Makkara kiukaalle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut ei siinä oo pelkästään se kivien rasvoittuminen tällä erää,vaan sit ku seuraavan kerran lämmität saunaa,niin se rasvankäry on aika kaamee :x
Meillä on niitä makkarapusseja,joissa on joskus paistettu kiukaalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gm:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
monet makkarat voi laittaa suoraan paketin kanssa kiukaalle. Ainakin hk sininen onnistui näin oikein hyvin. Kaveri nauvoi ja olin tosi skeptinen, mutta hyvää oli.

Muovipaketin kans kiukaalle? :o

KYLLÄ! On jotain semmoista materiaalia nykyisin että kestää. En meinannut uskoa ja 112 oli jo suunnilleen näppäilty, mut ainakin hk blå kesti oikein hyvin.
 
Älä paljaaltaan laita makkaroita kiukaalle, hirveä rasvan käry on seurananne vielä viikkoja jälkeenpäin. Löytyykö sulta jääkaapista mitään einesruokaa foliovuokassa? Ota se vuoka ja laita makkarat siihen, ja sit kiukaalle. Pakettia voi halutessa taitella vähän päältä kiinni.
 
Kerran tein makkaraa kiukaalla siinä pussissa. Niihin ei tullut yhtään väriä ja näyttivät ihan pippeleiltä, tuntuivat käteenkin ihan samanlaisilta! En voinut puraista :laugh:

Ukko söi kaikki saunakikkelit hyvillä mielin.
 


Itse en kyllä uskonut tuota muovineen paistamisen onnistumista, mutta mikäpä esti kokeilemasta. Tietysti pitkällisen inton ja vedonlyönnin jälkeen.
Puulämmitteinen kiuas oli käytössä ja siinäpä oluen juonnin lomassa asetimme makkarapaketin täysineen kiukaalle ja eikun odottelemaan muovinkäryä.
Mutta kas kummaa: ei se muovi mitään siihen sulanut. Vartin päästä paketti pöydälle ja puukolla auki ja makkarat naamariin.
Eikä siinä muovi maistunut enempää, kuin muutenkaan.

Hävisin ennakkoluulojeni takia kossukkapullon, mutta joskus joutuu tiedosta maksamaan. :-))
Tieto on pääomaa.

Minusta tuo oli hyvä kikka hämmästyttää mökkivieraita, ja isäntä pahalainen tienasi vielä puoli litraa tajunnanlaajentajaa.

Kokeile vaan ihan kurillasi, mutta jos on sähkökias niin vältä vastuksia; niihin muovi sulaa taatusti.
Ja kun olet homman käynyt käytännössä läpi, niin sitten kavereiden kanssa vetoa lyömään.
Huomaat kuinka he ällistyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kerran tein makkaraa kiukaalla siinä pussissa. Niihin ei tullut yhtään väriä ja näyttivät ihan pippeleiltä, tuntuivat käteenkin ihan samanlaisilta! En voinut puraista :laugh:

Ukko söi kaikki saunakikkelit hyvillä mielin.

:D :D

Me tehdään kanssa pussissa, mutta yleensä nakkeja. Paistuvat paremmin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomi24ltä:
Itse en kyllä uskonut tuota muovineen paistamisen onnistumista, mutta mikäpä esti kokeilemasta. Tietysti pitkällisen inton ja vedonlyönnin jälkeen.
Puulämmitteinen kiuas oli käytössä ja siinäpä oluen juonnin lomassa asetimme makkarapaketin täysineen kiukaalle ja eikun odottelemaan muovinkäryä.
Mutta kas kummaa: ei se muovi mitään siihen sulanut. Vartin päästä paketti pöydälle ja puukolla auki ja makkarat naamariin.
Eikä siinä muovi maistunut enempää, kuin muutenkaan.

Hävisin ennakkoluulojeni takia kossukkapullon, mutta joskus joutuu tiedosta maksamaan. :-))
Tieto on pääomaa.

Minusta tuo oli hyvä kikka hämmästyttää mökkivieraita, ja isäntä pahalainen tienasi vielä puoli litraa tajunnanlaajentajaa.

Kokeile vaan ihan kurillasi, mutta jos on sähkökias niin vältä vastuksia; niihin muovi sulaa taatusti.
Ja kun olet homman käynyt käytännössä läpi, niin sitten kavereiden kanssa vetoa lyömään.
Huomaat kuinka he ällistyvät.


Mua kyllä epäilyttää nyt suuresti. En ainakaan omalla kiukaalla kokeilisi (kaverin ehkä :D).
:D Se on kummiskin sen verran äreä kiuas. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kerran tein makkaraa kiukaalla siinä pussissa. Niihin ei tullut yhtään väriä ja näyttivät ihan pippeleiltä, tuntuivat käteenkin ihan samanlaisilta! En voinut puraista :laugh:

Ukko söi kaikki saunakikkelit hyvillä mielin.

:laugh: me kerran keitettiin makkaraa, siitä tuli ihan vihreetä :snotty:
 

Yhteistyössä