*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 17:30 PikkuM kirjoitti:
Lumihiutale;
Mie kävin esikosta ja tästä uudestakin ekassa ultrassa siilaisella..sielläkään ei miestä sillon viimeks kyl käännyttäneet pois..aika outoa jos joillekin sanoo että ei saa tulla ja toisilla saa.. :/
Me asuimme , kun esikkoa odotin vielä joensuun puolella ja silloin kävin minäkin 2 kertaa siilaisella ultarassa ja mies oli mukana.
Toisen aikaan asuimme jo täällä pyhäselän puolella , joten kaikki ultrat on saikulla. Mies on ollut aina kun on päässyt mukana ja niin tulee nytkin! =)
En ole koskaan aiemmin kuullut, että ketään miestä olisivat saikullakaan kieltäneet tulemasta??? Väärinkäsitys...???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 10:03 lumihiutale-78 kirjoitti:
Helmentyttö:
Menetkö Joensuun keskussairaalaan ultraan??

Mulla on mies ollut siellä ultrissa mukana :) Myös alakautta tehtävissä...
Eivät ole vielä koskaan pois käännyttäneet =)
Sinnehän mie oon menossa ja nimenomaan kysyin neuvolassa ja nlatäti sit joensuusta aikaa varatessaan, niin suositus oli että ei miestä mukaan.. Aikas outoa. Liekö sit ultraajakohtaista...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 12:12 Perfekta kirjoitti:
Täällä ollaaan alakuloisena...oottekin varmaan lukeneet jo aiheesta mitäs nyt puolella ja tännekin se tuli vahingossa :/ olo on ihan vetämätön ja väsynyt, haluisin vain nukkua tämän pahan olon poissa ja herätä sitten hyvään oloon ja siihen että kaikki ois taas niinkuin ennenkin :\|

Perfekta ja masukki 12+4
Minä yritin tuolta Mitäs nyt palstalta käydä tiirailemassa, mut enpä mitään löytänyt. Mistäköhän tuossa oli kyse.
 
Luin pitkästä aikaa muiden juttuja muutaman sivun taaksepäin.
Monikko-odottajat missä vaiheessa olette saaneet tietää,että ootatte useampaa? Siinä np-ultrassa?
Joillain tuntuu olevan aika rankka paha olo? Mulla ei ole tullut kertaakaan vielä oksennusta,mutta lähes päivittäin on etova olo,että tekisi mieli tunkea sormet kurkkuun.
Se iskee ennen syömistä ja vähän syömisen jälkeen.Ja joudun syömään tähän pohjattomaan nälkään aika usein.Ja mitä tahansa ei voi laittaa alas,pitää aina miettiä,että mikä maistuisi.
Nyt join kaakaota ja söin ruisvoileipiä välipalaksi ja taas iski huono olo.
Väsyttää julmasti ja ei huntsita tehdä mitään kotitöitä,ja puutarhatyötkään ei natsaa,vaikka ne on jokakeväinen himotuskohde.Ihan väkisin pitää siistiä tuota pihaa.Mut kun on niin helkutin paha olo,ettei pysty.
Mulla on np-ultra viikon päästä,joten siihen asti jännään mitä masussa onkaan.ja onko siellä kaikki kohdillaan,kun en niitä sydänääniäkään ole vielä kuullut.
Meillä kolme poikaa ennestään ja ah täytyy kyllä myöntää itsekkyys,että haaveilen siitä tytöstä niin kamalasti.Kaveri sai just perjantaina kolmen pojan jälkeen tytön,ja mulla ihan itku tuli kun juttelin äsken sen kanssa.
Siis kaikki rakkaita,kaikki pojat ja olisi se neljäskin poika aivan yht rakas,mutta jos joku teistä on monen pojan äiti,niin ymmärrät varmaan sen mun jäytävän ikävän tyttöä kohtaan.
Meillä alkaa lähipiiri tietää raskaudesta,koska mahani on paisunut yllättävän isoksi jo...siksi kyselin noita monikko-odottajien juttuja.
Huomenna kerrotaan viimeisille lähiystäville kun ovat vappua tulossa viettämään meille.
Hauskaa vappua! Nauttikaa simaa ja munkkeja! Minä paistoin eilen munkkeja ja söin heti kättelyssä 5!!!!!!!!! munkkia.Ja yhtä soittoa.Oli muuten hyvää! Järki sanoi ettei enempää,mutta ois menny vielä pari.nam
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 15:45 HelmenTyttö kirjoitti:
Mikä Perfektaa masentaa? Viikonlopun oon ollu nettipimennossa ja nyt pihalla kun lumiukko! Toivottavasti kaikki selviää. :hug:

