maidotonta pikkusuolaista tarjottavaa lastenkutsuille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
esim. coctailtikkuihin. Onko olemassa maidottomia valmistuotteita, joita voisi laittaa tarjolle esim. kurkkujen ja viinirypäleitten kanssa?

ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan maidottomista tuotteista, joita voisi lastenkutsuilla tarjota. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
nakkeaj , lihapullia... onhan niitä vaikka mitä. Mitä ajattelit muutne tarjota, olisi helpompiantaa vinkkejä

no oikeastaan ihan "perus" synttäritarjottavat.. kakku, keksejä, pullaa, nameja ja jotain suolaista. on vaan rajallinen aika tehdä järjestelyjä, joten ajattelin mahdollisimman paljon tarjota valmista.. ja tarkennan vielä, että maitoproteiini allergiasta on kyse.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/18100/suklaapiirakka
Tuo on helppo tehdä maidottomana. Käyttää margariinina vaikka Sunnuntain laktoositonta (on maidoton) ja taikinaan laittaa maidon tilalle soijajugurttia. Päällisen maidon mä olen korvannut kahvilla, varmaan ihan vesikin kävisi.

Suolainen keksi: RITZ Crackers

Jyväshyvän keksejä:
Aakkos-Carneval 200 g
Bastogne 260 g
Carneval 200 g
Carneval Hannun ja Kertun piparkakku 175 g
Digestive Classic 400 g
Digestive Täysjyvä 400 g
Jyväset Cream Cracker 400 g
Jyväset Ohut voileipäkeksi 250 g
Jyväset Täysjyvä Cracker 330 g
Jyväset Yrttimaustettu Cracker 250 g
Jyväshyvä Mansikka-Vanilja Vohveli 305 g
Kuningatar Vohveli 305 g
LU Perinteinen Piparkakku 400 g
Muumi kuviokeksi 175 g
Paussi Välipalapatukka, Aprikoosi 125 g
Paussi Välipalapatukka, Omena 125 g
Paussi Välipalapatukka, Vadelma-mansikka 108 g
Ruis-Digestive 225 g
Sitruuna Vohveli 305 g

Pullaa: pakastimesta Euroshopperin Vehnäpulla

Useimmat lihapullat on maidottomia, esim. Cocktail-pyörykät, HK Mummon lihapullat jne.

Lähes jokaisen valmistajan (Saarioinen, HK, Jyväshyvä jne..) nettisivuilla on hakukone, jolla saa haettua maidottomista tuotteista listauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
nakkeaj , lihapullia... onhan niitä vaikka mitä. Mitä ajattelit muutne tarjota, olisi helpompiantaa vinkkejä

no oikeastaan ihan "perus" synttäritarjottavat.. kakku, keksejä, pullaa, nameja ja jotain suolaista. on vaan rajallinen aika tehdä järjestelyjä, joten ajattelin mahdollisimman paljon tarjota valmista.. ja tarkennan vielä, että maitoproteiini allergiasta on kyse.

Joo mulla itellänikin nimenomaan tuo maitoproteiini allergia joten tuttua on..
Suurimmassa osassa keksejä nykyään saattaa olla maitoa mukana kun menevät samoilla linjoilla, sellaisia en siis vieraalle tarjoisi. Kantolan kaurakeksit ovat taatusti maidottomia. Ja jos perus lastenkeksejä ei ole tarjolla, uppoavat nuokin lapsi vieraille.

Jos et kakkua halua tehdä niin tarjoilal voi myös jäätelöä. Sitä löytyy maidottomana soijasta, riisistä ja kaurasta tehtynä .Mull aitelläni myös soija-allergia joten kauraa käytän. Riisijäätelöäkin olen kokeillut ja hyvää on, kaura jotnekin enemmän jäätelömäistä.

Kakku sitten taasen voi tehdä ihan perus sokerikakkupohjan ja väliin hedelmäsoseita ja pälle vaniliakastiketta. GoGreen on tähän parempaan kuin Oatlyn, molemmat kaurapohjaisia. Soija tuotteista en tiedä kun ne ei mulle sovi.

Yleisesti ottaen maidon oi aina korvata vedelle, ei siihen sen ihmeempiä tarvita. Myös jos ohjeessa on kermaa ihan taikinana laitettuna, laitan siihenkin tilalle vett, pienemmän määrän tosin.

Mitähän vielä...

Yhteistyössä