viides tulossa
Kyllä
Kahvipöydässä tai muulloin (esim. karkkipäivänä) kun muutkin lapset syövät herkkuja.
Kahvipöydässä tai muulloin (esim. karkkipäivänä) kun muutkin lapset syövät herkkuja.
eiku me ollaan saatu rauhassa opetella syömään siististi, kun ei ole saatu syödä sormilla. On sekin SYY syöttää lapselle jotakin, et ei tuu sotkua:-(Alkuperäinen kirjoittaja feger:Miten ihmeessä me ollaan selvitty aikuisiksi asti kun meidän vanhemmat eivät ole olleet näin hysteerisiä ruoan suhteen? :snotty:
Mun mielestä on paha antaa lapselle jäätelöä tai pullaa jos lapsi ei ole vielä vuottakaan, kuten meidän tapauksessamme.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...ja meillä niitä käytetään myös viihkykkeinä ja äänenvaimentimena ja jos vaikka minä muuna
Paljon pahempana pidän jäätelöä, nannaa, pullaa yms. jota moni muu lapsellee syöttää, kuin maissinaksuja, josta suurin osa lienee ilmaa.
No ei must oo ollenkaan paha, jos lapselle antaa jäätelöä tai pullaa silloin kun muu väki juo kylässä kahvia. Jos tällaisista tilanteista kertyy lapselle liikaa herkkuja, kannattaisiko koko perheen ehkä sitten rajoittaa herkuttelua?
Sit taas esim. vauvaikäisenä... musta ei oo mitenkään epäoikeudenmukaista, jos aikuiset kahvittelevat ja vauva ei saa mitään. Ei sellainen pieni sitä makuelämystä osaa kadehtia, jotain räplättävää vain kapiaa.
Pintakäsittelyainetta säilyvyyden parantamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Niin mitä säilöntäaineita rusinoissa on?
Ilmeisesti niitä samoja, jota rypäleissäkin on? Ainakaan rusinapaketin tuoteselosteessa ei mainita mitään lisäaineita, mutta toki rypäleitä pitää ruiskuttaa tuholaisten torjumiseksi. Ja rypäleitäkin monet syöttävät eväänä pesemättä suoraan kaupan rasiasta, kuinka kauheaa se on...Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Pintakäsittelyainetta säilyvyyden parantamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Niin mitä säilöntäaineita rusinoissa on?
Luomurusinoita ei ole käsitelty rikkidioksidilla, muut usein on. Rusinoiden pintakäsittelyyn käytetään myös kasviöljyä. (lainasin wikistä )Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ilmeisesti niitä samoja, jota rypäleissäkin on? Ainakaan rusinapaketin tuoteselosteessa ei mainita mitään lisäaineita, mutta toki rypäleitä pitää ruiskuttaa tuholaisten torjumiseksi. Ja rypäleitäkin monet syöttävät eväänä pesemättä suoraan kaupan rasiasta, kuinka kauheaa se on...Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Pintakäsittelyainetta säilyvyyden parantamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Niin mitä säilöntäaineita rusinoissa on?
Jos "valmiita" rusinoita käsitellään jollain, eikö se mainittaisi myös tuoteselosteessa?Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Luomurusinoita ei ole käsitelty rikkidioksidilla, muut usein on. Rusinoiden pintakäsittelyyn käytetään myös kasviöljyä. (lainasin wikistä )Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ilmeisesti niitä samoja, jota rypäleissäkin on? Ainakaan rusinapaketin tuoteselosteessa ei mainita mitään lisäaineita, mutta toki rypäleitä pitää ruiskuttaa tuholaisten torjumiseksi. Ja rypäleitäkin monet syöttävät eväänä pesemättä suoraan kaupan rasiasta, kuinka kauheaa se on...Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Pintakäsittelyainetta säilyvyyden parantamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Niin mitä säilöntäaineita rusinoissa on?
KA en mää tiiä. Vissiin se pitäis mainita.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Jos "valmiita" rusinoita käsitellään jollain, eikö se mainittaisi myös tuoteselosteessa?Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Luomurusinoita ei ole käsitelty rikkidioksidilla, muut usein on. Rusinoiden pintakäsittelyyn käytetään myös kasviöljyä. (lainasin wikistä )Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ilmeisesti niitä samoja, jota rypäleissäkin on? Ainakaan rusinapaketin tuoteselosteessa ei mainita mitään lisäaineita, mutta toki rypäleitä pitää ruiskuttaa tuholaisten torjumiseksi. Ja rypäleitäkin monet syöttävät eväänä pesemättä suoraan kaupan rasiasta, kuinka kauheaa se on...Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:Pintakäsittelyainetta säilyvyyden parantamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Niin mitä säilöntäaineita rusinoissa on?
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/maissit.htmAlkuperäinen kirjoittaja patentinhaltijat:Ei tulis mieleenkään antaa enää mitään maissiin viittaavakaan, eikä maltodekstriiniä, joka myös tehdään usein maissista:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Pieni pyyntö äidit: vaikka antaisitte kullannupuillenne sitä sormiruokaa ja itse syöttäisitte sotkuruuat, niin antakaa myös se lusikka lapsellenne. Työssäni olen kohdannut paljon näitä sormiruokalapsia jotka eivät osaa käyttää lusikkaa kolmivuotiaana, saati sitten haarukkaa.
No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Pieni pyyntö äidit: vaikka antaisitte kullannupuillenne sitä sormiruokaa ja itse syöttäisitte sotkuruuat, niin antakaa myös se lusikka lapsellenne. Työssäni olen kohdannut paljon näitä sormiruokalapsia jotka eivät osaa käyttää lusikkaa kolmivuotiaana, saati sitten haarukkaa.
