Maitoallerginen ja juusto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syystuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syystuuli

Vieras
Hei,

kyselen teiltä vähän ohjeita, olen maitoallergigon äiti ja pikku hiljaa meillä tyttö voisi alkaa syömään samaa ruokaa perheen kanssa. Mutta nyt kyselenkin, että löytyykö esim. kaupasta juustoa, joka olisi maidotonta, että voisin tehdä laatikon johon tulisi juustokastike ja miten te olette korvaneet maitotuotteita ruoassa. Meillä on lisäksi vehnä ja tomaatti allergia ja marjoja ja hedelmiä kieltolistalla.

Kaikki ohjeet ja neuvot olisivat kultaakin arvokkaampia, kiitos etukäteen.

löytyy "emmentaalia" soijasta tehtynä, on kuulemma kovaa ku kivi ja järkyn makusta, ite löysin soija"tuorejuustoo", suhtkoht syötävää. Mä korvaan maidon soija maidolla tai soijakermalla..

minä korvaan juustokastikkeen tekemällä riisimaitoon tavallisen valkokastikkeen. viikonloppuna mm tein meidän maidottomalle oman lasagnen näin ja sehän maistuu aina! äiti kuulema tekee maailman parasta lasagnea, niinpä niin kun ei muualla raukka sitä edes saa.
soijajuustoja en ole edes kokeillut.
aikanaan tein kinkkukiusaukseen juustokastikkeen mutta nykyään lorautan mukaan vain kaurakermaa.
kun mainitsit että vehnäjauhotkaan ei käy niin tuli mieleen broileri-riisi-kasvislaatikko johon voi hyvin tuota kaurakermaa laittaa ja ei siinäkään minusta eroa tavalliseen ruokakermaan huomaa<br><br>

Hei,

kiitoksia tuosta riisi-maidon käyttövinkistä ja voisitko mitenkään laittaa minulle tulemaan tuota kana-kasvis-riisi laatikon ohjetta. Olisi niin kiva saada vähän uusia ohjeita mitä tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 15:37 Alkuperäinen kirjoitti:
Hei,

kiitoksia tuosta riisi-maidon käyttövinkistä ja voisitko mitenkään laittaa minulle tulemaan tuota kana-kasvis-riisi laatikon ohjetta. Olisi niin kiva saada vähän uusia ohjeita mitä tehdä.

oikeastaan minulla ei ole siihen sen kummenpaa ohjetta. keitän riisit ja laitan keitinveteen nokareen kasviliemikuutiota tai ihan kokonaisenkin riippuen paljonko sitä makua haluan mutta ei tarvitse sitäkään jos siinä on kiellettyjä/epäilyttäviä aineita. itse käytän valmiiksimaustettuja broikun filesuikaleita mutta maustamattomatkin käy kun laittaa ne sopivat mausteet. itse toisin maustetutkin pyöräytän pannulla ensin currytahnassa eli öljyä ja currya sekoitan ja siihen sitten ne suikaleet. kasviksia ihan maun ja sopivuuden mukaan eli sekavihanneksia, tai vaikka sitten vain porkkanaa yms ohuina suikaleina. koko "soppa" sekaisin ja uunivuokaan n 2/3 korkeudelle kaurakermaa ja n 175 - 200 astetta n puoli tuntia.

Yhteistyössä