Marraskuiset 2018

@Nadine88 eihän varhaisultra keskenmenoa voi tietenkään mitenkään estää, mutta kyllä sillä tosiaan noi muutamat asiat pystyy selvittämään mistä puhuttiin. Sen takia ainakin ite tykkään varhaisultraan mennä. Oon valmis vähän maksamaan siitä, että saa edes pikkuisen mielenrauhaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nadine88
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3 / neuvola 29.3.

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/ 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS / neuvola 19.3
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- /29 /1.lapsi /OYS

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

18.11
Nadine88
/ 30 / eka / SATKS

22.11
Päppyrä
/ 24v / ensimmäinen / TAYS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oireina ajoittain huonoa oloa ja iltaväsymys. Eilen ja tänään olin seitsemältä illalla jo ihan poikki :sleep:

Kurjaa, kun toisilla miehet päästelee suustaan mitä sattuu, mutta ehkä se on heidän tapa käsitellä tätä alun epätietoisuutta. Miehet jää muutenkin vähän varjoon näissä raskausasioissa ja sitten itseäänkin varmasti pelottaa/mietityttää, jos kaikki ei menekään hyvin, niin ottavat tuollaisen pessimisti ei pety asenteen ja ulosanti ei vaan miehillä aina oo se kaikista paras o_O

Kiitti sovellus vinkeistä, onhan tuolla kauppa täynnä sovelluksia, mutta ei jokaista viitsisi erikseen lähteä kokeilemaan. Taidan huomenna katsoa jonkun noista suositelluista.

Siskolleni aion kertoa varmaan pian, hän tiesi yrityksestämme ja hälle kerron kaiken aina muutenkin :love: Ja ehkä miehen vanhemmille täytyy kertoa, jos joudun taas tiputukseen niinkuin muistakin, niin täytyy muut lapset viedä anopille hoitoon siksi aikaa..

Ihania ultra kuulumisia toisilla :love: lisää odotellessa.

Mä taidan vielä hetken roikkua täällä liittymättä listoille. Siellä onkin paljon jo porukkaa. Moni varmaan juttelee.facen puolella. Ei kaikki nimimerkit ollu tuttuja. Toivottavasti tännekin muutama aktiivinen jäisi viikkojen lisääntyessä, itsekun en tuolla facessa kauheesti pyöri..

Kosmo ja mini 4+3(?)
 
Heippa!

Täällä plussattu perjantaina haalealla plussalla. Vähän on nyt vahvistunut viiva muttei vieläkään oo lähelläkään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Toivottavasti ei oo huono merkki.. Esikoisesta nimittäin oli samantien yhtä vahvat viivat ja oon lukenut noista haaleista viivoista että osalla silloin just mennyt kesken. Ehkä vielä muutama päivä pitää jatkaa testailua.. :D

Mutta jokatapauksesssa ihana ja toivottu uutinen tämä! Kunpa vain nyt tosiaan kaikki olisi hyvin :) pitää koittaa luottaa siihen kun ei nämä asiat kuitenkaan omissa käsissä ole. Näillä näkymin la olisi sitten marraskuun loppupuolella eli 22.11. Mulla kyllä vaihdellut nyt kierto 25-29 että ihan tarkkaan ei pysty laskemaan.

Minäkin voisin facebookkiin liittyä, mutta ehkä vasta varhaisultran jälkeen. Esikoisestakin käytiin ja mun mielestä se oli jotenkin niin ihana kokemus että haluan kyllä nyttenkin :) Ja vaikkei se takaa että raskaus sujuisi hyvin loppuun asti niin kyllä se tuo itselleni ainakin mielenrauhaa kun tietää että pieni on oikeassa paikassa. Ja meille ainakin lääkäri sanoi että silloin kun syke löytyy niin silloin keskenmenoriski pienenee huomattavasti vaikka toki aina onkin olemassa.

Nennsu 4+2
 
Heippa!

Täällä plussattu perjantaina haalealla plussalla. Vähän on nyt vahvistunut viiva muttei vieläkään oo lähelläkään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Toivottavasti ei oo huono merkki.. Esikoisesta nimittäin oli samantien yhtä vahvat viivat ja oon lukenut noista haaleista viivoista että osalla silloin just mennyt kesken. Ehkä vielä muutama päivä pitää jatkaa testailua.. :D

Mutta jokatapauksesssa ihana ja toivottu uutinen tämä! Kunpa vain nyt tosiaan kaikki olisi hyvin :) pitää koittaa luottaa siihen kun ei nämä asiat kuitenkaan omissa käsissä ole. Näillä näkymin la olisi sitten marraskuun loppupuolella eli 22.11. Mulla kyllä vaihdellut nyt kierto 25-29 että ihan tarkkaan ei pysty laskemaan.

