voi hertsileili tätä hurskastelua taas.. jos niistä muutamasta murusta leipää saa liikaa suolaa, niin voi voi... mulla on kaks lasta, molemmat on saaneet leipää maistella (ja totutella pureskeluun) jo 5 kk iästä. eipä noista kummempia ole kasvanut. esikoinenkin on jo koulussa, joten kai siitä olis huomannu jos jotain vikaa olis ilmennyt!!
meillä siis opetellaan 5 kk iästä lähtien pureskeluun ainakin kurkulla, pakastemaissilla, vehnäkorpulla, ruisleivällä.. oon myös antanut omasta ruoastani kaikenlaisia makupaloja suuhun. enkä tarkoita nyt mitään napostelua vaan ihan uusia makuja vain. syöpä sitten vuoden iässä muutakin kun pottua ja porkkanaa.
ja noista allergia-asioista sanoisin sen verran... että suosittelen antamaan kaikkea ruokaa miettimättä allergiamahdollisuutta. JOS sitten jotain ilmenee, tutkii sitten mistä johtuu. mutta mitään ei kannata kyllä välttää vain siksi että ehkä saattaa mahdollisesti olla allerginen jollekin ruoka-aineelle. olen tosin onnellisessa asemassa, meidän lapsilla ei ole allergiaa. isukki tosin on oikein moniallergikko, mutta silti meillä syödään kaikkea kunnes toisin todistetaan. musta on höpöhöpö-juttua ettei vois esim totuttaa peruna-porkkanasoseeseen kerralla vaan molemmat aineet pitäis ""testata"" erikseen. kuinkahan pienen (promille?) määrän lapsia on lopulta todettu olevan esim. porkkana-allergisia??? ja sit kuiteskin ""kaikki juoksee""....
anna vaan ap marie-keksiä jos susta hyvältä tuntuu. toinen makea, jota voisin suositella (kaikkien täydellisten äitien kauhuksi) on vohvelit. niistä saa kivasti kiinni, eikä maku ole kovin voimakas!