisi 3.11.2022. Meillä takana 9 kk aikana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Viimeisin joulun alla kaksosraskaudesta, joka lopulta päättyi kaavintaan joulupäivänä 😔.
Nyt plussasin taas heti ensimmäisen normaalin kierron jälkeen. Keskenmenoista jäänyt tietysti sellainen pelko olla edes raskaana. Kellekkään en uskalla tästä uudesta plussasta kertoa, kun tuntuu että eikai tämäkään voi onnistua. Näistä palstoista tullut itselle "tärkeitä" kun voi lukea muiden kokemuksia ja siten saada jonkinlaista tukea omaan tilanteeseen.
Toivon todella että kaikki menee hyvin niin itsellä kuin kaikilla muillakin ❤
 
Kovin on kaikilla epävarmuudet pinnassa nyt. Itselläkin niin olemattomat oireet että vaikea uskoa että olisi kaikki kunnossa. Tasan viikko pitäisi vielä kärvistellä ennenkuin pääsee sinne ultraan. Huomennaa tulisi 6 viikkoa täyteen, viimeksi oli siinä vaiheessa kehitys loppunut. Saahan nähdä.
Tsemppiä Nipaus ja tietenkin myös kaikki muut!
Täällä sama homma, oireet lähes olemattomat ja tasan viikko vielä täälläkin ultraan. On tää kyllä..
 
Siis ihan älytöntä, kun en uskalla iloita enää raskaudesta, kun kaikki kauhukuvat mielessä keskenmenoista ja tuulimunista. Mitään syytä ei oo huoleen, taustalla siis ei edellisiä raskauksia, mutta silti se pelko vaan jäytää. Kovasti tekis mieli miehenkin kanssa suunnitella tulevaa, mutta en uskalla ottaa vielä puheeksi mitään (eikä mieskään, varmaan tajuaa vasta tilanteen kun näkee ultran). Viikon päästä tosiaan meilläkin varhaisultra, piinaavia on päivät.
 
Ei täälläkään ole kenellekään uskaltanut kertoa. Kohdunulkoinen kokemus kummittelee takaraivossa ja lisäksi tämä oireiden loppuminen kummastuttaa. 🤔
Vielä muutama päivä sitten oli etovaa oloa ja arkuutta rinnoissa mutta nyt ei enää ole.
Tahtoisin kovasti puhua tästä jonkun läheisen ystävän kanssa mutta en pysty, koska en kestäisi sitä olettamusta että kaikki menee hyvin maaliin saakka ja enkä tahdo ottaa sitä riskiä että saan kuulla ns. vääriä sanoja, jos tämä menee kesken
😔
Välillä aina yllätän itseni intoilemasta ja selaamasta kaikkia raskausappeja läpi(kyllä, niitä on minulla useampi🙈).
Onko muilla näitä puhelimessa ja mikä on sinun suosikki?
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Tuttuvierailija
Täällä vuotaa viidettä päivää. Alkuun tuhrua ja eilen ihan kirkasta verta liman kera, mutta onneksi vain vähän. Kovat alaselän polttelut oli ja myös alavatsakipuja.
Usko ja toivo aikalailla menetetty 🙄 Aamulla tein myös liuskatestin ja haaleampi se jo on. Toki joku pikkupiru istuu olkapäällä ja sanoo, että älä luota siihen testiin, koska mulla näyttää aina testit vahvaa vain myöhään iltapäivällä/illalla, vaikka ois kuinka kauan yöllä pidättänyt.
Jos jaksais huomis iltaan odottaa ja tekis uuden, tai sit soitan ma, et nyt alkaa riittää ja vuoto ja kivut, et jos se kkm, ni pois vaan. Ei pitkitetä 😔 Harmittaa vain ihan vietävästi, kun en halua sit enää tähän stressiin lähteä uudestaan mukaan ja haave pienestä ikäerosta ja sisaruksesta tuolle pienelle murenee silmissä.
 

Yhteistyössä