Kävin tänään ultrassa- odotankin kolmosia! SHOKKI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlonvaiSurunKyynel..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mitä te hullut aborteista puhutte. Ei np-ultran jälkeen saa keskeytystä, raskaus on jo liian pitkällä. Ja olisi mahdotonta ilman riskiä abortoida kaksi ja jättää yksi. Ja millä perustein valitset sen yhden jonka jätät! Ne on jo potkivia sikiöitä joilla on kädet ja jalat... ei voi myrkyillä siis keskeyttää vaan joutuisi jollain pihdeillä repimään elävänä.

Tunnen kaksi perhettä joilla kolmoset. Shokista ja rankkuudesta huolimatta eivät muuttaisi päivääkään. Siinä saa koko lapsilauman kerralla. Ja ainakin nämä tuntemani ovat saaneet paljon apua suvulta ja kaupungilta, hoitoapuna ja rahallisesti.

Tietty tämä voi olla provokin...

Mua kanssa ihmetyttää tuo abortti asia. Miten kummassa niistä kolmesta ihmisen alusta voi päättää kenellä on oikeus elää? Mä hyväksyn abortin täysin joten en ole vastustaja mutta jos lapsi on toivottu mutta hups yllätten lapsia tulee kerralla useampi eikös siinä ole jotain väärää lähteä poistamaan osa...en tiedä mutta pahalta se ainakin kuulostaa mutta jokainen tietty tavallaa.

Hei kaikille ja kiitos rohkaisuista!
Ollaan viimeyö valvottu ja nukuttu koiranunta, ihan sellainen olo kun lapsena ei pystynyt nukkumaan, kun seuraavana päivänä oli jännää tiedossa. Mut ollaan nyt jo vähän ehditty siis keskustelemaan asiasta. Abortti tai mikälie osan abortoiminen ei ole vaihtoehto meille. Kyllä oli heti selvää että vastuu kannetaan kun raskaustesti tehtiin ja nyt vaikka enemmän pieniä onkin tiedossa niin ei edellytä silti aborttiin. Mutta paljon on asioiden järjestelyä yms. Mieheni haluaa tänään kertoa isosiskolleen että ultrassa olikin elämää enempi( siskolla lapsia, tosin ei mitään kaksosia/kolmosia tms).

Viellä silti paljon ajateltavaa.. Täytyy siirtyä tosiaan kattelemaan noita muita palstoja jossa kohtalotovereita. Jännittää jo aika paljon mitä miehen sisko tuumaa.... Neuvolaankin soitan heti kun puhelinaika alkaa, onneksi minulla on tosi mukava ja ihana neuvolatäti... <3

Ei huhhuh, mitä vastauksia täällä joillakin on.

Kyllä se suhde toimii jos molemmat on valmiita siihen panostamaan, oli niitä lapsia sitten se kolme tai vaikka 10. Mutta, uskon että, miehes on vaan järkyttyny ja miettii lähinnä rahatilannetta, jota meneeki sit kolminkertasesti. Onhan toi SUURI elämänmuutos. Onhan toi varmasti ollu myös järkytys sullekkin. Mä kyllä uskon että, pärjäätte kuhan alun järkytys on vähän hälvenny ja käsitätte kunnolla mitä on tulossa. Vaikka kaikkeahan ei tiedä etukäteen mitä tuo tullessaan, aika näyttää, mutta pärjäätte kyllä kun pyydätte rohkeesti apua. Apua kannattaaki sit reilusti ja rohkeesti pyytää. Onhan teijän elämään tulossa SUURI muutos :). Sit vaan läheisiltä ja ystäviltä pyytää apua, kun lapsukaiset on maailmassa. Ja kovasti onnea ja voimia teille molemmille ja kovasti voimia raskauteen :).

Hei kaikille ja kiitos rohkaisuista!
Ollaan viimeyö valvottu ja nukuttu koiranunta, ihan sellainen olo kun lapsena ei pystynyt nukkumaan, kun seuraavana päivänä oli jännää tiedossa. Mut ollaan nyt jo vähän ehditty siis keskustelemaan asiasta. Abortti tai mikälie osan abortoiminen ei ole vaihtoehto meille. Kyllä oli heti selvää että vastuu kannetaan kun raskaustesti tehtiin ja nyt vaikka enemmän pieniä onkin tiedossa niin ei edellytä silti aborttiin. Mutta paljon on asioiden järjestelyä yms. Mieheni haluaa tänään kertoa isosiskolleen että ultrassa olikin elämää enempi( siskolla lapsia, tosin ei mitään kaksosia/kolmosia tms).