Eiköhän se johdu siitä, että vanhemmat eivät kestä sitä sotkua, mikä tulee kun lapsi opettelee syömään itse lusikalla. Ei sormiruoasta.
Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
Et sitten tajua tai halua tajuta koko pointtia tässä asiassa?Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
No minä en ainakaan ymmärrä sun pointtia. Useimmiten ne sormiruokalapset sen lusikan saa omaan käteensä, kuin soselapset. Tavallisesti kun sormiruokaillut lapsi ei anna syöttää vaan haluaa itse.Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Et sitten tajua tai halua tajuta koko pointtia tässä asiassa?Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
Sinä et tajua. Ei ole sormiruoan vika jos lapsi ei osaa syödä lusikalla kolmevuotiaana, sillä kyllä ne sormiruokailijatkin siirtyvät syömään samaa ruokaa muun perheen kanssa yksivuotispäivän tienoilla. Pikemminkin ne, jotka syöttävät vauvalle vain ja ainoastaan Pilttiä ja Bonaa, ovat arkoja antamaan sille yksivuotiaalle lusikan, koska siitä tulee sotkua.Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Et sitten tajua tai halua tajuta koko pointtia tässä asiassa?Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
No mulla on vähän eri näkökantaa tuosta asiasta. Hoidan lapsia työkseni ja kun lusikkaongelmia on ilmennyt ja äitien kanssa on asiasta keskusteltu, on esiin tullut aina sama homma: "Ei sitä sotkua jaksanut, siksi annoin sormiruokaa ja olen syöttänyt lapsen itse." Ehkä mun kohdalle on sitten sattuneet just ne tolloimmat tyypit tai jotain. En tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Sinä et tajua. Ei ole sormiruoan vika jos lapsi ei osaa syödä lusikalla kolmevuotiaana, sillä kyllä ne sormiruokailijatkin siirtyvät syömään samaa ruokaa muun perheen kanssa yksivuotispäivän tienoilla. Pikemminkin ne, jotka syöttävät vauvalle vain ja ainoastaan Pilttiä ja Bonaa, ovat arkoja antamaan sille yksivuotiaalle lusikan, koska siitä tulee sotkua.Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Et sitten tajua tai halua tajuta koko pointtia tässä asiassa?Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
Minä olen antanut lapsen aina syödä itse, eli sormiruoka ei ole ollut mitään extrajuttua jotta voisin änkeä sosetta kurkkuun. Lapsi on siis elänyt pelkällä rintamaidolla ja sormiruoalla. N. 9-10kk ikäisenä rupesi käyttämään lusikkaa tarvittaessa. Nyt 1v6kk syö ihan hyvin lusikalla ja haarukalla tarpeen tullessa. Toki syö vielä osin myös sormin, mutta yhä enenevässä määrin aterimillaAlkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mulla on vähän eri näkökantaa tuosta asiasta. Hoidan lapsia työkseni ja kun lusikkaongelmia on ilmennyt ja äitien kanssa on asiasta keskusteltu, on esiin tullut aina sama homma: "Ei sitä sotkua jaksanut, siksi annoin sormiruokaa ja olen syöttänyt lapsen itse." Ehkä mun kohdalle on sitten sattuneet just ne tolloimmat tyypit tai jotain. En tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Sinä et tajua. Ei ole sormiruoan vika jos lapsi ei osaa syödä lusikalla kolmevuotiaana, sillä kyllä ne sormiruokailijatkin siirtyvät syömään samaa ruokaa muun perheen kanssa yksivuotispäivän tienoilla. Pikemminkin ne, jotka syöttävät vauvalle vain ja ainoastaan Pilttiä ja Bonaa, ovat arkoja antamaan sille yksivuotiaalle lusikan, koska siitä tulee sotkua.Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:Et sitten tajua tai halua tajuta koko pointtia tässä asiassa?Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ei kukaan anna sormiruokaa siksi, että pelkää sotkua. Osaatko muuten kuvitella minkä näköistä keitetystä porkkanasta tulee lapsen käsissä?Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajatar:No mutta sehän se just tässä onkin: vanhemmat pelkäävät sotkua ja antavat sormiruokaa. Virhe!
peesiAlkuperäinen kirjoittaja chef:Mun mielestä on paha antaa lapselle jäätelöä tai pullaa jos lapsi ei ole vielä vuottakaan, kuten meidän tapauksessamme.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...ja meillä niitä käytetään myös viihkykkeinä ja äänenvaimentimena ja jos vaikka minä muuna
Paljon pahempana pidän jäätelöä, nannaa, pullaa yms. jota moni muu lapsellee syöttää, kuin maissinaksuja, josta suurin osa lienee ilmaa.
No ei must oo ollenkaan paha, jos lapselle antaa jäätelöä tai pullaa silloin kun muu väki juo kylässä kahvia. Jos tällaisista tilanteista kertyy lapselle liikaa herkkuja, kannattaisiko koko perheen ehkä sitten rajoittaa herkuttelua?
Sit taas esim. vauvaikäisenä... musta ei oo mitenkään epäoikeudenmukaista, jos aikuiset kahvittelevat ja vauva ei saa mitään. Ei sellainen pieni sitä makuelämystä osaa kadehtia, jotain räplättävää vain kapiaa.
Ja meillä ainakin vauva kyllä pitää senverran kovaa älämölöä jos ei saa mitään, että mielelläni jotain annan. Välillä ne on niitä naksuja, välillä kurkkua, välillä jotain muuta.