Maitoallergisten äidit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis lähinnä te jotka ootte ollu lapsen maitoallergian takia imetysdietillä.

Miten ootte huomannu, että lapsen allergia alkais väistyä?
Ja miten ja missä vaiheessa ootte sitten uskaltaneet antaa lapselle kokeeksi maitotuotteita?

Meillä lapsi oli tosi tosi pahasti allerginen. Jos itse söin vahingossa jotain missä oli vähänkin maitoproteiinia niin lapsen iho lehahti heti kamalaksi.

Nyt jonkin aikaa sitten uskaltanu maistaa muutaman palan suklaata kokeeks ja ei ole tullut mitään. Viikonloppuna söin juustoa, ei iho-oireita..

Jokohan maitoallergia alkaa väistyä..?

meillä oli vauvana tosi allerginen ihan kaikelle, söin imetysaikana vain muutamaa ruoka-ainetta, mm. possua ja perunaa. n.2,5-vuotiaana tuntui että parissa kuukaudessa kaikki allergiat katosivat (hedelmät, kala, viljat, maito, muna ym.) ja jonkin aikaa meni ihan mukavasti, pikkuhiljaa kuitenkin alkoi tulla kaikkea epämääräistä ja nyt 6-vuotiaana sitten saatiin diagnoosiksi TAAS maitoallergia.

allergialääkärin mukaan elimistö oli jollain tasolla sen hyväksynyt mutta ei sit kestänyt kuitenkaan. eli en itse pitäisi kiirettä maidon mukaan ottamisella!!

Meillä 2vuotiaalla nyt kesän aikana hävinnyt, vuoden olen siedättänyt juustoilla, rahkoilla, jugurteilla ja kermakastikkeilla. Nyt kesällä uskalsin jo maitoa kokeilla, eikä tullut oireita. Nyt käyttää kaikkia
maitotuotteita ihan normaalisti.

Meillä tytär on nyt 18-vuotias, ja maitoallergia vaivaa taas/edelleen (ei ole saatu selvyyttä, hellittikö edes koskaan, vaikka lääkärit väittivät, että paranee kyllä teini-ikään mennessä omia aikojaan). Taitaa olla nyt sitten loppuelämän maidoton dieetti edessä.

Että ei todellakaan kannata tuon maidon kanssa kiirehtiä ainakaan! Muista ruoka-aineista mulla ei ole kokemusta/tietoa.