Minäkin voisin facebookkiin liittyä, mutta ehkä vasta varhaisultran jälkeen. Esikoisestakin käytiin ja mun mielestä se oli jotenkin niin ihana kokemus että haluan kyllä nyttenkin :) Ja vaikkei se takaa että raskaus sujuisi hyvin loppuun asti niin kyllä se tuo itselleni ainakin mielenrauhaa kun tietää että pieni on oikeassa paikassa. Ja meille ainakin lääkäri sanoi että silloin kun syke löytyy niin silloin keskenmenoriski pienenee huomattavasti vaikka toki aina onkin olemassa.

Nennsu 4+2
Tervetuloa :) oiskohan niin että oot esikoisesta tehny testin myöhemmin? Jos oot lukenu aiempia viestejä nii suurin osa on saanu tasavahvat noin dpo20 eli viikolla 5+ tai lähellä sitä, eli ei huolta kunhan viiva vahvistuu.
 
@Nadine88 testasin eilen päiväpissasta ja haaleet viivat näky :) Lopetan testaamisen kyllä tähän :D Hirvee stressi vaa viivojen paksuudesta:confused: Oireita menee ja tulee joten uskottava se on, että raskaana ollaan ainakin nyt :) Ei se testaaminenkaan mitään takaa ja huomisesta kukaan ei voi mitään luvata niin yritetään nauttia tästä hetkestä :love: varhaisultraaki oon kerenny jo miettii että koska meen sinne ja haluanko sittenkää jne :D mieli vaihtuu aika tiheesti :D ehkä mietin et jos ajan sais vapaa päivälle nii joko 7+0-7+3 tai sitte 8+0-8+3 (n) noo onneks on aikaa miettiä:ROFLMAO:
Tänää 4+3 vissiinki menossa :)
 
Ainii ja pari pv si kaveri taas kerto ku se yhessä raskaudessa sai plussan vasta jollai 10+ viikolla :D

Mua oksettaa:sick: piti suihkuun mennä mut makaan sohvalla, koska pystyssä olo alko oksettaan tosi paljo.. Oon pahoinvointi herkkä ilman raskauttaki ja nyt viä enemmä:D

Ainii ja voisin uskaltautua listautuun :)
Eli Päppyrä, LA 22.11, 24v, ensimmäinen tulossa ja TAYS

Meniköhä oikei :D
 
@Nadine88 testasin eilen päiväpissasta ja haaleet viivat näky :) Lopetan testaamisen kyllä tähän :D Hirvee stressi vaa viivojen paksuudesta:confused: Oireita menee ja tulee joten uskottava se on, että raskaana ollaan ainakin nyt :) Ei se testaaminenkaan mitään takaa ja huomisesta kukaan ei voi mitään luvata niin yritetään nauttia tästä hetkestä :love: varhaisultraaki oon kerenny jo miettii että koska meen sinne ja haluanko sittenkää jne :D mieli vaihtuu aika tiheesti :D ehkä mietin et jos ajan sais vapaa päivälle nii joko 7+0-7+3 tai sitte 8+0-8+3 (n) noo onneks on aikaa miettiä:ROFLMAO:
Tänää 4+3 vissiinki menossa :)
Ihan viisasta kyllä. Onneks mullaki rupee olee testit käytetty :D
 
@ijomeo kiva, että on sitten joku muukin joka kirjottelee vallan täällä (y)

@nennsu Tervetuloa, mulla on kans laskureiden mukaan la 22.11. Samoin näytti olevan @Päppyrä ,meillä on päppyrä sama synnytyssairaalakin :)

Itse tein eilen illalla viimeisen testin, johon sain vihdoin selvän viivan, tähän asti viiva on ollut hyvin hyvin hailu. Mutta mulle riittää, ettei sitä enää tarvitse suurennuslasin kanssa katsella :LOL: vaikkei vieläkään yhtä vahva ole kontrollin kanssa.
Ja vuotokin on pysynyt nyt poissa. Se kesti ne kaksi päivää kun menkkojen olisi kuulunut alkaa kp28/29.

Kosmo ja mini 4+4
 
Mun tekis mieli jo alkaa osteleen kaikkia vauvajuttuja ja äitiysvaatteita :ROFLMAO:
Mies ei vielä uskalla innostua ja on hirmu kireänä, kun ei osaa auttaa minua, kun välillä pahoinvointi ja väsymys yllättää. On semmonen ratkaisukeskeinen ihminen, joka haluaa aina korjata kaiken.
 
