Mahdollinen iltatähti pikkusisar

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mtmj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mtmj

Uusi jäsen
15.11.2016
2
0
1
30
Sain juuri kuulla, että oma äitini olisi raskaana...En tiedä yhtään mitä mun pitäisi ajatella tosta ja olen aika järkyttynyt asiasta. Vanhempani ovat 43-46 vuotiaita ja itse olen parikymppinen. Mulla on ennestään jo kaksi pikkuveljeä jotka on mua vuoden ja neljä vuotta nuorempia ja nyt sitten olisi tulossa uusi pikkusisar mistä ei olisi ikinä voinnut enää kuvitellakkaan tässä vaiheessa. Tuntuu tosi oudolta ajatella koska ikäero tulee olemaan niin suuri ja en tiedä miten tähän pitäisi suhtautua? Olen vähän shokissa tällä hetkellä.

Onneksi olkoon isosiskolle! Vanhempasi ovat kovin nuoria vielä. Monet ihmiset saavat ensimmäisen lapsensa nykyään vasta kolme-neljäkymppisinä. Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorempina. Joten mitään kummallista tuossa ei ole.
Nythän voit itse harjoitella vaipanvaihtoa ja muita vauvajuttuja. Saat hyvää kokemusta, jos itse joskus hankit lapsia. Vauvat ovat ihania :)

Ilmeisesti vanhemmillasi on ollut jokin vaikea vaihe suhteessaan ja nyt kun sovinto on tehty niin sitä yhteenkuuluvuutta/sitoutumista toiseen näytetään uudella vauvalla.

Kiitos kaikille vastauksista ja myös onnitteluista! Ehkä se tästä mutta ajatus vaan tuntuu tosi oudolta kun itsekkin voisin olla jo periaatteessa äiti (mitä en kyllä tule olemaan moneen moneen vuoteen haha)...Olisin myös kiinnostunut kuulemaan jos muilla on ollut tänkaltaisia tilanteita tai iltatähti pikkusisaria ja millaista se on sitten ollut!

Jos yli nelikymppiset ihmiset eivät tiedä, miten lapsia tehdään niin on jo melko huolestuttavaa.
Itse asiassa ei ole ollenkaan harvinaista, että nelikymppiset alkavat hutiloida ehkäisyn kanssa. Naiset usein liioittelevat sitä ikäänsä ja miettivät että eivät varmaan edes raskaaksi tule, ja molemmille ajatus lapsista tuntuu jo niin kaukaiselta, että aletaan luottaa tuuriin.
Tiedän useammankin iltatähden joka on ollut siinä mielessä yllätys, ettei nelikymppinen äiti ajatellut enää tulla raskaaksi, ei uskonutkaan tulevansa raskaaksi, ja hupsista vaan. Nykyajan media rummuttaa niin tätä maagista hedelmällisyyden rajapyykkiä, että unohdetaan että vielä 50-luvulla lapsia tuli nelikymppisille yhtä lailla kuin nuoremmillekin, kun lapsia annettiin tulla niin paljon kuin niitä tulee.
Onnea isosiskolle, sinulla voi olla tähän uuteen pikkusisarukseen elämäsi aikana oikein lämpimät ja hyvät välit, saat olla rakastettu ihminen hänen elämässään ilman että välillänne on perinteisiä sisaruuden tuomia riitoja ja kinasteluja.

Kiitos kaikille vastauksista ja myös onnitteluista! Ehkä se tästä mutta ajatus vaan tuntuu tosi oudolta kun itsekkin voisin olla jo periaatteessa äiti (mitä en kyllä tule olemaan moneen moneen vuoteen haha)...Olisin myös kiinnostunut kuulemaan jos muilla on ollut tänkaltaisia tilanteita tai iltatähti pikkusisaria ja millaista se on sitten ollut!

Itselläni on 25 vuotta nuorempi sisarus. Olihan se alkuun vähän yllättävä uutinen. Mutta loppujen lopuksi omaan elämääni tuo lapsi ei ole vaikuttanut mitenkään. Paitsi että jouluna ja synttäreillä pitää lahja ostaa. Mutta tosiaan kun en itse ole vanhempien luona asunut yhtä aikaa pikkusiskon kanssa niin ei se minun elämääni muuttanut. Rakas sisko silti ja vähän harmittaa kun asun itse niin kaukana että en montaa kertaa vuodessa nää häntä.