Ruokavinkkejä kaivataan: Mitä broilerin filepihvien lisäkkeeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla olis pakastimessa sekä broilerin minuuttipihvejä että filepihvejä (eli niitä paksumpia) ja on sekä maustamattomia että maustettuja. Nyt kaipaisin vinkkejä, mitä niiden kanssa voisi tarjota tai miten eri tavoilla niitä voisi laittaa? Laittakaapa vinkkejä tulemaan, muitakin kuin perunamuusi ja makaroni ;)

Mä tein eilen broiler-risottoa :)

Paistoin kanat ja sipulit, lisäsin valkosipulin kynnen ja mausteita sekä risottoriisit.
Sitten perään kookosmaito ja vettä lirutellen sitä myöten kun kiehuu pois, tuli huippuhyvää :)

Ainiin ja kasviksia heitin myös joukkoon suoraan pakkasesta :D

olen noihin maustamattomiin minuuttipihveihin laittanut mausteeksi suolaa,mustapippuria ja valkosipulia ja käärissyt rullalle,sisään laittanut auraa,fetaa tai emmentalia. Asettele rullat vuokaan,kaada päälle juust- tai valkokastike,päälle vielä kirsikkatomaatteja (ja oliiveja) sekä juustoraastettta,paistetaan uunissa n.45min. 175 asteessa. Lisukkeeksi basmati-riisiä ja salaattia tai keitettyjä kasviksia.

En olekaan tuota kuskusta muistanutkaan, kiitti vinkistä! Mut tiedän, et currymajoneesi ei uppoa ainakaan mein muksuille, et olisko muita ideoita, mitä kuskusin kanssa vois tarjota? Vaatii kuitenkin varmaan jonkun ns. kastikkeen?

Miten toi broileririsotto, käytitkö siis filepihvejä vai suikaleita?

[QUOTE="ap";24620261]En olekaan tuota kuskusta muistanutkaan, kiitti vinkistä! Mut tiedän, et currymajoneesi ei uppoa ainakaan mein muksuille, et olisko muita ideoita, mitä kuskusin kanssa vois tarjota? Vaatii kuitenkin varmaan jonkun ns. kastikkeen?

Miten toi broileririsotto, käytitkö siis filepihvejä vai suikaleita?[/QUOTE]

Mä käytän aina vaan filepihvejä mutta suikaloin ne :)

tee salaatti johon tulee

perunaa
porkkanaa
maissia
maustekurkkua
omenaa
kananmunaa.

Keitä perunat ja porkkana ja kuutioi pieneksi.
Kuutio myös muut aineet pieneksi .
Sekoita kaikki keskenään.
kastikkeeksi majoneesia ja sinappia.
Sekoita kastike koko määrään ja anna maustua jääkaapissa.

Hirmu hyvää salaattia.

Laittaisin pannulle voita ja öljyä ja pippuria ja paistaisin siinä, loppuvaiheessa päälle vuohenjuustoa sulamaan :p

Lisukkeeksi tuorepastaa ja vihreää pestoa ja vihersalaattia.

Laitan aina fileepihvien kanssa pelkästään lämpimiä kasviksia. Vaikka wokkivihanneksia tai pakasteherneitä tai herneitä+maissia tai pannulla paistettua kesäkurpitsaa.

Itse hiilareita välttelevänä teen aika usein ratatouillea kanan kaveriksi.

Ja jos ei jaksa itse niin purkistakin saa Bonduelle-merkkistä...

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/178433/RATATOUILLE/

Mutta jos iskee paha hiilarihimo, niin uuniperunoita, aaah!

Yhteistyössä