Ei taas anna tää kone kirjautua...
Pyysin modea poistamaan ketjut koska harmaat alkoivat taas mässäilemaan aiheella. Siis lyhyesti:Äitini soitti eilen illalla että oli ottanut yliannostuksen lääkkeitä ja samaan hengenvetoon kertoi ettei halua lanssia. MInä olen vuosikaudet kuunnellu tuota samaa juttua niin suutuin äidilleni ja sanoin ettei tähän aikaan (23) tartte soitella enää...No siskoni sitten soitti etteikö minä tai veljeni voisi mennä katsomaan kun ollaan lähempänä, sanoin etten enää jaksa, minä olen ollut se joka on viime vuodet kuunnellut ja hyppinyt jos jostain syystä, mutta nyt en enää jaksa, tehköön äiti mitä haluaa...No siskoni meni sinne ja soitti lanssin ja äiti joutui osastolle, tänään sitten aamulla haettiin pois...että tälläistä tänne tällä kertaa....
 
p-j harmaana
Pitkästä aikaa.........
Käytiin perjantain neuvola lääkärillä, kuultiin sydänäänet. Varsin ihanaa ja konkretisoi odotuksen. Mies oli mukana eikä ole paljon muusta puhunut koko viikonloppuna. Np-ultraan aikaa odotellaan sairaalasta, pitäis tulla pian.

Kuvotus on jäänyt taakse jo pariviikkoa sitten. Väsymys vaivaa iltaisin ja joskus päänsärky. Vatsa näkyy iltapuolella päivää paremmin, häviää kuitenkin vielä selällään maatessa. Voi olla että on turvotustakin.........

Vielä ei olla kerrottu kun mun veljelle. Ajateltiin äitienpäivänä yllättää....

pikku-jussi ja natiainen rv 11+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 19:35 Perfekta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 15:45 HelmenTyttö kirjoitti:
Mikä Perfektaa masentaa? Viikonlopun oon ollu nettipimennossa ja nyt pihalla kun lumiukko! Toivottavasti kaikki selviää. :hug:

Ei taas anna tää kone kirjautua...
Pyysin modea poistamaan ketjut koska harmaat alkoivat taas mässäilemaan aiheella. Siis lyhyesti:Äitini soitti eilen illalla että oli ottanut yliannostuksen lääkkeitä ja samaan hengenvetoon kertoi ettei halua lanssia. MInä olen vuosikaudet kuunnellu tuota samaa juttua niin suutuin äidilleni ja sanoin ettei tähän aikaan (23) tartte soitella enää...No siskoni sitten soitti etteikö minä tai veljeni voisi mennä katsomaan kun ollaan lähempänä, sanoin etten enää jaksa, minä olen ollut se joka on viime vuodet kuunnellut ja hyppinyt jos jostain syystä, mutta nyt en enää jaksa, tehköön äiti mitä haluaa...No siskoni meni sinne ja soitti lanssin ja äiti joutui osastolle, tänään sitten aamulla haettiin pois...että tälläistä tänne tällä kertaa....
Voi ei! :'( :hug: Tätä nyt viimeseks tarttet stressattavaksi. Voimia!
 
