mahdollisesti ero edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Emme ehkä vain enää pysty elämään yhdessä mieheni kanssa. Mitään väkivaltaa tms ei ole kuvioisa, elämä vaan ei aina ole helppoa ja liikaa ristiriitoja takana. Ei ole miehen syy, vaan enemmänkin minusta ja käytöksestäni/erilaisista toiveista johtuvia, erilainen elämänkatsomus jne. En jaksa nyt syitä eritellä tässä, liian vaikeaa ja pitkä juttu.

Mutta minulla ei ole asuntoa eikä työpaikkaa, meilllä on kolme lasta. Minulla ei ole mitään omaisuutta. Töitä kylä saan, mutta miten muut asiat, mistä asuntoa. Haluan asunnon läheltä lasten isää. Ja eroamme yhteisymmärryksssä. Lapset tulevat minulle, mistä riittävänn iso asunto ja raha-asiat mietityttää

Alat katsastaa asuoilmoituksia ja kysyt kunnalta/kaupungilta.

Eropaprut vireille ja aika lastenvalvojalta niin saatte sovittua tapaamisasiat.

Ei se oikeasti ole niin hankalaa mitä kuvittelet nyt.

*halaus*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
up. olen epätoivoinen. olen tehnyt liikaa virheitä elämässäni ja nyt tämä tilanne, kellään mitään neuvoa käytännön asioihin

Haet paikkakunnalta vuokra-asuntoa, perusteluihin laitat saman mitä meille kerroit, menet töihin, haet kelasta yh-korotusta muuton jälkeen ja tarvittaessa asumistukea, varaat lastenvalvojalle ajan........

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jätä lapset isälle, jos hänellä on asunto lapsille.

Helponkuuloinen ratkaisu, mutta sitä ikävän määrää mikä siitä seuraa ei sanoin kuvata.

Lisäksi on hiton hankalaa etsiä itsellensä kämppää, kun tietää ettei asumistukia ole tiukan paikan tullen tiedossa kuin yhden hengen talouteen.

En suosittele, ellei aapee omaa tiettyjä masokistisia piirteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Mutta minulla ei ole asuntoa eikä työpaikkaa, meilllä on kolme lasta. Minulla ei ole mitään omaisuutta. Töitä kylä saan, mutta miten muut asiat, mistä asuntoa. Haluan asunnon läheltä lasten isää. Ja eroamme yhteisymmärryksssä. Lapset tulevat minulle, mistä riittävänn iso asunto ja raha-asiat mietityttää

Onko teillä kuitenkin yhteinen asunto, joka on miehesi nimissä? Ja oletteko nyt avio- vai avoliitossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Onko teillä kuitenkin yhteinen asunto, joka on miehesi nimissä? Ja oletteko nyt avio- vai avoliitossa?

Avioliitossa ja asuntoa emme omista kumpikaan, siis ei ole kummankaan nimissä. ja

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Avioliitossa ja asuntoa emme omista kumpikaan, siis ei ole kummankaan nimissä. ja

Jos teillä nyt on ylipäätään mitään omaisuutta, niin siihen on toisella puolisolla avio-oikeus vaikka se kuinka olisi vain toisen nimissä. Mutta ilmeisesti mitään merkittävää omaisuutta ei ole, kuten autoa, venettä, mökkiä, perintöä, osuutta kuolinpesässä tms?

Asunto on se tuskan paikka, tiedän. Vaikka se nyt näyttäisikin mahdottomalta, niin ei pidä lannistua, tähän asti kun kaikki eronneet ja karanneet ovat sen asuntoasiansa saaneet järjestykseen.

Yhteistyössä