Maksoin kortilla huijaus firmaan.

• Viestiketjun aloittaja vi22222
  • Ensimmäinen viesti
vi22222
Voiko kortilla maksetut rahat netissä saada takaisin ?
Pitää varmaan ottaa pankkiin yhteyttä tuosta, voiko he tehdä mitään kyseiselle asialle ?
Korttini varmaan pitää sulkea jos heidän tietoihinsa jäi korttini tunnusluvut.

endis
Oletko antanut korttisi PIN-koodin, vain kortin numeron ja takaa CVC:n? Mikäli PIN-koodin, heti yhteys pankkiin. Mikäli kyse oli normaalista ostoksesta, pitää sinun ensin yrittää perua kauppa ja jos et onnistu, ottaa yhteyttä pankkiin.

vierass
Siis maksoitko verkkopankin kautta vai luotolla? Jos maksoit luotolla, niin ota yhteys sinne luottofirmaan, sitä kautta voi saada rahat takaisin.

Ja mitä tunnuslukuja heille jäi? Niistä kannattaa kysellä pankista.

vi22222
Maksoin normaalisti kortilla netissä, tuotetta en saanut ja sivu suljettiin joten on vähän epävarma olo että he saivat tietoni, myös muilta ihmisiltä jotka menivät huijaukseen.
Rahat ovat jo menneet tililtä tuohon firmaan tai mihin lie, koitan kysyä verkkopankista neuvoa.

"kuluttaja"
Ilmoita pankkiin tai luottokuntaan, että vaadit rahat takaisin, koska olet maksanut tuotteen jota et ole saanut. Jos kyseessä on luottokortti, eli maksaikakortti, rahat tulevat takasinin helposti. Pankkirtimaksuissa asia riippuu pankista.

vi22222
Kortti ei ole luottokortti, joten rahat menivät minulta. En varmaan pankki voi korvata, pistää rahoja takaisin, voin silti kysyä heiltä miten toimiva.
Ei varmaan rikosilmoitusta tämmöisestä tehdä ? kun ei tiedetä edes nimiä yms

"kuluttaja"
Tottakai teet rikosilmoituksen, tilinumeron perusteella pystyvät selvittämään kenelle se kuuluu. Pankki ei mitään korvaa, koska itse olet mennyt maksamaan.
Ei asia suinkaan ole noin selvä. Jos tavara on jätetty toimittamatta, pankki voi palauttaa rahat. Kyseessähän on petos. Itse olen saanut kerran pankkikortilla maksetun 1000 euroa takaisin kun englantilainen myyjä ei toimittanutkaan tuotetta.

Yhteistyössä