@kosmo jeee :) Hyvä ettei vuoto ollu vaarallista :love: Mää tein eilen päivä pissasta testin viel ja haalee se oli mut plussa. Miehellekki näytin varmaa 4 plussa testiä ja kysyin et näkeekse niissä viivat ja näki iha siis vaa kattomalla niitä mun kädessä:D Joten stressin vähennykseks testailu on loppu mun osalta :D Jos epäilyjä iskee nii eiköhä neuvola laita si verikokeisii :) Miks mullon laskujen mukaa viikkoja 4+3 vaikka sama LA (n):D
Mää siis laskin ton LAn oletetusta oviksesta, ku lopetin pillerit vasta tammikuussa ja yhet luomumenkat kerkes tulee pillereiden tyhjennys vuodon jälkee ja sit ei enää tullukkaa menkkoja :)
 
Mun tekis mieli jo alkaa osteleen kaikkia vauvajuttuja ja äitiysvaatteita :ROFLMAO:
Mies ei vielä uskalla innostua ja on hirmu kireänä, kun ei osaa auttaa minua, kun välillä pahoinvointi ja väsymys yllättää. On semmonen ratkaisukeskeinen ihminen, joka haluaa aina korjata kaiken.
Mulla myös tekisi mieli alkaa jo haalimaan äitiysvaatteita. Aiemmissa raskauksissa vatsa on tullut esiin tosi aikaisin ja loppuraskaudesta on ollut jo valtava, joten tavallisilla vaatteilla ei kovin pitkälle pärjää. No täytyy myöntää, että on mulla muutama uusi ei-äitiysvaate, jotka oon hankkinut sillä silmällä, että menee sitten myös ison vatsan kanssa. :whistle: Ja kaapissa edelleen kaikki vanhat äitiys- ja vauvanvaatteet.
 
Mä oon nettikaupoista selaillut Mamaliciousin äitiysfarkkuja ja ajattelin tänään käydä kaupungilla katselemassa, löytyisikö jostain sovitettavaksi asti jotain mallia. Omista farkuista kun ei oo nappi mennyt kiinni enää ovulaation jälkeen kun irrotuspiikki turvottaa pariksi viikoksi ja siitä lähtien on sitten ollutkin jo raskausturvotusta.. :D

voittamaton ja vadelma 7+3
 
Minäki katellu vaatetta. Elloksella ja Zalandolla näyttäis olevan merkkivaatteena. Kaupoissa aika huonosti tarjolla, kun eivät kuulu valikoimiin.

Täällä vointi huononee. Eilen oli hetken jopa normaaliolo. Kävimme kylässä ja automatkalla etova olo palasi (auto tärisee, kun epätasaiset tiet). Siitä asti kärsitty vaihdellen. Yöllä heräsin oksennuskurkussa. Siedettävä olo puolimakuulla, ja pystyssä kun käy alkaa pyöryttään ku verenpaine heittää. En uskaltanut ruokakauppaan. En ole kyllä työkuntoinen kun kotihommatki jää miehelle :(

Mietin mihin otan huomenna yhteyttä. Ekassa en tarvinuy saikkua niin en tiedä miten toimia. Työterveyteen ei kuulu raskausvaivat/-asiat. Neuvolalla ei ollenkaa päivystysaikoja ja terveysasemalla taas joutuu oleen heti 8 vuoronumeron kans. Nekään eivät anna aikoja vaan siellä joutuu tunteja odottaan. Mahtavaa.
 
Minäki katellu vaatetta. Elloksella ja Zalandolla näyttäis olevan merkkivaatteena. Kaupoissa aika huonosti tarjolla, kun eivät kuulu valikoimiin.

Täällä vointi huononee. Eilen oli hetken jopa normaaliolo. Kävimme kylässä ja automatkalla etova olo palasi (auto tärisee, kun epätasaiset tiet). Siitä asti kärsitty vaihdellen. Yöllä heräsin oksennuskurkussa. Siedettävä olo puolimakuulla, ja pystyssä kun käy alkaa pyöryttään ku verenpaine heittää. En uskaltanut ruokakauppaan. En ole kyllä työkuntoinen kun kotihommatki jää miehelle :(

Mietin mihin otan huomenna yhteyttä. Ekassa en tarvinuy saikkua niin en tiedä miten toimia. Työterveyteen ei kuulu raskausvaivat/-asiat. Neuvolalla ei ollenkaa päivystysaikoja ja terveysasemalla taas joutuu oleen heti 8 vuoronumeron kans. Nekään eivät anna aikoja vaan siellä joutuu tunteja odottaan. Mahtavaa.
Voi ei, tsemppiä! Mä soitin viime raskaudessa neuvolaan, minkä kautta sain muistaakseni samalle päivälle jonkun lääkäriajan. Oiskohan ollu ihan tk:ssa mutta ei tarvinnut jonottaa. Eli neuvolasta varmasti osaavat auttaa eteenpäin!
 
