Ärsyttääkö mua ihan turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Meidän lapsella on tänään juhlat. Vieraat on kutsuttu kaikki samaan aikaan, lapsen päiväunien jälkeen. Anoppi ja appi kuitenkin ilmoittivat, että he tulevat aikaisemmin. Mies yritti sanoa, et lapsen pitäis nukkua just silloin, mut ei auttanut. Uhmaikäistä on muutenkin vaikea saada nukkumaan päiväunet, saatikka että tulee hänelle mieluisia ihmisiä kylään just silloin kun pitäis mennä nukkumaan. Jos päikkärit jää väliin, loppuilta on yhtä huutoa ja tappelua. Tosi kiva sitten kun muut vieraat tulee ja rättiväsynyt lapsi on ihan mahdoton. Myöhemminkään ei voi enää antaa nukkua, koska yöunet kärsii. Mielestäni on epäkohteliasta tunkea väärään aikaan kylään. Minä en kehtaisi kuin korkeintaan oman lapseni aikatauluun vedoten, mutta en jos olisin menossa vain mieheni kanssa ilman lapsia. Nyt ärsyttää taas kerran ja paljon.

Sano suoraan että juhlat alkavat klo xx, sitä ennen kukaan ei ole tervetullut koska päivänsankari vaatii unet jaksaakseen raskaan juhlapäivän.
Tervettä itsekkyyttä ja suoraa puhetta vaan.

En kehtaa. Mies ei uskalla sanoa niille mitään vastaan ja oli vaan yrittänyt nätisti sanoa, et lapsen pitäis nukkua silloin, mut kun ei mene jakeluun niin ei. En minä voi enää perään soitella ja sanoa, et mies ei kehdannut sanoa suoraan mut minä kehtaan. Riitahan siitä tulis. Parempi laiha sopu kuin lihava riita.

Kovin tutulta kuulostaa. Mieheni äiti on samanlainen. Tietää koska lapset nukkuvat päiväunia, mutta jostain kumman syystä pitää aina silloin tulla oven taakse (varsinkin nyt kun on ollut lomalla). Sama juttu iltaisin. Ovikello soi yhdeksän aikaan illalla kun olen jo saanut lapset nukkumaan. Olen tästä sanonut, samoin mieheni mutta mitään tulosta ei ole syntynyt.

mua ottaa päähän jo se ettei tuu sovittuun aikaa että sais kaiki valmiiiksi. Mutta jos ne nt tulis kun sankari nukkuis niin antaisin toisen nukkua. oma vika kun ei tullut silooin kun sanottiin. sanokaa että meillä nukutaan tulkaa myöhempää jos ne sanooe ttä tulee nyt niin sanotte että sankari nukkuu nyt ja pidätte itse seuraa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovin tutulta kuulostaa. Mieheni äiti on samanlainen. Tietää koska lapset nukkuvat päiväunia, mutta jostain kumman syystä pitää aina silloin tulla oven taakse (varsinkin nyt kun on ollut lomalla). Sama juttu iltaisin. Ovikello soi yhdeksän aikaan illalla kun olen jo saanut lapset nukkumaan. Olen tästä sanonut, samoin mieheni mutta mitään tulosta ei ole syntynyt.

Lohdullista, et löytyy muitakin. Anopit on.

Paree sanoa suoraan kuin kyräillä selän takana ja tulla tänne palstalle valittamaan. Tuollainen tunteiden tukahduttaminen ei ole hyväksi ja lisää varmasti kismaa kaikkien välillä. Asian voisi anopille ilmaista ihan asiallisestikin, yllättävän paljon ne anopitkin tajuavat kun vaan viitsii selittää ja keskustella :)

Meillä oli kans juhla viime sunnuntaina.Klo:14.Ensimmäiset tuli jo 12 jälkeen ja viimeset lähti 21 jälkeen.Ens kerralla laitan alkamis ja päättymis ajan...Ja tarjoilu loppuu siihen..

Mun vanhemmat on just tollasia :( sitten ne lähtee, kun muut vieraat tulee, pikkasen noloa. Miehen sisko suuttui verisesti, kun sanoin, että tulkaa vaikka puoli tuntuia ennen ristiäisten alkua meille, että saan imettää rauhassa vauvan.

Siitä kuultiin pitkään kihinää. Mun mielestä hävytöntä =@

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
No tämä ei kyllä tajua edes suoraa puhetta tai sitten ei halua tajuta...

No olisit sitten huijannut ja sanonut että ei olla kotona ennen h-hetkeä. Tai kun he tulevat olette kaikki vielä kotivaatteissa ja valmistelette juhlia, jätätte anopin viikkolehden kanssa olkkariin istumaan ja painutte köökkiin ja siivoushommiin. Eiköhän siitä jo tajua ensi kerralla tulla pyydettyyn aikaan.

saanko mäkin ärsyyntyä täällä, vaikkei ap:n aiheeseen liitykkään?! Jos vaikka sais johonkin rauhassa valittaa.
Siis anoppi ja appi veivät esikkomme 2,5v muumimaahan. Hieno juttu, ei siinä mitään, mutta kun sovittiin, että lähtevät siten, että ovat kymmeneksi siellä ja lähtevät sitten päiväuniaikana pois (n. klo 13) et muksu nukkuis autossa, niin kas kummaa; matkaan meni 1,5h enemmän kuin piti ylimääräisten pysähtelyjen takia, joten porukka oli naantalissa vasta vähän ennen kahtatoista. No pitivät lasta sitten väkisin hereillä kolmeen asti, joista viimeinen tunti oli pelkkää kiukuttelua, kun uniaika venyi ja matkan vuoksi olin herättänyt seitsemältä aamulla pienen ylös. Puoli neljältä lähtivät takaisin ja pysähtelyjen kera antoivat lapsen nukkua seitsemään asti illalla. ARVATKAA SAINKO IPANAN YHDEKSÄLTÄ NUKKUMAAN????!!!!! Ja kun oltiin miehen kanssa suunniteltu ilta niin, että muksu nukahtaa ajoissa et saadaan vähän omaa aikaa.... juupa juu.....

Kiitos jos joku viitti lukee vaikka ei alkuperäiseen aiheeseen liittynyt millään osin...

No olisit sitten huijannut ja sanonut että ei olla kotona ennen h-hetkeä. Tai kun he tulevat olette kaikki vielä kotivaatteissa ja valmistelette juhlia, jätätte anopin viikkolehden kanssa olkkariin istumaan ja painutte köökkiin ja siivoushommiin. Eiköhän siitä jo tajua ensi kerralla tulla pyydettyyn aikaan.

Just näin meinaan tehdä. Vaihdan vaatteet vasta kun muut vieraat tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Just näin meinaan tehdä. Vaihdan vaatteet vasta kun muut vieraat tulee.
Sitten käsket niitten vielä olla hiljaa koska synttärisankari nukkuu tarvitsemansa päiväunet.
=)

Yhteistyössä