Viellä silti paljon ajateltavaa.. Täytyy siirtyä tosiaan kattelemaan noita muita palstoja jossa kohtalotovereita. Jännittää jo aika paljon mitä miehen sisko tuumaa.... Neuvolaankin soitan heti kun puhelinaika alkaa, onneksi minulla on tosi mukava ja ihana neuvolatäti... <3

onnea triplasti <3
kamalia neuvoja tosiaan olet saanut. ei kolmosia voi erottamaan lähteä tai osaa sieltä masusta poistamaan. varmasti pari ensimmäistä vuotta on tosi raskaita, mutta nopeastihan se aika menee ja pian lapset on 3-4 vuotiaita ja jo helpompia ja omatoimisia. raskaalta kuulostaa mutta toisaalta todella suuren lahjan olette saaneet. sisaruksista tulee varmasti läheisiä keskenän kun noin suuri side yhdistää. kovasti töitä, mutta myös tripalsti rakkautta.
onnea vielä todella paljon teille. älä huoli, asioilla on tapana järjestyä <3

Tuttava odotti kolmosia ja yksi kuoli/meni kesken, eli luonto hoiti. Sai sitten kaksi vauvaa keskosina. Toinen tuttava odotti kaksosia ja toinen meni kesken. Sanonpahan vaan, että se mahdollisuus kuuluu riskiraskauteen. Tietysti moni saa ihan ne monikot mitä alun perin odottikin.

[QUOTE="maikku";23161660]olisiko mahdollista antaa adoptioon yksi lapsi? Jos ette millään kolmosia rationaalisesti ajatellen jaksaisi hoitaa ja kasvattaa.[/QUOTE]

Huh huh, miten joku edes ehdottaa tällaista. Jos minä saisin elävät kolmoset, en mitenkään, SIIS EN MITENKÄÄN, pystyisi antamaan yhtä tai kahta heistä adoptioon.

[QUOTE="realisti";23160439]Valitettavasti se ei aina mene niin että "asioilla on tapana järjestyä". Kyllä ap,llakin on oikeus kuulla realistisia juttuja täällä! ESim se, että pääkaupunkiseudulla Suurin osa lapsiperheistä hajoaa sen ekan vauvavuoden aikana! ELi on siinä aika suuri riski, että suhde ei kestä sitä lapsen saamista. varsinkin jos on noin nuori!! Tottakai haluaisin kannustaa pitämään kolmoset ja TOIVOISIN että syntyvät terveenä-mutta sellaistahan kukaan ei voi LUVATA ap:lle!
Sanoisin siis ap:lle että miettii tarkkaan. Onhan varmasti ihanaa saada 3 lasta,mutta samalla myös suuri päätös. Ja miten mies sen kokee? Mielummin kuulet miehestä nyt totuuden,kuin että hän "pakenee" tilanteesta sitten kun lapset on syntyneet! Keskustelkaa!!ja pyytäkää vaikka keskusteluapua! Jos toinen on varmasti tukena loppuun asti, sittenhän uutinen on ihana! ONNEA[/QUOTE]

No enemmän mua pelottais suhteen puolesta jos ikää olis kertyny jo yli 30vuotta. :D
Siis tuo nuori ikähän auttaa ainoastaan jaksamaan himpun verran enemmän ja on siis positiivinen juttu. Miten jotkut omahyväset kolmekymppiset aina kuvitteleekin tän näin päin? :D:D

Haluan vielä onnitella ap:ta :) Toivon sydämestäni että raskaus sujuisi hyvin ja saisitte kaikki kolme syliin. Itse olen aika iäkäs pienen vauvan äiti ja sen vuoksi osaan ajatella tuota sinun ikääsi ja lapsilukua positiiviselta kannalta; ensimmäiset vuodet ovat järkyttävän rankkoja mutta kun siitä selviätte niin teillä on perhe kasassa ihanan nuorina. Minä olen yli 50-vuotias kun tämä esikonen on täysi-ikäinen...

Oli hurja uutinen, mut nyt paistaa aurinko mieleen kuitenkin. Saatu kerrottua tutuille ja tukea tosiaan on tullut, aivan mielettömästi. Ja mieheni on kyllä tukena ja nyt jo järkytykseltä selvinnyt, innoissaankin jo osaa vähän olla <3 Toi viikonloppuna kotiin kolmet pienet töppöset, pipot ja bodyt. Tästä se alkaa :D <3 Oma äitini taas sekosi täysin, ovat isäni kanssa menneet penkomaan vinttiäkin jo missä minun vanhoja leluja, kehto yms... Isä tosin luuli aluksi että olin vitsillä puhunut kolmosista, mutta nyt ymmärtänyt että ei ollu vitsi :D :D

Yhteistyössä