Mahtaako mua ahdistaa ihan turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullu(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hullu(ko)

Vieras
Lapsen synttärit on ens viikonloppuna ja nyt mua kauhistuttaa sellanen kun viime vuona lapsi ei saanut sukulaisilta yms juuri mitään lahjoja eikä kyllä sillon ollut väliksikään kun oli pieni mutta jos nyt tänä vuonna ketään ei tuo mitään ja viimeksi oli se perusteena ihan kaikilla että kun luuli että muut toi varmaan jo niin paljon että ajatteli että kortti riittää... Sanoinkin kaikille että samaa nuo muut luuli.

Ei lapsi vieläkään edes tajuaisi varmaan että hänen ei saanut syntymäpäivänään mitään mutta mua se ahdistaa koko ajatus.

Ja sekin kun sain lapsen tossa joku aika takaperin niin kuulin tutulta että heillä kävi niin että lapsen synttäreillä (kun olivat kanssa ihan lähekkäin toisen syntymän kanssa ) Niin vieraat toivatkin pienelle vauvalle kaikkea mutta synttärisankari ei saanut mitään :ashamed: Mä en halua että mun lapselle käy niin ja meinasinkin käydä ostamassa hänelle vielä jotain omien lahjojeni lisäksi.

Olenko mä ihan sairas ja hullu ku päässä tämmösiä liikkuu vai johtuuko tää vielä hormooneista? Synnytyksestä kun ei todellakaan ole kauaa...

en nyt tiedä kannattaako tuosta ahdistua. Lapsen ikää et maininnut,mutta voisi kuvitella ettei lapsesta kovin kivalta tunnu jos vauva saa paljon lahjoja. toisaaalta´jos vauvan lahjoista ei tee suurta numeroa niin en usko että sankari siirtä on moksiskaan. Eiköhän muutaman paketin kuitenkin saa. Ja tarvitseeko niitä lahjoja nin paljon olla

No onpa aika tökeröä porukkaa, jos ei lapsen syntymäpäiville mitään tuo. Ei sillä että mun mielestä materia ois mikään autuaaksi tekevä asia, mutta kyllä luulis, että normaalijärkiset ihmiset älyää lapselle jotain pientä tuoda. Lapset kuitenkin aina jotain odottaa.
Mulle ei ainakaan tulis mielenkään mennä tyhjin käsin lapsen syntymäpäiville.

No mun mielestä lapset ei ihan oikeasti synttärinäkään tarvi niitä romuja niin kamalasti, vaan tärkeintä on ne juhlat.
Toki on varsin epäsopivaa jättää päivänsankari vaille lahjoja ja viedä niitä vain vauvalle (sori, mutta tyässäkohtaa aloin pitää juttua porvoossa tapahtuneena, ei kai noin tyhmiä ihmisiä olekaan!) mutta ei se lapsi osaa niitä lahjoja odottaa, jos sitä ei opeteta siihen, että kun tulee vieraita pääasia on tulaiset ja lahjat.

Tääkin on niin kakspiippunen juttu mihin lapsi oppii !
Mun mukelo alkoi jo yhdessä vaiheessa tottua siihen että aina kun aikuinen astui ovesta sisään hän jotain sai.
Ja sit ihmetteli jos ei tuotu tuliaisia tms
Ja mummulassa oli aina leluaja namia. Siihen oppii niin äkkiä !
Tein tosissani töitä että "odotuksesta" opittiin pois.
Toivoisin että tavarat olisivat lapselle harvinaista herkkua, tärkein on se vieras/ juhlat.
Mutta materiaalin maailmassahan me eletään...
I

No pakko sanoa että jo on dorkaa porukkaa teillä käynyt lapsen päivillä:(
Itse vien aina lahjan jos minut kutsutaan johonkin synttäreille tai nimppareille sun muihin juhliin,en tajua miten jotkin kehtaa mennä juhliin kädet sivuilla mitään viemättä,olkootkin vaikka vauvan juhlasta kyse.
Juhliin ei ilman lahjaa mennä,olkoot lahja vaikka 1e värikynäpaketti mutta ilman lahjaa ei mennä.
Tosin itse voisin olla niin veemäinen jos joku tulisi meidän juhliin ilman lahjaa niin ei kai sille nyt tarvi mitään tarjotakkaan,eli nuolkoot näppejään jos juhlatarjoilut kyllä ollaan valmiita syömään mutta sen enempää ei kunnioiteta juhlakalua että sille ei edes lahjaa toisi.

Yhteistyössä