Nyt on sitten raskausuutinen kerrottu mun vanhemmille ja yllättävän positiivisesti ottivat. Olin ihan varma, että alkavat paasaamaan mun koulunkäynnin keskeytymisestä ja kyselevät oliko vahinko sun muuta. No mut toisinhan siinä kävi. Äiti oli tosi iloinen ja hehkutti asiaa mun sisaruksille ja isä kaiveli shampanjapullon kätköistään ja laittoi sen kylmenemään. Sit ne oli äitin kans myöhemmin lasilliset (ja toiset) siemaisseet ja isä oli äitiä alkanut jo mummoksi kutsua. Ensimmäinen lapsenlapsi siis kyseessä. Että turhaan pelkäsin kertomista. Saa nähdä miten ne hössähtää, kun raskaus pidemmälle etenee, saati sitten kun lapsi syntyy.

Sanle aj DJ 11+5
 

Sanle; Ihana kuulla että turhaan murehdit tuota vanhemille kertomista ja hyvillään olivat..

Perfecta; Sain kuvan että ei ollut ensimmäinen kerta että äitis jotain tuollaista..Pitäisikö teidän vaikka sisarusten kesken miettiä jotain ammattiapua äidillenne tms. Jotain keskustelua tms..Asia ei tietty kuulu enkä asiasta tiedä sen enempää, mut tuntuu vaan pahalta siunkin puolesta, et pitää tosiaan tuollaisesta stressata vielä..Voisia sinulle ja tsemppiä! En sit mullään pahalla kommentoinut, tai tarkkoittanut tuppautua asiaan..

Just tapahtui jotain kummallista..oikeen käden sormista meni tunto, ja kihelmöi jotenkin..mitähän tää on..Tässä normaalisti kirjottelin koneella ja yhtäkkiä alkoi puutua..
 
PikkuM ollaan puhuttu siitä äidile, mutta ei mene, kuulemma liian noloa tms. nyt siis mennyt melkein vuosi hyvin, mut mummin kuoleman vuosipäivä oli 21 päivä, niin siitä tämä ilmeisesti :'( jos taas menisi jonkin aikaa hyvin
 
voi :'( se oli sitten kuitenkin tuulimuna! tänään alkoi vuoto ja ultrassa ei näkynyt masukkia lainkaan.. saa siis mut ottaa etusivun l-ajoista pois :'(
toivottavasti oon nyt sit ihan viimeinen kun tästä ketjusta lähtee, kun on niin monta jo lähtenyt!

kaikille hyvää vointia ja pikkuisille kovasti niitä tarrasukkia! (oli mulle muuten ihan uus tuo toivotus :whistle: )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 00:10 QueenOfAcco kirjoitti:
voi :'( se oli sitten kuitenkin tuulimuna! tänään alkoi vuoto ja ultrassa ei näkynyt masukkia lainkaan.. saa siis mut ottaa etusivun l-ajoista pois :'(
toivottavasti oon nyt sit ihan viimeinen kun tästä ketjusta lähtee, kun on niin monta jo lähtenyt!

kaikille hyvää vointia ja pikkuisille kovasti niitä tarrasukkia! (oli mulle muuten ihan uus tuo toivotus :whistle: )
Voi ei, Queen :'( Hirvittävän paljon voimia!!! :hug:

Minnuu jännittää ihan älyttömästi jostain syystä tuo tän päivänen np-ultra. Kerranhan olen nähnyt, että pikkuinen ainakin oikeassa paikassa on, mutta silti jännittää. Ei edes uni maistunut vaan heräsin vajaata 6.

HT ja kanssamatkustaja 12+4
 

Queen; Iso :hug: sinulle!