Voi ei, tsemppiä! Mä soitin viime raskaudessa neuvolaan, minkä kautta sain muistaakseni samalle päivälle jonkun lääkäriajan. Oiskohan ollu ihan tk:ssa mutta ei tarvinnut jonottaa. Eli neuvolasta varmasti osaavat auttaa eteenpäin!
Niin se pitää aamulla onn useampaan paikkan yhteydessä. Täällä tk ja työterveydessä aina puhelimessa jonotusaika/soittopyyntö. Pahimmillaa yli 2h menee ennenku soittaa takas ja huonolla tuurilla ajat on jo menny.


Ja kaikenlisäks tullut pari kertaa verta paperiin vessareissulla. Kirkasta mut vähäistä. Ei vuotoa ollenkaa. Toissapäivänä kaikki oli ultran mukaan hyvin. Millähän viikoilla ottavat ylimääräiseen ultraan näissä, jos on vuotoa/ mahdollisen keskenmenon selvittämiseksi? Vai onko se näin alussa etteivät käytä resursseja vaan pitää vaan seurata.
 
@Päppyrä mä oon laskenu laskureilla kp mukaan, mulla ykeensä 28-29. Neuvolassa meillä laskevat aina 28 mukaan, jos kierto vaihtelee 28pvä molemmin puolin.
Eikä nuo np-ultrassakaan ainakaan tampereen terveystalolla LA siirrä ellei päivät mene yli tai ali viikolla. Joten siksi lasken tuon kp mukaan vaikka luultavasti olen ovuloinut myöhemmin,mutta kun en itse tiedä tarkkaa aikaa ovikselle.
En tiedä sitten miten eri laskurit laskee noita päiviä, jos lasketaan oviksen tai kp mukaan (n)

Vaatteita mulla on joitain edellisistä, lähinnä paitoja. Housuja tarttee ostaa viimeistään np ultran aikaan. Mulla on kans aina ihan jättimaha. Näytän 20vk jo samalta kun toiset loppuraskaudessa :ROFLMAO:

Vauvalle meillä on kaikkea muuta paitsi turvakaukalo täytyy hommata. Sitä en enää samaa viitsi käyttää, mikä muilla kolmella on ollut. Esikoinen täyttää kuitenkin 9 jo tänä vuonna. Nää meidän pienemmät taas on sen verran pieniä, ehtivät juuri täyttää 3 ja 2 ennen vauvan syntymää. löytyy tuplat, yksittäisvaunut, pinnasänky ja ihan liikaa vaatteita niin tytölle kuin pojallekin :whistle:

@Sonde neuvolaan mäkin varmaan koittaisin aamulla soittaa ja sieltä kysellä, että mistä vois saada ajan lääkärille (n)
Toivottavasti vuoto olisi harmitonta, Ultrassa kuitenkin kun oli kaikki hyvin.

Kosmo ja mini
 
@kosmo ja @ijomeo Kyllä täällä muitakin aikoo jatkossakin olla kirjoittamassa, en ole aikeissa varmaan fb-ryhmään liittyä. Uskoisin että jokunen muukin varmaan vielä?

Täällä olo ollut häkellyttävän vähäoireinen. Pientä etovaa oloa koko ajan, muttei voi sanoa pahoinvoinniksi edes. Toivon että jäisikin siihen. Esikoisesta yrjöilin jonkunkin verran ja sitä kokemusta en kaipaa...
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutakkutukka
@Sonde , tuolta Heinäkuisista huutelen että mä olin just viikon sairaslomalla selkäongelmien takia, jotka siis liittyy selkeesti raskauteen. Sain ajan ihan työterveydestä, eikä siel ainakaan ketään valittanut ettei sais tulla raskauteen liittyvien vaivojen takia. Kysyin sitä myös neuvolasta ja he sanoivat että kannattaa soittaa työterveyteen , kun heillä ole mitään varsinaista "lääkäripalvelua". Jos joku joskus mussuttaa työterveydessä, niin meinaan sanoa tuon. ;)
 

Yhteistyössä