@Sonde mä ainakin sain tällä viikolla saikkaria työterveydestä raskauspahoinvoinnin takia. Jos jännittää mitä lääkäri sanoo, niin sano syyksi pahoinvointi ja jätä raskaus sanomatta?
@Sonde , tuolta Heinäkuisista huutelen että mä olin just viikon sairaslomalla selkäongelmien takia, jotka siis liittyy selkeesti raskauteen. Sain ajan ihan työterveydestä, eikä siel ainakaan ketään valittanut ettei sais tulla raskauteen liittyvien vaivojen takia. Kysyin sitä myös neuvolasta ja he sanoivat että kannattaa soittaa työterveyteen , kun heillä ole mitään varsinaista "lääkäripalvelua". Jos joku joskus mussuttaa työterveydessä, niin meinaan sanoa tuon.
@Sonde mä ainakin sain tällä viikolla saikkaria työterveydestä raskauspahoinvoinnin takia. Jos jännittää mitä lääkäri sanoo, niin sano syyksi pahoinvointi ja jätä raskaus sanomatta?
Eiks ookki mahtavaa? Sun sopiikin ostaa raskausvaatteet hyvissä ajoinMun turvotus on ihan hillitöntä eikä edes johdu siitä, että söisin huonosti. Koko ajan tekee mieli kaikkea raikasta. Salaattia, hedelmiä, mehua, smoothieita jne jne.
Näytän siltä niinku oisin jo kuudennella kuulla.
Siis jos viittaat mun aiempaan viestiin nii ei täälläkään sitä mitenkää vaarallisena pidetä vaan ilmeisesti neuvolassa ollut sellainen mielipide ettei kannata maksaa ylimääräisestä ultrasta kun ei se oo mitenkään välttämätön ja kun ei se kuitenkaan takaa sitä että kehitys siitä jatkuisi normaalisti. Mut siis tää oli mun kaverin neuvolatädin mielipide ja varmaan just ku täällä ei oo mitää halpaa ultraa mihin pääsis vaan se on helposti se 200€.AAA! Onnea kaikille uusille plussanneille! Ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Täällähän on tapahtunut ihan sikana viikonlopun aikana
@Sonde Apua toi sun tilanne! Miten TK voi olla noin huonosti organisoitu, et lätkii vuoronumerot? Eikö kaikki paikkakunnat oo melkein siirtyneet takaisin soittojärjestelmään? Hanurista tommonen pelleily Ooks löytänyt mitään ruokia mitkä auttais pahoinvointiin?
@voittamaton Mitä ne kirjasi siulle saikkutodistukseen poissaolon syyksi? Siis ettei paljastu tuo raskaus töissä vielä
@Minimustikka Me jaetaan näköjään samaa arkea! Mäkkärin juustihamppari + currykastike väliin on parasta ruokaa ja pahaanoloon sitruunavettä Miten oot onnistunut vatsaa peittämään? Itsellä "oversize" -vaatteet ,mut tuntuu et tää alkaa olee liian läpinäkyvää mut pakko sinnitellä koejan loppuun
Otan kantaa tohon varhaisultraan kantaa sillä viisiin omalla kokemuksella kun kävin lauantaina Perhe Artessa Helsingissä varhaisultrassa ensimmäistä kertaa. Itselle se oli mielenrauhaa, kun sai kuulla kohdun olevan juuri kuin oppikirjan mallin mukainen ja alkio ruskuaispusseineen voi loistavasti - kätilö viel tokaisi että keskenmenon riski näyttäisi erittäin vähäiseltä, että sen verran asiat täällä hyvin näyttäs olevan (=mikä mielenrauha!)
Pakko sanoa, että en osaa oikein käsitellä tuota asiaa varhaisultran "vaarallisuudesta" alkiolle tai raskaudelle ylipäätään. (Tää ei ihan oikeesti oo mikää provo!). Eihän näitä tutkimuksia tehtäisi mikäli se olisi vaarallista raskaudelle, ei yksityisellä eikä julkisella puolella. Tässähän ei "häiritä" raskautta millään tasolla ja laitteet ovat puhtaat. Olen itsekin käynyt varhaisultran enkä ole ketään vastaan siitä meneekö vai ei, tottakai jokainen itse päättää, mutta ihmettelen vain jos sitä pidetään jotenkin ei suotavana? Tällähän nimenomaan tarkistetaan että raskaus etenee ja alkio kehittyy ja omaa ne asiat mitä siinä vaiheessa jo pitää (mm. ruskuaispussi) Ah, en kestä tätä oloa ja tunnekuohua
Juu kateellisena oon kattellu tota 80€ ultraa mihin moni on menossa. Ei täällä semmosia. Perusyksityisiä vaan.@Nadine88 Taisi olla juuri siun kirjoitus, nyt kun katselin taaemmas takaisin. 200e olisi kyllä aivan liikaa Mulla oli sinällään onnea, kun pk seudulle ajaa viel kohtuullisessa ajassa, että pääsin tuonen 79 eurolla
Ymmärrän pointtisi tuosta työterveydestä ja työkyvystä.@Sonde jos sulla on vaiva, jonka takia et ole työkykyinen, niin pakkohan sun on työterveydestä saada aika? Jos töistä joutuu olemaan pois, niin työterveyslääkärin todistuksenhan siihen nimenomaan tarvitsee? Anteeksi jos jankkaan, mä en vaan voi uskoa, että et pääsisi työterveyteen
Mä kerroin lääkärissä ihan oikean syyn pahoinvointiin. Kerroin, että oltiin lapsettomuushoidoissa ja nyt olen onneni kukkuloilla, mutta tämän olon kanssa en koe olevani työkykyinen. Sain loppuviikon sairaslomaa ja lääkäri pyysi varailemaan uutta aikaa jos siltä tuntuu. Neuvoi myös syömisten kanssa, että pahoinvoinnilta vois välttyä. Lääkäri kirjoitti saikkarilappuun pelkästään "pahoinvointisuuden ja oksentelun" ja hymyili, että ei tarvitse kertoa vielä töissä jos ei halua
Mulla on nyt vielä pari vapaapäivää, mutta keskiviikkona pitäisi taas yrittää olla työkuntoinen. Mun työ on suht rankkaa seisomatyötä, nostelua ja esillä oloa, eli huonovointisena en sinne voi mennä. Katsotaan miten käy