Eilen illalla oli joku kumma kohtaus, liekkö oli migreeni tulossa vai mikä(mulla ei yleensä oo migreeniä tms.)..Käsi tosiaan puutui,sitä nipisteli hetken, ja sit huomasin näkökentän oikeessa laidassa semmoisia neonvärisiä sahalaitakuvioita..eikös ne ainakin oo migreenin alkuoireita? Mut päänsärkyä ei sitten tullutkaan..Outoa!
Muistelisin että viime raskaudessa oli kans, olin tosin jo aika pitkällä sillon, samantyyppinen kohtaus, silloin pahempana, kun korvissa kans humisi ja tuntui ettei saa sanaa suustaan, siis että ei keksinyt oikeaa sanaa, vaikka ihan normaalista puheesta oli kysymys..

Hiukkasen huolettaa, että mikähän se oikein oli, mut silloin terkka sanoi että oli verenpaineet koholla, mikä sen ois aiheuttanut..tms.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 00:10 QueenOfAcco kirjoitti:
voi :'( se oli sitten kuitenkin tuulimuna! tänään alkoi vuoto ja ultrassa ei näkynyt masukkia lainkaan.. saa siis mut ottaa etusivun l-ajoista pois :'(
toivottavasti oon nyt sit ihan viimeinen kun tästä ketjusta lähtee, kun on niin monta jo lähtenyt!

kaikille hyvää vointia ja pikkuisille kovasti niitä tarrasukkia! (oli mulle muuten ihan uus tuo toivotus :whistle: )
Voi ei QueenOfAcco! Voimia asiasta toipumiseen. En voi edes kuvitella miltä sinusta nyt tuntuu. Toivotaan tosiaan ettei kenellekään muulle enää mitään takapakkia tule.

Tänä aamuna on taas ihan hyvä olo, jokohan sitä jaksaisi siivota tämän huushollin vapun kunniaksi. Tämä ja huominen vapaata ja keskiviikkona olisi sitten se Np-ultra. Vaikka sen vauvelin on jo masussa nähnyt ja sydämen sykkeen, niin nyt on koko ajan mielessä semmoinen kauhukuva, että mitä jos seuraavassa ultrassa sydän ei sykikään. Pitäs yrittää saada pois tuommoset ajatukset, tulee mitä on tullakseen, ei niihn kuitenkaan murehtimalla voi vaikuttaa, mutta silti ne ajatukset aina mieleen hiipii.

Sanle ja DJ 11+6 (Kohta on 12vk täynnä!!!) :heart:
 
Queenille :hug: :'(

Perfekta: Huomasin kyllä ne tekstit eilen :/ On kyllä tosi inhottavaa sun äidiltä.. Ei paljoa ajattele omia lapsiaan kun noin uhkailee itsemurhalla! Toivon, että saatte asiat kuntoon :hug:

PikkuM: Eikös toisilla just vaan raskausaikana tuu migreeni? Ei kivaa. En kyllä ole ite kokenu.. onneksi. Jospa tuo sun migreeni jäiskin vaan puutumiseen ja näköoireisiin.

HT:lle onnea ultraan! =) Olikos tää teiän eka ultra? Niin ja sitä vaan, että ote se mies mukaan! Ei ne varmasti sitä pois sieltä aja :D

Tänne ei kummempia. Pitkästä aikaa sai nukkua koko yön! Tai siis muutamaa vessakäyntiä ja nenän niistoa lukuunottamatta :kieh: Poika nukkui koko yön ensimmäistä kertaa kuukauteen =) Jos se taas alkais normaalirytmiinsä :whistle:
 
Unohtui vielä...

