Nyt täytyy kylä sanoa, että jos Helsingin sosiaali- ja terveysviraston kotiväkivaltatyöryhmä rykäisee kampanjan, niin kyllä silloin sen pitäisi herättää ihan oikeanlaisia asioita eikä lähteä rönsyilemään. Kannattaa muistaa, että tämä ei ole mainos, vaan kotiväkivaltatyöryhmän kampanja, jolla pitäisi olla jokin tavoite. Kuitenkin melkein 100 000 euroa on laitettu kokonaisuudessaan tähän - ei sellaista summaa kannata hassata, jos lopputulos on se, että ihmiset mietiskelevät "elämässä muitakin asioita".
Tässä ei ollut kyse mistään pikkumainoksesta tai jostain youtube-videosta, vaan tämä on ihan oikeasti sosiaali- ja terveysviraston kampanja. Sellaiset pitäisi tehdä ammattitaidolla. Nyt tätä kampanjaa - juuri toteutustapaa - on kritisoitu todella monelta suunnalta. Kyse ei ole mistään "someäitien suuttumisesta", koska kuten huomasit, myös Ensi- ja turvakotien liitossa oltiin sitä mieltä, että toteutustapa ei ollut hyvä ja sosiaalityön yliopintolehtori kritisoi kampanjaa samanlaisista syistä kuin minäkin olen kritisoinut.