PikkuM , mulle tuli just samanlaisia migreenikohtauksia kun söin pari vuotta sitten pillereitä. Eli ikinä aikaisemmin minulla ei ollut migreeniä ollut, mutta kun kerkesin muutaman kk pilsuja popsimaan ne alkoi. Ja just samanlaiset oireet kuin sullakin. Eli ensin ilmestyi vilkkuvia kuvioita näkökenttään ja hieman huonoa oloa. Sit näkökenttä supistui putkinäöksi, sivuilla oli vain harmaata ja mihinkään ei pystynyt katsettaan kohdistamaan kun kaikki hävisi näkyvistä. Mulla myös puutui oikea puoli ja kasvon lihakset. Puhe puuroutui niin ettei saanut järkeviä sanoja ulos suustaan. Minä myös oksensin koko päivän ja päänsärky alkoi siinä josain vaiheessa, mut ei missään vaiheessa kovin pahana ollut. Silloin heitin pillerit roskiin ja lääkäri kielsikin hormonaalisen ehkäisyn multa loppuiäksi. Kun nyt puhuin neuvolassa siitä niin terkkari sanoi että voi olla et raskauden aikana saattas tulla samantyylistä migreeniä, johtuen just siitä että elimistö reagoi noihin hormooneihin. Mulla kuitenkin on varmaan taipumusta migreeniin, koska isäni ja siskoni siitä tasaisin väliajoin kärsii. Toivon todella ettei tule nyt raskausaikana, ei nimittäin oo mikään mukavin asia sairastaa, varsinkaan jos viikottain tulee kylään.
 

Kiitos Sanle ja emmamma vastauksista..
Mulla ei tosiaan oo päänsärkyä tuosta tullut, tai ainakaan kovin kovaa..illalla taisi kyl vähän jomotella myös mutta ei todellakaan kovasti, koska nukkumaan pystyin ihan normisti..mitä nyt se ultra jännittää =)

Mut sillon viime raskaudessa olin ihan paniikissa tuon olon kans, kun en tienny et mitä tapahtuu ja meillä oli viel vieraitakin ja ois pitänyt keskustella yms. niidenkin kans..pelkäsin ties mitä raskausmyrkytystäkin, kun se terkka silläkin pelotteli..huoh, onneks ei oo sit vakavemmasta kyse..
 
perfekta: Olen pahoillani äitisi tilanteesta. Toivottavasti hän ymmärtäisi asian vakavuuden. Minulla on kaveri, joka menetti äitinsä itsemurhaan...
se on pitkä ja tuskainen tie kun sille joutuu. Toivottavasti sieltä sairaalasta, jonne hän joutui niin voidaan tehdä asialle jotain, kuten hoitoon saattamista.
Se on rankinta läheisille. Koita olla vahvana... :hug:
Itse menetin juuri isäni, tosin kuolema ei ollut itseaiheutettu, mutta surun jäljet ovat syvät ja pitkät... varsinkin tässä tilanteessa kun on raskaana niin kaikki ylimääräinen tuska olisi suotavaa saada pois, mutta elämä päättää toisin :'(

Queenille: Olen pahoillani... voimia! Olen myös kokenut tuulimunan, joka kaavittiin. :hug:

Liituraitaruutupaita: Kirjoittelinkin tuossa jo jotain kuulumista. Meillä on äitipolille pian aika ja saan sitten lisätietoja kaksosten tilanteesta =) väsyttää kovasti ja maha tosiaan on pömppö... selkeä pullotus :D

t. mittari ja pikkuiset
 
Queenille voimahali :hug:

Perfekta: Toivotaan parasta että tästäalkaisi taas ylämäki teidän äitin osalta. Mutta kyllä kannattaisi yrittää ylipuhua teidän äiti vielä asiantuntijan hoitoon! ettei sama ruljanssi sitten toistuisi taas vuoden päästä.

Olen huomannut että kaikki puhuvat täällä tuosta NP UÄ:stä. Täällä meidän seudulla ei kuulu kuin tuo alkuraskauden ultra koko raskausaikana (ei siis np vaan ihan tavallinen) ja seulonta tapahtuu verikokein AFP:n avulla vasta n. rv15-16, eli tosi myöhään! Onko muita joilla kunta tarjoaa myös näin huonon systeemin? Jos tuossa veriseulassa jotai hämminkiä ilmenis niin sitten suoraan lapsivesipunktioon joiden tuloksissa menis monta viikkoo ja pahimmillaanhan siinä menis jo melkein rv:lle 20, kun joutuis päätöksiä tekemään jos jotain poikkeavaa sikiössä olis! Ei hyvä ollenkaan! :\|

Hauskaa vappua kaikille! Klara vappen, dricka vatten, hela natten! :D

kyyhkynen ja pikku tirriäinen 10+4 <br><br>
 
Queen :hug: siulle!

Myö miehen kanssa käytiin tänä aamuna ultrassa. Näyttti pikkusella kaikki olevan hyvin. Vatsanpeitteetkin näytti olevan kiinni, sitä vähän pelkäsin kun esikoisella oli gastroskiisi syntyessään, mut kiinni näytti olevan, tosi hyvä. Siellä se kaveri rellotti hyvin rentona jalat pystyssä vasten kohdunseinämää ja käsi niskan takana =) Ja sydän sykki. Kaks kuvaa saatiin pikkusesta.
Rakenne ultra on sitten juhannuksen jälkeen.
On siellä massussa elämää :heart:

Hauskaa vappua kaikille!

Hemski ja pikkune rv12+2
 
Queen :hug: ja voimia jatkoon.

Perfekta :hug: sinullekin. Toivottavasti saatte äidin asiat kuntoon ja hänet asiantuntevaan hoitoon. Tuo on varmasti rankkaa kaikille läheisillekin.

Ja Onnea :flower: kaikille, jotka olette nähneet ultralla, että masussa kasvetaan kovasti ja voidaan hyvin.

(.) Tänne ei mitään ihmeellistä. Eilen oli minullakin migreeniä. Sain vaivan pillereiden myötä, eikä se näytä hellittävän vieläkään. Opin kyllä silloin pillereitä syödessä, että kun minulla alkaa näkö hämärtymään kannattaa heti ottaa särkylääkettä, niin päänsärky on ehkä vältettävissä. Eilen hävis näkö melkein totaalisesti. Tietokoneen näytöstä tai telkkarista ei saanut mitään selvää. Otin heti kun oireet alkoivat riittävän tuhdin satsin panadolia, niin päänsärky ei sitten tullutkaan ja näkökin palautui parissa tunnissa. Pitää varmaan neuvolassa jutella tuosta asiasta sitten kun sinne ensi viikolla menen.

Mukavaa sima ja munkki Vappua kaikille =)

Riinuska + toukka 11+0
 
Tännekään ei kuulu mitään ihmeellistä. Pahoinvointi hellitti jo useampi viikko sitten, mikä on helpottanut elämää ihan älyttömästi. Nyt sitten väännän vielä viimeisiä viilauksia kandintyöhön ja toivon, että se menee läpi... :kieh:

Seuraava neuvola ois vasta 15.5 ja sitä odottelen... jos sydänäänet kuulis, vois taas olla varmempi siitä, että masussa olijalla asiat ainakin suht ok. Oon syöny älyttömät määrät herkkuja ja sokeria taas, kuten aina, mistä huono omatunto :ashamed:

Perfektalle voimia! Ehkä sun sisaruksista joku ottaisi nyt enemmän vastuuta?
 
Joko muilla on ollu vaikeuksia sängyssä kylkeä kääntäessä? Siis vaikka näinkin alussa ollaan....itse just viimeks tänä aamuna, kun käänsin oikealta kyljeltä vasemmalle, niin sattu niiiiiiiin julmetusti, että hyvä ku hengitin :kieh: tytöstäkin oli alusta alkaen näin ja oikeestaan vaan tietyltä puolelta kääntyessä, ei molemmilta. Ärsyttävää, kun ei sitä vauvamasuakaan vielä ole painona, vaan vasta tulossa ja nyt jo tällasta.

Noh, nou kän duu :whistle:

Aadan äiti rv 11+5 :wave:
 

Yhteistyössä